werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:01

Omdat je denkt dat je dat 8 sec vol kan houden :D
En voor de $ !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:03

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:10

Echt ziek dit, afknallen die lui die dit doen, sorry maar dan ben ik ook hard..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:11

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:13

Cassidy schreef:
Het wachten is op de volgende die zijn mening op Bokt kwakt zonder zich eerst te hebben verdiept.

Maar dat blijf je houden. Helaas.

FD_horses schreef:
Echt ziek dit, afknallen die lui die dit doen, sorry maar dan ben ik ook hard..

Quod erat demonstradum.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:16

Je kan natuurlijk over elke tak van de paardensport een gruwelijk incident halen en uitvergroten.

Je gebruikt alle termen trouwens fout.

Gek dat iedereen een mening heeft over RODEO, maar eigenlijk niet eens weet wat de term is en inhoudt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:18

Kirrr schreef:
Je kan natuurlijk over elke tak van de paardensport een gruwelijk incident halen en uitvergroten.

Gek dat iedereen een mening heeft over RODEO, maar eigenlijk niet eens weet wat de term is en inhoudt.

Als ze alle eerdere topics hebben doorgelezen en alle filmpjes hebben bekeken die ik heb neergezet in dit topic, zouden ze toch een indruk moeten hebben.

Probleem is dat mensen dat niet doorlezen en ook de filmpjes niet bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:19

Dan duren je 8sec lang :D
Mijn paard gaf pas een paar fikse rodeos in het bos (quarter, kan lekker springen..) En ik was trots dat ik de hele rit ben blijven zitten. En dan zie je je eigen filmpje terug, zie je de bucking horses filmpjes, en dan denk je.... Wat die van mij deed was echt niks :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:25

Cassidy schreef:
Kirrr schreef:

Als ze alle eerdere topics hebben doorgelezen en alle filmpjes hebben bekeken die ik heb neergezet in dit topic, zouden ze toch een indruk moeten hebben.

Probleem is dat mensen dat niet doorlezen en ook de filmpjes niet bekijken.

En als ze al kijken of lezen is het nooit 'open-minded', maar altijd bekrompen.

Je mag me er best op afrekenen... Maar rodeo is een mooie sport.

Degene die me graag me willen tegenspreken nodig ik uit om in augustus een weekje mee te gaan naar een echte rodeo.
9/10 gaan hun negatieve mening voorzien, daar wil ik geld op verwedden ;).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:33

Nog even de vraag wie je bedoelde met "je" in de zin: Je gebruikt alle termen trouwens fout? Is dat de TS? Want TS is niet de enige die de benaming "rodeo" niet helemaal correct in het hoofd heeft zitten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:34

Het is geen sport, maar dieren mishandelen ter volksvermaak, maar dan in amerikaans jasje.

Ik vind het ook vreselijk Bullshit dit alles.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:38

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-04-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:39

Tja. Ik zeg ook rodeo-en terwijl de rodeo een evenement is met van alles en nog wat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:42

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:43

Ik bedoel niet alleen de TS, ik bedoel zowat 95% van bokt.

Alle mensen die zulke mening (slecht, negatief, FOUT) hebben over rodeo, hebben er nog nooit eentje van dichtbij gezien.

Hoe kan je nu oordelen over iets dat je enkel maar ziet op filmpjes en waarvan allerlei zaken uit zijn context gehaald zijn.

Rennie89

Rodeo's worden tegenwoordig zeer goed gecontroleerd. Zo ook de Chayenne Frontier Rodeo ;)
Ik heb meerdere rodeo's in omliggende plekken van de betreffende rodeo in het filmpje gezien en ik vind het werkelijk waar walgelijk dat men dit gaat vergelijken met stierengevechten. Een rodeo is een evenement met dieren, vergelijkbaar met wat wij zien bij Jumping Amsterdam en noem maar op. Er worden veel verschillende dingen beoefend, bijvoorbeeld bull riding, bareback riding, calf roping, circle of fear, barrelraces, reining, soort van carrousel achtig iets en noem maar op. Vind het echt in en in triest dat dit zomaar vergeleken word met stierengevecht waar het letterlijk gaat om het pijnigen en doden van een stier voor de fun van het publiek.

Vind het altijd zo jammer dat men meteen een mening (vooral negatief) klaar heeft terwijl die nog nooit een échte rodeo met eigen ogen heeft gezien...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-04-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Heb je het filmpje waarin ze die fantastische merrie bedanken al geplaatst Cassidy?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:47

Ja, al geplaatst, link staat op pagina 3 van dit topic.

Maar hier is hij nog een keer: merrie van 23, bucking horse, afscheid omdat ze met pensioen gaat, merrie die er later bijkomt is haar 6 jarige dochter. Merrie heeft 17 veulens gegeven.

http://www.youtube.com/watch?v=NgkP_kqPAgI&NR=1

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:51

Wat een mishandeling he? :')

Afbeelding
dit was na zijn leuke bokronde, goh wat een depressief mishandeld paard he? :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:52

Oh en mager en ondervoed en overwerkt :D

Je moest eens weten wat voor leven een bronc heeft.. Zijn veel paarden jaloers op ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:52

lifaya schreef:
Vind het altijd zo jammer dat men meteen een mening (vooral negatief) klaar heeft terwijl die nog nooit een échte rodeo met eigen ogen heeft gezien...

Is mensen eigen, een half woord en een mening is gevormd. Een foto, en er wordt niet gevraagd wat men aan het doen is of naar het waarom. Oordelen en veroordelen wordt gedaan op grond van emoties. En als die mee gaan spelen, als men niet meer openstaat en vragen stelt, dan is het heel moeilijk om die mening er weer uit te krijgen.

Voor vandaag genoeg moeite gedaan. You can't win them all.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:53

Als we er al ééntje winnen of overtuigd krijgen voor meer info, mogen we al blij zijn denk ik. *\o/*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:55

Soms bereik je mensen. Doorgaans zijn dat echter niet degenen die in het topic plaatsen, maar ik krijg PB's van mensen die door dit soort topics er anders tegenaan zijn gaan kijken. En daar doe ik het voor.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:03

Filmpje van TS is naar om te zien, net als andere filmpjes die over andere disciplines te zien zijn, daar zul je me niet over horen.. Verder zou ik graag zo'n paard op m'n erf hebben als een koe er een eigen mening op na houdt... ;)

Mijn enige 'maar' is... Hoe is het afgelopen of gaat het aflopen met de pezen van die paarden die op de filmpjes van Cassidy te zien zijn? Met mens op rug, in mul zand, zulke korte draaitjes.. ik heb er m'n twijfels bij. Maar die gaan ongetwijfeld weggenomen worden?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:04

de quote die je gaf, @CASSIDY , was duidelijk geschreven door voorstanders van de rodeo.ook niet echt onbevooroordeeld. dus ook niet klakkeloos aannemen. de DB daar zegt wat anders.
net als fout is, om aan te nemen, dat je niet kunt beoordelen, als je er nooit bent geweest. er zullen hier weinig mensen zijn, die bij b.v. het doodknuppelen van zeehondjes zijn geweest. maar iedereen "weet "dat het wreed is.dat neem je aan dan. tenzij je de zijde hoort van een canadees/rus/noor, die weten je wel te vertellen, dat dat wel meevalt...en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.
niet dat ik rodeo wil vergelijken met doodknuppelen van zeehondenbaby's., maar mijn point is-je hoeft er niet perse geweest te zijn, om je mening of een oordeel erover te hebben.
ik ben geen tegenstander,maar om te zeggen dat het wel meevalt, is ook weer wat. er zijn zat rodeo-evenementen, waar het niet zachtzinnig aan toegaat, standaard praktijk.zoals ik al zei, uitwassen zijn er,maar die zijn overal..