Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:52

Het is niet omdat, als je er aan begint, het geld er is, dat dat niet kan veranderen....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:53

Apple schreef:
Nee hoor, mensen met heel veel kinderen hebben niet altijd een kleurtje. Dat kunnen ook nog gewoon heel streng gelovige oer hollanders zijn :D.

:o :o :o :o nou bij ons in het dorp anders wel....SORRY en ze praten dan ook nog geen eens nederlands, en die krijgen hier alles......(vd gemeente, huis,kinderbijslag,supsidi,inboedel -weleenswaar 2e hands maar wel erg goed spul,schooling en wat ze maar te kort komen).

Apple

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:54

Ik ben dan inderdaad voor AOW leeftijd op 65 houden. Daar heeft nl iedereen in Nld wat aan. Dat geld voor die extra kinderbijslag kan daar beter voor gebruikt worden.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:56

Apple schreef:
Ik ben dan inderdaad voor AOW leeftijd op 65 houden. Daar heeft nl iedereen in Nld wat aan. Dat geld voor die extra kinderbijslag kan daar beter voor gebruikt worden.

Ff wachten....tja wel en niet mee eens waarom?!
Nu is het vervelend dat ze langer moeten werken ben ik mee eens máár de jeugd van tegenwoordig willen ze verplichten om tot de 20jaar te laten studeren en nu werken we al met de 16jaar....
Dussss ook dit is krom.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:58

Ik vind het niet nodig dat de kinderbijslag verhoogd word, ik zie dat geld liever gaan naar iets waar iedereen iets aan heeft: bv gezondheidszorg. Want hopelijk worden wij allemaal oud en dan is het fijn dat de zusters en broeders er ook voor ons zijn en dat de kwaliteit van de zorg weer omhoog gaat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:00

Tot de 20 studeren is nog niet zo slecht, betere kansen op de arbeidsmarkt, beter inkomen, noem maar op. En als dan de AOW toch op 67 komt dan heb je in elk geval een grotere kans om dat vol te kunnen houden.

En degenen die nu dus al vanaf 16 werken moeten dus doorwerken tot 67 :oo , dat is nogal wat.

AOW op 67, dat gaat echt niet snel worden teruggedraaid, dus daar heeft de hele beroepsbevolking last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:01

Wat mij mooier lijkt is aow op 65 houden en dan de mensen die wel willen doorwerken een kleine premie oid geven. Want ik wil best doorwerken tot mijn 67! :)

Maar de kinderbijslag verhogen? nee... dat hoeft voor mij echt niet. Ik zie het liever in iets gaan waar je zelf niet voor kiest (kinderen kies je toch uiteindelijk zelf voor) en wat iedereen aangaat bv gezondheidszorg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:04

Die premies voor mensen die doorwerken zijn er al :-)

AOW krijg je nl sowieso, daar komt dan je salaris nog bovenop. Daarnaast krijg je als werkgever voordelen als je een 65+-er in dienst hebt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:05

Apple schreef:
En degenen die nu dus al vanaf 16 werken moeten dus doorwerken tot 67 :oo , dat is nogal wat.

Ja zo is het en mijn man is met 16 begonnen in de auto branche werkt daar nog steeds en die gaat dit dan doen tot zijn 67e.....
Hij geniet wel van opleidingen tussendoor,hij mag als chef functioneren maar dat wil hij niet (betaald nl niet meer en je krijgt nogal wat op je dak).
Hij is 1e monteur met goud en apk-keurmeester...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:05

Apple schreef:
AOW op 67, dat gaat echt niet snel worden teruggedraaid, dus daar heeft de hele beroepsbevolking last van.

De beroepsbevolking neemt af door de vergrijzing en die vergrijzing wordt erger de komende jaren. Dit houdt in dat er niet voldoende werkenden zijn om de aow te bekostigen. De keuze was dus de aow te verlagen, waardoor je nog meer stuiterende mensen krijgt, omdat het inkomen dan helemaal niet meer toereikend is. Zeker niet met een minimaal pensioen. Of de beroepsbevolking door laten werken. Hetgeen helemaal niet zo extreem is als je het vergelijkt met andere europese landen.
Als je zelf wilt stoppen op je 65e of nog eerder, kun je er op jongere leeftijd alvast rekening mee gaan houden en gaan sparen toch?

Daarnaast zijn er niet zo veel 16-jarigen die werken. Je mag na een VMBO niet stoppen met school als je nog geen 18 bent. Hoewel de controle daarop minimaal is. Pas met een havo mag je aan het werk, en dan zal de gemiddelde leeftijd minimaal 17 zijn.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 14:07

wat dacht je van 1dag leren en 4 dg werken?!

Wat is dan nog leren?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:10

"probleem" met de AOW is dat de werkende bevolking nu de AOW bekostigd van de mensen boven de 65. Je 'spaart' dus niet voor je eigen AOW (in tegenstelling tot pensioen).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:11

vivana schreef:
wat dacht je van 1dag leren en 4 dg werken?!

Dat klopt. Die zijn er inderdaad ook veel.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:12

Apple schreef:
"probleem" met de AOW is dat de werkende bevolking nu de AOW bekostigd van de mensen boven de 65. Je 'spaart' dus niet voor je eigen AOW (in tegenstelling tot pensioen).

Ja en nee. Tot nu is het zo dat je vanaf je 15e aow begint op te bouwen. Pas op het moment je gaat werken, draag je je steentje bij. Ieder jaar dat je in het buitenland hebt gezeten en niet Ned. belastingplichtig bent geweest, is korting op je aow. Maar je afdracht dekt niet de lading voor de uitbetalingen vanaf je 65e.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:12

ik vind kinderbijslag zowieso al belachelijk. Als je kinderen wilt moet je ze maar kunnen onderhouden ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:19

Mijn collega heeft 5 kinderen die roept dat ook, die zei: ik heb toch zelf voor mijn kinderen gekozen? Dus waarom moet iedereen dan wel meebetalen aan mijn kinderen?

Ik vind het zelf mooi dat kinderbijslag bestaat, want sja.. kinderen hebben de toekomst en ze zijn ook duur in ehh onderhoud zeg maar :+ Maar om het nou te verhogen? nee :n Kan beter gaan naar iets waar iedereen wat aan heeft!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-10-09 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:19

Only_Hellen, klopt, maar dat zijn twee verschillende dingen. Opbouw gaat idd voor iedereen in nederland vanaf 15 tot 65, 2% per jaar (dus als je 10 jaar in het buitenland woont dan ontvang je uiteindelijk 80% AOW).

Afdracht gebeurt door de werkende beroepsbevolking en dan betaal je voor degenen die nu AOW ontvangen. Met vergrijzing en met mensen die niet werken is de afdracht nooit hoog genoeg om de uitbetalingen op te vangen.

Maar goed, dat dwaalt wat af van het onderwerp.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:20

Jeetje jeetje, wat een narigheid in dit topic zeg.
Ik ben niet zo zeer voor het verhogen van de KB maar om het maar helemaal af te schaffen, jeetje. Voor mensen met een zeer laag inkomen, is die kinderbijslag meer dan welkom. Kinderen groeien snel, en hebben dus ook vaker nieuwe kleren en schoenen nodig dan een volwassene.
Maar als je te weinig geld hebt, mag je dus niet aan kinderen beginnen? Wat is dat nou weer voor onzin? Dan neem je ze maar niet wordt er dood leuk gezegd. Horen jullie zelf wel wat jullie zeggen? Dat gaat wel erg ver niet.

En ja het is waar dat mensen met een laag inkomen meer steun krijgen, maar die hebben het immers ook net wat harder nodig dan iemand met een hoog inkomen. Iedereen betaalt belasting, de 1 wat meer dan de ander. Logisch, in mijn ogen. Door belasting te betalen hou je de boel draaiende.

Ik krijg hier heel erg het ikke-ikke-ikke gevoel, verplaats je ook eens in een ander. Niet erg sociaal. Ow, en stop eens met generaliseren! Niet iedereen met een laag inkomen is te lui om te werken, dat is gewoon een domme, ondoordachte uitspraak.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:21

Dus iedereen heeft recht op kinderen begrijp ik hier uit?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:22

Natuurlijk, waarom niet?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:26

ad0rey0u schreef:
Natuurlijk, waarom niet?

Omdat sommigen mensen mentaal en financieel niet toe zijn aan kinderen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:28

Dus omdat er een paar mensen zijn die nog niet klaar zijn voor kinderen, schaffen we de hele KB maar af?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:31

Ik vind dat iedereen recht heeft op paarden :j.

Ze geven iets extra's aan je leven, je leert verantwoordelijkheid te dragen voor een ander die volledig afhankelijk van je is, je bouwt een band op, je moet leren beslissingen te nemen voor het welzijn van een ander (waarbij de beste beslissing misschien niet altijd emotioneel de meest wenselijke is), je leert veel van paarden. Kortom, het houden van paarden maakt je een beter mens.

Ik ben dus voor paardenbijslag :j

Met andere woorden: als je paarden wilt dan moet je zelf de beslissing nemen of je dat financieel, emotioneel, verstandelijk etc.etc. kunt en wilt. Lijkt me dat zoiets ook moet opgaan voor kinderen. Eerst goed nadenken of je het wel wilt, kunt etc.etc.etc.. en niet gewoon rond gaan fokken en vermeerderen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:32

Maar ik denk dat de KB een beetje het doel voorbij is aan het streven. Ik vind het de taak van ouders om voor hun kinderen te kunnen zorgen. En in geval van nood dan zou een KB een oplossing kunnen bieden.
Zou een hele besparing zijn en mss mensen ook eens wat harden doen laten nadenken. Want er zijn mensen die echt rekenen op dat geld en dat vind ik verkeerd en een teken aan de wand.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:32

Apple schreef:
Ik vind dat iedereen recht heeft op paarden :j.

Ze geven iets extra's aan je leven, je leert verantwoordelijkheid te dragen voor een ander die volledig afhankelijk van je is, je bouwt een band op, je moet leren beslissingen te nemen voor het welzijn van een ander (waarbij de beste beslissing misschien niet altijd emotioneel de meest wenselijke is), je leert veel van paarden. Kortom, het houden van paarden maakt je een beter mens.

Ik ben dus voor paardenbijslag :j

Met andere woorden: als je paarden wilt dan moet je zelf de beslissing nemen of je dat financieel, emotioneel, verstandelijk etc.etc. kunt en wilt. Lijkt me dat zoiets ook moet opgaan voor kinderen. Eerst goed nadenken of je het wel wilt, kunt etc.etc.etc.. en niet gewoon rond gaan fokken en vermeerderen.

Ja eigenlijk een punt, maar wel lichtelijk uit context geplaats. Maar idd wel een goede vergelijking.