Het verhaal van fjord Guusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Het verhaal van fjord Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:01

SteffiiY schreef:
Heb ik naar gekeken Knipoog
Maar hier word het nog een beetje erger uitgepakt Lachen

Dat komt natuurlijk ook door de tegenreacties en dan vooral de mensen die overal een excuus voor zoeken. Knipoog

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat het als voorpaginanieuws werd gebracht.
Maar er zijn ook wel topics uit het verleden waar het er behoorlijk heftig aan toe ging.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:19

ThePast03 schreef:
SteffiiY schreef:
Heb ik naar gekeken Knipoog
Maar hier word het nog een beetje erger uitgepakt Lachen

Dat komt natuurlijk ook door de tegenreacties en dan vooral de mensen die overal een excuus voor zoeken. Knipoog

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat het als voorpaginanieuws werd gebracht.
Maar er zijn ook wel topics uit het verleden waar het er behoorlijk heftig aan toe ging.

ja heb het grotendeels gelezen Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:20

tja de discussies zijn echt niet alleen maar op gang gekomen door mensen die zogezegd een excuus zoeken,net alsof alleen een groep mensen 'gelijk' heeft.

het ligt aan beide partijen en niet aan een.

ik denk ook dat het mooier was geweest als ze had geindigd bij het Z2.
evengoed vind ik het nog wel knap

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:22

Ik vind het al knap dat ze met een fjord in Z2 is beland Lachen
Ook al loopt hij soms wat te dribbelen, op ieder paard valt wel iets aan te merken Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:26

zeker weten.
ik vind het van bijna iedereen knap die in het Z2 rijdt overigens,blijft toch een beste prestatie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:29

Inderdaad Lachen!
Sommige komen de B nog niet eens uit ook al is het geen fjord Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:32

ik heb een fjord,maar die durf ik echt nog niet in de B te starten.
voor mezelf wil ik wel het idee hebben goed voor de dag te komen als combinatie en een kans te kunnen maken.

Jolanda heeft vast het idee dat ze goed voor de dag komt,en tja dat is haar eigen idee/gevoel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:51

Snoevie schreef:
ik denk ook dat het mooier was geweest als ze had geindigd bij het Z2.
evengoed vind ik het nog wel knap

Idd, bij ons op stal staar er een zwaargebouwde haflinger, gekruist met een Arabier.
Die heeft het ook tot het Z2 geschopt, maar toen heeft de eigenaar hem als manegepony met pensioen gedaan. Ze vond het niet eerlijk voor hem, om zulke zware oefeningen te moeten doen. Dus nu heeft hij het geweldig naar zijn zin als leerpony. Af en toe stapt ze er nog op, om in de gevorderde lessen wat te laten zien, en hij doet het allemaal nog prima. Lachen
Veel beter toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:53

knap van diegene hoor.

alleen vind ik niet dat voor elke fjord/haf of vergelijkbaar paard die oefeningen te zwaar zijn

maar als het paard uit jouw verhaal het zo naar zijn zin heeft,toppie!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:58

Snoevie schreef:
knap van diegene hoor.

alleen vind ik niet dat voor elke fjord/haf of vergelijkbaar paard die oefeningen te zwaar zijn

maar als het paard uit jouw verhaal het zo naar zijn zin heeft,toppie!

Zeker, ze heeft hem helemaal zelf opgeleid, het was haar eerste pony.
Gewoon heel goed gekeken naar andere mensen, en zo ging ze steeds beter.
Eigenlijk ook best een penny verhaal. Clown
Uiteindelijk moest ze natuurlijk wel les nemen. Hij beheerst in principe ook de passage, maar dat doet ze nooit. En alle kinders zijn echt gek op hem, er hangt zelfs een bordje bij z'n deur:
"De manen en staart niet kammen! Beer verliest hierbij zeer veel haar!" Haha!
't is een soort chocolade gekleurde haflinger, met iets lichtere manen, die lekker lang zijn. Dus het heeft nogal een hoge aaibaarheidsfactor. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:00

Het ego van de amazone and nothing else matters.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:02

klinkt heel leuk miss_malfoy!
en super knap dat ze hem zelf opgeleid heeft.

lijkt me ook echt geweldig hoor........maar ik zie het mij en mijn fjord nog niet doen,eerst de basis maar eens voor elkaar en wie weet over een jaar of 1,5 eens een B proef starten

loveley jij kent de amazone schijnbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:03

Snoevie, als je zo met je paard omgaat en zo over zijn grenzen heen walst, dan kan dat alleen maar voor je eigen ego zijn. Trouwens, Masterclass is geen sportklasje voor Lruitertjes, daar wordt wel even wat meer gevraagd dan dat Guus voor zijn baas kan waarmaken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:05

dat zal ze dan vanzelf wel merken

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:46

Jolanda Adelaar als persoon en de waarde van haar prestaties zijn hier wat controversieel, al heb ik genoten van de "discussie".

Wat een valse dilemma's en stropoppen kwamen er langs.... Vork En elke keer weer een slotje op de onderwerpen over haar.

Als me bij de feiten probeer te houden krijg ik een beeld voor me van een meisje met een goed stel hersens , tomeloze ambitie en een hele dikke huid.

Ik denk dat ze wel komt waar ze wezen wil en waar ze wat te zoeken heeft.

Ze rijdt een fjord naar de Z, geeft clinics, acteert en schrijft voor de Penny (grijns), mag naar de Master Class, ze ziet er goed uit, heeft geld, de juiste contacten en wordt enorm gesteund door mensen die er voor haar toe doen.

Een zondagskind, roept dat die emoties op?!

Fraai vind ik ook niet alles wat ik van haar rijden gezien heb, maar ze is echt niet de enige die ik zo heb zien rijden. Bovendien mag ze op les...

[cynisme aan]
Maar ze heeft HAVO dus kan wel wat meer dan die MBO opleiding in Deurne
[cynisme uit]

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:51

Winnie_Smit schreef:
Jolanda Adelaar als persoon en de waarde van haar prestaties zijn hier wat controversieel, al heb ik genoten van de "discussie".

Wat een valse dilemma's en stropoppen kwamen er langs.... Vork En elke keer weer een slotje op de onderwerpen over haar.

Als me bij de feiten probeer te houden krijg ik een beeld voor me van een meisje met een goed stel hersens , tomeloze ambitie en een hele dikke huid.

Ik denk dat ze wel komt waar ze wezen wil en waar ze wat te zoeken heeft.

Ze rijdt een fjord naar de Z, geeft clinics, acteert en schrijft voor de Penny (grijns), mag naar de Master Class, ze ziet er goed uit, heeft geld, de juiste contacten en wordt enorm gesteund door mensen die er voor haar toe doen.

Een zondagskind, roept dat die emoties op?!

Fraai vind ik ook niet alles wat ik van haar rijden gezien heb, maar ze is echt niet de enige die ik zo heb zien rijden. Bovendien mag ze op les...

[cynisme aan]
Maar ze heeft HAVO dus kan wel wat meer dan die MBO opleiding in Deurne
[cynisme uit]

Leuk verhaaltje, je vergeet maar 1 ding. Het ging de meeste hier helemaal niet om Jolanda maar om haar pony Guus.

Wat Jolanda er verder allemaal naast doet is me niet bekend en om eerlijk te zijn lig ik daar verder ook niet wakker van. Clown

Wel een overdreven manier om duidelijk te maken dat je eigenlijk ook gewoon wil zeggen: jaloezie. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:07

Je kunt jezelf natuurlijk ook afvragen waarom hier nooit dit soort topics over komen:

http://www.haflinger-merlin.nl/home.htm

Zelfde verhaal, ex manegepony, koudbloed, meisje met leuk gezicht en ook nog eens 2 winstpunten in het ZZ-licht dus een betere prestatie.

Misschien moeten we onszelf maar eens afvragen wat het verschil is. Knipoog

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:15

geerke schreef:
ik heb ook maar even het filmpje gekeken...ik weet niet in hoeverre je dit kunt vergelijken met "grote paarden....
guus staat duidelijk te bokken wegens een miscommunicatie,iets wat bij isabel werth en zelfs anky weleens voorkomt...
Verder vraag ik mij af of deze pony fysiek wel in staat is om deze oefeningen uit te voeren.
En daarmee geef ik meteen toe dat ik nu begrijp wat sommige onder jullie bedoelen..
De impuls is compleet weg...de pony krabbelt....en dat hoeft niet...kijk naar banshee,die loopt toch wel ruimer,dacht ik...
Ik vraag mij nu af of de lat te hoog ligt voor de pony of dat het aan haar ligt....of beiden ,dat kan ook nog...

en ik zeg dit niet omdat ik jaloers ben....mijn paarden hebben een leven waar guus jaloers op kan zijn...

ik ben het helemaal met je eens Lachen guus kan het inderdaad moeilijk aan, alhoewel jolanda het wrs wel beter zal weten..

Verder heeft ze een goede band met haar pony, beter dan sommige die ook op dat niveau rijden.
En dan dat over het spoorgebruik, ik ben hier net een filmpje aan het bekijken van isabelle werth waar de spoor er ook diep inzat bepaalde momenten Lachen en salinero staakt toch ook?
Ik vind het knap van haar dat ze toch zover met een fjord komt, zeker omdat hij niet de juiste afstamming heeft. neen ik ben geen fan van haar, ik heb geen idolen. ik relativeer het allemaal wat Lachen
En overigens vind ik het van iedereen knap die tot Z raakt Lachen

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:47

ThePast03 schreef:
....
Leuk verhaaltje, je vergeet maar 1 ding. Het ging de meeste hier helemaal niet om Jolanda maar om haar pony Guus.
...
Knipoog

Het gaat dus om Guus, die bijna papierloze fjord die met zijn amazone als eerste pony tot de MasterClass in Deurne is toegelaten door de verrichtingen op wedstrijden. Over die pony gaat het. Die pony was ook op een show in Ahoy was te zien en op vele andere shows. Maar verder...

Citaat:
ThePast03
Je kunt jezelf natuurlijk ook afvragen waarom hier nooit dit soort topics over komen...Zelfde verhaal, ex manegepony, koudbloed, meisje met leuk gezicht en ook nog eens 2 winstpunten in het ZZ-licht dus een betere prestatie.

Misschien moeten we onszelf maar eens afvragen wat het verschil is.

Ik denk dat je hier een punt hebt, de ene ruiter roept meer heftige reacties op dan de ander. Persoonlijk denk ik dat dit veel met de uitstraling rond de combinatie Guusje/Jolanda te maken heeft en deze combinatie zich veel meer naar buiten toe profileert dan de combinatie die jij naar voren brengt.

Dat is een keuze van Jolanda geweest zich zo te profileren. Dat is een geoliede PR-machine. Dat is geld. Dat is ambitie. Dat is publiciteit zoeken. Dat is....logisch. Ook de negatieve reacties op het hele hosanna verhaal dat heel professioneel naar buiten wordt gebracht. Die vind ik ook logisch.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:58

whahahaa wat een grap dit.

Je moet wel een hele hoge gedachtes hebben van jezelf dat je je leven zo interesant vind om het in een filmpje te zetten en in een boek.

Heel leuk penny verhaal en een leuke penny droom. Maar ik wordt er niet warm of koud van ..

en ik zal best wel weer afkraker en jaloers persoon #101 zijn maar ik snap gewoon echt absoluut niet waarom ze zo'n filmpje maakt... dan kan je gewoon van dit soort reacties op verwachten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:48

Ik vind haar persoonlijk niet een leuke amazone om te zien (mooi paardje wel!). Maargoed, dat vind ik evenveel van Anky dusja.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 06:40

dat is natuurlijk persoonlijke 'smaak'

en er zijn een hoop meer ruiters met boeken en filmpjes..........tja het is natuurlijk een vorm van 'reclame'

schrijft ze werkelijk voor de penny,haha Haha!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:48

Winnie_Smit schreef:
Dat is een keuze van Jolanda geweest zich zo te profileren. Dat is een geoliede PR-machine. Dat is geld. Dat is ambitie. Dat is publiciteit zoeken. Dat is....logisch. Ook de negatieve reacties op het hele hosanna verhaal dat heel professioneel naar buiten wordt gebracht. Die vind ik ook logisch.

Volgens mij is dat precies het punt van de mensen die niet onder de indruk zijn, ze is publiciteitsgeil over de rug van een pony die het lichamelijk gewoon niet aan kan wat hij moet doen.
Sommigen vinden dat knap en getuigen van doorzettingsvermogen, ik denk enkel 'how low can you go......'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:21

het feit dat ze aan een misverkiezing meedoet wil toch ook zeggen dat je graag in de belangstelling staat...publiciteitsgeil dus...ze is de enige niet hoor!!
maar of dat letterlijk en figuurlijk over de rug van een pony moet..tja...niet mijn ding.
Maar ik neem aan dat er paarden zijn die slechter verzorgd worden dan deze guus.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:24

Ik vind het logisch dat ze van het publiek houd.
Ze heeft een knap gezicht dus waarom niet?