Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re: Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:55

bizzybijtje schreef:
Dus niet he.... hoe zou jij het vinden als iemand constand tegen je benen zit te schoppeN/

dat bedoel ik niet! ik heb het over dat de ruiter (heel goed tezien op dat filmpje aan het einde) zo ver naar achter zit.....die zit gewoon bijna op zijn kont! en achter de vlanken mag je eigenlijk niet zitten want dat is slecht voor de rug.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:57

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:00

Juultj schreef:

Die leren band die voor de borst langsgaat lijkt me als paardzijnde ook vervelend.

Das gewoon een band om het zadel goed op de plek te houden en dat behoort geen belemmering voor het paard te zijn. Jeetje mensen waar hebben we het over?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:06

Mork schreef:
Juultj schreef:

Die leren band die voor de borst langsgaat lijkt me als paardzijnde ook vervelend.

Das gewoon een band om het zadel goed op de plek te houden en dat behoort geen belemmering voor het paard te zijn. Jeetje mensen waar hebben we het over?

Lees dit maar eens nog een keertje dan Dit gaat niet over die leren band dat weet ik, maar de voorbenen gaan zo hoog dat dat niet fijn kan zijn als paardzijnde.
Al deze gangen hebben de walker van nature en alleen díe gangen die een paard van nature bezit kunnen getraind en uitgebouwd worden.
In Amerika zien we soms hachelijke trainingsmethodes waarbij paarden in een bepaalde gang gemanipuleerd worden. Dit wordt bijv. gedaan met gewichten,
een onnatuurlijke hoefstand en een soort dikke klompen tot aan zelfs vernageling toe en erger (om het paard te laten lopen met veel beenaktie). Het gaat te ver om er hier op in te gaan maar iedereen kan begrijpen dat dit vaak om pure dierenmishandeling gaat en deze methodes gelukkig niet in Europa zijn toegestaan.
Dit soort methodes en afbeeldingen/filmpjes hiervan geven een slecht/vertekend beeld van het ras.
Het enige wat het eigenlijk aangeeft is dat de paarden een té goed karakter hebben dat ze dit soort praktijken helaas zonder tegendruk accepteren.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:08

Dat had ik begrepen ja ik vind het ook jammer dat hierdoor dit ras zo slecht in de publiciteit komt. Bij mijn jaarling in de groep staat een zwart bonte Tennessee walker. Echt een gaaf ding.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:15

Mork schreef:
Dat had ik begrepen ja ik vind het ook jammer dat hierdoor dit ras zo slecht in de publiciteit komt. Bij mijn jaarling in de groep staat een zwart bonte Tennessee walker. Echt een gaaf ding.

Hoe oud is die bonte Tennessee walker?
Loopt die onder het zadel ook zo overdreven als in deze filmpjes?
Met deze filmpjes bedoel ik eigelijk het aller eerste filmpje en de filmpjes die op die site staan Niet het filmpje van gangenpaarden.nl
Laatst bijgewerkt door Julia op 06-05-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:17

Tis nog een jaarling maar zie nu al als hij stapt dat hij de achterhand goed naar voren stapt. Wel ruim dus. Over 3 jaar gaat hij onder het zadel. Niet zoals die filmpjes dus maar wat tja normaler wel typisch.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:18

Mork schreef:
Tis nog een jaarling maar zie nu al als hij stapt dat hij de achterhand goed naar voren stapt. Wel ruim dus. Over 3 jaar gaat hij onder het zadel. Niet zoals die filmpjes dus maar wat tja normaler wel typisch.

Ben echt heel erg benieuwd naar hoe hij gaat uitgroeien
Heel veel succes met de jaarling

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:07

bizzybijtje schreef:
het is een normale gang voor die paarden, net als dat ijslanders tölten of telgang doen!!!

Wedden dat dit paard in het weiland niet zo loopt?

Terwijl IJslanders dat wel doen.

Escha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:13

Nou ik vind het echt echt vreselijk lelijk eruit zien..
Als dit een hype word.. bah

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:16

Ziet er heel raar uit... ook niet echt heel vriendelijk.

lijkt me ook niet lekker zitten eigenlijk

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:20

Mork schreef:
Jeetje mensen waar hebben we het over?

Ik denk precies hetzelfde

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:21

Ik moet zeggen dat dit er inderdaad erg onnatuurlijk uitziet, maar het is hun natuurlijke gang. Net als met 'gewone' paarden worden op wedstrijden de bewegingen wat overdreven, maar dat is logisch toch? Met veel trainen kan dit makkelijk zonder dat het paard hier last van heeft.
IJslanders worden ook vaak getraind met extra gewichten aan de voor en/of achterbenen. Dit zorgt ervoor dat er meer spierontwikkeling is en dat de paarden hun bewegingen steeds overdrevener kunnen laten zien. Dit is geen dierenmishandeling! Het gewicht van de gewichten die aan de hoeven worden gehangen, wordt langzaam opgebouwd. In Amerika en dergelijke gebruiken ze inderdaad vaak kettingen, ik moet zeggen dat ik daar absoluut niet mee eens ben!
Ik vind dat dit niet erger is dan een paard aan de teugel, wat voor een paard veel onnatuurlijker is dan dit!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:25

dat 1e filmpje is getver

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:27

Ziet er niet uit ! Debiel zeg !

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:34

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:54

Douni schreef:
Mork schreef:
Jeetje mensen waar hebben we het over?

Ik denk precies hetzelfde

Over hoe ver we tegenwoordig gaan met het verpesten van paarden?

Sorry hoor...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:15

kvint het best wel mooie paarden.. en het ziet er ook wel geinig uit.. lijkt me wel fijn rijden (die natuurlijke gangen dan, en niet die doorgetrainde raare gang)..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:24

LauraMc schreef:
IJslanders worden ook vaak getraind met extra gewichten aan de voor en/of achterbenen. Dit zorgt ervoor dat er meer spierontwikkeling is en dat de paarden hun bewegingen steeds overdrevener kunnen laten zien. Dit is geen dierenmishandeling! Het gewicht van de gewichten die aan de hoeven worden gehangen, wordt langzaam opgebouwd.

Sorry, maar hoe goed denk je dat dat is, extra gewicht aan de benen hangen? Dat kan nooit echt goed zijn voor de gewrichten van zo'n dier.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:34

Die bitten ook + gewichten + de plek waar de ruiter zit is gewoon dierenmishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:53

alano schreef:
bizzybijtje schreef:
Dus niet he.... hoe zou jij het vinden als iemand constand tegen je benen zit te schoppeN/

dat bedoel ik niet! ik heb het over dat de ruiter (heel goed tezien op dat filmpje aan het einde) zo ver naar achter zit.....die zit gewoon bijna op zijn kont! en achter de vlanken mag je eigenlijk niet zitten want dat is slecht voor de rug.

Ja, maar wel beter voor de benen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:53

ijslanderfan schreef:
Die bitten ook + gewichten + de plek waar de ruiter zit is gewoon dierenmishandeling.

Het ZIJN GEEN GEWICHTEN , de plek waar de ruiter zit is om te voorkomen dat hij de bewegingen belemmerd !!!
En die bitten gebruiken ze ook bij dressuur vanaf Z niveau, is dat niet zielig?? nee dan opeens niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:57

ijslanderfan schreef:
bizzybijtje schreef:
het is een normale gang voor die paarden, net als dat ijslanders tölten of telgang doen!!!

Wedden dat dit paard in het weiland niet zo loopt?

Terwijl IJslanders dat wel doen.

De Tennesee is gewoon een paard waar deze gang bij hoort, het is juist RAAR dat andere paarden het niet meer kunnen! Vroeger konden ze het allemaal, maar dat hebben ze niet meer gebruikt en het is weg gegaan!!! Sorry hoor, maar overdrijven is ook een kunst

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:15

ijslanderfan schreef:
Over hoe ver we tegenwoordig gaan met het verpesten van paarden?

Beetje kort door de bocht vind je niet? Ik deel je mening dat er veel trainingsmethoden zullen zijn bij de diverse takken van paardensport waar je dus je vraagtekens bij kunt zetten,maar dat we geen normale discussie kunnen voeren in een topic dat vind ik nou jammer.