Psychologisch testje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anniek_uc

Re: Psychologisch testje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:41

oh wat erg.

telde 16x, heb het filmpje nog maar een keer terug gekeken..
Hij staat gewoon vol in beeld en ik zag hem dus gewoon echt niet. :+

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:58

Ik telde 17 en had hem ook gezien!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:27

Ik vind de test toch niet helemaal betrouwbaar. De opdracht was om het aantal keer te tellen dat de bal op de grond komt.
Dus dan concentreer je je daar gewoon op.
Als je als opdracht krijgt om het filmpje heel goed te bekijken zie je die gorilla waarschijnlijk wel.
Dus om dit nou in verband te brengen met verkeers blindheid vind ik een vreemde vergelijking.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:02

ik telde er 18.. ik vind het niet een hele vreemde vergelijking hoor..ik had hem ook niet gezien..het gaat erom hoe je je eigen concentreert..vind het wel een grappig testje :)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:51

ik tel 15 keer,en had m ook goed

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:58

In het verkeer ga ik er toch niet op letten hoe vaak een basketbal op de grond komt, dus ik ben het eens met Scum.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:58

Ik keek hem 2 keer, omdat de eerste keer mijn telefoon ging en ik even afgeleid was :o
de eerste keer was hij me niet opgevallen en de tweede keer was ik er dus helemaal verbaasd over..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 22:27

Just_Me schreef:
In het verkeer ga ik er toch niet op letten hoe vaak een basketbal op de grond komt, dus ik ben het eens met Scum.

heb je het artikel gelezen? het gaat hier niet om basketballen, maar dat je ergens zo op gefocussed bent dat je andere dingen niet ziet. Het maakt ons bewust dat we niet alles zien waar we naar kijken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:12

Hij viel me wel op, de eerste keer al. Het aantal keer dat de bal stuiterde had ik ook goed. Maar dat was meer geluk, ik twijfelde nogal eens.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:48

Lins_Vetra schreef:
Just_Me schreef:

heb je het artikel gelezen? het gaat hier niet om basketballen, maar dat je ergens zo op gefocussed bent dat je andere dingen niet ziet. Het maakt ons bewust dat we niet alles zien waar we naar kijken.

Ja, natuurlijk heb ik het gelezen. Maar in het verkeer focus je je toch niet op één onderwerp.

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:48

Just_Me schreef:
Lins_Vetra schreef:

Ja, natuurlijk heb ik het gelezen. Maar in het verkeer focus je je toch niet op één onderwerp.

Eigenlijk wel, alleen niet zo lang. Je kijkt niet wat de auto links en de auto rechts doet tegelijkertijd. Je focust je op dat moment op één ding.