Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spicegirl schreef:dieren gebruiken als entertainment (op die wijze dan ) is toch niet echt iets, wat hier aanslaat.
Cassidy schreef:Een mening behoort wel onderbouwd te zijn. Anders is het idd een gevoel, en dat heeft te maken met emoties en is niet objectief.
Dat mensen hier anders tegen rodeo's aankijken, waar zou dat door komen denk je?
Sientje schreef:Volgens mij stelde ik een vrij normale vraag over blessures, en heb ik daar nog geen zinvol antwoord op gekregen... wel wordt er gegokt dat dat vast minder zal zijn dan bij springen over 2m, terwijl het gemiddelde GP-parcours wat lager is...
Hoe moet ik dan de rest van de reacties van de zgn kenners in dit topic serieus nemen...?
lifaya schreef:Wat een mishandeling he?
[ Afbeelding ]
dit was na zijn leuke bokronde, goh wat een depressief mishandeld paard he?
Kirrr schreef:Ik bedoel niet alleen de TS, ik bedoel zowat 95% van bokt.
Alle mensen die zulke mening (slecht, negatief, FOUT) hebben over rodeo, hebben er nog nooit eentje van dichtbij gezien.
Hoe kan je nu oordelen over iets dat je enkel maar ziet op filmpjes en waarvan allerlei zaken uit zijn context gehaald zijn.
Zoolgangster schreef:Maar wel afgeschuurde haren heel *kuch* toevallig nèt op de plek waar de bokriem heeft gezeten... En door die bokriem om de achterhand gaan ze dus bokken.![]()
Verder jammer dat alles aan western/rodeo over 1 kam wordt geschoren.
Het onderdeel kalvervangen is nog altijd het meest vervelend voor het kalf, wanneer het "gesnokt" wordt door de lasso. Natuurlijk vindt een paard met cowsense (zie eerder geplaatst filmpje)het leuk om te drijven.
Ik heb zelf ooit wel eens een rodeo gezien waar het best netjes aan toeging maar dat was vermoedelijk ook om Europeanen niet voor het hoofd te stoten en bovendien hield de dierenbescherming een fors oogje in het zeil.