zo'n lekker ding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: zo'n lekker ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:34

Clown stipje, heel interessant onderwerp, wil het ff volgen

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:47

ShamalArabs schreef:

wat valt er te volgen de lol of de waarheid vind het heelemaal niet interessant me kaar af te blaffen of niet te kunnen zeggen wat je menning is volgens mij leven we in N.L / waar we dat KUNNEN zeggen niet ? gaat allemaal zeer achterbaks mijn iedeee laat iedereen in zijn waarde en durf elkaar te zeggen wat een mooie merrie of hengst zij of hij heeft.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:51

liesjeB schreef:
ShamalArabs schreef:

wat valt er te volgen de lol of de waarheid vind het heelemaal niet interessant me kaar af te blaffen of niet te kunnen zeggen wat je menning is volgens mij leven we in N.L / waar we dat KUNNEN zeggen niet ? gaat allemaal zeer achterbaks mijn iedeee laat iedereen in zijn waarde en durf elkaar te zeggen wat een mooie merrie of hengst zij of hij heeft.

ROFL Nou ja, word ik ook al afgeblaft! er komen mooie paarden voorbij, welke arab-liefhebber vind dat nou niet interessant?!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:56

wow,
wat een schitterend paard,
ik heb zelf ook arabieren hengst gehad,en heb er een veulen van gefokt,

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:58

Sammy1, wat leuk! wat voor arabische hengst had je? Heb je foto's ofzo.. wat voor bloedlijn had hij?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:01

vader stavoska,
vm abduhlah,
ik zet ze zo in mijn profiel,
ik heb er nu een lief veulentje va,
helaas heb ik van deze hengst niet lang mogen genieten,
mensen waarvan ik hem gekocht had
hadden verzwegen dat zijn peesen vertakt waren Verdrietig

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:08

staat inder daat veel mooie fotos in je profiel sammy1 Pling

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:33

ik heb de hengst er ook bij gezet,
gr sammy

peterinaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:32

Lara_Silver schreef:
Hier kan ik enkel dit op zeggen: groei toch eens op. Ik dacht eerst dat je aan het grappen was maar blijkbaar ben je gewoon zo kinderachtig. Lachen
Als jij er niet tegen kunt dat jou favourite hengsten kritiek krijgen post hier dan niet meer. Niet iedere vind dezelfde paarden mooi, en het is absoluut hun volste recht. Vrijheid van mening heet dat. Dan hoef jij niet als een klein kind te gaan zitten tieren omdat jou paardendroom doorprikt wordt.
Kom eens uit je arabierendroomwereld en stap in de echte, leer dat niet alles wat jij vind klakkeloos wordt overgenomen maar dat mensen een eigen smaak en mening hebben en leer dit te accepteren. Nu kom je in ieder geval over als een klein jengelend kind waarvan net het beentje van haar speelgoedpaard is afgebroken.

Haha! Haha! Haha! ja 'penny-talk' Haha!
Ik zoek zelf een arabiertje maar door dit soort opmerkingen en pbtjes die je krijgt zou je er gelijk mee kappen,wat een haat en nijt zeg BAH
en wat een hoogmoed zeg hebben bepaalde mensen!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:07

Als je echt graag een AV wilt, zou je je niet moeten laten weerhouden door 'het wereldje'.. en trust me, dit komt overal voor hoor... Ik zou er de AV's toch echt niet voor willen missen.. Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 02:11

CtjeLief schreef:
voor mij is Pianissima tot nu toe onovertroffen.. mooiste merrie die ik in mijn leven heb mogen aanschouwen.. En inderdaad Vrouwelijke Elegantie ten top: daar ga ik HELEMAAL in mee..
en ik heb moeite me voor te stellen dat je zo'n paardje niet mooi kan vinden.. zo'n warme lieve uitstraling heeft ze, als een lief mooi meisje.. Wow.. ik raak niet uitgepraat over deze merrie! Ik vind haar ondanks haar 'extreme' uiterlijk niet 'extreem' overkomen, ze is in mijn ogen heel natuurlijk.. kan het moeilijk uitleggen..

Ik snap precies wat je bedoelt Knipoog Ze is ONTZETTEND vrouwelijk, als je haar ziet (en ik denk dat de meesten haar nog nooit in het echt gezien hebben en niet eens weten waar ze over praten) kan je alleen maar glimlachen, ze heeft zo'n lieve uitstraling waar je helemaal warm van wordt, alles zit perfect aan haar, zo als het hoort eigenlijk Bloos Die polen kunnen er wat van, diep respect voor deze topfokkers ! Afbeelding

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 02:14

peterinaj schreef:
Ik zoek zelf een arabiertje maar door dit soort opmerkingen en pbtjes die je krijgt zou je er gelijk mee kappen,wat een haat en nijt zeg BAH

- welcome to the arab world - gewoon lekker je AV kopen, je bent ook altijd welkom eens bij ons te komen Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:04

peterinaj schreef:
Lara_Silver schreef:
Hier kan ik enkel dit op zeggen: groei toch eens op. Ik dacht eerst dat je aan het grappen was maar blijkbaar ben je gewoon zo kinderachtig. Lachen
Als jij er niet tegen kunt dat jou favourite hengsten kritiek krijgen post hier dan niet meer. Niet iedere vind dezelfde paarden mooi, en het is absoluut hun volste recht. Vrijheid van mening heet dat. Dan hoef jij niet als een klein kind te gaan zitten tieren omdat jou paardendroom doorprikt wordt.
Kom eens uit je arabierendroomwereld en stap in de echte, leer dat niet alles wat jij vind klakkeloos wordt overgenomen maar dat mensen een eigen smaak en mening hebben en leer dit te accepteren. Nu kom je in ieder geval over als een klein jengelend kind waarvan net het beentje van haar speelgoedpaard is afgebroken.

Peterinaj@ verbeter de wereld en begin bij jezelf...het is nl niet gepast en ronduit onbeschoft om via de pb paarden af te kraken die je uberhaupt niet eens kent...(dat zal je wel weer ingefluisterd zijn door de "echte" kenners. Dromen )

peterinaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:09

sherif schreef:
Peterinaj@ verbeter de wereld en begin bij jezelf...het is nl niet gepast en ronduit onbeschoft om via de pb paarden af te kraken die je uberhaupt niet eens kent...(dat zal je wel weer ingefluisterd zijn door de "echte" kenners. Dromen )

op mijn zoektocht naar een arabische volbloed merrie ben ik zeker bij kenners op bezoek geweest door heel nederland. Overal kreeg ik "hetzelfde verhaal" te horen, dat is toch wel frappant. Daarbij heb ik geen paarden afgekraakt, ik heb alleen doorgegeven wat ik van de 'echte kenners' te horen heb gekregen, niet meer en niet minder.Maak je toch niet zo druk, als jij er maar gelukkig mee bent, toch?
Vanmiddag ga ik nog weer naar een 4 jr merrie kijken, ben benieuwd !

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:22

peterinaj schreef:
sherif schreef:

op mijn zoektocht naar een arabische volbloed merrie ben ik zeker bij kenners op bezoek geweest door heel nederland. Overal kreeg ik "hetzelfde verhaal" te horen, dat is toch wel frappant. Daarbij heb ik geen paarden afgekraakt, ik heb alleen doorgegeven wat ik van de 'echte kenners' te horen heb gekregen, niet meer en niet minder.Maak je toch niet zo druk, als jij er maar gelukkig mee bent, toch?

dus voel jij je geroepen om ongevraagd mensen lastig te vallen via de pb met je "bevindingen"..
het moet jou wel erg hoog zitten als je dit soort praktijken voert....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:05

Het is ook altijd het zelfde met die mutsen met arabieren (enne wie de schoen vindt passen die trekt hem maar lekker aan).
Het respect voor elkaar is weer eens erg ver te zoeken, de communicatievaardigheden zijn weer netjes bij het punt nul aangekomen.
Waarom zit er altijd zoveel pijntjes, ik snap het niet.
Zolang men niet alle arabieren in nederland heeft gezien kan je niet oordelen wat er wel en niet is.

Er staat hier in de buurt een SE hengst die typischer is dan enig andere hengst die ik tot nu toe heb zien lopen in nederland maar dat maakt hem niet gelijk de hengst met het meeste type omdat ik niet kan oordelen wat er op andere stallen verborgen staat.
Daarnaast is nog eens het gegeven dan een showpaard absoluut geen goede vererver hoeft te zijn, net zoals een goed sportpaard dit ook niet altijd is.
Een goede vererver zijn vaak niet de paarden die je ziet rondlopen op shows maar je ziet de namen wel erg vaak als ouderpaard.

Een ieder wordt blij van het zien van zijn eigen paarden, ik leef ook tussen mijn eigen droompaarden in en wat een andere ervan vind kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.
Heb geen last van stalblindheid, kan alle min en pluspunten zo opnoemen van mijn monsters maar het zijn wel de paarden waar ik zelf voor heb gekozen.
Dat de ene een grote deuk belangrijk vind en de andere veel bone en nog een andere een plak kruis mag de pret niet deren, we zijn allemaal verliefd geworden op het Arabische Volbloed paard en wat een geluk hebben we dat ze in zoveel verschillende vormen voorkomen.

Wat er allemaal via de pb gebeurt heb ik geen idee van, gelukkig vind men mijn pb-box niet zo snel.

@ missfcdb
Ik kan me best wel voorstellen dat het vervelend is dat je via de pb vervelende berichten krijgt maar probeer voordat je op de "versturen" knop drukt eerst eens op voorbeeld te drukken en probeer je in te denken hoe je bericht overkomt op andere die het lezen.
Ik ben namelijk ook geneigt om over jouw posten heen te lezen omdat ze meestal weinig inhoud hebben en getuigen van een hoog my little pony gehalte.
Dit is helemaal niet erg maar je kan niet helemaal verwachten dat je op deze manier serieus behandelt wordt.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:14

Zahlina schreef:
Een ieder wordt blij van het zien van zijn eigen paarden, ik leef ook tussen mijn eigen droompaarden in en wat een andere ervan vind kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.
Heb geen last van stalblindheid, kan alle min en pluspunten zo opnoemen van mijn monsters maar het zijn wel de paarden waar ik zelf voor heb gekozen.
Dat de ene een grote deuk belangrijk vind en de andere veel bone en nog een andere een plak kruis mag de pret niet deren, we zijn allemaal verliefd geworden op het Arabische Volbloed paard en wat een geluk hebben we dat ze in zoveel verschillende vormen voorkomen.

Nou volgens mij hebben die monsters van jou geen gebreken.
Sinds we Snow hebben zijn hier alle drie de merries constant hengstig. Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:59

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:04

peterinaj schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik snap je post niet echt is dat nu een argument voor of tegen mij...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:05

vlgns mij voor jou Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:07

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:16

Mooi gebouwd die 2.
Ik vind alleen dat ze nogal overdrijven met het accentueren door gebruik van dat glanzende spul (vaseline ofzo) ik bedoel een beetje rond de neus en ogen is erg mooi maar het hele hoofd vind ik nogal vies uitzien. Maar zoals ik al zei het zijn hele mooie paarden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:47

liesjeB schreef:
missfcdb schreef:
Gaat niet om nu.
Het gaat om wat der de hele tijd gebeurd en het hoeft niet in de topic te staan het kan ook over de bp gaan maar daar heeft niet iedereen iets mee te maken.
ik ben gewoon Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

nou missfcdb hoe je reageerd doen aleen penny meisjes meisjes van 1 jaar of 15 a 16 jaar !
en Isabel zij niks verkeerd dat Pladykt en Basgier geen mooie paarden zijn ze wil aleen zeggen dat er meer mooie paarden zijn in N.L ,"" je zou je niet zo op moeten (laten) fokken dat is reageren als een Koe dat Pladykt en Basgier geen mooie paarden zijn.
en welkom in de wereld van de arabieren

Hahaha ik ben toch een meid van 17 en als jullie zeggen penny.
Das jullie probleem en ik kan zeggen dat natas me tot niks toe aan spoort.
En nog iets het is mij wel over de pb vertelt dat pladykt dit dat.
Nou en ik hoef niet als ik een hengst heb mijn eigen hengst in een betere dag ligt te zetten.
Deze hengsten die voor mij idiaal zijn zijn mijn top hengsten en zeker omdat ik voor vosje heb gekozen.
en als jullie problemen met mij hebben moet je mij maar bp want ik pik van niemand dat er raare dingen over mij rond gaan.
Niet dat het me een k*t scheelt.
Mensen die mij kennen die weten wel beter.
En Dan ben ik maar penny meisje dat is toch hier iedereen bekant dus wat maakt ut uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:55

peterinaj schreef:
sherif schreef:

Nou dan ga ik nog eens kinderachtig doen.
Als jij een arabje hebt ga ik um van top tot treen afkraken.
Jij overvalt me ten eerste met een groffe bp
En waar haal je het lef om tegen mij dingen te zeggen die je tegen een ander eerlijk moet zeggen.
En dan ga je allerlij mensen er bij betrekken dat die dat zeggen.
Dat die mensen zelf maar het lef hebben om dit tegen die genen te vertellen.
en nee ik vondt jou bp echt te erg voor woorden zo achterbaks.
maar goed ik leef in een sprookje en jij in een sprookje dat je alles maar aanhoort van een ander je kende de hengst niet eens zij je hoe kun je dan oordelen.
En nog iets deze hengst heeft het niet met een pakje boter gehaald.
Maar met veel werk en wil en liefde van zijn baasjes dus.
Als je weer tegen mij begint denk dan eerst naar want je hebt een kwaade aan me als je verveelent wordt.
Mijn vrienden zijn heilig en ook de paarden waar ik supper veel respect voor heb.

De mensen waar ik het niet over heb die zijn fatsoenlijk en daar doe ik normaal tegen maar er zijn er een paar die het weten tegen wie ik het heb.
Mijn excuus voor de mensen die der niks mee te maken hebben.