Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:24

_Mara_ schreef:
@XXKimieejj: wat leuk dat je mij gaat volgen. :) Bang zijn dat je niks meer gaat lusten, het kan, maar we moeten ook een beetje nuchter blijven. Acuut dood gaan aan 'fabrieksvoedsel' doe je ook niet zo snel en sommige dingen moet je gewoon voor lief nemen. Zoals bijv. die insecten in dadels, heb je het ooit geproefd? Ik denk het niet, dus feitelijk veranderd er niks behalve dat je nu iets meer weet over je eten.

Ik heb jou blog ook even bekeken en ik denk wel dat je gelijk hebt dat je niet een enorm breed publiek aan trekt. Dat het niet interessant zou zijn ben ik niet met je eens, ik denk dat je echt serieus iets kan betekenen voor andere mensen met jou ziekte of mensen die anderen kennen die het hebben en er meer over willen weten vanuit een meer persoonlijk oogpunt. Anderen het gevoel geven dat ze er niet alleen in staan, herkenning oproepen en anderen een hart onder de riem steken. Wat allemaal zeer belangrijk is dus zeker door blijven gaan met bloggen!

Je hebt gelijk, je moet er eigenlijk gewoon niet te veel bij nadenken. Al ben ik daar behoorlijk goed in. Dadels heb ik regelmatig gehad dat ik ze proefde omdat ik ze er wel lekker uit vind zien, maar het is mijn smaak niet, nooit geweest. Het zelfde met spruiten en asperges!

Het is gewoon een heel ander publiek denk ik dan dat hier is. En in de eerste instantie is mijn blog niet eens opgezet om veel ''publiek'' te trekken. Maar ook gewoon puur om alles van me af te schrijven, omdat het me helpt bij het naast me neer leggen van alles waar ik last van heb, en er eerder een soort ''hobby'' van te maken, dan echt een depressieve ziekte waar je alleen last van hebt. Ook heb ik er al lotgenoten mee gevonden, ook dat was een doel van mijn blog. En verder heb ik met minimaal 10 bezoekers per dag niks te klagen denk ik?

Tazzey

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:27

Ik denk dat als je over een bepaalde aandoening schrijft dat je publiek sowieso al beperkter is. Niet omdat het een slecht onderwerp is maar ik denk dat het aantal mensen dat er in geïnteresseerd is kleiner is, ik geloof wel dat die groep wél meer loyaliteit kan tonen omdat het wellicht een onderwerp is dat verbind.

Ik heb besloten om terug te gaan van dagelijks posten naar vier artikelen per week. Ik weet even niet waar ik de tijd vandaan moet halen om 7 artikelen per week te schrijven. Mijn followers base is vrij stabiel dus daar verwacht ik geen problemen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:12

Posh schreef:
Ik heb in 1 week al drie blogs voorbij zien komen (twee Engelstalig) over hetzelfde onderwerp als waar ik over wilde schrijven... :+ Dus de moed zonk me wel een beetje in de schoenen maar wat HippoLogic zegt klopt wel. Je schrijft toch vanuit je eigen perspectief.

Gisteren heb ik een blog afgemaakt waar ik al even mee bezig was, wist niet goed of ik 'm wel moest posten vanwege commentaren e.d. maar ja dan moet je niet gaan bloggen toch :')

Dus bij deze: http://zoevanm.com/2016/02/22/voer-jij- ... -je-paard/

Het kan ook een teken zijn dat het onderwerp een actualiteit isof seizoensgebonden en het seizoen weer is begonnen. Het kan imo je juist lezers opleveren omdat je over een populair onderwerp schrijft.

Ik ben afgehaakt voor ik je blog uit had, vanwege de hoeveelheid dikgedrukte woorden. :o Het leest als een infomercial doordat je ogen naar die woorden worden getrokken. Dat vind ik niet prettig, maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:20

Ik ben ook afgehaakt, de dik gedrukte woorden zijn gewoon té overdreven aanwezig dat het niet prettig meer leest. Ik zou ze er uit verwijderen als ik jou was.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:24

Thanks voor het lezen :)

Die dikgedrukte letters is voor mij ook nog een dingetje.. tijdens mijn studie leerde ik met teksten schrijven dat we lezers meer motiveerden als we dikgedrukte woorden gebruikten.

Ik snap wel wat ze bedoelen maar vind het zelf ook wel afleiden van de tekst in zijn geheel.. geeft weer stof tot nadenken :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:24

Ik heb het ook gelezen. Ik zou max 5 woorden dubbeldrukken. Anders gaat het er ook warrig uitzien

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:46

Idem hier, ik haakte ook al snel af. Een enkel woord vind ik nog wel gaan maar dit is echt heel storend imo :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:04

Dikgedrukt (of cursief, wat dat betreft) zou ik alleen gebruiken als je iets echt wil benadrukken.

Bijvoorbeeld: Er zijn allerlei soorten krachtvoer, bladiebla bladiebla, maar hoe weet je nou of je goed krachtvoer hebt gekocht?
Of: Ik heb al jarenlang paarden maar meestal kocht ik gewoon voer wat niet te duur was. Maar sinds ik bewust ben gaan vergelijken en kopen zijn mijn paarden actiever en gezonder.

Dikgedrukt gebruik ik ook nog wel eens om de eerste zin van een uitgebreider punt te benadrukken, zoals:

Van krachtvoer word je paard gezonder. Uit onderzoek blijkt dat paarden een betere weerstand krijgen, sneller herstellen van blessures, en meer energie hebben.

Goed krachtvoer is vaak goedkoper. Je zou het niet verwachten, maar de beste merken die ik kon vinden waren vaak ook de goedkoopste zakken in de winkel.

Het motiveert lezers inderdaad, omdat dikgedrukte woorden de tekst makkelijker leesbaar maken (net als alinea's, tussenkopjes, bullet points, etc). Maar dat werkt alleen als de dikgedrukte woorden ook belangrijker zijn dan de rest, als ze er echt uit moeten springen. Jij hebt zóveel dikgedrukt dat het eerder afleidt dan helpt, en het zijn ook lang niet allemaal belangrijke woorden of zinsdelen.

En je hebt het helemaal niet nodig, want je hebt een fijne schrijfstijl die mensen toch wel uitnodigt om te lezen. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:43

Mooi verwoord Dani. :)

Ik heb vandaag een post over The 3 Best Kept Secrets in Horse Training

Drie dingen waarvan ik zou willen dat iedere paardeneigenaar, iedere ruiter, iedere instructeur en paardentrainer ze zou gebruiken.
Drie dingen die het leven van zowel paard als mens op aangename wijze kunnen verbeteren. Ik zie geen reden deze goedbewaarde dingen geheim te houden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:52

Netjes verwoord Dani. :j

Sandra, interessant artikel weer!!

Ik heb een nail art tutorial (van afgelopen zondag nog). Ik heb vier trends die tijdens de NY Fashion week te zien waren gecombineerd in 1 simpel design.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:57

Posh, ik stoor me inderdaad ook flink aan de dikgedrukte letters.

Goede post weer Sandra!

Mooi design Tazzey! Ik vind dit wel een van de leukere designs die je hebt laten zien denk ik :)

Ik had afgelopen donderdag nog een post, maar door ziekte heb ik hem hier niet kunnen posten.
Hierbij alsnog: Deel 2 van onze hobbelige weg naar de Begrazing

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:03

Tazzey schreef:

Ik heb een nail art tutorial (van afgelopen zondag nog). Ik heb vier trends die tijdens de NY Fashion week te zien waren gecombineerd in 1 simpel design.

Wat ik me nou afvraag, hoe lang ben je met zoiets bezig? Ik kan niet eens normaal mijn nagels lakken :)) en alleen het drogen duurt me al te lang... Ik vraag me altijd af hoe anderen dat doen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:15

Tazzey schreef:

Gaaf! Duidelijk artikel :j
Ik vind het zo knap, ik heb daar echt geen geduld voor. Bovendien gaan mijn nagels altijd stuk :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:21

Thanks meiden! Ik ben een half uurtje bezig geweest met dat design, inclusief foto's maken. Het is wel iets waar je handiger in wordt naarmate je het vaker doet hoor.

Wat een leuk dier is dat Bernette!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:33

Thanks allemaal voor de feedback! :D Ik heb de tekst aangepast en de dikgedrukte woorden achterwege gelaten.

En bedankt Dani voor je uitgebreide uitleg :)

Tazzey ik zou er echt het geduld niet voor hebben, zit nu ook met gelakte nagels te typen.. waarschijnlijk krijg ik daar ook spijt van :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:10

Tazzey schreef:

Dank je!

Wat een mooi design weer. Ik kan echt genieten van jouw creativiteit! Ik was nooit zo'n nagelmeisje, maar dit ben ik aan het typen met mijn zelfgelakte gelnagellak op mijn nagels. Duurde langer dan gepland dus kwam ik later op mijn afspraak dan gepland.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:18

Tazzey schreef:
Thanks meiden! Ik ben een half uurtje bezig geweest met dat design, inclusief foto's maken. Het is wel iets waar je handiger in wordt naarmate je het vaker doet hoor.

Wat een leuk dier is dat Bernette!

Dat is wel heel snel zeg, knap! Dat lukt mij niet, al ben ik inmiddels ook redelijk bedreven in het lakken van nagels. Maak je zo'n design ook op alle tien je vingers, en draag je het dan ook echt? Of is het meer: vijf nagels en dan foto en bijna meteen er weer af?

En dankjewel :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:56

Als ik nail art tutorials maak maak ik vaak vier nagels en gaat het er direct weer vanaf. In dit geval vond ik het design zo gaaf dat ik ze alle 10 zo heeft gelakt. Als je het vaak genoeg doet dan wordt je steeds sneller. Ik heb tijdens mijn studies wat bijverdiend als nagelstyliste. Tijdens de opleiding deed ik 4 uur over 1 setje acryl en nu kan ik het in 40 minuten als het moet.
Vooral veeeeeeel oefenen dan komt die snelheid vanzelf wel.

Is dat paardje trouwens bedoeld om te te gaan fokken? Een lekker teddy beertje zo te zien :o

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:04

Tazzey schreef:
Als ik nail art tutorials maak maak ik vaak vier nagels en gaat het er direct weer vanaf. In dit geval vond ik het design zo gaaf dat ik ze alle 10 zo heeft gelakt. Als je het vaak genoeg doet dan wordt je steeds sneller. Ik heb tijdens mijn studies wat bijverdiend als nagelstyliste. Tijdens de opleiding deed ik 4 uur over 1 setje acryl en nu kan ik het in 40 minuten als het moet.
Vooral veeeeeeel oefenen dan komt die snelheid vanzelf wel.

Is dat paardje trouwens bedoeld om te te gaan fokken? Een lekker teddy beertje zo te zien :o

Ja dat kan ik me voorstellen, dat je deze op alle 10 gedaan hebt!

Ja, deze merrie hebben wij voor de fok aangekocht. Misschien laten we haar dit jaar al dekken, maar vanwege haar vrij jonge leeftijd (ze wordt dit voorjaar 3) hebben we geen haast en willen we wel een goede match. Dus volgend jaar kan het ook rustig worden.
Daarnaast wil ik haar, als ze vierenhalf-vijf is rustig aan gaan inrijden en dan hopelijk de IJslandersport in. Mijn huidige merrie is echt een schat van een paard, maar niet echt geschikt voor de (hogere) sport. Iets met overbouwd en weinig gangenaanleg ;) Dus dit moet mijn sportpaardje worden. Gangenaanleg heeft ze in elk geval genoeg, want ze tölt echt veel door de wei :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:27

Ik kreeg ook veel opmerkingen op dit design. Het is blijkbaar wel een like it or not ding. De een vond het prachtig en de ander vroeg zich af of het nog goed ging met me _O-

Gezien haar leeftijd kan ik me voorstellen dat je het rustig aan doet inderdaad. Ik ben zelf totaal niet thuis in de IJslandersport. Ik ben wel eens bij een wedstrijd op de plaatselijke ijsbaan geweest, heel gaaf al die paardjes die zo snel gaan over het ijs.
Heb wel eens op een IJslander gereden, die extra gangen zitten echt heerlijk uit. <3

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:08

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:26

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:19

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:26

Dankjulliewel! :D

Die PMS tips zijn wel handig, Posh! Eens kijken of ik de volgende menstruatie er wat aangenamer mee kan maken...

Leuke post weer Maureen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:44

Dankjewel!
Tazzey ik vind idd jou blog erg leuk. Ik bijt alleen extreem mijn nagels dus nagellak zit er helaas niet in voor mij. Bijtspul en nagellak helpen er helaas niet tegen :(