Het verhaal van fjord Guusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Het verhaal van fjord Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:10

Ik kan alleen maar hopen dat als er ook hier getemd wordt de mods eerst eens kijken wie er komen met nietszeggende opmerkingen als jaloezie en welke mensen spammen met berichten in hoofdletters in plaats van met argumenten komen.

Hoe moet je in vredesnaam respectvol discusseren als mensen niet verder komen als: jaloers, kijk eerst eens naar jezelf of een promofilmpje spammen?

Kom dan eens met argumenten waarom het leuk zou zijn voor Guusje dat hij boven zijn kunnen moet presteren? Waarom het fijn zou zijn voor hem dat Jolanda hem met de sporen in de flank moet prikken om hem aan de gang te houden.

Het is knap dat ze de winspunten bij elkaar gesprokkeld heeft bij de Z pony's, als ze het daarbij gelaten had dan had ze mijn respect gehad.

Heb het al in het andere topic neergezet: Er loopt een Haflinger in de subtop op hoger niveau en met succes. Die kan het prima aan en daar heb ik respect voor. Alleen heeft die amazone niet de neiging om zo in de aandacht te willen staan dus daar hoor je zelden iemand over.
Dat alleen al geeft aan wat een pennysite met de meningen van mensen kan doen.

En ja het is jammer dat de discussie hier wordt voortgezet maar dat heeft TS zelf gewild. Die heeft de discussie hier heen gehaald door in dit topic in te gaan op dingen die in het andere topic werden gezegd en door de link van het andere topic hier neer te zetten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:12

welke haflinger is dat,ThePast03?
gewoon nieuwsgierigheid

en trouwens,er zijn ook nietszeggende opmerkingen van mensen die een andere mening hebben,maar dat word dan weer niet gezegd

ik heb trouwens getemd met de vraag of beide 'kanten' van de discussie aangesproken kunnen worden.
want ik vind de hele discussie geen prettige toon meer hebben
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 16-11-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:15

ik heb ook maar even het filmpje gekeken...ik weet niet in hoeverre je dit kunt vergelijken met "grote paarden....
guus staat duidelijk te bokken wegens een miscommunicatie,iets wat bij isabel werth en zelfs anky weleens voorkomt...
Verder vraag ik mij af of deze pony fysiek wel in staat is om deze oefeningen uit te voeren.
En daarmee geef ik meteen toe dat ik nu begrijp wat sommige onder jullie bedoelen..
De impuls is compleet weg...de pony krabbelt....en dat hoeft niet...kijk naar banshee,die loopt toch wel ruimer,dacht ik...
Ik vraag mij nu af of de lat te hoog ligt voor de pony of dat het aan haar ligt....of beiden ,dat kan ook nog...

en ik zeg dit niet omdat ik jaloers ben....mijn paarden hebben een leven waar guus jaloers op kan zijn...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:17

verzet kijk ik niet heel erg van op, dat gebeurd bij ieder paard wel

maar of deze pony het wel aankan? zulke zware oefeningen, daar is zijn bouw niet voor gemaakt

en als ik het paard zo bekijk, ziet ie er niet uit alsof die het leuk doet. niet vooruit te branden ook

nogmaals, ik vind het knap van jolanda, misschien had ze gewoon moeten stoppen bij Z2

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:18

dit vind ik al heel anders overkomen!
zelfde voor geerke.

start Jolanda momenteel nog met Guus dan?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:20

die pony word echt niet mishandeld, daar geloof ik echt niks van

het is misschien iets te zwaar voor die pony

maar geef haar eens geen ongelijk om haar paard te publiceren

zou hetzelfde doen met mijn fries Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:20

Snoevie schreef:
dit vind ik al heel anders overkomen!
zelfde voor geerke.

start Jolanda momenteel nog met Guus dan?

ZZ-licht volgens mij

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:23

tja mishandelen.........dat is gelijk weer heel ver gedacht,ik zie een hoop paarden die minder goed behandeld worden,wat geen excuus is natuurlijk.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:23

geloof niet dat guusje mishandeld wordt, vind haar daar ook het type niet voor

maargoed, voor de penny meisjes is dit toch heel erg leuk?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:26

Snoevie schreef:
welke haflinger is dat,[*olduser*]?
gewoon nieuwsgierigheid

Dit is er alvast een en die kan dus wel een winstpunt rijden:
[ON] Bokker met Haflinger 7e in eerste ZZ licht dressuur wedstrij

Jolanda start volgens mij niet meer in het ZZ licht, lag allemaal aan de jury's.
Ook nog zoiets waarom ik moeilijk respect voor haar kan opbrengen, zij kan niet eens respect opbrengen voor de jury's die hun tijd en aandacht aan haar besteden.

Ik zou willen dat pennymeisjes zouden leren dat dit niet de manier is waarop je een paard behandeld. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:29

OOOO die heb ik ook wel eens zien rijden, die staat op Zwartewaal............

kan een leuk stukkie sturen die meid Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:33

oh Merlin is dat,ja die is wel erg gaaf idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:38

slimmerik schreef:
_Lott schreef:
hoewel het wel veel jaloezie oproept bij mensen

Ik ben nog nooit jaloers geweest op miss World of Anky.... Als er een knappe meid is die ècht fatsoenlijk kan paardrijden en het paard niet overvraagt dan zou ik er echt enthousiast van worden en zeker niet jaloers.

Trouwens hier een filmpje wat je vast niet tussen haar promotiefilmpjes terug zult vinden Knipoog

Afbeelding

komt hier uit http://www.youtube.com/watch?v=g0tWObqg ... re=related een filmpje waar je niet wilt weten wat er allemaal onder die rokken gebeurd. En let ook eens op die open mond van het arme beest.

Heb nog niet eerder gereageerd in een dergelijk topic, maar hier wil ik toch echt even een reactie op geven ..

Heb het filmpje bekeken, ik ken niks (naja niet veel) van dressuur, maar vertel eens: als dit gereden werd met een KWPN-paard, hoeveel bladzijden zou het topic dan hebben? Als die paarden op de OS eens met hun staart zwiepen roept iedereen al "verzet" ... . En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de pony precies niet vooruitgeraakt ofzo, ik weet het niet, maar er scheelt toch iets aan.

Verder wil hij met momenten ook niet hé, en als ze halthoudt gaat hij al automatisch steigeren (terwijl dat normaal toch op commando gebeurt? Of heeft ze haar commando's misschien niet voor elkaar? Neen, zal vast wel door het publiek enzo zijn ...). Ook zag ik op een bepaald moment een been onder de lange rok uitkomen, vond ik ook niet zo aangenaam om te zien wat daar zoal mee gebeurde eigenlijk Bloos En bij het stappen had ik de indruk dat hij iets spaanse pas-achtigs wilde doen? Maar dit kwam er niet helemaal uit .. Was misschien wel de bedoeling, dat kan ik zo niet zeggen .. Knipoog

Naja, misschien momentopname, wie weet ... een moment kan gerust 5 minuten duren hé Knipoog
Of misschien gewoon het verkeerde filmpje natuurlijk, al heb ik er gisteren ook wel wat gekeken waarbij ik diezelfde indruk had.. zowel het verzet/bokken als het precies niet vooruit geraken ... toeval waarschijnlijk Lachen

(en neen, ben niet jaloers .. heb zelf totaal geen dressuurambities en vind mijn hobbelpony veel leuker dan eerder welk ander paard .. dus zou niet weten waar ik jaloers op moet zijn Vork ).

Misschien had ik die reactie hier niet moeten zetten, moet toegeven dat ik het eerste filmpje met het verhaal nog niet gezien heb, maar omdat het filmpje hier staat ...

Edit; heb nu wel het filmpje gekeken (weliswaar zonder geluid, weet niet of dat nog wat zou toevoegen). Ziet er allemaal leuk uit en ik moet zeggen dat de fjord er een stuk beter uitziet nu ... vooral in vrijheid is hij erg leuk om te zien. Ja Leuk gedaan voor de fans Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:56

_Lott schreef:
die pony word echt niet mishandeld, daar geloof ik echt niks van

het is misschien iets te zwaar voor die pony

maar geef haar eens geen ongelijk om haar paard te publiceren

zou hetzelfde doen met mijn fries Bloos

Daar gaan wel geruchten over (ijzeren staaf gebruiken om piaff erin te krijgen) Maar daar zijn dus absoluut geen bewijzen voor dus gaan we er van uit dat het niet waar is. Maar het constant moeten presteren boven zijn kunnen, kun je ook een vorm van mishandeling noemen. Ik heb met eigen ogen een paar keer mogen aanschouwen dat haar sporen de flanken in werden "geramd" op momenten dat Guus het even niet zag zitten. In shows zijn die lange rokken dan verdomd gemakkelijk Huilen Ook zaagt ze hem daarbij behoorlijk in de mond.

Ik ben ècht benieuwd hoe lang de instructeurs van Deurne dit vol gaan houden. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:01

ijzeren staaf om piaffe aan te leren?
ik ben vast dom en blond,maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

en op deurne is zij vast niet de enige die niet zo lekker rijdt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:01

Ik vraag me vooral af of dat het ook voorpagina nieuws is als de eerste fjord van Deurne afgeschopt wordt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:08

dat denk ik wel Haha!
er zijn vast genoeg mensen die dat maar wat graag in het nieuws willen brengen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:20

Ik vind het wel een beetje ver gaan in dit topic.
Wees blij voor haar dat ze het zo ver kan schoppen.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:24

schoppen kan ze zeker Clown Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:28

en nou word er net gedaan alsof zij daar de enige in is.......helaas niet

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:29

Alleen doordat ze nu in het nieuws gebracht word gaat iedereen de minpunten inzien, daarvoor is er nooit een discussie over geweest Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:31

SteffiiY schreef:
Alleen doordat ze nu in het nieuws gebracht word gaat iedereen de minpunten inzien, daarvoor is er nooit een discussie over geweest Knipoog

Dan zou ik maar eens beter kijken in de archieven van bokt, zijn heel vaak discussie's over haar rijstijl geweest. Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:33

Heb ik naar gekeken Knipoog
Maar hier word het nog een beetje erger uitgepakt Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:39

zijn zat ruiters die schoppen

maar idd, verder gaan dan een paard kan.. tjaa

banketstaaf gezegd maar dat is de reden dat ik mijn vorige paard heb verkocht. (ze is nu gelukkig in de VS) ik wilde meer dan zij wilde. dan houdt het gewoon op.

vriendin van mij wilde graag dressuren met haar paard, nu rijd ze western omdat dat voor het beestje veel prettiger is

bij Z2 had ze moeten ophouden. en shows doorrijden

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:44

Inderdaad Ja
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat een mening geen aanvallende zin Knipoog