Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nslove schreef:Ik teken niet, je mag maar 1 dag per jaar vuurwerk afsteken,
ik vind niet dat ze dat ook nog weer van ons af moeten gaan pakken..
inochiyo schreef:In plaats van dit af te schaffen omdat je domme mensen en kwajongens hebt, zou men beter en goede voorlichting geven. Het bestrijden van de oorzaak is veel beter dan het bestrijden van de symptomen.

N0a schreef:Was hier ook inderdaad, en laat ik nou net als buurman het viaduct hebben, super leuk met zo'n bange hond!Ik woon ook in een boerengat.. hoorde ook al regelmatig knallen. Gister in de buurt van de paarden lekker onder het viaduct afsteken zodat je bommen nog harder klinken. Ik snap er de lol niet van hoor.
Als het vuurwerk verkoop voor particulieren gewoon wordt afgeschaft, voorzie ik geen problemen. In Australië raakt toch ook niemand een pijl aan? Die staan gewoon allemaal te kijken naar de georganiseerde vuurwerkshows. Mocht er dan illegaal vuurwerk over de grens gekocht worden, dan ben je al snel de banketstaaf als je als enigste vuurwerk staat af te steken. Ben je makkelijk te lokaliseren en er zijn genoeg oudjes die op de loer liggen om de politie te bellen
Ook geweldig om te zien dat ze vuurwerk net voor de auto's gooien! Jammer dat het dan zo'n grote groep mooiboy's is waardoor de bestuurders niet durfden uit te stappen. Nee hoor, echt geweldig dat vuurwerk! 
http://www.kennislink.nl/publicaties/vu ... en-kleurenVivian__ schreef:Als je t niks vind blijf je toch gewoon lekker binnen mét je kat... Snap t probleem niet, mensen die hun vingers of misschien wel leven kwijt willen kiezen zelf voor illegaal vuurwerk toch.
Vivian__ schreef:Als je t niks vind blijf je toch gewoon lekker binnen mét je kat... Snap t probleem niet, mensen die hun vingers of misschien wel leven kwijt willen kiezen zelf voor illegaal vuurwerk toch.
Damelza schreef:Crisis in Nederland. Maar wel voor miljoenen euro's vuurwerk de lucht in laten vliegen. Vorig jaar is er voor 70 miljoen euro aan vuurwerk gekocht. Eigenlijk te belachelijk voor woorden. En dan lekker alles laten liggen of schade aanrichten want de gemeente ruimt het wel op. Maar dan wel klagen dat de gemeentelijke belastingen zo hoog zijn. En dan inderdaad nog de dieren die willoos slachtoffer worden van vuurwerk. Sommige dieren durven amper naar buiten om te plassen. Of kruipen onder een bed in een ver hoekje. En in Amersfoort hebben een stelletje mongolen een kat opgeblazen. En zo zullen er nog wel meer gevallen zijn. Ik woon in een klein rustig dorpje, maar had nu eerder het idee dat ik in een oorlogsgebied zat.
Vivian__ schreef:Als je t niks vind blijf je toch gewoon lekker binnen mét je kat... Snap t probleem niet, mensen die hun vingers of misschien wel leven kwijt willen kiezen zelf voor illegaal vuurwerk toch.
N0a schreef:Vivian__ schreef:Als je t niks vind blijf je toch gewoon lekker binnen mét je kat... Snap t probleem niet, mensen die hun vingers of misschien wel leven kwijt willen kiezen zelf voor illegaal vuurwerk toch.
Ja heel leuk binnen blijven, terwijl de buurjongens nitraten/bommen afsteken en gewoon met carbid in de straat staan te schieten. Kat ligt van angst onder de bank en laat de behoeftes gewoon lopen. En dat is niet 1 dag in het jaar, maar minstens een dikke week waarin er geknald wordt.
En het probleem is niet dat er veel gewonden vallen door illegaal vuurwerk, dat is maar 10/20% de rest komt allemaal door kleine poedersuiker, rotjes en al die andere ongein. Aangezien er elk jaar steeds meer kruit in die dingen gestopt wordt, worden ze steeds gevaarlijker.
pluisje88 schreef:Is dit serieus?? Mensen moeten al zo veel inleveren. Als ze het nou leuk vinden om voor een paar euro vuurwerk te kopen. Ken er genoeg die er het hele jaar geld voor aan de kant leggen. Wat een betutteling. Mag ik zelf uitmaken hoe ik mijn geld uitgeef? De 1 gaat 2x per maand uit eten, de ander koopt vuurwerk. laat dat mensen aub zelf beslissen

Ninx schreef:Vivian__ schreef:Als je t niks vind blijf je toch gewoon lekker binnen mét je kat... Snap t probleem niet, mensen die hun vingers of misschien wel leven kwijt willen kiezen zelf voor illegaal vuurwerk toch.
De meeste mensen zijn te dom om verstandige beslissingen te maken en zijn hiermee weer een belasting voor hun omgeving, dieren, de natuur en de gezondheidszorg.
Sommige mensen met afspraken voor ingrepen worden weer huiswaarts gestuurd omdat het te druk is in het ziekenhuis met vuurwerkslachtoffers.
Dus voor al deze niet al te intelligente exemplaren moet de rest maar 'denken' en het zooitje gaan verbieden.