Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:58

Ik vraag me af of het dekenpakketsysteem wel zo handig is. Want als iedereen een dekenpakket koopt zijn er weer gelijke kansen, of is het juist de bedoeling dat je moet gokken?

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:03

Misschien is het een leuk idee om voor 300 credits (droompaard met goedkeuring= 600 credits, droompaard zelf is 300 credits) een item voor je paard te kopen waarmee hij direct goedgekeurd is? Dan kun je als je een paard echt héééél graag goedgekeurd wilt hebben een flinke investering doen en daar zeker van zijn (of hem alsnog goedgekeurd krijgen als hij definitief afgekeurd is). Het dekenpakket zoals hij er nu is vind ik erg leuk :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:06


Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:07

Jaaaaaa, ik heb mn leukste merrie goedgekeurd gekregen! :D

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 22:09

Animal schreef:
Misschien is het een leuk idee om voor 300 credits (droompaard met goedkeuring= 600 credits, droompaard zelf is 300 credits) een item voor je paard te kopen waarmee hij direct goedgekeurd is? Dan kun je als je een paard echt héééél graag goedgekeurd wilt hebben een flinke investering doen en daar zeker van zijn (of hem alsnog goedgekeurd krijgen als hij definitief afgekeurd is). Het dekenpakket zoals hij er nu is vind ik erg leuk :)


Dat vind ik wel een goed idee inderdaad! :j

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:25

DohoShots schreef:
Animal schreef:
Misschien is het een leuk idee om voor 300 credits (droompaard met goedkeuring= 600 credits, droompaard zelf is 300 credits) een item voor je paard te kopen waarmee hij direct goedgekeurd is? Dan kun je als je een paard echt héééél graag goedgekeurd wilt hebben een flinke investering doen en daar zeker van zijn (of hem alsnog goedgekeurd krijgen als hij definitief afgekeurd is). Het dekenpakket zoals hij er nu is vind ik erg leuk :)


Dat vind ik wel een goed idee inderdaad! :j


Vind ik ook een goede! Kunnen de paarden hiermee dan nog een premie krijgen dan Tara?

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 22:29

Irisx schreef:
Vind ik ook een goede! Kunnen de paarden hiermee dan nog een premie krijgen dan Tara?


Nee alleen goedgekeurd, zodat het behalen van een premie nog enigzins speciaal blijft!

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:40

DohoShots schreef:
Irisx schreef:
Vind ik ook een goede! Kunnen de paarden hiermee dan nog een premie krijgen dan Tara?


Nee alleen goedgekeurd, zodat het behalen van een premie nog enigzins speciaal blijft!


Top! Ik vind het oprecht een goed idee.
Bij sommige oaarden wil je gewoon niet gokken :')

Jorex

Berichten: 10017
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:52

Neverland schreef:
Fennadev schreef:
Hoe kan Jax zijn afgekeurd, hij heeft een dekenpakket? Dus dat hoef ik dan voortaan ook niet meer aan te schaffen...
Hij hoeft van mij ook niet meer, mag er toch twee keer mee fokken met eigen merrie?


Dit staat er gewoon bij: Dit pakket is niet verplicht maar zorgt voor extra kans op goedkeuring op keuring en vergroot kans op winstpunten op wedstrijden.

Oftewel: het geeft je geen 100% goedkeuring maar je hebt wel meer kans dat hij goedgekeurd word.

Hij is de eerste die afgekeurd is, anderen waren zonder pakket. En ik wil hem liever goedgekeurd hebben of anders helemaal niet. Dan hoop ik wel met zijn nakomelingen, jammer dat ik hem daarvoor eerst nog eens moet laten keuren.. Ik wacht wel op Rakan en banketstaaf nu :')

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:20

Burning Desire maar meteen aangemeld als dekhengst. :j Ik hoop dat Fires of Hell toch zeker wordt goedgekeurd de volgende keer, zodat ik die ook als dekhengst kan aanmelden.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:20

He verdorie, mijn favo definitief afgekeurd en nog een afkeuring.. gelukkig wel 1tje goedgekeurd

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:27

Hoe kiezen jullie je dekgeld uit?

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:09

Janinevv schreef:
Hoe kiezen jullie je dekgeld uit?

Ik deel de waarde van mijn hengst door twee. :) Das dan dekprijs. Indien ik het paard verkoop zal het dan gewoon voor de waarde zijn.

prugelpiet

Berichten: 12609
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:20

Ik ben het overzicht in mijn paarden compleet kwijt :')
Morgen maar even goed er voor zitten om te kijken wie wat nog moet en welke wedstrijden ze gaan lopen

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:50

Jammer dat ik de fokkeuring door de weeks niet mee kan nemen ivm werk


De meeste dingen lukt wel via mobiel maar het is een heel karwei om uit te zoeken wie wel mag voor fokkeuring.
Zelfde voor beleren via telefoon is ook niet handig

Sweetgirl1
Berichten: 4585
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:52

Ik was werken en helaas ook vergeten

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:52

Ik kan de 'beleer al mijn paarden' knop niet meer vinden. Is het nu de bedoeling dat we 'alle paarden' bij naam in vullen? Of moeten we alle namen van paarden die we getraind willen hebben invullen?

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:54

Zo, goedemorgen. Met mn stomme hoofd gister vol overtuiging mn paard wat Prince Charming heet, Beast genoemt bij de formuliertjes. Ben ik weer hahaha

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:36

Animal schreef:
Ik kan de 'beleer al mijn paarden' knop niet meer vinden. Is het nu de bedoeling dat we 'alle paarden' bij naam in vullen? Of moeten we alle namen van paarden die we getraind willen hebben invullen?

Logischerwijs denk ik dat laatste.
En dan denk ik vooral omdat er nu steeds meer paarden pp komen waarvan steeds meer paarden beleerd raken, dus dat het meer tijd kost om uit te zoeken welke nu daadwerkelijk beleerd moeten worden.
Maar dat is even een gokje

Daar ging het makkelijk formuliertjes invullen op telefoon hahaha

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:22

Ja. Ik zie de aanpassing ook.
Ik snap het want het is een heel werk om alles uit te zoeken.
Dus ook 2x in de week beleren..

Misschien beter om te stoppen. Dit schiet zo echt niet op

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

JesdaJinn schreef:
Ja. Ik zie de aanpassing ook.
Ik snap het want het is een heel werk om alles uit te zoeken.
Dus ook 2x in de week beleren..

Misschien beter om te stoppen. Dit schiet zo echt niet op

Misschien dat het lukt om een totaal overzichtje te maken wanneer je een laptop bij de hand hebt, zodat je in je telefoon een lijstje kunt zetten van de paarden die nog x aantal keer beleerd moeten worden? Dan kun je het gewoon invullen op de telefoon, kost het alleen twee seconden meer.

Niet aanvallend bedoelt, puur meedenkend! (Ik zeg het maar, tis en blijft enkel woorden en geen gezichtsuitdrukkingen)

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:08

Ik snap niet goed hoe je dat bedoeld.

Wat ik eventue vant weekend kan doen is een soort kladblok maken op mijn tel en daar alle paarden met aantallen er achter zetten..

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:26

JesdaJinn schreef:
Ik snap niet goed hoe je dat bedoeld.

Wat ik eventue vant weekend kan doen is een soort kladblok maken op mijn tel en daar alle paarden met aantallen er achter zetten..

^^ Dat dus :')

Ik denk dat ik dat ook het beste ga doen. En dan eens in de week/paar dagen updaten als ik mijn laptop aan heb staan zodat dat gemakkelijker gaat

Bijkomend voordeel is dat je dan dus ook kan zien/erbij kan zetten welke paarden er nog voor de keuring moeten!

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 15:00

Voor de mensen waar het echt lastig voor is omdat ze het via de mobiel moeten doen wil ik wel een uitzondering maken dat ik zelf uitzoek welke paarden beleerd moeten worden. :j
Maar om elke dag bij vrijwel elke stal zelf uit te moeten zoeken welke paarden nog beleerd moeten worden wordt een beetje gekkenwerk en ben dan ook bang dat ik paarden ga vergeten dus vandaar heb ik het formuliertje even veranderd

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:14

Ik vind het prima hoor! Ik doe gewoon iets meer moeite :) Mocht het echt een keertje niet lukken sla ik óf een dagje over, óf zal ik voor één keer alle paarden doen. Maar voordeel bij mij is dan dat alles alfabetisch genaamd is, waardoor het ook makkelijk onthouden is voor mezelf