Moeten we zo gaan springen voortaan???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:00

Die kerel kan zo meedoen aan Cavalia. Wat een truc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:24

zo slecht nog nooit iemand zien springen. en het dan gek vinden dat zijn paard weigert ;( . ik zag in het begin van het filmpje al dat het paard het niet echt fijn vond. zo iemand moeten ze inderdaad discwalifiseren.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:33

Pff wat een filmpje :=
Die zak aardappelen komt elke keer als een schok van 80 kg op dat paard z'n rug terecht. Maargoed, deze man heeft geen ballen meer over inderdaad! :Y)

Aurelle_

Re: Moeten we zo gaan springen voortaan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:39

Ik snap niet helemaal wat voor plezier die man nog aan het springen beleefd. Hij zal zichzelf toch ooit wel eens op een film terug zien? En hij moet het toch ook voelen dat het niet helemaal de normale manier van springen is? Echt wonderbaarlijk hoe hij steeds in het zadel terug komt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:47

HubbaBubba schreef:
Inoterry schreef:
Vroeger hadden ze in Engeland Annette Lewes. Die had ongeveer dezelfde springstijl :=

Heb ik ff opgezocht omdat ik wel nieuwsgierig was :Y)

http://www.youtube.com/watch?v=3doU4evTxiE

Wow, die heeft wel lef! *kijken tot het eind* ;)
Ik had er die laatste sprong naast gelegen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:49

dat bonkt wel erg op die arme paardenrug :\

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:52

Zooo dit kan toch niet!! Arm paard..jammer dat die zo braaf is, ik zou hem er graag naast willen zien gaan..sukkel!!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:53

Wat een freak zeg, zo spring je toch niet, dan kan ik zelf ook wel meedoen aan een springwedstrijd, als die sukkel het kan kan ik het ook, zal mijn paardje alleen niet zo leuk vinden denk ik, had me er al lang afgebokt en achterna gezeten, mhhh ik houdt me wel bij recreatie.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:58

Girl In The Mirror schreef:
Doet me denken aan een springruiter in de jaren '70 of '80, die altijd hele rare gezichten trok en ook hele rare houdingen. Ik dacht dat het een Brit of Duitser was, maar ik zou zijn naam echt niet meer weten.

In plaats van meteen een verontwaardigd oordeel te geven , ik heb even gezocht op internet en de ruiter schijnt Vitor Gonçalves te heten, en beoefend normaal gesproken polo. Dat zou wel kunnen kloppen, gezien zijn rijstijl. En nee, dat is dus niet de vaste rijder.

Bedoel je misschien Nick Skelton? Die reed altijd zo vreemd met zijn ellebogen heel wijd.
Anders Hugo Simon (Oostenrijk); zijn stijl is zeer functioneel om het maar zo uit te drukken ;) Niet altijd even charmant.....
En qua gezichten vond ik Jan Tops (NL) altijd zo grappig om te zien.... mond wagenwijd open boven de sprong.... kon zo de vliegen uit de lucht vangen :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:00

auwauwauw t wordt steeds pijnlijker hoe langer je kijkt!!! Ze moeten die zweep een keer over die vent heen halen! Ik snap wel dat dat paardje weigert.. je ziet iedere keer die oren weer in de nek gaan bij de landing. Ga dan niet rijden als je het niet kunt! Ik vind dat jury's mensen echt mogen diskwalificeren. Ik ken ook een dressuurruiter (die Z rijdt) en dit zit altijd zo hard te zagen en vet hard te prikken. Als zij aan het rijden is zit iedereen er vol verbazing en afschuw naar te kijken... Ik vind het gewoon mishandeling! Nokken met die lui!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:09

moet eerlijk zijn die vent heeft zichzelf nu wel genoeg gestraft := dat paard is barslecht
behandeld maar zal toch wel enige voldoening voelen met het idee dat die toch pijn leed
bij elke sprong, trouwens 3 hoeraatjes voor het paard, want IK zou geen sprong nemen
met zo'n opvliegend persoon op mijn rug :n :Y)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:10

lifaya schreef:
moet eerlijk zijn die vent heeft zichzelf nu wel genoeg gestraft := dat paard is barslecht
behandeld maar zal toch wel enige voldoening voelen met het idee dat die toch pijn leed
bij elke sprong, trouwens 3 hoeraatjes voor het paard, want IK zou geen sprong nemen
met zo'n opvliegend persoon op mijn rug :n :Y)

:D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:44

ik zit nu net die annette lewis te kijken.. maar wat een takketrien is dat zeg!! teugel breekt af en ze rijdt gewoon door!!! rijd vervolgens een man omver en volgens mij is ze dan nog pissig ook, springt dat paard af en anderen nemen hem mee.. en zij staat er stom naast pffffff!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:01

BraveSpots schreef:
Laat staan na tien of meer zulke sprongen en landingen.

Ooo wel nee...na de eerste sprong is het gevoel weg.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:08

Hahahaha Voelen doet ie idd niet zoveel meer nee... Maar wat een ***** zeg... Dat noem je toch geen springen meer?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:14

Nee...of dit nou een geintje is of niet...zo ga je niet met een paard om.

Als dit een geintje zou zijn zou ik het nog veel erger vinden. Als hij er niets aan kan doen dan wordt het snel tijd dat iemand hem verteld dat hij beter een andere hobby kan zoeken.

Maar dit voor de lol..

Geoff Billingthon (van Its Otto)deed altijd andere ruiters na(en dan op een hele overdreven manier) in zijn parcours...dat was zijn manier op aan startplaatsten te komen.

Iemand vroeg naar iemand die in de jaren 70 en 80 ook zo raar sprong...

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:17

Ik liet het filmpje aan m'n broer zien, en hij zei heel droog:
Ja, dat is dus de reden waarom het meerendeel vrouwelijk is bij paardrijden :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:35

De muziek is bijzonder goed gekozen, dat wel; "I believe I can fly..." :P Maar verder gun ik dat paard een betere ruiter.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 01:44

Zidore schreef:
ik zit nu net die annette lewis te kijken.. maar wat een takketrien is dat zeg!! teugel breekt af en ze rijdt gewoon door!!! rijd vervolgens een man omver en volgens mij is ze dan nog pissig ook, springt dat paard af en anderen nemen hem mee.. en zij staat er stom naast pffffff!

Volgensmij rijd ze niet door maar probeert ze wanhopig controle te krijgen over zo'n heethoofd van een paard en dat lukt haar niet. Het enige dat zorgde dat ze stopte is omdat die mannen haar paard beet grepen waarbij inderdaad een man valt.

Maargoed, dat met mijn voeten doe ik dus ook en het is héel irritant. De reden ook waarom ik weiger te springen, ik kan het simpelweg niet. Als het paard teveel afzet vliegen mijn benen naar achteren en dan is er geen zitten meer aan en krijg je inderdaad van die idiote sprongen. Ik snap ook niet wat die man op zo'n niveau doet, je merkt toch zelf ook wel dat dit geen pretje is voor paard en ruiter? Ik zelf heb in ieder geval door deze techniek het springen afgezworen, heel af en toe kruip ik nog wel eens over 30cm in de les om het af te leren maar hoog springen zal ik echt niet doen, aanschouw hier de reden waarom niet xD

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 08:50

Jemig, die eieren van hem zullen wel verbrijzeld zijn, of het is een castraat...Braaf beestje hoor, menig ander paard had hem er al na de eerste landing af gebokt...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:08

_O- mensen kinderen wat is hij allemaal aan het doen man :')
dat kan ik zelfs beter.. :')

paar van die wedstrijden en hij kan geen kinderen meer krijgen :P

Arm dier ook, weigert ie eindelijk krijgt ie nog een mep ook..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:33

NatasjavE schreef:
Geoff Billingthon (van Its Otto)deed altijd andere ruiters na(en dan op een hele overdreven manier) in zijn parcours...dat was zijn manier op aan startplaatsten te komen.

Ja, volgens mij was dat 'm. Helaas kan ik geen foto's vinden op internet waarop zichtbaar is dat hij dat doet, maar vind wel op Youtube diverse filmpjes van 'm, en het is nogal een komiek. ;)

Nick Skelton kan er ook wat van qua techniek. :')
Afbeelding

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:05

:)) zulke fotos zijn altijd leuk :P

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:24

als laatst staat er in portugees: Het paard is daarna naar de dierenarts geweest met lichte rugpijn en kon de dag daarna weer gewoon springen

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:20

hoe zou dat nou komen :oo }:)