Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:48

Ik ben zelf geen vegetariër, ik let daarentegen wel op waar mijn vlees vandaan komt. Ik eet dus geen plof kippen en dergelijke. Als ik gasten krijg die vegetarisch zijn dan hou ik daar absoluut rekening mee en dan maak ik een lekker vegetarisch gerecht.
Ik ben er heel eerlijk in dat ik mijn vlees te lekker vind om het te laten liggen. Vorige week bijvoorbeeld bavette van de BBQ gegeten, bij de gedachte alleen loopt het water alweer in de mond. Ik eet niet dagelijks vlees want er zijn vegetarische gerechten die ik echt heerlijk vind. En van tijd tot tijd een groenten of kaas burger is ook heerlijk, net als die Valess schoenzool-schnitzels (vriend vind ze ranzig maar ik... nomnomnom)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:28

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:33

Hier ook een vegetarier en eigenlijk ook nooit problemen. Ik voel mezelf altijd een beetje bezwaard als mensen zo hun best doen voor mijn prakkie.

Ik schreef een weekoverzicht.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:55

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:38

Ik kom hier heel even binnenvallen als dat mag, heb een bloggers vraag... Ik ga over twee weken een aantal maanden op reis, en wil graag een blog bijhouden met mijn avonturen. Nu had ik bedacht dat ik dat op wordpress wilde doen, echter wil ik heel graag een routekaart erop bijhouden en dat kan er niet echt goed op dacht ik...

Er bestaat de plugin nomad maps, maar die werkt alleen bij premium wordpress? Ook kan ik in Google Maps een kaart aanmaken en erop zetten, maar dit lijkt me vrij onhandig met bijwerken?

Mijn vraag is dus; is er een manier om op een (gratis) wordpress site iets van routekaarten erin te zetten, of kan ik beter voor een andere site kiezen om een reisblog bij te houden? :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:13

Welkom! Waar ga je heen op reis? Leuk dat je er een blog van bij wilt houden.

Ik heb vandaag weer een heel fijne handcrème op mijn blog. L'Occitane Velvet Hands met SPF 15, verkrijgbaar vanaf midden maart.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:30

Dankje! Naar Azië, ik begin in Bangkok (Thailand) en heb Myanmar, Laos, Cambodja en Vietnam ook op de planning staan. Reislogger.nl ziet er ook erg goed uit, dus het wordt of reislogger.nl of Wordpress... Vind wordpress wel mooier, maar zo'n handigere route kaartje is ook wel heel fijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:33

Dat klinkt als een prachtige reis! Deel je je blog hier ook? Ik wil hem zeker gaan volgen. Qua routekaart heb ik geen idee, ik ben daar niet bekend mee. Ik werk zelf wel met Wordpress en vind het verder een erg prettig en veelzijdig platform.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:41

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:48

Dankjulliewel! Ja ik zal de link hier ook even plaatsen! Wordpress vind ik idd ook erg fijn maar ben toch echt even aan het twijfelen haha over Wordpress of Reislogger.nl

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:16

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:07

Sorry voor mijn afwezigheid, ik was even in de stille mee-lees modus gekropen. Dit omdat het niet helemaal lekker ging emotioneel gezien. Maar ik ga proberen nu weer actiever mee te kunnen praten..

Ook heb ik vandaag even geblogd, www.levenmetmelkersson.nl

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:26

Leuke vakantieadresjes, Rosanna! Wie weet ga ik daar de komende jaren wel eens heen. :)
Mijn eerste "vakantie-doel" is om komende zomer vanaf stal naar een BnB te rijden en de volgende dag weer terug. Eens zien hoe dat gaat.

HippoLogic, het heeft even geduurd, maar je hebt me geïnspireerd om toch een trainingsdagboek te gaan bijhouden, thanks! (Ik moest trouwens wel even zoeken naar de zoekfunctie op je site, misschien een idee om die ietsje omhoog te plaatsen?) :)

En, ik heb ook weer een post online. Ik ben de laatste tijd meer bezig met verantwoord, "clean" voer voor mijn paard. En toen ging ik me afvragen waarom we het eten van onze huisdieren vaak vergeten wanneer we zelf gezonder en duurzamer gaan eten.
Being conscious of what you feed your pets
(note: mijn post is niet bedoeld als aanval op regulier voer, of mensen die dat voeren, meer als gedachtenspinsel over hoe we met diervoer omgaan)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:44

Margoooo schreef:
Ik kom hier heel even binnenvallen als dat mag, heb een bloggers vraag... Ik ga over twee weken een aantal maanden op reis, en wil graag een blog bijhouden met mijn avonturen. Nu had ik bedacht dat ik dat op wordpress wilde doen, echter wil ik heel graag een routekaart erop bijhouden en dat kan er niet echt goed op dacht ik...

Er bestaat de plugin nomad maps, maar die werkt alleen bij premium wordpress? Ook kan ik in Google Maps een kaart aanmaken en erop zetten, maar dit lijkt me vrij onhandig met bijwerken?

Mijn vraag is dus; is er een manier om op een (gratis) wordpress site iets van routekaarten erin te zetten, of kan ik beter voor een andere site kiezen om een reisblog bij te houden? :)

Google Maps kun je normaal gesproken integreren in je code. Dat moet bij gratis Wordpress ook wel lukken toch? :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:31

Welkom Margoooo. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Ik denk dat je google maps wel kunt implementeren in WP zoals Narya al zei. Ik heb dat nog nooit gedaan hoor, maar met WP kan zo veel. :o

Rosanna1990 schreef:
Hallo, misschien een brutale vraag, maar als jullie mijn blogs leuk vinden, zouden jullie dan mijn Facebook pagina willen likken O:)

https://www.facebook.com/horsechickweblog/

Gedaan! Leuk als je straks boven de 30 likes zit: dan kun je ook stats gaan inzien.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:07

Ik heb het wel eens gedaan, maar dan met een betaalde versie. Het is even zoeken hoe of wat, maar niet onmogelijk. En het enige wat je nodig hebt is de mogelijkheid om de code te kunnen aanpassen. Of dat bij de gratis versie ook kan weet ik niet, zo experimenteel ben ik met mijn eigen site nog niet bezig geweest :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:48

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:16

Dankjulliewel! Het is me inmiddels gelukt, zie https://slompmargo.wordpress.com/route/
Echter is dit wel relatief 'onhandig', aangezien ik nu elke keer my maps in google maps moet aanpassen en dan komt het hier ook te staan. En My maps werkt nog niet echt lekker op mijn iphone. Maar heb toch besloten bij Wordpress te blijven omdat je zoveel meer opties hebt :)

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:20

Leuk Margoooo, ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:37

_Mara_ schreef:
Vandaag een blog over aan tafel eten, wie doet dat nou nog? Ik wil het eigenlijk wel maar doe het niet en heb daar verschillende smoesjes voor.

http://levenomteeten.nl/2016/03/10/wie- ... aan-tafel/

Haha, ik moest echt even twee keer je eerste zin lezen hoor :') wij eten gewoon elke dag aan tafel? :P ideaal moment inderdaad om over je dag te kletsen.

(sorry dat ik zo binnenval, lees stilletjes mee want mijn blog ligt ook alweer even stil)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:45

Solleke_Noah schreef:
_Mara_ schreef:
Vandaag een blog over aan tafel eten, wie doet dat nou nog? Ik wil het eigenlijk wel maar doe het niet en heb daar verschillende smoesjes voor.

http://levenomteeten.nl/2016/03/10/wie- ... aan-tafel/

Haha, ik moest echt even twee keer je eerste zin lezen hoor :') wij eten gewoon elke dag aan tafel? :P ideaal moment inderdaad om over je dag te kletsen.

(sorry dat ik zo binnenval, lees stilletjes mee want mijn blog ligt ook alweer even stil)

Hahaha, als je altijd aan tafel eet denk je inderdaad waarschijnlijk: huh? Maar ik weet uit mijn omgeving dat heel veel mensen juist niet meer aan tafel eten. Maar dat ze dat toch graag weer zouden willen doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:06

Hier ook een tafel-eter :)) Ik heb geen tv, nooit gehad ook, dat zal schelen :P

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:14

Wij eten ook altijd aan tafel. Ik kan mezelf niet eens voorstellen dat er mensen voor de televisie eten. Wij doen het alleen in uitzondering. Maar goed we kijken ook geen televisie dus dan valt er weinig voor de TV te eten haha.

Ik schreef vandaag een blog over ons herkenbare dingen als slaapkoppen.

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:55

Wij eten altijd aan tafel. ik kan me niet voorstellen dat dat lekker eet, vanaf de bank :oo

Vandaag heb ik weer eens een tag ingevuld.

Ben benieuwd naar je blogposts margoooo!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:06

Sinds wij een baby hebben zijn wij weer aan tafel gaan eten. Vanaf toen zijn we gaan oefenen, haha. Bij de tijd dat hij kon zitten (na een maandje of 5-6) waren wij weer gewend om aan tafel te eten. Sindsdien doen we dat. Wel zo belangrijk om dat door te geven.