Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:50

Emmaa_ schreef:
Ik vind het bijhouden van de traffic op mijn site een prettige manier om te bepalen in hoeverre een blogpost aanslaat en wat níet werkt voor mijn lezers.

Ah oke, als je eenmaal een manier hebt gevonden is dat natuurlijk fijn :) .

happypaardje schreef:
Over die Instant Articles, ik bedenk het me nu pas, maar krijg je dan niet ook gedoe met copyright?
Ik meen me te herinneren dat alles wat op FB geplaatst wordt, intellectueel eigendom van hen wordt. Dat zou dan dus ook voor die teksten gaan gelden. Ik heb een hele tijd geleden hun gebruikersvoorwaarden gelezen, en ik weet niet meer precies hoe het zit, maar dat kan ook iets zijn om rekening mee te houden...

Ik werk dagelijks met FB, enige momenten dat ik gedoe krijg met © is wanneer ik een video upload met muziek dat geclaimed is door een rechtmatige partij. Het is nog niet zo goed beveiligd als YouTube, maar in sommige gevallen wordt je video wel automatisch verwijderd van Facebook. Daar kan je eventueel weer tegen in beroep gaan waardoor je video wordt terug geplaatst.

Of mijn teksten van FB worden? Hmm daar maak ik mij niet zo'n zorgen om. Maar misschien komt dat, omdat ik erg comfortabel ben met het gebruik van Facebook.

Ik had het overigens het allermooist gevonden als FB IA zou aanbieden zonder dat je een site nodig hebt. Dan zou ik per direct mijn host opzeggen :') .

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:01

Yvettee schreef:
En mijn aller eerste vlog staat nu ook online! Ik vond het echt suuuper leuk om te filmen en vooral ook om te editten! Dus ik ga het zeker vaker doen. Natuurlijk moet ik nog een hoop leren, dus als jullie verbeterpuntjes zien hoor ik die heel erg graag!
Yv fotografeert | Achter de schermen bij een super toffe fotoshoot!

Wat ben jij lekker enthousiast zeg, leuk om te zien *\o/* .

In het begin volgen we jouw voetstappen met een muziekje eronder, dat voelde voor mij vrij lang aan. Dat soort shots zijn super leuk, maar ik zou ze wel kort houden. Het kan een reden zijn om af te haken. Het einde van de video is bij mij behoorlijk lang zwart ik zou daar gewoon een stuk afknippen, dan lijkt de video korter :P .
Duimpje voor je eerst vlog hoor, top +:)+ .

HippoLogic

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:49

IK hou WP en FB liever gescheiden.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:54

Stephanie schreef:
Yvettee schreef:
En mijn aller eerste vlog staat nu ook online! Ik vond het echt suuuper leuk om te filmen en vooral ook om te editten! Dus ik ga het zeker vaker doen. Natuurlijk moet ik nog een hoop leren, dus als jullie verbeterpuntjes zien hoor ik die heel erg graag!
Yv fotografeert | Achter de schermen bij een super toffe fotoshoot!

Wat ben jij lekker enthousiast zeg, leuk om te zien *\o/* .

In het begin volgen we jouw voetstappen met een muziekje eronder, dat voelde voor mij vrij lang aan. Dat soort shots zijn super leuk, maar ik zou ze wel kort houden. Het kan een reden zijn om af te haken. Het einde van de video is bij mij behoorlijk lang zwart ik zou daar gewoon een stuk afknippen, dan lijkt de video korter :P .
Duimpje voor je eerst vlog hoor, top +:)+ .

Aaah super leuk om te horen! hihi ja ik houd er wel van om lekker enthousiast te zijn!

En super bedankt voor je feedback! Dat zwarte hoort inderdaad niet, ik kon hem op youtube nog bijknippen zag ik, dus dat heb ik gelijk gedaan! En inderdaad zo'n stukjes zoals lopen enzo moet ik de volgende keer wat korter houden!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 00:38

`Haha begrijpelijk @hippologic, ik zag trouwens dat je mijn video op je FB had gespot. Misschien ook leuk voor Yvettee om je vlog daar te posten O:) ?

Ah fijn dat je dat achteraf nog even kon knippen :j .

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:39

Mijn Facebook en mijn blog heb ik momenteel niet gekoppeld, vond ik niet zo fijn werken.
Amstel Gold Race 2016

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:47

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:18

Ik kom graag meelezen!

Ben van plan mijn blog volgende week online de zetten over thema's binnen "The Equestrian Lifestyle".

Hoop dat ik hier tips en trics ga vinden!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:35

_Mara_ schreef:
Begin de week met nieuwe kennis, weet jij hoe een mango groeit? Daarover gaat mijn blog van vandaag. :)

https://levenomteeten.nl/2016/04/18/hoe ... een-mango/

Holy mango :wow:, leuk stuk!

Leuk Kelly, welkom :wave:.

Vandaag komt mijn nieuwe video online. Pff uiteraard nam het gisteren weer meer tijd in beslag dan gedacht en daarna had ik geen zin om het af te monteren, omdat ik het juiste muziekje niet kon vinden :+ . Zonet overigens de redding ik kwam een leuke site met gratis te gebruiken muziek tegen (wel onder vermelding van de website, maar die kan mooi in de video beschrijving onderaan ;) ).

Ik laat het jullie weten als die online staat, nog even wat puntjes op de i zetten *\o/*.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:10

Oeh, mango, jummie! Grappig dat ze in India heilig zijn, dat wist ik niet.

Hoi Kelly, welkom! Zet je hier een linkje neer als je blog online staat?
Oh, en met vragen of advies helpen we je natuurlijk altijd graag. :)

Ik heb vandaag een korte post. Ik wil echt weer energie steken in mijn blog en terug naar meerdere posts per week. Voorlopig red ik het helaas niet om meerdere lange artikelen per week te schrijven, maar ik heb wel een plan gemaakt waarbij ik per week een groot artikel plaats en enkele kleinere dingetjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Monday Shorty: Spring Quote

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:32

happypaardje schreef:
Ik heb vandaag een korte post. Ik wil echt weer energie steken in mijn blog en terug naar meerdere posts per week. Voorlopig red ik het helaas niet om meerdere lange artikelen per week te schrijven, maar ik heb wel een plan gemaakt waarbij ik per week een groot artikel plaats en enkele kleinere dingetjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Monday Shorty: Spring Quote

Leuk dat je weer wat actiever gaat schrijven! Ik wilde trouwens je pagina liken op FB en die link werkt niet, dus daar zou ik nog even naar kijken als ik jou was :j

Mijn nieuwste blog gaat over vriendschap over grenzen heen: https://thelifeandtimesofadutchieabroad ... s-borders/

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:40

Oh, goed dat je het zegt, ik ga er even naar kijken :)

Edit: gefixt! Dat viel gelukkig mee, bedankt voor het melden!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:48

Mooi stukje happypaardje, ik houd van quotes :D .Hoe ga je het nu voor elkaar krijgen om aan je wekelijkse tax te komen :Y) ?

Ik lees jouw stukje later even Narya, moet nog even wat andere dingen doen vanavond :j .

Oh, en daar issie, mijn nieuwe video staat online: https://www.youtube.com/watch?v=feP7rBQyn-o

Ik zit al te denken om misschien de zondagse video op te schuiven naar maandagavond :+ ...

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:01

Thanks, Stephanie! Ik hoop dat het met goed plannen te doen is om tussendoor wat vaker een kleine post klaar te zetten. :)

Narya, goed stuk weer. Vriendschappen onderhouden over langere afstand vind ik af en toe best lastig, zeker als je vroeger zo even bij iemand aanklopte, en het contact nu alleen via fb etc moet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:39

Vriendschappen onderhouden met vrienden en vriendinnen in NL is lastig. Vooral door het tijdsverschil. Ik kan alleen in de ochtend Skypen (dan is het etenstijd in NL). In de ochtenden ben ik zelf ook druk met vanalles, zoals kindje naar school brengen. Dan blijven de weekenden over, om de week gaat ons zoontje naar de NL school dus die ochtend valt af, zijn onze vrienden dan op zondag niet beschikbaar dan is het zo weer 2 weken verder. Meestal mailen we om skype af te spreken. :+ Het is even wat extra moeite.

Mijn nieuwe blog gaart over paarden die 'een hekel hebben aan de bak.dressuur' en wat je er aan kunt doen.

What if.... your horse doesn't like arena work

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:29

HippoLogic, fijn stuk weer! Ik ben echt fan van je blog ik heb er echt veel aan!

Vandaag heb ik een stuk over wat te doen in Lima, Peru :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:12

Goed stuk inderdaad HippoLogic! Sinds ik meer "fun" dingen met mijn paard doe in de bak, merk ik dat ze er met veel meer plezier heen loopt.

Miszeva, met die mist en warmte in Lima, is het dan niet echt heel benauwd daar? Leuke tips verder trouwens! :)

Bij mij vandaag mijn grote artikel van de week: Tips for Growing Your Own Vegetables

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:06

@happypaardje, nee het is niet benauwd de temperatuur ligt best laag het kan zelfs koud zijn.. dus je moet wel wat geluk hebben :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:04

Dank jullie dames! :)

Ik ben vorig jaar begonnen met het kweken van eigen groentes en ik kon de tips die je geeft toen goed gebruiken. Je kunt ook nog een rijtje makkelijke en moeilijke groenten maken als je een vervolg zoekt. ;)

Leuke vlog Stephanie! Ik vind tuig schoonnmaken en invetten altijd leuk. Ik ben geloof ik de enige. :+

Leuke blog over de mango, mara.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:11

Oh, dat is best een goed idee, HippoLogic! Ik schrijf hem even op als mogelijk vervolg :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:52

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:22

Vandaag heb ik het derde deel in de serie over de IJslandersport online: De jurering

Leuke post over hoe mango's groeien!

Inge, leuk hè zo je eigen groentes kweken! Mijn schoonmoeder heeft helemaal een fanatieke moestuin (alleen champignons en meestal tomaat en paprika halen we in de supermarkt), zo leuk hoe zij er intens van geniet dat bijna alles uit eigen tuin komt. En het is ook écht zó lekker :D
En je quote van eerder deze week vind ik ook geweldig :)

Mara, mij was het inderdaad opgevallen dat de health-goeroes als paddestoelen uit de grond schieten. En ja, ik wil gezond eten, maar ik wil niet alleen maar gezond eten. Soms wil ik lekker 'zondigen' en me niet druk hoeven maken om het aantal caloriën of de hoeveelheid ongezonde dingen erin. Sinds de 'verschuiving' naar 'gezond' heb ik geen kookboek meer gekocht...

Hippologic, ook al weer zo'n goede post. Jij weet op papier zo mooi je tips vast te leggen :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:00

Mee eens, Mara, ik vind het altijd wel heel interessant, maar of dat nou is waar koken alleen om gaat?

Boeiende post weer, Bernette! Dankje trouwens, die moestuin van je schoonmoeder klinkt ook heerlijk!

Vandaag mijn korte vrijdag-post: Happy Sunny Moment :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 02:30

Dank iedereen voor het reageren op mijn blog, hier en op WP. Dat vind k erg leuk!

Ik heb een vervolg op mijn vorige post geschreven:
How to... make the arena more appealing

Morgen lekker Koningsdag vieren met de Nederlandse club hier. Ik zit in de organisatie dus ik was vandaag naast mijn blog ook druk met flyers schrijven en dat soort last minute dingen.
:)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:11

happypaardje schreef:
Thanks, Stephanie! Ik hoop dat het met goed plannen te doen is om tussendoor wat vaker een kleine post klaar te zetten. :)

Lekker bezig zie ik al :-) .

HippoLogic schreef:

Interessant stuk, net als je follow up.

happypaardje schreef:
Bij mij vandaag mijn grote artikel van de week: Tips for Growing Your Own Vegetables

Leuk geschreven :) !

HippoLogic schreef:
Leuke vlog Stephanie! Ik vind tuig schoonnmaken en invetten altijd leuk. Ik ben geloof ik de enige. :+

Thanks, zelf vind ik het ook best fijn. Gewoon, omdat je dan even lekker tot rust kunt komen en nadenken over van alles en nog wat. Voor mij is het echt een rustmomentje :+ .

_Mara_ schreef:
Vandaag een blog over iets dat mij laatst pas opviel. De kookboekenafdeling lijkt soms wel meer op een alternatieve geneeshoek. Je leert geen kooktechnieken meer, maar hoe je gezond kan eten. Is dat erg?

https://levenomteeten.nl/2016/04/21/koo ... heidsboek/

Leuk onderwerp, zelf ben ik van mening dat techniek en gezond eten nog wat naar elkaar toe moeten groeien. Immers is gezond eten nog nooit zo populair geweest als nu.

happypaardje schreef:
Vandaag mijn korte vrijdag-post: Happy Sunny Moment :)

Heerlijk weer ja, hopen dat de weervoorspellingen van volgende week niet uitkomen. Natte sneeuw... :brr:

Ondertussen druk bezig om ook een site op te zetten. Ik laat het jullie weten als het af is. Ik wil dan wat aanvulklingen schrijven op mijn video's en deze als linkcard bij de video's gaan toevoegen.