Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:55

Gefeliciteerd! Én veel plezier!

Ps ik lees wel alle blogs (meestal laat) maar reageer niet zo vaak erop. Zal ik ook eens doen :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:27

Gefeliciteerd! En heel veel plezier alvast!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:30

Bedankt allemaal :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:24

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:13

@Narya: leuke blog en fijn dat het meevalt met de hiërarchie! Werkt denk ik toch wel wat prettiger.

Mijn blog van vandaag gaat over de volgende zin: "Goh, wat zijn wij eigenlijk foodsnobs". Deze zin komt uit een whatsapp gesprek van het YFM Groningen bestuur. Is het niet een luxe probleem? Je druk maken over voedsel? Daarover gaat vandaag mijn blog.

https://levenomteeten.nl/2016/04/14/ben ... -foodsnob/

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:04

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:32

:wave: even bij gelezen :# .

Duijfje schreef:
Dat klopt wel deels hoor Stephanie.
Alleen ga ik met meerdere paarden starten. Ik moet wel echt vanaf B beginnen en dan naar de GP rijden. Zo heb ik nu een paard thuis die ongeveer M loopt (PRE), heb ik er een op het oog die zadelmak (lusi) is en de ander is psg niveau (lusi). Op dit moment dus barokke paarden. Al kijk ik ook naar de kwpn paarden hoor... niet perse barok gericht.

Ah tof *\o/* !

_Dominique schreef:
Leuk dit topic! Mag ik me misschien melden?

Graag zou ik willen beginnen met bloggen, puur over van alles wat ik leuk vind. Ik hou enorm van schrijven en mijn gedachtes de loop te laten nemen.

Wil het gaan doen via Wordpress, leek mij het makkelijkst. :)

Mijn naam is Dominique en ik ben 19 jaar. :)

Hoi :wave:

BeSen schreef:
https://hetechtelevennl.wordpress.com/
de site is nog niet helemaal af.
vind het wel raar dat ik zonder de link aan 1 iemand te delen al een reactie krijg, maar we leuk haha

Ziet er al leuk uit hoor +:)+ !

Dani schreef:
Ik heb een blog geschreven met 50 websites waar je gratis foto's vanaf kunt halen: http://daniellekelder.nl/50-websites-gratis-foto Er staan er ook twee tussen specifiek met voedselfoto's, trouwens. De foto's van die sites kan je allemaal gebruiken, een hoop zelfs zonder bronvermelding. Of je kan eigen foto's maken, zeker als je over eten blogt is dat leuk want dan heb je gelijk een excuus om het te maken :D

Handig 8-) .

_Dominique schreef:
Mijn post over het bezoek aan het Elephant Nature Park staat online. :)

https://dominiquekaffa.wordpress.com/20 ... le-giants/

Hier heb ik echt van genoten, leuk met die foto's erbij zo :Y) .

HippoLogic schreef:
Vandaag meer een filosofische blog:+R solutions in an -R enviroment
Geen advies vandaag :+ .

Ik ben ook dol op stats.... Vooral omdat ze in een goede stijgende lijn gaan. *\o/* Meer dan 3.400 mensen krijgen nu 2x/week mijn blog per e-mail en dan heb ik nog zo'n 90 WP followers, een tiental op bloglovin' en een tiental op Tumblr. Plus dus nog mijn dagelijkse bezoekers, want die e-mails worden niet meegenomen in de stats.

Jij gaat lekker *\o/* .
-------------------------------

Oke even terug van weg geweest :') . Ik had het even druk met alles er doorheen krijgen. Uiteindelijk is de start van mijn YouTube kanaal nog een week later geworden. Maar het staat eindelijk. Ik besefte mij alleen deze week, dat mijn kanaal helemaal geen vlog is :+ . Maarrr om mijn aanwezigheid hier goed te praten. Ik ben ondertussen bezig met het opzetten van een blog die het kanaal gaat ondersteunen. Deze wil ik vervolgens met behulp van instant articles op Facebook gaan promoten. Maaarrr voordat je IA kan aanvragen moet je eerst 50 artikelen hebben. Dus dat is voor mij nog even work in progress :+ .

Voor degenen die al wel 50 posts hebben: IA is denk ik een hele interessante zet :j . Ik verwacht dat Facebook dit vooral eerst komende tijd flink gaat pushen.

Tijdens het monteren van de video's kwam ik erachter, dat ik iets meer moet spelen met camerastand. Filmen doe ik wel vaker (ook voor werk) maar 'stand up' is echt nieuw voor mij, vooral als ik alleen ben en geen hulp heb met de camera positionering, allemaal leermomenten :j .

Als jullie benieuwd zijn naar mijn kanaal: check mijn onderschrift O:) .

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:04

Instant articles? Ik heb er niet van gehoord, is dat op FB?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:05

Wat een leuke trailer, Stephanie! <3

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:20

HippoLogic schreef:
Instant articles? Ik heb er niet van gehoord, is dat op FB?

Ja klopt, check dit even: https://instantarticles.fb.com/

Je kunt op deze manier monetizing aanzetten terwijl je, jouw artikelen op een snelle en verrijkte manier kan aanbieden voor mobiele gebruikers.

HippoLogic schreef:
Wat een leuke trailer, Stephanie! <3

Aah, thanks _/-\o_ :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:02

Stephanie schreef:
Tijdens het monteren van de video's kwam ik erachter, dat ik iets meer moet spelen met camerastand. Filmen doe ik wel vaker (ook voor werk) maar 'stand up' is echt nieuw voor mij, vooral als ik alleen ben en geen hulp heb met de camera positionering, allemaal leermomenten :j .

Heb je zin om je videos ook in de FB groep te promoten? Het zou leuk zijn als dee groep (ik heb hem over genomen) ook echt gaat groeien met info videos
https://www.facebook.com/groups/614554242023195/

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:41

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:25

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:45

Met zo'n stappenplan klinkt het allemaal zo simpel, HippoLogic. Misschien moet ik dat toch maar eens echt bewust duidelijk gaan toepassen, met opschrijven enzo.

Ik vraag me trouwens ook wel af wat die Instant Articles zijn die ergens hierboven genoemd werden.

Bij mij vandaag een post over plantjes, want ik ben zo trots op mijn courgette (uit de ah moestuintjes) :D
The joy of growing your own vegetables

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:42

HippoLogic schreef:
Stephanie schreef:

Heb je zin om je videos ook in de FB groep te promoten? Het zou leuk zijn als dee groep (ik heb hem over genomen) ook echt gaat groeien met info videos
https://www.facebook.com/groups/614554242023195/

Ohja is ook zo, ik zal er vandaag en morgen wel even 1 plaatsen. En ik hoop dat ik mijn deadline voor as zondag haal om het 3e filmpje te uploaden. :')

@happypaardje, wat wil je er over weten?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:46

Nouja, wat is het? Wat kun je er mee, en waarom zou je het willen? ;)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:58

happypaardje schreef:
Nouja, wat is het? Wat kun je er mee, en waarom zou je het willen? ;)

Het is je artikel in Facebook. Alleen dan laadt het direct en hoef je niet 7-10 seconden te wachten voor alle afbeeldingen, video's etc. geladen zijn op de site. Zelfs met de traagste internet verbinding laadt instant articles sneller dan een 4G verbinding een website kan openen.

Je kunt ze nu alleen nog openen op mobiel. Desktop is nog steeds een link versie naar je website. Maar who cares? Bijna al het verkeer gaat via mobiel.

Nadelen:
- Minder bezoekers op je site
- Minder advertentie inkomsten op je site

Voordelen:
- Pagina direct geladen, dit voorkomt dat mensen afhaken, omdat je blog voor diegene op dat moment te langzaam laadt.
- Weinig concurrentie op Facebook met andere links, wordt flink gepushed door Facebook, omdat het mensen binnen de app houdt (vindt FB leuk). Maar let wel, naarmate er meer verzadiging komt bij instant articles zal dit voordeel een beetje wegebben. Reden genoeg om er dus vroeg bij te zijn ;) .
- Mensen blijven in verhouding 20% langer hangen om je artikel te bekijken. Engagement zal dus in verhouding hoger liggen dan op jouw site. Bijkomstigheid: je blog blijft misschien beter hangen = meer awareness. Maar dat is een beetje gevoelsmatig gokwerk ;) .
- Je kunt vanaf dan inkomsten genereren met Facebook (hoe de verhouding site advertenties / Facebook ligt weet ik niet).
- In het artikel kan je met alles interacteren. Je kunt een quote pakken die je handig op je eigen Facebookpagina deelt. Je kan op verschillende plekken reageren en liken. Kort om je artikel wordt interactiever, leuker om te bekijken en zal waarschijnlijk meer engagement opleveren = dus hoger bereik op Facebook.

Waarom je het zou gebruiken?
Ik denk dat door vroeg inzetten van instant articles je Facebookpagina een enorme boost kan krijgen. Het zal je wat meer volgers kunnen opleveren en je organische bereik zal vooral in het begin wat gaan stijgen.

Ik zou zeggen probeer het eens uit. Kijk in de Facebookapp eens op de pagina's van: Washington Post, RTL Nieuws, Bild of bijvoorbeeld Mic.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:28

Ahaa, dus eigenlijk verplaats je je blog dan een beetje naar facebook?

Opzich zie ik zeker de voordelen van hoe je er meer publiciteit enzo mee krijgt, maar ik heb bezoekers geloof ik toch liever op mijn site, zodat je daar ook weer kunnen doorklikken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:54

Ik heb ze ook liever op mijn blog (zonder te veel reclame)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:57

Iedereen nog bedankt voor het aanbevelen van Premiere Pro, ik vind het tot nu toe echt een super fijn programma!

Stephanie, Je trailer is erg mooi geëdit!

happypaardje, ohh wauw goed bezig! Bij mij gaan die plantjes altijd dood, alle plantjes behalve cactussen trouwens haha!

En mijn aller eerste vlog staat nu ook online! Ik vond het echt suuuper leuk om te filmen en vooral ook om te editten! Dus ik ga het zeker vaker doen. Natuurlijk moet ik nog een hoop leren, dus als jullie verbeterpuntjes zien hoor ik die heel erg graag!
Yv fotografeert | Achter de schermen bij een super toffe fotoshoot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:59

Instant articles vind ik een stuk prettiger lezen vanaf mijn telefoon dan gewone artikelen die ik via Facebook open, maar voor mijn eigen site zou ik er niet zo heel snel voor kiezen denk ik. Zou de traffic wel 'missen'.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:27

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:25

happypaardje schreef:
Ahaa, dus eigenlijk verplaats je je blog dan een beetje naar facebook?

Opzich zie ik zeker de voordelen van hoe je er meer publiciteit enzo mee krijgt, maar ik heb bezoekers geloof ik toch liever op mijn site, zodat je daar ook weer kunnen doorklikken.

Dat kan een overweging zijn. Als je producten te verkopen hebt snap ik het enigzins. Maar anderzijds je bent niet verplicht alles als IA weg te zetten. Je kan ook afwisselen met de 'gewone' linkpost
Yvettee schreef:
Stephanie, Je trailer is erg mooi geëdit!

En mijn aller eerste vlog staat nu ook online! Ik vond het echt suuuper leuk om te filmen en vooral ook om te editten! Dus ik ga het zeker vaker doen. Natuurlijk moet ik nog een hoop leren, dus als jullie verbeterpuntjes zien hoor ik die heel erg graag!
Yv fotografeert | Achter de schermen bij een super toffe fotoshoot!

Thanks! Logo is in première gemaakt, de rest in iMovie. (App voor Apple producten)

Ik bekijk je vlog later even via desktop.

Emmaa_ schreef:
Instant articles vind ik een stuk prettiger lezen vanaf mijn telefoon dan gewone artikelen die ik via Facebook open, maar voor mijn eigen site zou ik er niet zo heel snel voor kiezen denk ik. Zou de traffic wel 'missen'.

Waarom zou je die missen als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:46

Ik vind het bijhouden van de traffic op mijn site een prettige manier om te bepalen in hoeverre een blogpost aanslaat en wat níet werkt voor mijn lezers.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:32

Over die Instant Articles, ik bedenk het me nu pas, maar krijg je dan niet ook gedoe met copyright?
Ik meen me te herinneren dat alles wat op FB geplaatst wordt, intellectueel eigendom van hen wordt. Dat zou dan dus ook voor die teksten gaan gelden. Ik heb een hele tijd geleden hun gebruikersvoorwaarden gelezen, en ik weet niet meer precies hoe het zit, maar dat kan ook iets zijn om rekening mee te houden...