Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ben ik met je eens........... helemaal met je eens........
Op het moment dat je het niet meer kan handelen met "gewoon" rijden al dan niet in combinatie met een eind houtmaar echt benen moet gaan opbinden of een buckstopper moet gaan gebruiken, dan is het paard in mijn ogen al tever verziekt.
Ik ben geen softie, dat weet iedereen............ maar om zo een paard zover te krijgen dat hij doet wat wij mensen verwachten is in mijn ogen beneden peil.
dan kan je in mijn ogen beter het paard naar de slager sturen, zonder mensen is zo een dier dan toch echt gelukkiger, al dan niet eerder verziekt door mensen
pharagirlke schreef:.
mltex: Ik zie hem de zweep er anders ook eventjes flink overheen halenen scherpe bitten en wat jij op noemt wordt ook niet geaccepteerd, maar misschien lees jij gewoon andere topics dan ik?
Cassidy schreef:KiWiKo schreef:ben ik met je eens........... helemaal met je eens........
Op het moment dat je het niet meer kan handelen met "gewoon" rijden al dan niet in combinatie met een eind houtmaar echt benen moet gaan opbinden of een buckstopper moet gaan gebruiken, dan is het paard in mijn ogen al tever verziekt.
Ik ben geen softie, dat weet iedereen............ maar om zo een paard zover te krijgen dat hij doet wat wij mensen verwachten is in mijn ogen beneden peil.
dan kan je in mijn ogen beter het paard naar de slager sturen, zonder mensen is zo een dier dan toch echt gelukkiger, al dan niet eerder verziekt door mensen
En toch he, soms is het een kwestie van één keer over een grens heengaan, het één keer van hem winnen. Desnoods via de door mij zo verguisde Join Up. Paard psychisch een pak rammel geven ipv lichamelijk wat het opbinden van een been eigenlijk inhoudt. Als je een paard psychisch kunt breken zonder fysiek in te grijpen, mag het dan in jouw ogen wel?
KiWiKo schreef:Ik ben geen softie, dat weet iedereen............ maar om zo een paard zover te krijgen dat hij doet wat wij mensen verwachten is in mijn ogen beneden peil.
ik breek een eind hout op een paard als dat moet, maar ik zal het paard nooit de mogelijkheid ontnemen om "terug" te vechten
Cassidy schreef:KiWiKo schreef:Ik ben geen softie, dat weet iedereen............ maar om zo een paard zover te krijgen dat hij doet wat wij mensen verwachten is in mijn ogen beneden peil.
ik breek een eind hout op een paard als dat moet, maar ik zal het paard nooit de mogelijkheid ontnemen om "terug" te vechten
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ben daar wel bereid toe. Wat dat betreft ben ik een andere mening toegedaan...
En wat als het je het in dat "terugvechtgevecht" van hem wint, en hem daardoor wel breekt, mag het volgens jou dan wel?
Cassidy schreef:@ Pharagirlke, even terugkomend op het geval Judd...hoe deskundig denk je dat er in dit geval met het paard omgegaan is, voordat Suleilitha hem in handen kreeg?
KiWiKo schreef:Zolang een paard zich kan verdedigen is er een eerlijke strijd............. met een opgebonden been of een buckstopper kan een paard zich niet verdedigen..........