Marion71 schreef:Ik heb wel getekend! Omdat ik ondervonden heb wat het inhoudt. Jullie hebben het niet over wilde of verwilde katten, maar over hooguit onverzorgde katten of katten van de buren. Dit is iets heel anders.
In tegenstelling tot veel posters hier woon ik in een buitengebied en niet in een woonwijk. Er worden maar verrekt weinig katten afgeschoten in een woonwijk, maar wel in het buitengebied waar je helemaal niks merkt van een kattendrol van de buren. Er is werkelijk niemand die daar moeilijk over doet. Dat zijn stadse problemen en niet het doel van het afschieten van katten.
De buitengebiedproblemen zijn dat er maar weinig katten worden gecastreerd. Castreren is stads en vooral veel te duur. De gemiddelde boer vindt dat echt zonde van het geld.
De wilde of verwilderde katten zouden zogenaamd slecht zijn voor de stand van de weidevogels. Vossen krijgen daar ook zo gemakkelijk de schuld van. De grootste boosdoener is nogal tijd de mens die de weides heel intensief gebruikt, al vroeg in het jaar begint met maaien of grond dat opgeofferd wordt voor industrieterrein of nieuwe woonwijk. De katten zorgen wel voor een aanvaardbaar aantal muizen. Kijk 'ns naar de binnensteden waar nauwelijks katten loslopen. Daar hebben ze geen last van een kattendrol van buurmans poes, maar daar stikt het van de muizen. Nee, da's lekker.
Mijn eigen kat die in mijn eigen weiland loopt, moet veilig zijn en niet worden doodgeschoten zoals vorig jaar is gebeurd. Een jager kan aan de kat op afstand niet zien of het wel of niet een zwerfkat is. Hij heeft geen toestemming om te jagen op of over mijn land, maar wat doe ik daaraan als dat 's avonds laat wel gebeurd? Ik kan het jullie vertellen: helemaal niks. Niemand die er iets van weet en een kenteken heb ik vanwege het donker niet kunnen zien. Ze zijn dan kennelijk op vossenjacht en zien die kat als bijvangst. Die jagers, die wil ik wel een schot hagel in hun *** schieten.
Ik vind het heel vervelend voor je dat je kat is afgeschoten dat is zeker balen! maar er lopen wel degelijk katten in het buitengebied. Mijn paard heeft verschillende katten die dagelijks op visite komen in der weitje. en haar weitje is toch echt in de middel of niks.
En ja dat zijn inderdaad stadse dingen dat castreren ben ik ook met je eens. Maar hoeveel katten lopen wel niet om een boerderij die niet in handen te krijgen zijn?