Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:24

In positive reinforcement training (clicker training) wordt gebruik gemaakt van beloningen. Maar wist je dat als je 100% beloont, de prestatie afneemt ipv toeneemt? Een variabel beloningsschema is veel krachtiger, lees hier waarom (dan weet je gelijk wat de valkuil is van ongewenst gedrag 'afleren')

Most powerful reward schedule: variable ratio

MVasbo

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:10

Leuke blogs Milleniumk en hippologic!

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mijne kunnen checken en laten weten wat jullie ervan vindt. Ik probeer mijn weg te vinden in wat ik wil over schrijven, maar vindt het soms mooijelijk. Positieve zoals negatieve kommentaren zijn welkom! Link daar beneden :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:00

MVasbo schreef:
Leuke blogs Milleniumk en hippologic!

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mijne kunnen checken en laten weten wat jullie ervan vindt. Ik probeer mijn weg te vinden in wat ik wil over schrijven, maar vindt het soms mooijelijk. Positieve zoals negatieve kommentaren zijn welkom! Link daar beneden :)

Over smaak valt niet te twisten. Ik word van zo'n post een beetje verdrietig en zou liever lezen over hoe leuk je relatie met je paard is en hoe trots je op hem bent. :j

Technisch tips:
Ik zou je categorien wat beter benutten. Ik-als lezer- weet niet wat ik in de categorie
"daily"
"geen categorie"
"informative"

kan verwachten.

"daily" zou je bv kunnen onderverdelen in rijden, grondwerk, verzorging, voor "informative" geldt hetzelfde.

Weetje ik ben ook begonnen met mijn blog als online trainingsboek over de voortgang van Kyra (mijn in het wild geboren jaarling). Alles wat je nu doet is ervaring en is dus altijd goed. Sta jezelf toe dingen te veranderen als je dat wilt. Het is jouw blog!

Nu schrijf ik voornamelijk over training, en ik schrijf ik ook weer andere posts dan 2 jaar geleden. Je kan ook alleen maar groeien door te doen. Dus in dat opzicht is "alles goed" want van alles leer je!

Ik vind het heel leuk dat je zoveel foto's gebruikt. Internet is toch heel een heel visueel medium en dat benut je goed.

De product reviews vind ik ook altijd wel leuk. Ik ben niet zo'n shopper, maar vind reviews heerlijk om te lezen.
Ik zou zeggen gewoon lekker doen wat je leuk vind. En het is ook moeilijk om je weg te vinden. Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik wel hoor. Ik ben daar ook nog steeds mee bezig.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:27

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:05

Interessant!

Ik ben nog steeds niet helemaal klaar met mijn nieuwe blog over moestuinen, voeding en gezondheid, maar ik heb inmiddels wel een oud blog een make-over gegeven en helemaal gericht op de verzorging en voeding van koudbloeden.
www.abcreatief.com/blog

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:27

Leuke blogs komen er weer voorbij!

Mijn blog dip is echt enorm. En helaas is mijn rug ook heel erg slecht op dit moment dus ik kan lang niet altijd foto's maken. Ik probeer om iedere maandag, woensdag, vrijdag en zondag iets online te zetten maar gisteren is dat helaas niet gelukt.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:28

Hippologic, super bedankt voor je tips, dit kan ik wat me!

Morgen zal ik zitten en een plan en goals maken. Maakt het een beetje makkelijker vindt ik.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:58

Ah, he toch Tazzey! Sterkte!

Wat een goede, duidelijke post over CPL, ik wist er nog vrij weinig van, maar ga er nu toch op letten, thanks! :)

Ik kon me weer eens niet inhouden een post te schrijven over plantjes, ze zijn ook gewoon zo leuk! :D
Can plants only absorb water through their roots?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:32

Wat interessant, over die blaadjes! Zeker omdat altijd gezegd wordt dat je bij de wortel moet water geven.

Maken jullie allemaal je eigen foto's, en hebben jullie daar allemaal kleine fotostudio's en goede camera's voor, of halen jullie foto's ook wel van internet?
Ik ben aan het bedenken hoe ik dat wil gaan doen. Ik heb een oude SLR liggen, maar wil ook de nieuwe iphone SE halen zodra die in de winkel ligt, en ik heb het idee dat die smartphone camera's tegenwoordig toch haast net zo goed zijn voor internetfoto's, of valt dat tegen? Voordeel is natuurlijk dat je niet meer met kabels en kaartjes hoeft te zeulen.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:35

Dankje! :)

Ik maak meestal zelf mijn foto's met een simpele digitale camera, maar haal af en toe ook wat van internet via open-access websites.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:49

Ik gebruik echt alleen m'n eigen foto's. Dat geeft natuurlijk voldoening (want alles wat je post heb je zelf in elkaar gezet), maar het is heel erg veel werk. Het opbouwen van 'n beetje een mooi archief van stockfoto's is best een karweitje. :) Ik heb bijvoorbeeld een aantal leuke posts klaar staan, maar welke ik niet kan posten, omdat ik er (nog) niet de juiste foto bij heb. En ja, dat is dan soms een beetje jammer. :') :o

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:16

Ik gebruik veel al eigen foto's, nu helemaal, maar gebruikte soms ook wel stockfoto's. Ik heb een vlog camera die hele fijne foto's maakt voor bijv op Instagram, zodra de SE weer in de winkel is koop ik die en ik heb een spiegelreflex liggen. :)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:41

Ik probeer ook eigen foto's te gebruiken en heb fotografen van shoots gevraagd of ik hun foto's ook mag gebruiken. Dat mocht!

Heb me eindelijk gewaagd aan Wordpress.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben nog erg aan het uitvogelen: www.theequestrianlifestyle.wordpress.com..

M'n Webnode staat ook nog online. Ik zou graag van jullie weten welke jullie het meest aanspreekt: www.equestrian-ista.webnode.nl

Inge, wat ziet jouw blog er toch mooi uit. Lees je blogs altijd vol bewondering.. <3

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:52

Kelly_J schreef:
Ik probeer ook eigen foto's te gebruiken en heb fotografen van shoots gevraagd of ik hun foto's ook mag gebruiken. Dat mocht!

Heb me eindelijk gewaagd aan Wordpress.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben nog erg aan het uitvogelen: http://www.theequestrianlifestyle.wordpress.com..

M'n Webnode staat ook nog online. Ik zou graag van jullie weten welke jullie het meest aanspreekt: http://www.equestrian-ista.webnode.nl

Inge, wat ziet jouw blog er toch mooi uit. Lees je blogs altijd vol bewondering.. <3

Wat een mooie blog heb jij zeg! *D Wil je geen eigen domein? dat het theequestianlifestyle.com of .nl wordt?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:56

Bedankt! Vind je de één ook veel mooier dan de ander of dat niet?

Ik wil wel graag een eigen domein, maar wil eerst even kijken of ik hier echt mee door zet..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:07

Ik zelf vind Wordpress heel fijn werken en denk dat je wat je met ista.webnode hebt gemaakt, ook met wordpress kan maken. Dat is volgens mij gewoon een bepaalde theme. Wat vind jezelf het fijnste werken?
Verder vind ik de wordpress variant fijner lezen, al zal ik wel een 'lees meer' optie toevoegen bij alle of bij bepaalde artikelen, zodat je niet je hele pagina vult met je artikelen, maar je gewoon het begin deel ziet zoals bijv bij mij gebeurt. Dit is natuurlijk wel iets wat je zelf mooi moet vinden :).

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:08

Ik vind Webnode makkelijker werken, maar bij Wordpress heb je meer opties dus dat is beter.

Dat "lees meer" wil ik dus ook, maar lukt me niet.. Ben echt een muts soms :')

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:10

Kelly_J schreef:
Ik vind Webnode makkelijker werken, maar bij Wordpress heb je meer opties dus dat is beter.

Dat "lees meer" wil ik dus ook, maar lukt me niet.. Ben echt een muts soms :')

Haha ik vond Wordpress in het begin ook erg lastig hoor! En soms nog steeds, maar door de Facebook groep die ik laatst hier plaatste heb ik veel op kunnen lossen. Misschien dat jij je vragen daar ook kwijt kan?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:13

Het scroll effect wat jij nu hebt vind ik trouwens echt heel mooi! Zijn die foto's van jou? Want die zijn echt heel mooi!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:16

Bij wordpress kun je de lees meer tag ook weglaten en alleen een samenvatting/intro schrijven wat zichtbaar is op de beginpagina. Zo doe ik dat in ieder geval.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:17

Het is gelukt!! Yes! hihi. Nee, dat zijn niet allemaal m'n eigen foto's. Martina Ketelaar en Jolanda Verhoeven hebben ook foto's beschikbaar gesteld waar ik erg blij me ben!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:23

Kelly_J schreef:
Het is gelukt!! Yes! hihi. Nee, dat zijn niet allemaal m'n eigen foto's. Martina Ketelaar en Jolanda Verhoeven hebben ook foto's beschikbaar gesteld waar ik erg blij me ben!

Ja echt een hele mooie foto! Ik wil zelf misschien wel een nieuwe lay-out op den duur, het liefst zelf maken, en dan wil ik ook een scroll effect :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:41

Dankje Kelly! Jouw blog ziet er ook zo mooi uit!
Dat plaatje boven de post over de vliegende galopwissel vind ik ook heel leuk, het maakt het geheel net iets speelser ofzo. :)

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:19

Ik gebruik gewoon mijn iPhone voor foto's, wat je ook een beetje kan zien. Ik ziet er over te denken om een camera aan te schaffen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:26

Ik maak ook de meeste foto's met mijn Iphone. Vergeet mijn digitale camera vaak en kan toch niet goed fotograferen.
Gisteren schreef ik mijn ervaringen op over Xiamen Airlines. Voor ik hiermee vloog kende ik het niet en ik kon ook nauwelijks ervaringen vinden. Daarom nu mijn ervaring maar even gedeeld http://www.justtravelme.nl/ervaringen-r ... -airlines/