Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Cassagrande schreef:Hier ook. Om je dood te ergeren. Ook al rijden we met twee en blijven we zo breed mogelijk naast elkaar rijden om auto's te laten afremmen, dan nog rijden ze gewoon over de stoep. .
En jij vraagt je af waarom je geirriteerde automobilisten tegenkomt in het verkeer....
elenaMM77 schreef:Cassagrande schreef:Hier ook. Om je dood te ergeren. Ook al rijden we met twee en blijven we zo breed mogelijk naast elkaar rijden om auto's te laten afremmen, dan nog rijden ze gewoon over de stoep. .
kijk je dan ook lachend om en steek je een dikke middelvinger op als iemand al een paar honderd meter achter je rijd.. want dan ken ik je geloof ik. en nee ik rijd niet met een rotvaart achterop ik laat al van verre mijn gas los en blijf er ruim achter tot ik ruimte krijg om te passeren.
Anoniem schreef:elenaMM77 schreef:kijk je dan ook lachend om en steek je een dikke middelvinger op als iemand al een paar honderd meter achter je rijd.. want dan ken ik je geloof ik. en nee ik rijd niet met een rotvaart achterop ik laat al van verre mijn gas los en blijf er ruim achter tot ik ruimte krijg om te passeren.
Dat vind ik altijd heel fijn en netjes en dan steekt ik ook altijd met een glimlach vriendelijk groetend mijn hand op om te bedanken.
De loonwerkers die hier nu veelvuldig rondrijden hebben ook een pluim verdiend. Ondanks dat ze stikdruk zijn en mega joekels van landbouwvoertuigen rijden houden ze echt geweldig rekening met mijn paarden/pony's en passeren ze heel voorzichtig of blijven ze soms zelfs even stil staan. Echt super !
denice schreef:Laat maar gaan cassagrande, er zitten er een paar tussen die de boel enkel willen opschudden.
Danique_G schreef:Misschien heel stom gedacht cassagrande, maar ben je niet bang dat iemand juist een keer 'per ongeluk' je paard aan tikt? Je hebt genoeg paarden haters (denk aan de laatste mishandelingen). En door iemand op die manier langzamer te laten passeren (wat ik dus wat anders vind dan de weg blokkeren) kan wel irritatie veroorzaken en banketstaaf gezegd; in een auto zit je dan veiliger.
Volgensmij mag je gewoon midden(rechts) aan houden op smalle wegen... Wij hebben hier een weg waar je 60 mag, zonder afscheiding voor de andere helft (weg is redelijk smal) en dan rijd ik ook gewoon middenrechts met de auto. Zo heb ik het ook gewoon geleerd en dezelfde regels gelden voor paarden. mits er niets anders aan komt natuurlijk.
Karl66 schreef:Net zoals iedereen hier heb ik allerlei verschillende rollen in het verkeer. De ene keer ben ik automobilist, de andere keer fietser, ruiter of voetganger. Soms is het zakelijk, soms is het privé, maar de enige rol, waarin ik eigenlijk nooit problemen met andere weggebruikers heb, is als ruiter. En als ik al een keer problemen heb, dan is het meestal omdat mensen het te netjes willen doen.
Ook in het verkeer geldt dat je krijgt wat je geeft. En in al deze discussies kom je veel te veel ruiters tegen die asociaal gedrag normaal vinden, dan is het ook niet zo raar dat je asociaal gedrag terug krijgt. Ik zou dan ook eerder een voorstander zijn van een petitie om ruiters te leren hoe ze zich op de weg horen te gedragen. Want zolang een, te grote, minderheid van de ruiters zich bewust of onbewust asociaal in het verkeer gedragen, hoef je echt niet te verwachten dat andere mensen zich gaan aanpassen.