Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Al deze gangen hebben de walker van nature en alleen díe gangen die een paard van nature bezit kunnen getraind en uitgebouwd worden.
In Amerika zien we soms hachelijke trainingsmethodes waarbij paarden in een bepaalde gang gemanipuleerd worden. Dit wordt bijv. gedaan met gewichten,
een onnatuurlijke hoefstand en een soort dikke klompen tot aan zelfs vernageling toe en erger (om het paard te laten lopen met veel beenaktie). Het gaat te ver om er hier op in te gaan maar iedereen kan begrijpen dat dit vaak om pure dierenmishandeling gaat en deze methodes gelukkig niet in Europa zijn toegestaan.
Dit soort methodes en afbeeldingen/filmpjes hiervan geven een slecht/vertekend beeld van het ras.
Het enige wat het eigenlijk aangeeft is dat de paarden een té goed karakter hebben dat ze dit soort praktijken helaas zonder tegendruk accepteren.
WildWings schreef:Dit is gewoon de extra gang van een bepaald paardenras. WAT is er nou zielig aan

bizzybijtje schreef:http://www.gangenpaarden.nl/filmpje11.html lijkt er verdacht veel op?? en het is GEEN tennesee... maar een american saddlebred

alano schreef:maar wat ik wel zielig vind is de ruiter die erop zit....die zit sowieso veel te ver naar achter (okal hoort dat) dat lijkt me echt niet prettig voor het paard!
Citaat:Ik weet al waarom ze zo zitten!! Dan belemmeren ze die voorbenen niet, valt je niet op dat die benen daar tegen zouden komen??Moet je nagaan, ze zitten daar om het veiliger te maken
bizzybijtje schreef:dat is bescherming volgens mij:S
WildWings schreef:Deze paarden zijn toch echt Tennessees (van het filmpje waar dit topic over gaat.) Staat nl. ook op de site zelf
Verder, het zijn echt geen gewone springschoenen.. kijk dan eens:
http://www.magnoliafarmstwh.com/images/ ... .jpg[/img]
bizzybijtje schreef:Volgens mij is het gewoon een bescherming, zie je niet hoe die achterbenen tegen de voorbenen zoouden kunnen komen??
Ik heb geloof ik 2x gezegd dat ik het meer op een ander soort bescherming vond lijken. WildWings schreef:Inderdaad, door zo naar achteren te zitten wordt de voorhand ontlast. Lijkt me eigenlijk niet heel naar voor het paardje.
alano schreef:WildWings schreef:Inderdaad, door zo naar achteren te zitten wordt de voorhand ontlast. Lijkt me eigenlijk niet heel naar voor het paardje.
dat lijkt mij juist wel vervelend voor het paard!
Wat je zei: Als je op gangenpaarden.nl kijkt naar de filmpjes van de 'gewone' walk van de Tennessee is deze toch wel minder extreem.