Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:35

Dankjewel allemaal, dan blijf ik mijn blogs gewoon posten.
@Sandra, dankjewel, ik leef er echt naartoe

Citaat:
Je hoeft je hier inderdaad écht niet om te schamen, ieder heeft z'n eigen onderwerp. Zolang je schrijft over wat jou boeit, zal je altijd goed zijn in wat je doet :)

Erg veel sterkte en succes trouwens, ik begrijp dat het een heel enge stap is, maar hopelijk wel beter voor je lichaam. Ken je het boek Life on Sneakers trouwens? Is geschreven door een blogster/jonge vrouw die plots heel erg ziek is geworden en door een ruggenmergontsteking zware scoliose en andere rug/stapproblemen kreeg. Het gaat over hoe omgaan met plotselinge lichamelijke beperkingen en het schijnt erg mooi te zijn. Ik moest bij je blog meteen aan het boek denken, dus misschien is het wel wat voor je :)

Gaaf Yasmine van het artikel! En dankjewel voor de boeksuggestie, die ga ik zeker bestellen!

Ik heb weer wat inspiratie voor een nieuwe post. Eens kijken hoe ik dat ga vormen. :-)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:10

Wow, ik loop echt iets van 20 pagina's achter. :') Heb niet heel veel kunnen bloggen (en weet niet precies wat ik hier voor het laatste heb gepost), maar jullie mogen natuurlijk altijd m'n verhaaltjes op http://www.maisonrinde.nl bijlezen. :D

Ik ga nu een rondje langs jullie blogs doen! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:30

Ik ben mijn blog dan toch ook in het Nederlands begonnen. Ik heb een tweede site aangemaakt op mijn blog, zodat mensen direct naar de NL versie kunnen gaan.

Het is niet mijn hoofdprioriteit om alles te vertalen, maar ik heb in elk geval 1 Bokker bereid gevonden een blog voor mij te vertalen en misschien een tweede persoon die wil helpen (vele handen maken licht werk).

:)F https://hippologicblog.wordpress.com/ :)F

MVasbo

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:07

Vindt je layout en design echt mooi Bunn!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:45

Wat fijn dat je iemand hebt kunnen vinden die dat vertaalwerk van je over wil nemen HippoLogic!

Ik heb vanmorgen een korte blog geschreven in column stijl. Laat deze blog vooral een waarschuwing zijn, aardbeien in mei maken je niet blij. :P
https://levenomteeten.nl/2016/05/06/ver ... aardbeien/

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:13

Dankjewel MVasbo! :D

Moest lachen om je post Mara, zo ervaar ik het juist totaal niet. Ik denk dat het inderdaad uitmaakt hoe veel je bereidt bent te betalen voor de aardbeien. Ik eet nu al een paar dagen iedere ochtend 'n beschuitje met aardbeien en die smaken toch echt al heerlijk! :D Komen hier in 't dorp uit de kassen. :)

Je blog ziet er echt al prachtig uit Kelly! Ben beniewd naar je posts! Vind het alleen toch een beetje zonde dat de naam niet zo origineel (meer) is, er bestaat al 'n kledingmerk met die naam. :j

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:04

happypaardje, ik ga kijken hoe ik dat mooi in ga vullen. Dus dat je gelijk op de blogs komt?

Moet ik dan wel een "welkom-header" bovenaan (en daaronder gelijk de blogs)? Of dat op een "doorklik-pagina"?

Hippologic, wat leuk dat je ook in het Engels gaat bloggen. Ik wil dat op den duur eigenlijk ook.. :Y) Ik vind jouw blogs erg fijn te lezen en interessant.

Bunn, de lay-out van jouw blog vind ik supermooi. De foto's ook!

Ik vind het zelf ook jammer dat Equestrianista.com al bestaat. Maar dat is meer een webshop-achtige site. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het anders moet maken. Misschien Equestrianista Blog of Equestrianista's Blog. Ik vind het toch wel een erg leuke naam die mijn blog goed omschrijft. Hmmmm...

_Mara_, leuk geschreven! Ik houd van column stijl.

Ik zie trouwens dat de meeste van jullie met Wordpress werken. Daar heb je wel meer mogelijkheden dan bij Webnode heb ik het idee. Maar ik snap er echt de ballen van bij Wordpress! Wat een opties! Hoe hebben jullie dit onder de knie gekregen?

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:27

Kelly_J schreef:
Ik zie trouwens dat de meeste van jullie met Wordpress werken. Daar heb je wel meer mogelijkheden dan bij Webnode heb ik het idee. Maar ik snap er echt de ballen van bij Wordpress! Wat een opties! Hoe hebben jullie dit onder de knie gekregen?

Trail and error :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:48

Narya schreef:
Trail and error :D

Trial. :D

Kelly, online staan veel tutorials. Als je zoekt op bijvoorbeeld 'Wordpress lettertype wijzigen' of 'Wordpress thema kiezen' dan vind je veel informatie. Als je Engels goed genoeg is kan je ook in het Engels zoeken, dan krijg je nog veel meer resultaten. En veel opties hoef je niet per sé iets mee te doen.

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:15

Dat ja.. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:40

Wordpress is ontzettend gebruiksvriendelijk. De interface wijst zich vanzelf uit en door gewoon wat rond te klikken vind je alles heel gemakkelijk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:48

Wat knap dat er een aantal van jullie in het Engels bloggen :D
Ik heb het erg druk gehad, maar probeer dit weekend lekker bij te lezen!
In de zon {:} , heerlijk!!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:36

Kelly_J schreef:
Hippologic, wat leuk dat je ook in het Engels gaat bloggen. Ik wil dat op den duur eigenlijk ook.. :Y) Ik vind jouw blogs erg fijn te lezen en interessant.

In december 2014 ben ik in het Engels gaan bloggen. Mijn blog wordt ook goed bezocht door Nederlanders, maar ik weet dat een aantal mensen mijn blog liever in het Nederlands zouden lezen.

In het Nederlands is er veel minder informatie over +R training beschikbaar dan in het Engels. Het is niet altijd gemakkelijk om Engelstalige informatie over clicker training te lezen en ook te snappen. Ik weet nog dat ik zelf op een Engelstalige Yahoo e-mail lijst zat (in de jaren negentig) en soms meer dan de helft van de info aan mij voorbij ging. En dan heb ik nog wel een Engelstalige studie over dieren, welzijn en diergedrag gedaan. Lezen in je moedertaal gaat nu eenmaal makkelijker.

Ik ben nog even aan het kijken naar lettertypen. Ik vind de header erg mooi, maar soms niet zo leesbaar. Ik wil mijn NL versie wel in de huisstijl van HippoLogic doen, maar op zo'n manier dat het toch onderscheidend is. Dan is het makkelijker om in 1 oogopslag te zien in welke versie je ben beland. De namen lijken ook op elkaar: hippologic.wordpress en hippologicblog.wordpress

Tips over de layout?

Kelly, er zijn zelfs tutorials in het Nederlands over WP als ik me niet vergis. En zelfs ik kan het... Begin makkelijk en ga dan een voor een dingen toevoegen (zoals een teller, index, FB knop enz) zo doe ik dat.

Mijn nieuwste blog:
Set your horse up for success: context shift

Bij deze vraag ik me af of het duidelijk is wat ermee bedoeld wordt. Het is zo'n korte blog (probeer altijd rond de 500 woorden te blijven zodat mensen het 'effe snel' kunnen lezen/inspiratie opdoen/ of even weer wat meer aandacht aan een bepaald onderwerp in training besteden.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:14

Het einige dat ik heel irritant vindt met wordpress.com is dat je niet mag adverteren en kan niet de backhand html codes zelf beheren. Wilde overstappen op wordpress.org, maar dat is mijn domaine te nieuw voor....

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:35

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:54

MVasbo schreef:
Het einige dat ik heel irritant vindt met wordpress.com is dat je niet mag adverteren en kan niet de backhand html codes zelf beheren. Wilde overstappen op wordpress.org, maar dat is mijn domaine te nieuw voor....

Adverteren levert toch niet veel op? Tenzij je 500K per maand aan visitors hebt?
http://www.successfulblogging.com/money ... 304f96ae21

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:29

Mnjaaa, als mensen doorklikken wel.
Maar adverteren is niet zo belangrijk, meer dat je niet controle hebt over de achterkant van het blog.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:13

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:07

Mijn 'pasgeboren' Nederlandstalige blog doet het goed. Ik vind de statistieken zo leuk: vorige week in totaal 24 views *\%/* En vandaag is er ook iemand langs geweest.
Zo schattig om dat zo te zien groeien! <3

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:27

Wat leuk dat je nu ook echt een Nederlandstalige blog hebt, Sandra! Ik denk dat dat best wel eens een boel nieuwe bezoekers op kan leveren. :)

Ah, wisselende menukaarten zijn zo fijn. Ik ben daar ook echt dol op!

Bij mij vandaag een post over de hoeveelheid bladeren en groen op dit moment: All those Leaves

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:35

Ik ben een van die bezoekers op de Nederlandse versie, vind ik toch net wat prettiger lezen!

Wisselende menukaarten ben ook wel van, fijn seizoensgerechten!

Vanaf morgen ga ik Op stap met de talentenselectie

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:49

Leuk dat je Nederlandstalige blog het ook zo goed doet Sandra!

EllisL, cool! Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat in de selectie!

Mara, bij mij verschilt het een beetje of ik het fijn vind of de menukaart steeds verandert. Bij een van de restaurants hier, lossen ze dat op door een deel 'vast' (en wat simpelere dingen, zoals steak en varkenshaas) in het assortiment te hebben en een deel is seizoensgebonden. Kun je toch altijd nog voor je vaste prikkie steak gaan, mocht het seizoensgebonden je niet zo aanspreken. Ideaal!

Ik heb ook weer een post: wij hadden onze jonge merrie aangekocht voor de IJslandersport. Ze blijkt echter ook nog goed te zijn in een andere tak van sport. Een sportpaard...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:24

EllisL schreef:

Leuke blog om je zo te volgen.

Ik zie een beetje een rare zin, na deze:" Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn als je iemand die maar één been heeft, laat racen tegen iemand die maar een heel lichte beperking heeft. Mijn beperkingen"
Is dat als tussenkopje bedoeld? Het lijkt niet aan te sluiten op de tekst ervoor/na. :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:56

Dankjewel Sandra! Computer had een halve zin verplaatst. Het is nu weer goed als het goed is :-)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:06

:)