Wat een beweging en wat een risico..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:11

stef schreef:
alicia: Misschien mijn bericht lezen?
Wat vind ik van de sport? Staat er duidelijk bij hoor....

het gaat me erom dat er gezegt wordt dat Merlin bang zou zijn

In eerste instantie kreeg ik ook niet het idee dat hij bang is maar als je het filmpje van de training gaat vergelijken met het filmpje van het werk met de stier dan zie je dat hij weldegelijk veel gestresster is als de stier erbij is.
Aan de andere paarden uit het filmpje in de beginpost is duidelijk te zien dat ze zich er iig niet plezierig bij voelen.

Wbt het 'als een paard wil vluchten houd die kerel hem echt niet tegen hoor', dat is onzin en dat weet jij net zo goed als ik. Als het zo simpel zou zijn zou hij ook geen bit met scharen van 25cm nodig hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:14

anneliesdj schreef:
Wbt het 'als een paard wil vluchten houd die kerel hem echt niet tegen hoor', dat is onzin en dat weet jij net zo goed als ik. Als het zo simpel zou zijn zou hij ook geen bit met scharen van 25cm nodig hebben.

Onzin? Ooit al op een paard gezeten dat op hol slaagt?
Als ze écht willen, kunnen ze altijd weg. Tegen een paard van 800-900 kg ben je absoluut niets.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:16

Mientjeuh schreef:
anneliesdj schreef:

Onzin? Ooit al op een paard gezeten dat op hol slaagt?
Als ze écht willen, kunnen ze altijd weg. Tegen een paard van 800-900 kg ben je absoluut niets.

Zeker kunnen ze altijd weg.
Maar met een goede ruk aan zo'n bit heeft dat paard zo'n pijn dat die dat naar een keer gewoon niet meer durft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:17

Ik vind die bewegingen er haast 'nep' uitzien, dat gehuppel wat je hier en daar ziet, vreeeeeeselijk. :r
Verder vind ik het een afschuwelijke 'sport'/show. Dat je daar heen gaat als publiek, ik kan het niet bevatten. :n :n :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:18

Pijn kan je er wel mee veroorzaken, maar puur fysiek kan je ze niet tegenhouden.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:20

Als jij vroeger een snoepje jatte en je kreeg een keiharde draai om de oren, doe je het ook niet weer.
Want dat doet auw. ( Ik wist geen betere voorbeeld. )

En zo heeft zo'n paardje dat ook.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:21

Ik denk dat je eerder moet kijken naar het karakter van het paard. Het ene paard laat zich tegen houden door pijn, het andere paard gaat zich nog meer verzetten. Er zijn paarden die opgeven en er zijn paarden die niet opgeven.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:21

alica: Ik heb al een keer of 3 in verschillende berichten aangegeven wat ik van de "sport" vind. Dat zet ik ook niet voor niks tussen haakjes.
Ik blijf niet in herhaling vallen....

Linda: Cultuur en traditie is het wel degelijk

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:22

AlicavR schreef:
Als jij vroeger een snoepje jatte en je kreeg een keiharde draai om de oren, doe je het ook niet weer.

Daar heb je gelijk in, maar dat is psychologisch en per persoon verschillend. Je hebt bv. ook paarden die één keer proberen uitbreken op de volte, gecorrigeerd worden en het nooit meer doen, terwijl er andere paarden zijn die het nog duizend keer zullen proberen.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:22

Is prima stef.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:23

Dat bedoelde ik dus ook. ;)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:23

Mientjeuh schreef:
AlicavR schreef:

Daar heb je gelijk in, maar dat is psychologisch en per persoon verschillend. Je hebt bv. ook paarden die één keer proberen uitbreken op de volte, gecorrigeerd worden en het nooit meer doen, terwijl er andere paarden zijn die het nog duizend keer zullen proberen.

Daar heb jij ook weer gelijk in.

Maar ik denk ook dat ze niet voor niets zo'n bit zullen gebruiken.

19LindA83

Re: Wat een beweging en wat een risico..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:29

Ik vind het niks met Cultuur te maken hebben...Ik vind het laag bij de gronds, misselijkmakend en weer het bewijs dat de mens zich maar alles veroorloofd.
mag ik misschien mijn eigen mening behouden???!!!!!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:33

Het heeft net àlles met cultuur te maken. Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik ben ervan overtuigd dat de traditie van stierenvechten diep in de Spaanse en Portugese cultuur geworteld is. Het is niet dat iemand ooit is wakker geworden met het idee "weet je wat leuk zou zijn? stieren doodprikken!".

Rodeo's in Amerika zijn ook niet bepaald dierlievend (en dat heb ik wél al van dichtbij meegemaakt), maar dat maakt ook deel uit van de cowboycultuur in bepaalde delen van het land.

En ik keur geen van beide goed, voor ik verwijten naar m'n hoofd geslingerd krijg.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:37

Het is leedvermaak.... dat en niks anders..... Vroeger waren ze nog zo mans dat ze elkaar in zo een arena afmaakte... noem je dat ook cultuur??? Nee dat noemen we dan moord, want je maakt je eigen soortgenoot dood, maar als het een dier is dan mag alles...dan is het ineens cultuur.. :n

En niemand hoeft mij nu weer te overtuigen dat het wel zo is, want ik blijf toch bij mijn mening... :D

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:42

19LindA83 zullen we die mening dan samen delen? :D

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:42

doen we!!!!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:45

Haha nice!

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:56

Dames, ik deel die mening :D

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:22

Super!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:11

19LindA83 schreef:
Het is leedvermaak.... dat en niks anders..... Vroeger waren ze nog zo mans dat ze elkaar in zo een arena afmaakte... noem je dat ook cultuur??? Nee dat noemen we dan moord, want je maakt je eigen soortgenoot dood, maar als het een dier is dan mag alles...dan is het ineens cultuur.. :n

En niemand hoeft mij nu weer te overtuigen dat het wel zo is, want ik blijf toch bij mijn mening... :D

Toen was het wel degelijk cultuur, en dan doel ik even op de romeinen bijv. Alleen is er toen wel iemand opgestaan die op kwam voor de rechten van de mens. Voor de rechten van het dier komen steeds meer mensen op, maar zolang wetten het toelaten is dat heel erg moeilijk.

Linda: Het is dus wel degelijk cultuur, alleen een cultuur die wij niet begrijpen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:14

Het is wel degelijk cultuur, maar dan een wrede cultuur. Maar het feit dat er dieren bij sterven maakt het niet minder cultuur. Er zijn tal van volkeren die wrede, walgelijke, dier- of mensonterende gebruiken hebben, maar dat blijft cultuur.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:17

nou als ze 10 duizend euro voor mijn paarden zouden geven en dan weten dat ze dit moeten doen!
om de dooie dood niet zou ik ze verkopen!
die mensen zijn gestoort! hoe kan dit nou amusament heten!
Dat er zowiezo mensen naar gaan kijken zeg!
En ook nog gaan juigen!
wat een ... volk!
geen goed woord voor over

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:20

louiisie: Is het nou nodig om zo te reageren? Om mensen gelijk voor gestoord uit te maken? Omdat mensen toevallig anders denken omdat ze een andere cultuur hebben wil niet zeggen dat ze gestoord zijn.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:37

stef schreef:
louiisie: Is het nou nodig om zo te reageren? Om mensen gelijk voor gestoord uit te maken? Omdat mensen toevallig anders denken omdat ze een andere cultuur hebben wil niet zeggen dat ze gestoord zijn.

Die mensen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.
Cultuur of niet, dit is pure dierenmishandeling.