Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:58

Ik werk bij een PR-bureau (wij vertegenwoordigen dus merken naar bloggers toe en gaan samenwerkingen met bloggers aan) en ik ben zo allergisch aan bloggers die zelf naar ons toe komen voor samenwerkingen. Meestal druipt het er met zo'n mensen van af dat ze azen op gratis spullen of geld. Ik ben vaak net minder geneigd om met hen samen te werken. Als een merk mij vraagt om bv. een nieuw product in de markt te zetten door samenwerkingen met bloggers, dan ga ik zelf op zoek naar de blogger die het beste aansluit bij onze verwachtingen en noden. Zoals Tazzey zegt, als je een goede blog hebt, zullen ze je vanzelf wel vinden.

Je kan wel eens een mailtje sturen om jezelf voor te stellen en om te zeggen dat je tevreden bent van hun spullen, maar samenwerkingen kan je helaas niet gaan opeisen. En zoals je het nu voorstelt, komt het eerlijk gezegd ook op mij over alsof je alleen uit bent op het gratis materiaal.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:47

Ik ben er trouwens ook weer, want ik heb een nieuwe blog gestart. Ik heb het echt gehad met mijn vorige blog, met alles waar ik over (moet) schrijven. Ik werd er niet gelukkig van, had al maanden niet meer geschreven. Ben in een ontzettend groot zwart gat gevallen na mijn boek, eigenlijk vooral omdat ik toen door alle interviews zóveel geconfronteerd werd met negatieve, zware, nare dingen.

Ik laat mijn oude blog dus lekker voor wat het is en ik wil gewoon weer gaan schrijven op een manier waar ik er zelf gelukkig van word. Niet altijd kritiek hebben, gewoon mooie verhaaltjes zoals ik vroeger zo vaak deed.

Heb maar gelijk een nieuwe blog gestart, allemaal heel simpel maar meer hoeft 't ook niet te zijn momenteel. Ik wil even gewoon schrijven omdat ik het leuk vind, niet omdat ik een fancy blog wil met 10.000 lezers. Heb meteen een eerste post geschreven, om het allemaal even van me af te schrijven.

Niets moet, alles mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:09

@Yasmine, geweldig dat je er zo een punt achter hebt kunnen zetten en dat je opnieuw wil proberen om verliefd te woorden op je eigen woorden, hoe je dat zelf zo mooi zegt. :)

Ben benieuwd naar je schrijfsels!
-

Wat raden jullie aan? Wel of niet een contact pagina erop zetten? Wat is de toegevoegde waarde?

Overigens, ik vind het zo leuk om naar m'n statistieken te kijken! Geniet ik nou echt van. :j

Bnet

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:19

Wauw Yasmine, respect voor je keuze om het weer helemaal om te gooien, zodat jij er gelukkig van wordt. Velen zouden jaloers zijn op je succes, maar het siert je des te meer dat je er een punt achter zet omdat jij er klaar mee bent. _/-\o
Laat je je oude blog wel online staan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:38

Dankjewel <3 Ja, ik laat hem gewoon nog online staan, want er staan artikels op die nog erg veel gelezen worden en waar mensen geloof ik wel nog iets aan kunnen hebben. Ik sluit niet uit dat ik er over een paar maanden/jaar weer mee verder ga, maar op dit moment is het even klaar voor mij op dat gebied.

Ik ga ook zeker nog wel interviews of andere dingen doen als ze me leuk lijken, maar tot nu doe deed ik ALLES omdat ik het te stom vond om het af te slaan. Iedere mail van een journalist die ik kreeg, wou ik meteen beantwoorden, iedere vraag die ik kreeg om ergens te gaan spreken - hoe ver het ook was - zei ik ja op. Maar daar word je zo moe van, want uiteindelijk vragen ze iedere keer weer hetzelfde (wat vind je van die verkrachting? Wat vind je van die nieuwe wet? Wat vind je van die uitspraak van die ene man?). Ik heb er zelf gewoon niks meer aan, want ik heb het gevoel dat ik steeds hetzelfde rijmpje herhaal en de helft van de tijd heb je dan gewoon het gevoel alsof je tegen een stenen muur praat, want een maand later komen ze je weer hetzelfde vragen... Dan stop ik liever m'n energie in iets waar ik zelf ook iets aan heb :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:14

Heel sterke keuze, yasmine, knap! Ik vroeg me toevallig gisteren nog af hoe het met jou(w blog) ging, omdat er al zo'n tijd niks op dit topic voorbij was gekomen. Dat was het dus.
Goed stuk op je nieuwe blog ook! Ik ben benieuwd met wat voor artikelen je komt, wat lichter mag ook zeker hoor, net zo leuk, misschien zelfs leuker, om te lezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:09

_Dominique schreef:
-

Wat raden jullie aan? Wel of niet een contact pagina erop zetten? Wat is de toegevoegde waarde?

Overigens, ik vind het zo leuk om naar m'n statistieken te kijken! Geniet ik nou echt van. :j

:o

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:38

Een contact-pagina is in mijn ogen erg nuttig, omdat dat de enige manier is waarop bedrijven/sponsoren/opdrachtgevers etc met jou in contact kunnen komen. Zij zullen geen contact met je opnemen door een reactie achter te laten bij een post, lijkt mij.
Heb je helemaal geen behoefte aan de optie om zo benaderd te worden, dan kun je de pagina weglaten. Maar het is een kleine moeite en staat niet storend op een website. Dus ik zou het gewoon doen. ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:55

happypaardje schreef:
Een contact-pagina is in mijn ogen erg nuttig, omdat dat de enige manier is waarop bedrijven/sponsoren/opdrachtgevers etc met jou in contact kunnen komen. Zij zullen geen contact met je opnemen door een reactie achter te laten bij een post, lijkt mij.
Heb je helemaal geen behoefte aan de optie om zo benaderd te worden, dan kun je de pagina weglaten. Maar het is een kleine moeite en staat niet storend op een website. Dus ik zou het gewoon doen. ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens, met dat doel heb ik mijn contactpagina ook gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:55

Oh klinkt best handig dus!

Heb je enig idee hoe dat werkt via wordpress? Zo'n contact formulier?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 03:49

Je kunt een contact formulier gewoon invoegen net als je foto's invoegt. Daar kun je ook andere media toevoegen zoals een formulier of download enz.

Welkom terug Yasmine. Hoe meer je je eigen weg volgt, hoe sterker je wordt. Lekker je oude blog je blog laten en doen wat je zelf wilt, daar wordt je gelukkig van. Het lijkt mij ook niets om dagelijks zo met het leed van vrouwen telkens op dezelfde manier geconfronteerd te worden. Lijkt me deprimerend. Succes met je nieuwe blog.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:47

Vandaag meer een filosofische blog:+R solutions in an -R enviroment
Geen advies vandaag :+

Ik ben ook dol op stats.... Vooral omdat ze in een goede stijgende lijn gaan. *\o/* Meer dan 3.400 mensen krijgen nu 2x/week mijn blog per e-mail en dan heb ik nog zo'n 90 WP followers, een tiental op bloglovin' en een tiental op Tumblr. Plus dus nog mijn dagelijkse bezoekers, want die e-mails worden niet meegenomen in de stats.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:34

Dankje voor je berichtje Tazzey! Ik ben er inmiddels gelukkig al uit en ga deze maand hopelijk beginnen met een test-reeks.

Dus veel voorbereiden en weinig bokken ben ik bang :+

Yasmine leuk en goed van je dat je die keuze hebt gemaakt!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:30

HippoLogic schreef:
Ik ben ook dol op stats.... Vooral omdat ze in een goede stijgende lijn gaan. *\o/* Meer dan 3.400 mensen krijgen nu 2x/week mijn blog per e-mail en dan heb ik nog zo'n 90 WP followers, een tiental op bloglovin' en een tiental op Tumblr. Plus dus nog mijn dagelijkse bezoekers, want die e-mails worden niet meegenomen in de stats.

Da's behoorlijk indrukwekkend, petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:47

Zo dan! Flinke stats idd. :)

--

Kan je alleen een contactformulier toevoegen als je een betaald account hebt op Wordpress?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:24

Dat lijkt me raar, Dominique. Maar ik heb een zelf gehoste wordpress website, dus ik weet het niet zeker. Even hun FAQ checken of een berichtje sturen anders. ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:59

Nee hoor. Ik had een gratis site en kon het toen dertig gewoon toevoegen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:37

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:29

Ik zie nu pas dat er dertig in mijn reactie staat... Waar die vandaan komt? :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:18

auto-correct?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:36

Wauw HippoLogic, jij gaat hard!! Ik vind het fantastisch voor je dat je het zo goed doet, zal voor je business ook wel goed zijn? :)

Ik ben al honderd keer naar concerten geweest maar nog bijna nooit alleen. Gisteren heel impulsief toch een keer gedaan en het was fan-tas-tisch :D Het voordeel van naar takkeherrie luisteren waar niemand heen wil is dat je soms wel alleen moét gaan :')
Dance like nobody's watching

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:13

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:34

Ik vind jouw post geen haat zaaien hoor, Dominique. Het is gewoon zo'n ontzettend seksistisch vooroordeel dat vrouwen altijd moeten lachen - want vrouwen moeten mooi zijn en zijn alleen maar een stuk decoratie dat mannen horen te aanschouwen.

Dat doet me altijd denken aan deze scène van Broad City :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:05

Yasmine schreef:
Wauw HippoLogic, jij gaat hard!! Ik vind het fantastisch voor je dat je het zo goed doet, zal voor je business ook wel goed zijn? :)

Zou je denken he? Alleen een blog hebben is niet genoeg. Ik ben daarom nu hard aan het werk achter de schermen om mijn naamsbekendheid om te zetten in klanten.

Tipje van de sluier...
Spoiler:
Ik heb een bokker geholpen via een persoonlijk video consult. De review deze week op mijn site

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38