"W van Willem"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:19

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen mooi lied vind (en dat komt vooral door de rap), maar die verwensingen kunnen écht niet! :n

Biepmiep

Re: "W van Willem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:25

Maar al meezingers op die pleinen dan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:00

Hoe kan je dit uberhaupt meezingen dan? Haha

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:02

Wim Daniëls (die de tekst in Pauw & Witteman door de mangel haalde): 'Ewbank trekt lied terug met brief waarin 5 taalfouten staan (oa geblocked = geblockt). Verwensingen aan zijn adres zijn wel schandalig.'

Jee van een componist verwacht je toch wel dat hij een beetje ABN kan?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:05

Ik vind het lied zelf ook niet mooi.
Dit kun je toch onmogelijk meezingen?
Dat nummer van die 2 studenten die hier ook al voorbij kwam vind ik dan een stuk leuker.
De tekst van het liedje van Ewbank slaat natuurlijk alles.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:19

Ik heb verder het topic niet doorgelezen maar ben al dat gezeik over een liedje zat. prima dat je het niet mooi vind dan hoef je het niet compleet belachelijk te maken. John Ewbank heeft het liedje ingetrokken om dat hij alle nare reacties niet meer aankon dit is wat hij via facebook liet weten:
Geachte landgenoten,

Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitter account te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee. 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' - een kleine greep uit de verwensingen die mij de afgelopen anderhalve dag ten deel vielen. Ik ben zelf de enige paraplu in deze zeikregen en heb besloten dat ik mij niet op deze manier laat bejegenen.

Excuses aan hen die het met mij wel een gepast lied vonden, die bijgedragen hebben aan de totstandkoming en aan hen die mij op een nette of grappige manier hebben laten weten dat zij liever wat anders hadden gehoord, maar ik trek hierbij het Koningslied terug en wens u allen heel veel plezier met het zingen van: 'Zo mooi als jij' van de 3Js, 'het Koninginnelied' van RTL Boulevard, 'Je bent een Koning' van 2 Utrechtse studenten, '10.000 reasons' van Matt Redmann, 'Jij en ik onder de zon' in het overleden drents van Nico Dijkshoorn of het lied dat Sylvia Witteman, Johan Vlemmix en Giel Beelen gaan produceren in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.

Met vriendelijke groet,
John Ewbank

Nou blij?! Er is met zijn alle 1 persoon de grond ingestampt. Wauw trots op Nederland hoor, goed gedaan! Schouderklopje. Jeetje mina zeg doe is normaal en denk is een beetje na BAH. Walg hier van. moest dit even van mij afschrijven.

Edit: ieder zijn eigen mening maar dat kun je ook wel op een vriendelijke manier brengen. Denk nu is even een beetje na want wordt schijtziek van al dat gezeik om een liedje.
Laatst bijgewerkt door Babbelaar20 op 21-04-13 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:24

Haha als John Ewbank alleen door de berichten van de TS hier is gestopt met dit nummer dan heeft John geen ruggegraat.

TS boort hem helemaal niet de grond in, ze geeft slechts haar mening.

Enne als je iets maakt kan je positieve en negatieve kritiek verwachten ;)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:26

maar komop dit gaat wel heel erg ver. Ik heb het niet alleen over ts maar ook over de rest die van die walgelijke opmerkingen durft te geven al: 'Ga je begraven in schaamte, de hoogste boom is nog te goed voor je, je moet mild worden gestenigd en je verdient de brandstapel voor het schrijven van het slechtste nummer ooit en het land internationaal voor schut te hebben gezet' dat gaat in mijn ogen toch veeeeeel te ver.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:28

Ja maar dan kan je 'ons' wel aanvallen, maar wij hebben dit niet gezegd.
Niet nodig dus om ons de les te lezen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 21-04-13 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:29

TS zegt dat soort dingen toch niet over J. Ewbank?
Dat zijn dingen die over hem gezegd zijn n.a.v. het nummer wat hij heeft gemaakt op o.a. Twitter.
Zelf vind ik het nummer ook een aanfluiting, maar ik verlaag me niet tot het niveau plankton om zulke dingen te gaan zeggen over anderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:30

Van de andere kant, Ewbank trapt hier en passant ook alvast 2 keer naar anderen (Nico Dijkshoorn en Sylvia Witteman en consorten), en de reactie op Twitter die her en der wordt gequote is ook bepaald niet sympathiek.

De TS heeft Ewbank als persoon overigens volstrekt niet de grond in gestampt. Er staan in deze 7 pagina's exact 3 reacties (geen van alle van de ts) die mogelijk persoonlijk zijn en niet heel positief. Maar het lijkt mij echt heel erg mee te vallen hier: hij wordt vooral aangevallen op wat hij heeft gemaakt. En da's logisch, want hij is de maker.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:31

ik mag toch wel even zeggen wat ik ervan vind aangezien jullie ook allemaal hier neer zetten wat jullie ervan vinden. Ik vind alle reacties op dit liedje gewoon overdreven en veel te ver gaan dat mag toch? dat is gelinkt aan het liedje en hoort in mijn ogen in dit topic thuis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:32

littlesannie schreef:
ik mag toch wel even zeggen wat ik ervan vind aangezien jullie ook allemaal hier neer zetten wat jullie ervan vinden.

Je beschuldigt de TS onterecht van 'de grond instampen.' Je mag beslist je mening geven over reacties die je niet vindt kunnen, maar je noemde de TS en zij heeft dat niet gedaan.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:33

littlesannie schreef:
ik mag toch wel even zeggen wat ik ervan vind aangezien jullie ook allemaal hier neer zetten wat jullie ervan vinden. Ik vind alle reacties op dit liedje gewoon overdreven en veel te ver gaan dat mag toch? dat is gelinkt aan het liedje en hoort in mijn ogen in dit topic thuis.

Maar je beweerd dat TS John Ewbank de grond in trapt, maar dat doet ze toch niet?
Je hebt het over dat je je mening wel mag zeggen, maar dit is geen mening dit is een foutieve bewering.

Je mag natuurlijk wel vinden dat deze heisa nergens voor nodig is ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:33

Dat mag je ook, maar dan moet je dit topic niet aanvallen. Alsof het TS haar schuld is dat John nu stopt met het lied :')

Jij valt ons persoonlijk aan, terwijl wij alleen commentaar hebben op het lied, niet op John zelf. Zoals Shadow ook al zegt.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:36

heb hem al aangepast sorry, had net die reactie van ewbank gelezen dus was een beetje pissed ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:37

Die man kan echt voor zichzelf zorgen hoor.
Maar lief van je om het je aan te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:54

Ik heb echt enorm moeten lachen om dit nummer.

Zou me werkelijk doodschamen als ik Willem-Alexander was. :oo

Een onsamenhangend geheel, zoveel spelfouten... En dan is er speciaal aan John Ewbank gevraagd iets te componeren... Als je zoveel ervaring hebt, hoe kan je dan in godsnaam zoiets afleveren? Te grote druk? Ik weet het niet...

Als je dan kijkt naar het huwelijkslied, Lopen op het Water... Dat was eigenlijk een ontzettend mooi nummer! En zoveel liedjes van Marco die ik erg mooi vind! Maar dit? :n

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:11

Ik vond het begin van het nummer eigenlijk wel prima. Op de taalfouten na, kon ik er wel blij van worden. Maar het rapgedeelte is echt vreselijk. Plaatsvervangende schaamte krijg ik er van. Daarnaast vind ik de 'We are the world' opzet een beetje uitgemolken. Weer een groep artiesten die zo blij is met zichzelf. Kies nu eens voor een minder bekende zanger of zangeres met veel talent.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:20

Ik vind het eigk wel een mooi nummer :) Maar niet als koningslied...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:24

Dat vreselijke gerap.. Snap sowieso niet waarom die Ali B er nou weer in moet.
Vind de melodie verder wel mooi, alleen erg slecht van de taalfouten, en de tekst is gewoon niet erg passend vind ik.
Sneu voor de schrijver maar hallo... Die taalfouten.. Dat moet je toch gewoon weten?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:26

Ik vind het begin van het nr nog niet zozeer slecht, het klinkt wel mooi.
Maar het past voor mij totaal niet bij een 'koningslied'. Ik had een vrolijk feest nummer verwacht waarmee we de kroning konden vieren en waar iedereen vrolijk en blij met mee zou kunnen zingen.
Nu heb ik eerder het gevoel dat ik in een hoekje wil gaan zitten huilen omdat de grote boze wereld zo onaardig en moeilijk is. En ik vind de tekst ook niet passend, ik bescherm je en ben je baken etc etc. Dat klinkt alsof een kind gepest wordt en de moeder het aanmoedigt om voor zichzelf op te komen.

Het nummer van de 2 studenten vind ik wel echt heel leuk. Met allemaal dingetjes erin verwerkt waar wij als nederlanders trots op kunnen zijn. vind dat een erg vrolijk warm en hartelijk lied :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:28

Tja, John Ewbank is een buitengewoon pretentieus project begonnen en als je iets waarom de verwachtingen zo hoog gespannen zijn met zoveel pretenties presenteert en het valt dan (behoorlijk) tegen... Tja, dan kan je heftige reacties verwachten. Vooral omdat hij wel al eerder meezingers heeft gemaakt en het in theorie dus wel kan.

Bedreigingen keur ik bepaald niet goed, maar stevig tegengas moet kunnen. Hij heeft gegokt en verloren. Dat gebeurt. Waarschijnlijk was het trouwens heel anders ontvangen als hij het liedje zelf niet met zoveel pretenties en bombarie op de markt had gezet.

En hij toont zich ook niet bepaald een goede verliezer moet ik zeggen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:28

Zwitsal schreef:
Het nummer van de 2 studenten vind ik wel echt heel leuk. Met allemaal dingetjes erin verwerkt waar wij als nederlanders trots op kunnen zijn. vind dat een erg vrolijk warm en hartelijk lied :j

Welk nummer is dat?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:32

De eerste complet (door regen en wind.. dat stuk) is mooi, maar als koningsnummer? Ik snap ook niet dat we als land mochten kiezen wat we leuk vonden. Gewoon een website "kies het koningsnummer.nl" en dan kan iedereen wat inzenden. De winnaar word dan 2 weken van te voren bekend en lekker allemaal meezingen met wat wij als nederland hebben gekozen. En dat is nou juist wat fout is gegaan. We kregen dit nummer door ons strot gedrukt zonder dat we mochten zeggen "ja ho even.. maar dit willen we niet. We vinden die leuker!" En dan krijg je dit. Hele hoop boze mensen, waaronder zoals hij zo mooi zegt 'nageboortes' die hem de dood toewensen (wat kinderachtig zeg)

Dus eigelijk ligt de schuld bij wie maar heeft bedacht hoe dit gedaan zou worden. Had het land laten kiezen, dat was veel en veel leuker geweest.