pharagirlke schreef:Wendy schreef:Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
Excuseer? De gemiddelde schoonmaakster werkt fysiek harder dan iemand met een job die beter betaalt, wat een bekrompen k*tuitspraak! Ook aan gedacht dat sommige moeders onverwacht alleen komen te zitten met twee kinderen terwijl het er voor perfect haalbaar was? Bah bah bah. Respectloos wezen.
Mensen die geen poot willen uitsteken*slikt de rest van haar gedachten maar in*
Dat jij alle kansen hebt gekregen om je te ontplooien zodat je aan een goede baan kon komen, betekent niet dat mensen die minder verdienen maar lui zijn en geen poot uit steken. Beetje verder nadenken dan je eigen wereldje mag wel.
Fysiek misschien wel. Mentaal misschien niet. Werken met je hoofd is ook werken hoor, hoewel het 'zitten op een kantoor en nummertjes invoeren' misschien dom overkomt op sommigen zijn dat WEL de mensen die zorgen dat jij je kinderbijslag kan krijgen, die kijken hoeveel belasting er betaald moet worden etc. 1 foutje kan gigantische gevolgen hebben op iemand leven. Plus dat je er 4 jaar voor moet studeren etc. Op het moment zit ik zelf halve dagen op internet, en de andere helft van de dag in word en excel.
Wat mij betreft mag de kinderbijslag er wel uit, behalve voor de mensen die buiten eigen schuld om een (arbeidsongeschiktheids) uitkering krijgen, die een bijstands uitkering krijgen etc. Voor de rest: als je kinderen wilt dan moet je er ook zelf voor zorgen. Als je niet meer rond kunt komen van 2x modaal doe je volgens mij dingen grondig fout.