Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:38

_Mara_ schreef:
Ik heb weer een nieuwe blog online staan vandaag. Thuis heb ik er geen probleem mee, wie bij mij komt eten zal hoogstwaarschijnlijk een vegetarische maaltijd voorgeschoteld krijgen. Buitenhuis is het een ander verhaal. Daarom vandaag deel 1 in een nieuwe blogserie Struggles van een flexitariër: de sociale omgeving.

http://levenomteeten.nl/2016/03/07/stru ... itarier-1/

Heel herkenbaar! Ik eet thuis grotendeels veganistisch zelf, maar merk dat ik het in sociale omgevingen moeilijk vind. Op school zelfs al.. Vind het toch moeilijk om aan te geven dat ik veganistisch wil eten.

Tazzey

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:49

Wij eten waar we die dag zin in hebben. Doorgaans is dat aan de eetkamertafel maar het komt ook vaak voor dat we op de grond aan de salon tafel eten met een leuke serie erbij. Intussen kletsen we lekker over de dag.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:48

Margoooo schreef:
Dankjulliewel! Het is me inmiddels gelukt, zie https://slompmargo.wordpress.com/route/
Echter is dit wel relatief 'onhandig', aangezien ik nu elke keer my maps in google maps moet aanpassen en dan komt het hier ook te staan. En My maps werkt nog niet echt lekker op mijn iphone. Maar heb toch besloten bij Wordpress te blijven omdat je zoveel meer opties hebt :)

Mooi zo, ik wilde net posten dat ik had ontdekt dat het mij de gratis versie ook mogelijk was :D

Mijn nieuwste post gaat over mijn nieuwe baan: https://thelifeandtimesofadutchieabroad ... tatistics/ :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 04:42

Misschien is het leuk om jullie 'beste dag' en 'tijdstip' (most popular hour) met elkaar te delen:
Mijne is dinsdag (20%) om 7 am (6%)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:23

Bij mij wisselt het enorm wat de beste dag is. Ik merk dat het heel erg afhankelijk is van het seizoen, feestdagen en wanneer ik zelf post.
Wel opvallend dat het bij jou zo typisch verdeeld is

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:52

Dat geeft mijn statistiek aan, dus een gemiddelde. Over de jaren dat ik blog.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:34

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee wat mijn beste moment is. Maar ik houd ook niet heel erg mijn statistieken bij. Vind ik minder belangrijk. Ik vind de reacties die ik krijg leuk en het contact met bloggers.

Ik kreeg van de week een mail voor een samenwerking van een bedrijf voor telefoonopladers. Inclusief blogs waar het bedrijf al mee samengewerkt heeft. Heb mooi afgeslagen. Hoef geen oplader :P

En ik heb vandaag weer een blog online staan met een bride to be. Rianne volgens mij ook wel bekend uit dit topic.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:26

Haha, Rian, serieus? Wilden ze dat je een oplader ging reviewen ofzo? :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:37

Die telefoon bedrijven spammen zo ongeveer alle bloggers. Ik heb een keer met zo'n bedrijf samengewerkt. Het ging om een samenwerking tussen hun, de ontwerper van het hoesje en mijn blog. Het ontwerp paste heel goed bij een nailart design wat ik maakte. Verder begin ik er niet aan.

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:40

HippoLogic schreef:
Misschien is het leuk om jullie 'beste dag' en 'tijdstip' (most popular hour) met elkaar te delen:
Mijne is dinsdag (20%) om 7 am (6%)

Mijne is zaterdag (21%) en 1:00 PM (18%) :D

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:57

Jup ze wilde een product aanbieden in ruil voor een blog. Ik ben alleen niet geïnteresseerd in al die telefoonbedrijven.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:53

Vandaag een blog (met video) met als onderwerp:
How to... get your horse out of the pasture (effortlessly)

De video is iets anders geworden dan ik gepland had, maar ik wilde het in 1 keer opnemen. Ik wilde Kyra roepen en laten zien dat ze manieren heeft.

Spoiler:
Spoiler:
Ik wilde laten zien dat Kyra op haar naam reageert, maar dat was niet meer nodig.
Ze komt netjes uit het weiland maar dan... ziet ze gras en daar gaat ze heen. Hoe los ik dat op?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:23

Ik ben vanmorgen ineens geheel onverwacht moderator geworden van een (bestaande) YT horse facebook groep. Misschien is het leuk om hier jullie paardenvlogs en andere paardenvideos te delen?

Misschien helpt het om je YT kanaal te laten groeien. Ik heb net 30 nieuwe leden toegelaten en we zitten nu op 280.

https://www.facebook.com/groups/614554242023195/

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:43

Ik heb al een paar keer geprobeerd te gaan bloggen en zelfs om te vloggen. Ik kan goed mijn gedachten etc op papier zetten en kan aardig goed (en veel) praten.
Het lukt alleen elke keer niet, ben bang dat ik me te open op internet gooi etc.
Heeft iemand tips? :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:01

Dottie0991 schreef:
Ik heb al een paar keer geprobeerd te gaan bloggen en zelfs om te vloggen. Ik kan goed mijn gedachten etc op papier zetten en kan aardig goed (en veel) praten.
Het lukt alleen elke keer niet, ben bang dat ik me te open op internet gooi etc.

Waar ben je dan bang voor? Dat mensen je stom vinden, dat ze gekke dingen met de informatie kunnen doen?

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:04

Dani schreef:
Dottie0991 schreef:

Waar ben je dan bang voor? Dat mensen je stom vinden, dat ze gekke dingen met de informatie kunnen doen?

Nee ik vind het moeilijk om onderscheid te maken in de dingen die ik wel over mezelf wil vertellen en de dingen die ik niet over mezelf wil vertellen.
Daarnaast vind ik het ook moeilijk om over mijn geliefden dingen te schrijven ofzo omdat ik ook niet weet of zij dat leuk vinden etc :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:07

Dottie0991 schreef:

Ga het niet over jezelf hebben of over je geliefden. :+ Blog of vlog lekker over je hobbies, je paard, je opleiding. Begin daar mee, dat is iets minder persoonlijk en daarmee wat gemakkelijker.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:21

HippoLogic schreef:
Dottie0991 schreef:

Ga het niet over jezelf hebben of over je geliefden. :+ Blog of vlog lekker over je hobbies, je paard, je opleiding. Begin daar mee, dat is iets minder persoonlijk en daarmee wat gemakkelijker.

Haha ja maar daar heb je dus al een struikelpunt, paard heb ik niet meer, opleiding ook niet ;)
Als ik wil ga bloggen/vloggen gaat dat bij mij over mijn dagelijks leven, maar in mijn dagelijks leven komen mijn ouders/vriend/vriendinnen wel veel voor :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:06

Misschien is vl/bloggen gewoon niet voor jou. Dat kan. Misschien ben je gewoon een goede bloglezer. ;)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:09

HippoLogic schreef:
Misschien is vl/bloggen gewoon niet voor jou. Dat kan. Misschien ben je gewoon een goede bloglezer. ;)

Uhm oke.. Vraag me af waar je dat dan direct op baseert maar goed :) Bedankt voor je davies

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:13

Ik denk gewoon dat als je zelf geen geschikt onderwerp kan verzinnen, dat bloggen/vloggen dan niet voor jou is. Een ander kan jou niet helpen aan goede onderwerpen, dat is iets wat je zelf moet doen.

Als je alleen over jezelf wilt vl/bloggen en je bent bang dat je te open bent, tja dan weet ik gewoon niet wat er overblijft. Daar baseer ik mijn mening op.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:01

@HippoLogic leuk om te zien dat de meeste bezoekers op dinsdag komen. Bij mij was het op de woensdag maar het is nu de zondag(24%) om 20:00 uur (10%) :)

Vandaag heb ik een stuk over de jungle in Peru. Puerto Maldonado de jungle van Peru

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:46

Vandaag heb ik wat nieuws geprobeerd. Ik heb een soort van collage gemaakt, van plaatjes die aangeven waar ik zin in heb, wat ik leuk vind ect. Klinkt een beetje vaag :D .
Ik had zoiets al op een andere blog voorbij zien komen en vond het wel leuk.
Als het goed is komt er nu elke 12e van de maand een "Eef's notes" online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:21

HippoLogic schreef:
Ik denk gewoon dat als je zelf geen geschikt onderwerp kan verzinnen, dat bloggen/vloggen dan niet voor jou is. Een ander kan jou niet helpen aan goede onderwerpen, dat is iets wat je zelf moet doen.

Als je alleen over jezelf wilt vl/bloggen en je bent bang dat je te open bent, tja dan weet ik gewoon niet wat er overblijft. Daar baseer ik mijn mening op.

Ben ik het wel mee eens ja. Als je het leuk vindt om over van alles en nog wat te bloggen dan kan dat natuurlijk (er zijn wel meer meiden hier die dat doen geloof ik), maar als je moet vragen over onderwerpen waar je over kan schrijven dan gaat er iets niet helemaal goed. Natuurlijk kan je ergens anders wat inspiratie vandaan halen, maar het is wel handig als je een idee hebt..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:25

Je moet vooral ergens over bloggen waar jij enthousiast van wordt. Anders ga je het ook niet vol houden.