Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:41

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:54

Ah, koken met kamperen is zo leuk! Alles op één pitje zien te redden, lokale ingrediënten gebruiken, eten uit je drinkbeker, heerlijk! Veel plezier in elk geval! :)

Hoeveel weten jullie van verschillende soorten bladeren? Take a look at leaf structure

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:44

Vandaag gaat het niet over het paard, maar over de trainer:

Setting yourself up for Success: Tips for Trainers

Leuke blog happypaardje. Ik mis de like knop op je blog. Soms gewoon makkelijk dat je met 1 click eh, klik kan aangeven dat je het een leuke post vond.

Mara: ik heb door je post al zin in onze vakantie. Wij nemen onze eigen gas BBQ mee, zoals dat hoort in Canada, dus koken is lekker makkelijk. :9

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:54

Een nieuwe post: http://www.justtravelme.nl/reisverslagen/back-home/

Heb de afgelopen drie weken door Indonesië gereisd en daar vaak slecht internet gehad. Van bloggen is niet veel gekomen. Heb gelukkig nu zoveel extra ideeën dat ik de komende tijd nog wel weer vooruit kan.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:17

Goede post, Sandra! Ik begin komende week met een nieuw trainingsprogramma met mijn paard, zo'n reminder voor mijn eigen insteek komt dus goed van pas!

En dankje voor de tip, ik ga me er even in verdiepen hoe ik zo'n like-knop kan installeren. :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:19

Hoi allemaal! Vinden jullie het goed als ik me hier bij aansluit? Ik ben zelf ook blogger & vlogger :). Schreef altijd over lifestyle/fashion/mindset. Maar vanaf deze week het allemaal wat omgegooid en nu richt ik mij op de paardensport, wedstrijdverslagen, ruiterfitheid en de hele levensstijl die erbij komt kijken.. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:13

Welkom MilleniumK. Hoe meer zielen...
Wat is de link naar je blog en vlog?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:18

HippoLogic schreef:
Welkom MilleniumK. Hoe meer zielen...
Wat is de link naar je blog en vlog?

Ja die zal ik nog even plaatsen inderdaad :).
Blog: http://lifeofkirsten.nl/
YT: https://www.youtube.com/channel/UCSJYsy ... iReIP3Vl7Q
Mijn blog heb ik pas deze week omgegooid, dus heb mijn 'oude' vlogs offline gezet. Ik wil me nu dus meer op de paardensport etc gaan richten, dus daar moet ik nog nieuwe content voor maken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:00

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:32

Hallo allemaal! Mag ik hier ook meekletsen? :D Ik ben al lang geïnteresseerd in gezonde voeding, zelf voedingsmiddelen maken, fermenteren, moestuinieren enz en nu zit ik er over te denken om hier een blog over te maken. Het lijkt me hartstikke leuk om mijn kennis op die manier te delen! En ik hoop hier wat tips tegen te komen :D
Ik ga straks eens even jullie blogs bekijken, maar ik zie al leuke posts voorbij komen!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:53

Welkom Annemiek! En leuk! Ik zou je blog in elk geval gaan lezen, dat zijn onderwerpen waar ik ook erg in geïnteresseerd ben, dus daar wil ik zeker meer over weten. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:49

Leuk Kirsten! :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:52

Travel_me schreef:
Had je een goedlopende blog of viel dat tegen? Ben wel benieuwd waarom je alles hebt omgegooid :)?

Ik heb mijn eerste Indonesië artikel online gezet. Een fotoverslag van de Borobudur:
http://www.justtravelme.nl/fotoverslage ... toverslag/

Hmm nee goedlopend niet perse, eigenlijk helemaal niet succesvol oid haha! Maar er zijn al zoveel lifestyle/fashion/beauty etc blogs dat ik me een beetje het dertiende in een dozijn voelde.. En daarbij fashion en beauty zijn niet echt m'n passie en dat kwam terug op mijn blog. Steeds vaker kon ik geen onderwerpen bedenken en vond het steeds minder leuk. Terwijl de paardensport mijn passie is en hier niet al duizenden, Nederlandse, blogs van zijn. Dus dat was eigenlijk binnen 5 minuten bedacht haha. :) Schrijven over dingen waar je hart ligt gaat toch een stuk makkelijker ;).

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:00

HippoLogic schreef:
Leuk Kirsten! :j

Dankjewel :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:00

happypaardje schreef:
Welkom Annemiek! En leuk! Ik zou je blog in elk geval gaan lezen, dat zijn onderwerpen waar ik ook erg in geïnteresseerd ben, dus daar wil ik zeker meer over weten. :)

Dank je!
Jouw blog is ook erg leuk, die heb ik meteen in mijn volglijst gezet :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:14

MilleniumK schreef:
Travel_me schreef:
Had je een goedlopende blog of viel dat tegen? Ben wel benieuwd waarom je alles hebt omgegooid :)?

Ik heb mijn eerste Indonesië artikel online gezet. Een fotoverslag van de Borobudur:

Hmm nee goedlopend niet perse, eigenlijk helemaal niet succesvol oid haha! Maar er zijn al zoveel lifestyle/fashion/beauty etc blogs dat ik me een beetje het dertiende in een dozijn voelde.. En daarbij fashion en beauty zijn niet echt m'n passie en dat kwam terug op mijn blog. Steeds vaker kon ik geen onderwerpen bedenken en vond het steeds minder leuk. Terwijl de paardensport mijn passie is en hier niet al duizenden, Nederlandse, blogs van zijn. Dus dat was eigenlijk binnen 5 minuten bedacht haha. :) Schrijven over dingen waar je hart ligt gaat toch een stuk makkelijker ;).

Goede keuze gemaakt dus! Tis veel leuker om te schrijven over iets wat echt je passie is.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:32

Inderdaad, anders wordt het schrijven erg moeilijk en haal je er geen plezier meer uit, zoals je zelf ook al zegt. Goede keuze!

Wij hebben nieuwe kippen! :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:28

Ja het voelde gewoon niet meer heel goed om een van die velen te zijn.. En mijn doel is nog steeds om mijn blog groter te maken, dus moest ik voor iets anders kiezen. Erg blij mee :). Dankjulliewel!

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:53

Travel_me schreef:

Gaaf! Die gaat zeker op mijn reislijstje :D

MilleniumK schreef:
Ja het voelde gewoon niet meer heel goed om een van die velen te zijn.. En mijn doel is nog steeds om mijn blog groter te maken, dus moest ik voor iets anders kiezen. Erg blij mee :). Dankjulliewel!

Klinkt als een goede beslissing :j Laat je ons het resultaat zien?
happypaardje schreef:
Inderdaad, anders wordt het schrijven erg moeilijk en haal je er geen plezier meer uit, zoals je zelf ook al zegt. Goede keuze!

Wij hebben nieuwe kippen! :)

Awww, leuk! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:14

@Narya: Ik ga voorlopig nog wel door met mijn huidige layout. Heb her en der wat aanpassingen gedaan, maar niks groots oid. Wie weet komt dat over een tijdje nog, haha! Verder zijn de veranderingen voornamelijk terug te vinden in de onderwerpen waar ik nu over schrijf :).

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:10

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:37

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:51

@Hippologic: Ik heb een vraagje voor je! :D Je hebt nu ook een Nederlandse site, ik vroeg me af waarom je hebt gekozen voor een losse site en niet een vertaling? Krijg namelijk steeds vaker de vraag of ik ook in het Engels wil gaan schrijven. :) Dat lijkt me leuk, maar ik vraag me nu af wat handig is: een Engelse subsite of deze site tweetalig maken met een plug-in om van taal te switchen...

Mocht iemand anders nog input hebben, dan is deze welkom! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:20

Kreeg de plugin niet voor elkaar. :o Daarnaast leek het me handiger en duidelijker om de categorien en tags in 1 taal te doen. Misschien vertaalt dat ook mee met de juiste plugin? Ik weet het niet...

Ik kan straks gewoon mijn NL blog aan mijn .nl site koppelen als ik wil zoals ik mijn ENG blog aan mijn .ca site heb gekoppeld.

Ik moet zeggen dat mijn NL blog ook minder prioriteit heeft, aangezien mijn doelgroep 'paardenliefhebbers over de hele wereld' is. Mijn doel is 1x per week een vertaling te doen, terwijl ik op mijn andere blog 2x/week blog.

Ik zit met het idee te spelen om op mijn Nederlandstalige blog op een bepaald moment ander soort blogs te posten. ;) De Nederlandse cultuur en de Nederlandse paardenwereld zijn toch totaal anders dan 'de rest van de wereld'. Begrippen zoals 'Penny/Pennymeisje' en 'baasje' laten zich moeilijk vertalen als je ze in een bepaalde context gebruikt. Ook de Nederlandse manier van paardenhouden verschilt van de Canadese manier en de manieren in andere delen van de wereld. Maar dat ga ik nog verder uitwerken...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:51

HippoLogic schreef:
Kreeg de plugin niet voor elkaar. :o Daarnaast leek het me handiger en duidelijker om de categorien en tags in 1 taal te doen. Misschien vertaalt dat ook mee met de juiste plugin? Ik weet het niet...

Ik kan straks gewoon mijn NL blog aan mijn .nl site koppelen als ik wil zoals ik mijn ENG blog aan mijn .ca site heb gekoppeld.

Ik moet zeggen dat mijn NL blog ook minder prioriteit heeft, aangezien mijn doelgroep 'paardenliefhebbers over de hele wereld' is. Mijn doel is 1x per week een vertaling te doen, terwijl ik op mijn andere blog 2x/week blog.

Ik zit met het idee te spelen om op mijn Nederlandstalige blog op een bepaald moment ander soort blogs te posten. ;) De Nederlandse cultuur en de Nederlandse paardenwereld zijn toch totaal anders dan 'de rest van de wereld'. Begrippen zoals 'Penny/Pennymeisje' en 'baasje' laten zich moeilijk vertalen als je ze in een bepaalde context gebruikt. Ook de Nederlandse manier van paardenhouden verschilt van de Canadese manier en de manieren in andere delen van de wereld. Maar dat ga ik nog verder uitwerken...

Lijkt me heel interessant al die verschillende 'paardenculturen'.