Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Re: Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:28

@orala: als je uit foto's moet kiezen vind ik dat dan ook weer niet leuk Clown maarja... ieder z'n mening...

ik zou voor het forum ook een onderscheid maken tussen kletsen en echt 'voor het spel' zoals uitslagen te koop zetten ofzo... en dan ook gewoon waar je kunt kletsen van wat vind je van het spel ... Clown

maar dat had je vast al lang door Tong uitsteken

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:37

Het lijkt mij ook dat je als je een paard zoekt om te kopen, je uit verschillende dingen kan kiezen zoals:
- Ras
- Prijsklasse
- Geslacht
- Niveau

Ik weet niet of dit al zo is bij Horse Tycoon(ben verbannen daar Knipoog ) maar kan me herinneren dat het daar nog niet was toen ik speelde?
Net zoals bij Horse-Nation, zo onoverzichtelijk!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:38

Ja, ooit het ik eens een spel gespeeld en dat was zo, idd, handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:51

UpToDance schreef:
Het is een goed idee, maar dat betekend dat er maar een paar plaatjes zijn en dus veel mensen hetzelfde plaatje moeten kiezen. Bovendien kost het ons veel geld om te doen lijkt mij. Ik vind het een heel goed idee dat iedereen de bronvermelding erbij moet zetten. Misschien kunnen wij met een paar grote sites ook een deal maken.

Ik denk dat er een groot aantal Nederlandse fotografen is dat daar best voor een klein bedrag aan mee wil werken. Knipoog
En ik gok dat je zo best flink wat foto's bij elkaar kunt krijgen.

Ik zelf zou bijvoorbeeld best bereid zijn om jullie op een legale manier aan een aantal mooie foto's te helpen voor een lage prijs. Zo kunnen jullie legaal en zonder problemen foto's aanbieden aan de leden, en zo kunnen de fotografen rustig ademhalen omdat er geen foto's gestolen worden.

En 'k denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, als fotograaf Knipoog

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:53

Word dat voor de beheerders zelf ook niet wat duur en enorm veel werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:01

Dat werk is eenmalig, en is een stuk minder werk dan de jaren die gaan komen iedere keer continu alles in de gaten houden of het foto gebruik legaal is Knipoog
De kosten kunnen natuurlijk verhaald worden op de leden, door bijv. net zoals bij andere paardenspellen gewoon een aantal credits voor het gebruik van een plaatje te vragen, of iets dergelijks Knipoog

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:04

Dat zou ik, mocht ik effe rondkijken op het spel een groot minpunt vinden, er zijn zoveel site's waar je wel met een foto kunt werken...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:07

Het is zeker veel werk en het kost ontzettend veel geld. Als we 1000 leden hebben moeten we dus meer dan 1000 foto's hebben om ze nog een beetje keuze te geven? Nee ik vind het geen goede oplossing. Zoals ik al zei we zullen er van alles aan doen dat mensen zoveel mogelijk plaatjes gebruiken waar geen © op zit. Als die er wel op zit moet het duidelijk vermeld worden op de bewerking + in het topic. Anders wordt het gewoon verwijderd. Dit lijkt me een goede tijdelijke oplossing totdat we meer leden hebben. Als het dan niet meer bij te houden is kunnen we altijd een andere oplossing bedenken. Lachen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:10

UpToDance schreef:
Het is zeker veel werk en het kost ontzettend veel geld. Als we 1000 leden hebben moeten we dus meer dan 1000 foto's hebben om ze nog een beetje keuze te geven? Nee ik vind het geen goede oplossing. Zoals ik al zei we zullen er van alles aan doen dat mensen zoveel mogelijk plaatjes gebruiken waar geen © op zit. Als die er wel op zit moet het duidelijk vermeld worden op de bewerking + in het topic. Anders wordt het gewoon verwijderd. Dit lijkt me een goede tijdelijke oplossing totdat we meer leden hebben. Als het dan niet meer bij te houden is kunnen we altijd een andere oplossing bedenken. Lachen

Goed zo Haha!

Maar hyppofocus, als jouw foto's worden gebruikt waar wel de C wel vermeld op staat, is er toch geen probleem? of zie ik het verkeerd? Lachen

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:10

Ik volg dit al een tijdje, lijkt me érg leuk! Lachen

Over die plaatjes, misschien kunnen jullie doen dat alleen plaatjes die je zelf hebt gemaakt/van jezelf zijn kunt gebruiken? Dat je dus meerdere foto's moet hebben, van dat paard + verschillende jaargetijden? Word wel weer moeilijk met die rassen en erg veel werk, hmm.. Lastig stukje dat!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:26

UpToDance schreef:
Het lijkt mij ook dat je als je een paard zoekt om te kopen, je uit verschillende dingen kan kiezen zoals:
- Ras
- Prijsklasse
- Geslacht
- Niveau

Ik weet niet of dit al zo is bij Horse Tycoon(ben verbannen daar Knipoog ) maar kan me herinneren dat het daar nog niet was toen ik speelde?
Net zoals bij Horse-Nation, zo onoverzichtelijk!

Bij HT heb je dit lijstje:
Verkoop methode:
Kies een ras:
Kies een geslacht:
Beleerd:
Foto:
Stamboomloos:
Genetische Dressuur Index:
Genetische Spring Index:
Genetische Western Index:
Genetische Men Index:
Genetische Race Index:
Minimale vraagprijs:
Maximale vraagprijs:

@Lydia_: Als je alleen je eigen foto's kan gebruiken wordt dat wel een probleem, je hebt namelijk mensen die geen eigen paard of verzorgpaard rijden en ook niet op een manege. Die hebben dus geen paard om een foto van te maken.
Bovendien kan je dan niet elk ras nemen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:32

Orola, Daarom zei ik ook dat het lastig werd maar het zou wel een stuk minder worden kwa kopieren enzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

Ik denk dat bijna alle ideeën die geoppert zijn mb de foto's bij paarden niet haalbaar zijn...
Misschien een regel dat je op je plaatje altijd de bron moet vermelden? Dus bijv in het hoekje © Hypofocus.com ?
Zo niet dan wordt de foto verwijdert?

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

Het is wel allemaal lastig zeg, om de spelers en fotograven tevreden te houden Tong uitsteken
Maar kunnen de paarden niet gewoon 3D zijn ofzo, net als de gebouwen op de 2de screenshot? Dat zal wel te moeilijk zijn zeker? (heb hier geen ervaring mee, heb wel eens een spel gemaakt waarbij de paarden gewoon zelfgetekend waren, maar was niet zo mooi)

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:40

Focussed schreef:
Ik denk dat bijna alle ideeën die geoppert zijn mb de foto's bij paarden niet haalbaar zijn...
Misschien een regel dat je op je plaatje altijd de bron moet vermelden? Dus bijv in het hoekje © Hypofocus.com ?
Zo niet dan wordt de foto verwijdert?

Maar als je dan op een gegeven moment aardig wat paarden op het spel hebt, is het lastig om te checken...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:44

Jup, dat is het probleem...
Of je moet iets krijgen dat je foto goedgekeurd moet worden voordat je hem erbij mag zetten, maar het is wel zuur als het niet aan de eisen voldoet en je er hardstikke lang op hebt zitten bewerken... Moeilijke kwestie Clown

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:46

Focussed schreef:
Jup, dat is het probleem...
Of je moet iets krijgen dat je foto goedgekeurd moet worden voordat je hem erbij mag zetten, maar het is wel zuur als het niet aan de eisen voldoet en je er hardstikke lang op hebt zitten bewerken... Moeilijke kwestie Clown

Misschien als het extra wordt toegelicht, dat je dat probleem niet krijgt. En misschien dat er een aantal mensen worden gekozen om te keuren. Maar dan ben je ook weer de hele tijd bezig met foto's keuren...

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:46

Idd...euhm, misschien ook een speciaal team aanstellen om foto's te controleren? Huilen van het lachen Schijnheilig

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:47

Moet je hem maar niet zo lang bewerken ROFL dat vind ik altijd zo lelijk.. Clown

Odysseus

Fotokeurmoderator Huilen van het lachen

Ingridje16

wat ik heel vervelend vind,(speel ook horsetycoon). Is dat het allemaal erg onwerkelijk is geworden.
Iedereen heeft maar miljoenen op de bank staan en honderden paarden.
Het zou leuk zijn als het wat realistischer zou zijn, dat je ook geld kwijt raakt, omdat je boodschappen moet doen of als er iets stuk is.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:48

Lydia_ schreef:
Moet je hem maar niet zo lang bewerken ROFL dat vind ik altijd zo lelijk.. Clown

Ik vind de meeste bewerkingen wel mooi, maar alleen als het een beetje realistisch is en door iemand die het ook goed kan. Haha!
Maar een lelijk uitgeknipt en uitgeveegd ding niet zo. Bloos

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:50

Ingridje16 schreef:
wat ik heel vervelend vind,(speel ook horsetycoon). Is dat het allemaal erg onwerkelijk is geworden.
Iedereen heeft maar miljoenen op de bank staan en honderden paarden.
Het zou leuk zijn als het wat realistischer zou zijn, dat je ook geld kwijt raakt, omdat je boodschappen moet doen of als er iets stuk is.

Misschien dat je dan dagelijkse kosten kunt krijgen. En niet teveel geld aan het begin, iets waar je net 1 paard van kunt kopen en wat spulletjes (tuig, borstels, voer) en de rest moet verdienen, dan heb je een uitdaging.
En niet dat je 1 keer belt en gelijk een miljoen hebt, zoals op HT.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:50

Maar Jouw Manege ging er toch voorzorgen dat de overschot minder werd als ik het goed heb gelezen? Tuurlijk heb je mensen die het spel gewoon heel goed en sneaky spelen en meer geld hebben, maar of het voor hun dan nog leuk is. Lachen

Zeg je zo heel stoer 'Ja ik help mee op een site, daar ben ik Fotokeurmoderator Nerd' Nagelbijten / Gniffelen

Edit: Achterlijk typfoutje.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Lydia_ op 08-12-08 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:51

Lydia_ schreef:
Maar Jouw Manege ging er toch voorzorgen dat de overschot minder werd als ik het goed heb gelezen? Tuurlijk heb je mensen die het spel gewoon heel goed en sneaky spelen en meer geld hebben, maar of het voor hun dan nog leuk is. Lachen

Zeg je zo heel stoer 'Ja ik help mee op een site, daar ben ik Fotokeurmonitor Nerd' Nagelbijten / Gniffelen

Moderator, geen monitor xD Haha, de hele dag foto's keuren wat lijkt dat me saai. Huilen van het lachen