Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Zonder paarden, draait de wereld wel door (plat gezegd). Maar wij hebben ook de kinderen nodig voor ons zelf. Daar zitten ook de toekomstige zusters en broeders bij die mijn achterste moeten wassen later!
Dus dat vergelijk snap ik eerlijk gezegd ook niet...
Maar goed, kinderbijslag hoeft van mij ook echt niet afgeschaft te worden want kinderen zijn nu eenmaal duur en ja... wij hebben ze ook nodig. Maar verhogen van de KB? nee dat vind ik grote onzin. Het is mooi dat het bestaat, maar het mag van mij part nog wel een langere tijd bevroren worden.
Only_Hellen schreef:Ik kan me overigens wel goed voorstellen dat KB erg welkom is, wanneer je twee of drie kinderen op het middelbaar onderwijs hebt zitten, en de schoolgelden moeten betaald worden. Niet iedere school doet aan deelbetalingen. Mooi is het dan ook dat de bijdrage aan boekengeld is afgeschaft, waardoor de schoolgelden wel behoorlijk zijn verlaagd.
Welshcobfan schreef:Inkomen laten toetsen, net zoals met een bijstands uitkering: als je onder een bepaald niveau zit krijg je financiele steun van de overheid om toch op een minimum te komen.
bulck schreef:Welshcobfan schreef:Inkomen laten toetsen, net zoals met een bijstands uitkering: als je onder een bepaald niveau zit krijg je financiele steun van de overheid om toch op een minimum te komen.
Inderdaad en als je onder een bepaalde grens zit geen kinderen punt!
Eerst voor jezelf kunnen zorgen, dan pas voor een ander
Welshcobfan schreef:Nou zover wou ik niet gaan...
Meer in het kader van: onder een bepaalde grens wel KB en erboven gewoon afschaffen die hap!
bulck schreef:Welshcobfan schreef:Nou zover wou ik niet gaan...
Meer in het kader van: onder een bepaalde grens wel KB en erboven gewoon afschaffen die hap!
Dat vind ik dan verkeerd. Dus boven een grens val je eraf, maar als je er onder zit niet. Zou eerder die laatste kritisch bekijken, want deze zijn dus financieel al niet in staat om voor een kind te zorgen
ad0rey0u schreef:Op inkomen prima, maar dan wel zo dat de mensen met een hoger inkomen toch íets krijgen. Wel minder dan de mensen met een lager inkomen, maar toch iets.
Dus, als jij je hele leven dezelfde baan houdt, omdat je niet anders kan, en dus je leven lang een laag inkomen houdt, zou je nooit kinderen mogen krijgen? Ik vind niet dat jij kan bepalen of iemand wel of niet kinderen krijgt, iedereen (uitzonderingen nagelaten) heeft recht om kinderen te krijgen. En omdat je toevallig niet zo slim bent als een ander, of voor mij part het fijn vind om putjeschepper te zijn, zou je nooit aan kinderen mogen beginnen? Klinkt niet erg sociaal.
Only_Hellen schreef:ad0rey0u schreef:Op inkomen prima, maar dan wel zo dat de mensen met een hoger inkomen toch íets krijgen. Wel minder dan de mensen met een lager inkomen, maar toch iets.
Dus, als jij je hele leven dezelfde baan houdt, omdat je niet anders kan, en dus je leven lang een laag inkomen houdt, zou je nooit kinderen mogen krijgen? Ik vind niet dat jij kan bepalen of iemand wel of niet kinderen krijgt, iedereen (uitzonderingen nagelaten) heeft recht om kinderen te krijgen. En omdat je toevallig niet zo slim bent als een ander, of voor mij part het fijn vind om putjeschepper te zijn, zou je nooit aan kinderen mogen beginnen? Klinkt niet erg sociaal.
Putjesscheppers verdienen niet zo slecht hoor