Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:46

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:49

Gave post over op gewicht komen na een reis!

@Travel, oh wat gaaf veel plezier! Hoe lang ga je?

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:36

Bedankt _Dominique. Leuk Travel_me! Ik ga december, ben benieuwd naar je verhalen!!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:42

Leuke blogs komen er weer voorbij!

Het is op mijn blog even wat stil geweest. Door een andere spoedklus bleef posts schrijven er even wat bij, maar dat is aangeleverd, dus nu heb ik weer tijd om voor mezelf te schrijven.
Vandaag heb ik een stuk over het populariseren van natuur. Er zijn de laatste tijd zo ontzettend veel activiteiten in en om natuurgebieden, terwijl de natuur daar zelf erg onder lijdt. Ik vind het een erg slechte ontwikkeling, en wilde er nu toch echt wat over schrijven.
Nature as an amusement park?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:42

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:01

Jaa, de uitleg! Thanks Bernette, eindelijk begin ik het te snappen! :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:25

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:17

happypaardje schreef:
Jaa, de uitleg! Thanks Bernette, eindelijk begin ik het te snappen! :)

Hihi graag gedaan! Jij bedankt voor de tip ;)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:48

_Dominique schreef:
@Travel, oh wat gaaf veel plezier! Hoe lang ga je?

Ik ga 3 weken :) Best last minute bedacht, maar daarom wel heel veel voorpret nu.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:24

Vandaag een photo challenge (landscape) op mijn blog. Ik had nog een schattige foto van Exmoors op de Moors in Engeland.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:37

Hoi,

Ik hoop niet binnen te vallen maar aangezien jullie meer verstand hebben van vloggen ben ik benieuwd naar jullie mening! Ik ga rond een week of 2 op vakantie en wil daarbij de vakantie gaan vloggen om over een jaar terug te zien wat voor'n leuke vakantie het was! (Daar gaan we in ieder geval vanuit := ) Ik ben het ook niet van plan om het ergens op te zetten of iets dergelijks.
Ik was een beetje aan het rondsnuffelen voor compacte camera's om goed mee te beginnen. Mijn oog is daarbij op deze 2 gevallen: Sony Cybershot DSC-WX350 & Nikon Coolpix S9900. Ik neig nu naar de Sony te gaan maar twijfel nog of het klepje waarbij je jezelf ziet gaat hinderen als je eenmaal bezig ben.

En welke camera's raden jullie nog meer aan onder de 300,-?

Dit zijn trouwens de linkjes van de camera's

http://www.camerashop.nl/product/434376 ... black.html

http://www.camerashop.nl/product/563940 ... zwart.html

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Melissa

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:32

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:42

Welkom SnowBall. Ik kan je helaas niet helpen. IK heb wel een nikon coolpix maar ouder. Hij is klein en compact, maar 1x gevallen en daarbij is de body beschadigd (en open gegaan) viel niet onder garantie. Daardoor komt de flitser ook niet meer goed omhoog en na anderhalf jaar gaat het lensklepje soms maar half open, heel irritant. Ben helemaal niet tevreden over de nikon wat dat betreft en had echt veel beter verwacht. De kwaliteit is verder goed. Die jij hebt uitgezocht lijkt me heel handig met zo'n zelf-film klepje.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:49

Ik heb ook een Nikon Coolpix S9900 en dat vind ik een fijne camera! Ik gebruik hem niet bizar veel maar tot nu toe werkt hij erg goed en zijn er geen nadelen. Ook vind ik het erg fijn dat hij erg ver in kan zoomen.

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:56

HippoLogic schreef:
Welkom SnowBall. Ik kan je helaas niet helpen. IK heb wel een nikon coolpix maar ouder. Hij is klein en compact, maar 1x gevallen en daarbij is de body beschadigd (en open gegaan) viel niet onder garantie. Daardoor komt de flitser ook niet meer goed omhoog en na anderhalf jaar gaat het lensklepje soms maar half open, heel irritant. Ben helemaal niet tevreden over de nikon wat dat betreft en had echt veel beter verwacht. De kwaliteit is verder goed. Die jij hebt uitgezocht lijkt me heel handig met zo'n zelf-film klepje.

Hoi, bedankt voor je feedback! Jammer dat je het slecht hebt ervaren! Mijn voorkeur van de Sony zakt wat en begin de voordelen van de Nikon wat beter te zien. Ik ga hem niet heel vaak gebruiken en als ik hem gebruik dan is het heel voorzichtig, maar natuurlijk kan het ook voor komen dat mijn onhandige kant naar boven komt en dat ik hem kan laten vallen. Fijn om te weten dat de Nikon daar wat minder tegen kan.

Maureen95 schreef:
Ik heb ook een Nikon Coolpix S9900 en dat vind ik een fijne camera! Ik gebruik hem niet bizar veel maar tot nu toe werkt hij erg goed en zijn er geen nadelen. Ook vind ik het erg fijn dat hij erg ver in kan zoomen.

Hoi, ook jij bedankt voor je feedback! Zoomen ga ik niet veel gebruiken maar de finctie is toch wel handig. Ik moet zeggen dat ik nou wat enthousiaster word van de Nikon :j

Edit: Wat toegevoegd

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:09

Ik ben sinds kort begonnen met bloggen, ik merk dat ik veel lezers trek maar weinig blijvers.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:50

Furrow schreef:
Ik ben sinds kort begonnen met bloggen, ik merk dat ik veel lezers trek maar weinig blijvers.

Da's inderdaad een lastige, ik merk precies hetzelfde: mensen lezen het wel, maar ik moet ze elke keer opnieuw wijzen op een nieuwe post, ze schrijven zich niet in voor de mailinglist oid. Zijn jullie daar heel erg actief op?

Mijn nieuwste post over integreren in het buitenland: https://thelifeandtimesofadutchieabroad ... -question/

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:47

Furrow schreef:

Waar blog je over en hoe vaak post je een nieuwe post?

Regelmaat en consistentie wat betreft de inhoud bieden, zijn de beste tips die ik kan geven. Als je de ene dag over auto's blogt en de andere dag over politiek en de derde keer over make-up is het moeilijk een vaste lezersgroep te krijgen.

Ik was bang dat mijn niche te klein was (positive reinforcement/clicker training paarden training) om veel vaste lezers te krijgen, maar na 1,5 jaar trouw elke maandag en elke vrijdag (en dat is veel werk!!) een post publiceren over paarden en training heb ik een mooie groep lezers (3400 mensen zijn per email geabonneerd op mijn blog).

Mijn blog groeit nog steeds en ik kan niet voorspellen hoe groot mijn vaste groep lezers volgend jaar om deze tijd is. Ik had dit al nooit gedacht. :+

Kunnen jouw lezers zich abonneren? Blog je in WP en kunnen ze je blog in de reader volgen? Hoe track je je aantal lezers?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:54

@Narya: ik kan nergens vinden waar ik me op je blog zou kunnen aboneren. Misschien is dat het probleem? Ik kan je wel volgen (in WP want ik gebruik ook WP), maar er zijn ook lezers die geen WP gebruiken en die moet je elke keer erop wijzen dat je wat nieuws publiceert. Blog je op vaste dagen? Dat zou je onderaan elke blog kunnen zetten: elke x-dag een nieuwe blog. ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 01:00

Ik heb nu echt even geen inspiratie. Echt stom, juist nu ik na een week weer internet heb. Dusja. Hoop dat ik het snel weer te pakken krijg!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 01:06

Ik blog ook als ik geen inspiratie heb. Dat is wel eens moeilijk ja. Vorig jaar ik juli was ik op vakantie en dat is duidelijk te zien in een enorme dip (1x per week bloggen) in bezoekers, dat is mijn motivatie. Ik heb nu al stress omdat ik deze zomer weer 3 weken wegga (= 6 blogs).... :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:42

happypaardje schreef:
Leuke blogs komen er weer voorbij!

Het is op mijn blog even wat stil geweest. Door een andere spoedklus bleef posts schrijven er even wat bij, maar dat is aangeleverd, dus nu heb ik weer tijd om voor mezelf te schrijven.
Vandaag heb ik een stuk over het populariseren van natuur. Er zijn de laatste tijd zo ontzettend veel activiteiten in en om natuurgebieden, terwijl de natuur daar zelf erg onder lijdt. Ik vind het een erg slechte ontwikkeling, en wilde er nu toch echt wat over schrijven.
Nature as an amusement park?

Interessant, wil daar even op inpikken (en straks je blog eens rustig lezen). Ik werk zelf bij een natuurorganisatie en er zit wel een strategie achter: de bezoekers toelaten in de natuurgebieden (want: natuur voor iedereen! En je kan pas om iets geven als je er mee kennis maakt + onderzoek wijst uit dat topnatuur-ervaringen in de jeugd, maken of je later om natuur geeft of niet), maar niet in de meest kwetsbare gebieden. Door bezoekers in bepaalde gebieden toe te laten, stuur je de bezoekers weg van de kwetsbare gebieden. Mensen een natuur-ervaring helemaal "afnemen" lijkt me niet wenselijk :)

edit: net je blog gelezen, misschien interessant om eens te lezen over de verschillende natuurbeelden: http://themasites.pbl.nl/natuurverkenni ... uurbeelden

Voor jou (en ook voor mij :D ) is natuur = wilde natuur. Voor sommige mensen is natuur = functionele natuur = bv een plek om in te gaan joggen en fietsen. Voor andere mensen is natuur ook = mijn kat, mijn hamster, mijn viooltjes in de tuin, ... zo heb je zeker een tiental natuurbeelden, waar je als die-hard natuurliefhebber misschien niet direct zou opkomen. Een ander zijn natuurbeeld (natuur is er om lekker in te gaan fietsen) is niet perse verkeerd, gewoon anders.

(zelf erger 'k me ook rot aan mountainbikers en wil 'k gewoon natuur behouden voor zichzelf, voor de mooie biodiversiteit)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:52

Aan alle vloggers hier in het topic! :D
Ik wil heel graag gaan beginnen met vloggen, onderanderen bij fotoshoots achter de schermen en bij stedentrips & toffe reizen.
Maar nu zit in te twijfelen welk programma ik het beste kan gebruiken om te editten. Ik wil graag in een keer met een goed programma aan het werk gaan en liever niet naderhand gaan switchen. (vooral omdat het toch eventjes duurt voordat je alle functies enzo goed gevonden hebt)
Ik heb een adobe CC abonnement. Dus premiere pro ligt voor mij het meest voor de hand. Maar ik ben benieuwd of mensen dit topic er ervaring mee hebben of misschien toch een ander programma aanraden?

@_SnowBall die twee camera's ken ik zelf niet, dus ik kan je daar niet echt advies in geven. Maar een klapschermpje is wel heeeel handig wanneer je gaat filmen/vloggen

@Travel_me oehhhh heel tof dat je naar Indonesië gaat!! En leuk artikel, Kroatië is zeker een land hier in Europa wat nog hoog op mijn lijstje staat. En verder trekt Azië mij ook heel erg, dus Vietnam staat zeker ook hoog op mijn lijstje!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:36

@Yvettee, ik vlog dan zelf niet, maar ik gebruik wel altijd Premiere Pro voor mijn editing. Gewoon omdat ik inderdaad ook een Adobe CC abonnement heb en daar vanuit school mee heb leren werken. Daarnaast ken ik als alternatief eigenlijk alleen Final Cut Pro en dat vond ik nogal duur in aanschaf vanwege dat abonnement dat ik al had.

Oh en ik vind het editten in Premiere ook gewoon heel fijn werken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:40

Ik vlog ook niet, maar moet veel monteren voor school. Final Cut Pro is een fijn programma, ons wordt aangeraden ermee te werken, maar Premiere Pro is eigenlijk hetzelfde. Ze kunnen in functies hetzelfde in ieder geval, en als je de ene begrijpt, dan begrijp je de ander ook. Voor het monteren van vlogs is PP zeer prima, zelfs in de basisfuncties. Zelfs iMovie zou nog voldoende zijn imo!