TeSs2411 schreef:Getekend! Siervuurwerk heb ik totaal geen problemen mee, maar laat dat maar lekker door de gemeentes / grote steden georganiseerd worden! Iemand had het er over dat, dat ook gevaarlijk kon zijn. Denk dat het een pak veiliger is dan al dat vuurwerk wat door particulieren wordt afgeschoten in de straten. Overal mensen die rondlopen en niets is professioneel. Zo'n vuurwerkshow wordt door professionals zorgvuldig in elkaar gezet op een afgezet stuk. Veel ongelukken met vuurwerk komen nog steeds door toedoen van een ander! ( denk maar aan een fles met pijl die omvalt etc )
Daarbij, die K** knallers, rotjes , nitraten.. dat mag van mij ook onder illegaal gaan vallen! Niks leuks aan behalve misschien voor de doktersrekening wegens gehoorbeschadiging of missende vingers! Gister zag ik 7 jarige jongetjes met die dingen spelen en ze richting mijn auto gooien toen ik voorbij reed.
Alleen al die mentaliteit : " het is maar 1 dag in het jaar " vindt ik van de zotte! NL is gepikeerd als er veranderingen komen.. blijkt maar weer hoe graag ik NL uit wil.
Die "oehhh en aahhh" hoeft zeker niet gemist te worden als de gemeentes dit zouden organiseren. Het scheelt je alleen je eigen vingers opblazen en een hoop minder troep! ( dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid stress vermindering voor dieren als het op 1 plek gehouden wordt)
Als laatste dan nog de opmerkingen over dat er beter gecontroleerd moet worden op illegaal vuurwerk. Daar ben ik het deels mee eens.. Tuurlijk moet er beter en strenger gecontroleerd worden! Maar het legale vuurwerk hier in NL zorgt ook voor genoeg schade, letsel en zelfs doden.. In de buurlanden wordt het ook goed georganiseerd, waarom zou dat hier ook niet kunnen ?
Lekker het legale vuurwerk illegaal maken, is een stuk makkelijker te controleren!
Amen. Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt