Waratje schreef:Het kunnen weglopen van het paard is maar relatief, het paard weet heel goed dat het na de show weer in handen komt, het kan niet echt weg. Nou geloof ik niet dat meneer Blabla echt fout is in zijn omgang, maar ik mis toch heel erg de interactie. En ja, ik heb hem live bezig gezien in een show en dat was toch wat het voor mij afstotelijk maakt, hij heeft tijdens de show geen aandacht voor de wensen van het paard, het paard moet "gewoon" doen wat hem gezegd wordt. De stukjes "ondeugend gedrag" in de show waren gewoon ingestudeerd, dat was ook gewoon zichtbaar.
Oja, ik ben niet een heel groot fan van Anky, in bepaalde opzichten heb ik veel respect voor haar, maar rij- en omgangstechnisch is ze niet echt een voorbeeld voor me.
Ja, het is doods. Je ziet het paard alleen maar gehoorzamen aan die man, zonder dat hij zichzelf kan laten zien. Meneer blabla is degene die we zien, ten koste van het paard.
Over Anky: het is heel knap wat ze doet en ze heeft de paardensport in Nederland een flinke impuls gegeven. Dat moet je haar nageven. Dat ze nu hier genoemd wordt is al een teken op zich. Ik weet weinig van haar manier van omgaan met paarden af, ik weet verder alleen dat ze moeite had om de vader van mijn paard fatsoenlijk te berijden

Ik ga even zoeken naar die C A in je link 
)
!
)