Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:38

Fennadev schreef:
Weet iemand waarom zoveel dekhengsten dp kosten? Niet dat ik iets met mijn dp doe, maar ik vind het nogal jammer dat alle dekhengsten die ik tot nu toe interessant vind voor mijn merrie ook dp kosten. Ik zoek een zweetvos hengst.

Op de nl heb ik deze: https://www.horsereality.nl/horses/14548/sharan

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:38

Welsh, ik wilde gewoon alvast die merrie die boven de 3 jaar zit dekken, maar heb nu zo iets van laat maar zitten dan _O-
Ik heb heel veel dp's maar ga zonder veulen garantie die niet aan willekeurige spelers uitgeven voor een dekking.
Er staat anders geen of tussen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:40

Fennadev schreef:
Welsh, ik wilde gewoon alvast die merrie die boven de 3 jaar zit dekken, maar heb nu zo iets van laat maar zitten dan _O-
Ik heb heel veel dp's maar ga zonder veulen garantie die niet aan willekeurige spelers uitgeven voor een dekking.
Er staat anders geen of tussen?

Je kan niet zowel dp als hrc vragen. Als je op dekken klikt mag je kiezen wat je uit geeft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:41

Als je op de hengst klikt en een merrie selecteert kan je gewoon kiezen welke (HRC, DP, FT, WT). :j

Begint vandaag lekker! Eerst merrieveulen van foundation met 85, nu zelfgefokt veulen uit twee tweede premie ouders een 82. Lol.

Jorex

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:48

Ah zo nee, bedankt. Ze is de eerste die ik kon dekken zeg maar, heeft zelf een hoog gp, maar vreselijk veel gemiddeld qua beweging. Dus nu met een hengst met lager GP, maar wel 7 zg gedekt, want die vult haar mooi aan.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:32

Bij deze; al mijn hengsten (Welshjes) hebben levend-veulen garantie. Staat er op variërend van 4500 tot 10.000 óf 1 a 2 dp’s.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:33

Die van mij ook!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:38

Hier ook al mijn hengsten zowel op de .nl als de .com levend veulen garantie.
Heb tot nu toe nog maar 2 herdekkingen gehad.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:49

Kan je dat testen?

Mijn merrie met eerste keuring gelijk dag kampioen! Lekker! :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:33

Ik snap er echt niks meer van. Een veulen waarvan beide ouders een zeer goed hebben op het hoofd krijgt zelf ondergemiddeld. :')
Zeker klem gezeten met de geboorte :?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:37

Ik snap er ook niks meer van. Heb een veulen met 2x zeer goed en rest goed. Beide ouders zijn ster, en hij ligt qua prestaties tussen de 2 in. GP is iets van 660 en hoogste wat ik in mijn stal heb staan en hij scoort als hoogste 74.. Ook regelmatig 3de premie.

Een ander veulen idd ook met 1x ondergemiddeld terwijl beide ouders goed hebben. En raar maar waar scoort die alleen maar 1ste premies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:39

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:45

Desteny dat lijkt me echt een bug eigenlijk. Een goed zou dan nog kunnen maar van zg naar ondergemiddeld? Waar fokken we dan voor ?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:51

De prestaties zijn ook opgebouwd zoals de kleuren. Ieder paard heeft dus als het ware 2 waardes en het gemiddelde daarvan wordt uiteindelijk zichtbaar. Stel dat ondergemiddeld van 0-50 loopt, gemiddeld van 50 tot 100, goed van 100-150 en zeer goed van 150-200. Je paard kan dan bijvoorbeeld 50/200 zijn en komt dan gemiddeld op 125 en daarmee op goed (klopt niet helemaal met Desteny haar geval, maar dit is even om het principe er achter uit te leggen). Het andere paard heeft ook 50/200. Vervolgens ga je daarmee fokken en helaas geven ze in dit geval allebei de 50 door in plaats van de 200. Dan kom je dus met een veulen dat 50/50 heeft en daarmee dus ondergemiddeld is op dat onderdeel. Het kan dus zeker wel, alleen het voelt heel onlogisch.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:59

Duidelijk.

Maar hoe zit het dan met de premiescores?
Het is toch raar dat een paard met 2x zeer goed en genetisch potentieel van 662 nog niet eens een 75 scoort. En eentje met 1x ZG, 1x gemiddeld en 1x ondergemiddeld en rest goed en genetisch potentieel van 612 alleen maar 1ste premies scoort..
Heb ook eentje met 2x gemiddeld en rest goed die nu met halster de 90 haalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:05

Heb 1 die 87 scoort op alles goed , dan zit die op het randje van VG?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:10

GP en conformation staat los van elkaar. Paarden kunnen een heel hoog GP hebben maar hele slechte conformation. Vergelijk het met een paard wat niet goed scoort op de keuring maar het wel super doet in de sport!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:15

Afbeelding

Ik heb geprobeerd om het even heel extreem visueel weer te geven. Ik weet niet precies welke cijfers er daadwerkelijk achter zitten, ik weet alleen het principe. Het zou bij wijze van spreke ook over een range van 10 of misschien wel 1000 verspreid kunnen zijn. Maar zoals je hier boven op het plaatje kunt zien, betekent een paard met meer zeer goed niet altijd per direct een hogere score dan een paard met een gemiddelde score.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is!

En Rebecca, de kans is inderdaad groot dat die tegen het randje van een VG aan hangt, aangezien de score behoorlijk hoog is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:23

Ik ben echt zo'n spast he, 9vd10 keer druk ik op paard kopen ipv bod accepteren ofzo >;)

Begin me te vervelen op HR, denk dat ik maar rustig wat meer achter de schermen ga proberen te doen ofzo.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:39

NadjaNadja schreef:
[ [url=m/HDYxZd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb geprobeerd om het even heel extreem visueel weer te geven. Ik weet niet precies welke cijfers er daadwerkelijk achter zitten, ik weet alleen het principe. Het zou bij wijze van spreke ook over een range van 10 of misschien wel 1000 verspreid kunnen zijn. Maar zoals je hier boven op het plaatje kunt zien, betekent een paard met meer zeer goed niet altijd per direct een hogere score dan een paard met een gemiddelde score.

En Rebecca, de kans is inderdaad groot dat die tegen het randje van een VG aan hangt, aangezien de score behoorlijk hoog is.

Dat maakt het idd wat duidelijker, bedankt. Vind het dan nog wel moeilijk te bepalen wat dan het beste is om mee verder te fokken..

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:53

Gigixponys schreef:
NadjaNadja schreef:
[ [url=m/HDYxZd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat maakt het idd wat duidelijker, bedankt. Vind het dan nog wel moeilijk te bepalen wat dan het beste is om mee verder te fokken..

Over het algemeen kun je natuurlijk wel stellen dat je met een paard dat zeer goed op een bepaald onderdeel heeft veiliger zit dan met een paard dat ondergemiddeld heeft. Fokken blijft echter gokken, waardoor het soms anders uit kan pakken dan je gehoopt had. Maar zo is het ook met de kleuren. Je kan een CR met een CR dekken, maar het geeft geen garanties dat je enkel of dubbel creme krijgt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:01

Ter aanvulling aan Nadja: Onderdeel ZG, GP en keuringsscores staan allemaal los van elkaar, daarom dat dergelijke scores zo ver uiteen kunnen lopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:03

Xyris schreef:
Ter aanvulling aan Nadja: Onderdeel ZG, GP en keuringsscores staan allemaal los van elkaar, daarom dat dergelijke scores zo ver uiteen kunnen lopen.

De conformatie scores wel vast aan de conformatie show scores neem ik toch aan?
Dat GP los staat is vrij logisch.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:41

Als ik het me goed herinner is er een overlap, maar heeft het niet 100% met elkaar te maken, maar dat durf ik niet met zekerheid meer te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:53

Oeh net een ijsje verkocht , gekocht voor 7000 viel mij tegen kwa prestaties en past niet in mijn fokkerij ondanks C-D/D-G en dus te koop gezet voor 75.000 en hij is verkocht :oo