Postcrossing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Re: Postcrossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:35

Dat maakt opzich toch niet uit? Ik zet er alle kaarten in die ik gekregen heb Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:36

nee natuurlijk niet

heb ze thuis in een map liggen

moet ook maar eens adressen aanvragen, is al 2 maanden terug dat ik er een op gestuurt heb

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:37

Wat leuk! Ik ga me meteen aanmelden Haha! Grappig zeg Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:38

Ik wil er ook een map van gaan maken, wat voor iets gebruiken jullie? Al die kaarten hebben verschillende formaten, dus ik zat aan zo'n opbergmap van de Hema te denken, en dan op de helft van zo'n doorzichtig A4 mapje een scheidingslijn (snappie? Knipoog)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:45

ik heb een ringband van de hema met allemaal plastic mapjes erin inplaats van blaadjes
daar passen ze mooi in

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:55

Hoe bepalen jullie de 'verzendkosten'? Via de tnt-site voor verzenden?
Ik ga vandaag mn eerste naar Finland verzenden Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:57

Rianne; Binnen Europa €0,75 en buiten Europa €0,92. Al dan niet met Priority Lachen Finland kost je 75 cent.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:59

Haha, ja gevonden Haha! Iets verder kijken dan dat mn neus lang is Knipoog

Hoe lang doen jullie dit al?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:59

koop gewoon bij het postkantoor van die velletjes voor binnen europa en buiten europa

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:01

Evelli schreef:
koop gewoon bij het postkantoor van die velletjes voor binnen europa en buiten europa

Precies Knipoog Doe ik ook altijd. Alleen bij mensen die er echt op hebben staan dat ze postzegels verzamelen wil ik nog wel eens 2 gewone Nederlandse postzegels opplakken.

Ik cross nu bijna 3 maanden Lachen Vind het onwijs leuk bedacht!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:02

ik doe het hmn sinds februari ofzo

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:30

Via een meisje dat ik ken, heb ik me ook aangemeld, lijkt me echt super leuk. Moet alleen nog een kaartje kopen Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:47

Allegandra schreef:
Via een meisje dat ik ken, heb ik me ook aangemeld, lijkt me echt super leuk. Moet alleen nog een kaartje kopen Lachen

Dat zou ik dan maar snel doen Haha!

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:17

moet ook nog een kaartje kopen Nagelbijten / Gniffelen
snapte het eerst niet dus ik heb dr al 3 in mn "verzend lijst"
dus kan nu kiezen welke ik als eerst ga doen ROFL of U.S.A of Duitsland of Finland *LOL*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:25

_Shawny schreef:
dus kan nu kiezen welke ik als eerst ga doen ROFL of U.S.A of Duitsland of Finland *LOL*

ik zou ze allemaal tegelijk doen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:15

Dioxide schreef:
Dat maakt opzich toch niet uit? Ik zet er alle kaarten in die ik gekregen heb Lachen

Dan heb jij wel meer geluk dan ik, tot nu toe. Ik heb een heel vreemde kaart uit China gehad met een lelijke cartoonmuis, en een kaart uit Finland waar die gast zelf een foto van een stuk weiland op een kartonnetje had geplakt.

Ik moet er nu één versturen naar iemand die nogal eisen heeft (liefst zwart-wit, geen dieren, etc.). Aan de ene kant wil ik daar best graag moeite voor doen, aan de andere kant krijg ik dan zelf toch weer een flutkaart terug en dan zie ik het ook niet meer zitten om echt mijn best te doen iets leuks uit te zoeken.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:10

oooeeepppsss ik kom er net achter dat ik al 1,5 week geleden een adres had aangevraagd.... vanmiddag maar snel een kaartje op de bus doen haha

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:17

Nimue schreef:
Dioxide schreef:

Dan heb jij wel meer geluk dan ik, tot nu toe. Ik heb een heel vreemde kaart uit China gehad met een lelijke cartoonmuis, en een kaart uit Finland waar die gast zelf een foto van een stuk weiland op een kartonnetje had geplakt.

Ik moet er nu één versturen naar iemand die nogal eisen heeft (liefst zwart-wit, geen dieren, etc.). Aan de ene kant wil ik daar best graag moeite voor doen, aan de andere kant krijg ik dan zelf toch weer een flutkaart terug en dan zie ik het ook niet meer zitten om echt mijn best te doen iets leuks uit te zoeken.

Bij de xenos staan hele leuke zwart-wit kaarten voor nog geen euro. Misschien een idee?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:23

Mjah, helaas zit de Xenos 15 km verderop. Knipoog

Ik heb de keuze uit dure kaarten uit de supermarkt, of iets leuks dat ik nog heb liggen (kinderpostzegelkaarten e.d., niet van die gratis kaarten hoor). Ik kom waarschijnlijk pas over een week of twee weer in de stad, en ga er ook niet speciaal voor rijden natuurlijk.

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:26

SteffiiY schreef:
_Shawny schreef:

ik zou ze allemaal tegelijk doen.

ja dat is ook een optie Nagelbijten / Gniffelen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:20

weet iemand of het erg is als je heel lang wacht met de kaart versturen?

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:21

Nee maar na 60 dagen is die verlopen maar kan je hem nog steeds sturen, maar dan duurt het voor de ontvanger gewoon wat langer voordat hij/zij weer een kaartje krijgt Knipoog
Ik heb soms ook een adress die dan weer een speciaal soort kaartje wil en dan duurt het weer 2 weken voordat ik ergens kom waar ik een goede kaart kan kopen, dus dan duurt de travelling time soms ook wel 40 dagen maar ja dan moeten ze maar niet van die eisen stellen Tong uitsteken

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:26

Nimue schreef:

Dat is ook niet erg leuk nee
Maar als ik een adress krijg van iemand met een heel leuk profiel waar ik dan een leuk kaartje van maak met foto's erbij en dat soort dingen krijg ik vaak ook gewoon zomaar weer een kaartje terug!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:22

nodi schreef:
Nee maar na 60 dagen is die verlopen maar kan je hem nog steeds sturen, maar dan duurt het voor de ontvanger gewoon wat langer voordat hij/zij weer een kaartje krijgt Knipoog
Ik heb soms ook een adress die dan weer een speciaal soort kaartje wil en dan duurt het weer 2 weken voordat ik ergens kom waar ik een goede kaart kan kopen, dus dan duurt de travelling time soms ook wel 40 dagen maar ja dan moeten ze maar niet van die eisen stellen Tong uitsteken

ok, dankjewel.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:12

Net een kaartje naar Finland gestuurd. Hobby van ontvanger: "swimming in a hole in the ice". Radical... Wow!