Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:22

nee, het is normaal voor het ras

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:22

Dit is gewoon de extra gang van een bepaald paardenras. WAT is er nou zielig aan

[EDIT]
Hoewel.. als ik dit lees (bron: www.gangenpaarden.nl) ga ik twijfelen:

Citaat:
Al deze gangen hebben de walker van nature en alleen díe gangen die een paard van nature bezit kunnen getraind en uitgebouwd worden.
In Amerika zien we soms hachelijke trainingsmethodes waarbij paarden in een bepaalde gang gemanipuleerd worden. Dit wordt bijv. gedaan met gewichten,
een onnatuurlijke hoefstand en een soort dikke klompen tot aan zelfs vernageling toe en erger (om het paard te laten lopen met veel beenaktie).
Het gaat te ver om er hier op in te gaan maar iedereen kan begrijpen dat dit vaak om pure dierenmishandeling gaat en deze methodes gelukkig niet in Europa zijn toegestaan.
Dit soort methodes en afbeeldingen/filmpjes hiervan geven een slecht/vertekend beeld van het ras.
Het enige wat het eigenlijk aangeeft is dat de paarden een té goed karakter hebben dat ze dit soort praktijken helaas zonder tegendruk accepteren.

Dat is dan wel weer wat je hier ziet. Als je op gangenpaarden.nl kijkt naar de filmpjes van de 'gewone' walk van de Tennessee is deze toch wel minder extreem.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-06 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:27

Tsja vraag ik me ook af

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:32

WildWings schreef:
Dit is gewoon de extra gang van een bepaald paardenras. WAT is er nou zielig aan

ja precies! wat is daar zielig aan?
die dingen aan hun benen zijn (als ik het goed zie) gewoon springschoenen en die andere dingen zijn strijkringen. (of hoe dat dan ook heet) ik zie nergens gewichten aan hangen hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:34

volgens mij ook

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:35

Ik dacht in eerste instantie ook gewoon aan springschoenen, maar op deze foto ziet het er toch heel anders uit:

Afbeelding

En hier: http://www.magnoliafarmstwh.com/images/MagnoliaAd.jpg

Het lijken ook niet echt op vergroeide of extreem raar bekapte hoeven.. misschien een soort beschermkappen

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:37

dat zijn volgensmij (is niet zo duidelijk op de foto) gewoon springschoenen hoor. of iets om de achterkant van de hoef te beschermen want kijk maar hoe dichtbij de achterbenen komen. (okal is het het andere achterbeen.)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:37

er zijn trouwens niet alleen slechte methodes, dat is toch altijd? Als je een paard zadelmak maakt , slechte methode is er zo op gaan zitten en laat hem maar bokken enz. en goede methode langzaam laten wennen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:38

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:39

maar wat ik wel zielig vind is de ruiter die erop zit....die zit sowieso veel te ver naar achter (okal hoort dat) dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:41

Anoniem

Re:

dat is bescherming volgens mij:S

Julia

Re:

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:42

Deze paarden zijn toch echt Tennessees (van het filmpje waar dit topic over gaat.) Staat nl. ook op de site zelf
Verder, het zijn echt geen gewone springschoenen.. kijk dan eens:

Afbeelding Afbeelding

Inderdaad meer een ander soort bescherming.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-06 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

alano schreef:
maar wat ik wel zielig vind is de ruiter die erop zit....die zit sowieso veel te ver naar achter (okal hoort dat) dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!

Citaat:
Ik weet al waarom ze zo zitten!! Dan belemmeren ze die voorbenen niet, valt je niet op dat die benen daar tegen zouden komen??Moet je nagaan, ze zitten daar om het veiliger te maken

Julia

Re:

bizzybijtje schreef:
dat is bescherming volgens mij:S

Bell boots zijn er idd voor berscherming. Deze worden vooral gebruikt bij het spelen van Polo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:43

WildWings schreef:
Deze paarden zijn toch echt Tennessees (van het filmpje waar dit topic over gaat.) Staat nl. ook op de site zelf
Verder, het zijn echt geen gewone springschoenen.. kijk dan eens:

http://www.magnoliafarmstwh.com/images/ ... .jpg[/img] Afbeelding

Volgens mij is het gewoon een bescherming, zie je niet hoe die achterbenen tegen de voorbenen zoouden kunnen komen??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:43

Inderdaad, door zo naar achteren te zitten wordt de voorhand ontlast. Lijkt me eigenlijk niet heel naar voor het paardje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:44

bizzybijtje schreef:
Volgens mij is het gewoon een bescherming, zie je niet hoe die achterbenen tegen de voorbenen zoouden kunnen komen??

Ik zeg toch ook niet dat het geen bescherming is? Zie je niet hoe ik zeg dat het iig geen gewone springschoenen zijn Ik heb geloof ik 2x gezegd dat ik het meer op een ander soort bescherming vond lijken.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:46

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:47

WildWings schreef:
Inderdaad, door zo naar achteren te zitten wordt de voorhand ontlast. Lijkt me eigenlijk niet heel naar voor het paardje.

dat lijkt mij juist wel vervelend voor het paard!

Anoniem

Re: Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:48

Dus niet he.... hoe zou jij het vinden als iemand constand tegen je benen zit te schoppeN/

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:48

alano schreef:
WildWings schreef:

dat lijkt mij juist wel vervelend voor het paard!

Die leren band die voor de borst langsgaat lijkt me als paardzijnde ook vervelend.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:52

Jeetje, het ziet er echt niet uit.........................

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:54

WildWings waar kan ik dat filmpje vinden? Wat je zei: Als je op gangenpaarden.nl kijkt naar de filmpjes van de 'gewone' walk van de Tennessee is deze toch wel minder extreem.
Die wil ik graag eens bekijken