Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:36

Iloveiswan

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:38

71 helaas. Helaas zelfde ouder als mijn verouderde merrie _O-

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:39

Iloveiswan schreef:
71 helaas. Helaas zelfde ouder als mijn verouderde merrie _O-

Ah ok. Das niet zo hoog := Jammer. Dan is mijn eigen SB1 hengst beter.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:44

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:03

DezeNaam schreef:
Begrijpelijk dat het dan wat moeilijker is. Maar dingen zoals prestaties lijken me wel wat makkelijker? Dat je bijvoorbeeld gewoon kan ingeven dat het paard minimum 12G's moet hebben, of minimum 3ZG's etc... (of op de keuringsuitslagen) En dan eventueel ook op GP als dat mogelijk is.

Ik denk dat je beter meer tijd kan steken in één systeem, dan hier naast moeten gaan werken.
Wat je wilt is immers dat er maar op één manier gezocht wordt.

Zoals jij nu schrijft, is het ook mogelijk om de confirmation te achterhalen, zonder dat een paard gekeurd wordt...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:13

Caily schreef:
@Xsmee, stel je voor je wilt ooit Moira verkopen, dan zou ik die graag van je overnemen O:)

Haha ik zal 't onthouden :P Wil dr eventueel wel uitlenen als draagmerrie zodra ze weer leeg is?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:41

Janine1990 schreef:
DezeNaam schreef:
Begrijpelijk dat het dan wat moeilijker is. Maar dingen zoals prestaties lijken me wel wat makkelijker? Dat je bijvoorbeeld gewoon kan ingeven dat het paard minimum 12G's moet hebben, of minimum 3ZG's etc... (of op de keuringsuitslagen) En dan eventueel ook op GP als dat mogelijk is.

Ik denk dat je beter meer tijd kan steken in één systeem, dan hier naast moeten gaan werken.
Wat je wilt is immers dat er maar op één manier gezocht wordt.

Zoals jij nu schrijft, is het ook mogelijk om de confirmation te achterhalen, zonder dat een paard gekeurd wordt...

Paarden die niet gekeurd zijn komen er dan gewoon niet tussen te staan. Ik snap sowieso niet waarom mensen hun paard niet eens één keer laten keuren voor ze hem in de dekdienst zetten. :+
Waarom zou je willen dat er maar op één manier gezocht wordt? Je kan ook indienen dat je ofwel op kleur of op,... kan zoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 22:44

DezeNaam schreef:
Paarden die niet gekeurd zijn komen er dan gewoon niet tussen te staan. Ik snap sowieso niet waarom mensen hun paard niet eens één keer laten keuren voor ze hem in de dekdienst zetten. :+
Waarom zou je willen dat er maar op één manier gezocht wordt? Je kan ook indienen dat je ofwel op kleur of op,... kan zoeken.

En dát is dus het probleem...

Het is volgens mij niet zoals je verticaal zoeken formules in Excel gebruikt...
Maar gekeurd of niet gekeurd maakt alleen uit voor wat er op het profiel staat. Het is niet zo dat pas na het keuren de genen in de database verschijnen, die zijn in de database gewoon bekend.
Daarom is het moeilijk om te zoeken op specifieke zaken (genen, confirmation etc.) als paarden niet gekeurd of getest zijn. Want voor de database zijn die zaken allemaal bekend.

Als het allemaal zo simpel was, had Deloryan het allang klaar gehad :+

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:38

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:43

Janine1990 schreef:
DezeNaam schreef:

En dát is dus het probleem...

Het is volgens mij niet zoals je verticaal zoeken formules in Excel gebruikt...
Maar gekeurd of niet gekeurd maakt alleen uit voor wat er op het profiel staat. Het is niet zo dat pas na het keuren de genen in de database verschijnen, die zijn in de database gewoon bekend.
Daarom is het moeilijk om te zoeken op specifieke zaken (genen, confirmation etc.) als paarden niet gekeurd of getest zijn. Want voor de database zijn die zaken allemaal bekend.

Als het allemaal zo simpel was, had Deloryan het allang klaar gehad :+

Mwah, op zich is het simpel implementeren. Kost alleen tijd want je moet voor alle genen een of statement oId aanmaken.
Indien getest; haal resultaat op.

Nou is dit bij kleur makkelijker dan conformatie denk ik, kleur is een vaststaand feit en conformatiescores varieren nogal per show. Zou het dan ook prima vinden als de sortering op ster of niet werkte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:50

Hangt er lijkt me vanaf of er een getest ja/nee oordeel in de database staat...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:09

Janine1990 schreef:

Dat moet toch wel?
Anders zou het ook niet wel of niet te zien zijn op het profiel.

Maar alles kost tijd dus ik snap wel dat het allemaal niet ineens kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:18

Azmay schreef:
Janine1990 schreef:

Dat moet toch wel?

Mmm, ja...

Lijkt me in ieder geval wel een pittige, aangezien je ook echt de keuze hebt voor het testen van bepaalde genen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:20

Janine1990 schreef:
Azmay schreef:

Dat moet toch wel?

Mmm, ja...

Lijkt me in ieder geval wel een pittige, aangezien je ook echt de keuze hebt voor het testen van bepaalde genen.

Ja maar die genen zijn dan ook individueel ja of nee te zien dus daar moet al een systeem voor zijn.
Alsnog weet ik dat dat soort dingen makkelijker klinken dan dat ze uit te voeren zijn :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:32

Ik zou het iig niet kunnen :') Wat een geduld moet je hebben dan zeg... :\

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:56

Denk ik dan te makkelijk?
Als je 'verborgen' het kopje genetica hebt bij het zoeken naar een dekhengst, met precies dezelfde kopjes die je bij het testen ook hebt. Bijvoorbeeld 'Zilver'. Met 3 klikjes. Vinkje is aanwezig, kruisje is niet aanwezig, niets is vrije keuze. Dan kun je selecteren op welke genen je zeker wilt. Wil je perse Roan maar maakt de rest van de kleur niet uit, enkel vinkje roan.

Ik heb verder geen verstand van computers dus hoe of dit makkelijk te realiseren is, geen idee :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:58

KittyDylan schreef:
Als je 'verborgen' het kopje genetica hebt bij het zoeken naar een dekhengst, met precies dezelfde kopjes die je bij het testen ook hebt. Bijvoorbeeld 'Zilver'. Met 3 klikjes. Vinkje is aanwezig, kruisje is niet aanwezig, niets is vrije keuze. Dan kun je selecteren op welke genen je zeker wilt. Wil je perse Roan maar maakt de rest van de kleur niet uit, enkel vinkje roan.

Ik heb verder geen verstand van computers dus hoe of dit makkelijk te realiseren is, geen idee :+

Het is te doen, maar er gaat tijd in zitten :j

WOW ik besloot op NL maar gewoon heel veel Friezen van de foundation te trekken en te kijken wat ik er van kan maken. Merk nu pas hoe lastig verbeteren op prestaties voor wedstrijden gaat worden :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:15

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:21

KittyDylan schreef:

Google maar eens een stukje CSS of HTML code... Dat is echt de hel om daarin dingen aan te passen gok ik zo... Voor ons noobs...
Maar zoals Azmay zegt, voor de pro is het te doen. Het kost alleen veel tijd. Want je wil de code niet in de war schoppen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:29

Is het anders geen idee om een keuring voor een dekhengst verplicht te maken? Zo is het niet mogelijk te fokken als de genen niet bekend zijn. Lijkt me makkelijker?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:49

Ik geloof dat ik erg blij ben dat ik actief ben op de .com :)
Qua verkopen heb ik niks te klagen eigenlijk, heb nog niks naar het rusthuis hoeven sturen en heb toch redelijk verdiend.
Op dit moment alleen Welshjes op stal (17 stuks). 38 DP, 104 FT, 91 WT en totaal 582.815 HRC :)

Denk erover IJslanders erbij te nemen.. Maar twijfel of ik ga wachten op de Knabstruppers..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:53

Ik heb op .com vanalles staan. Probeer wat HCR te verdienen met dekhengsten aan te houden.
Een Norman Cob hengst met 88+ waar ik mooi beetje mee bij kan verdienen.
Ster kladruber hengstje die straks ook mag dekken als die ouder is.
Een zwarte Zilver Welsh sterhengst
En een TO Trakehner sterhengst (87+)

Wil ook nog meer rassen hengsten erbij nemen := maar ik ben bang dat er te weinig mee gedekt word. Heb ik ook al met Norman Cob. Nu 2 dekkingen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:58

Heb ook getwijfeld over het nemen van een aantal goeie hengsten op stal, maar heb onlangs mijn topper al verkocht dus dat zou een beetje loos zijn nu.. :')

Ik twijfel echt heel erg hard over wat ik eigenlijk wil. Ben gek op de Welshjes, maar ik schreef mijn merrie in bij dressuur en ik belandde onderaan :')
Misschien dat het alleen te maken heeft met hoe ver ze op dit moment getraind is, maar boven mij stonden allemaal Trakehners.

Vind de IJslanders echt fantastisch mooi en erg schattig qua art. Maar die zijn ook niet geschikt voor de dressuur, dus dat schiet dan ook echt niet op :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:01

Fokken doe ik ook alleen met Welshes en Trakehners. Ik probeer alleen Ster paarden op stal te hebben en dat lukt aardig :Y)

Heb 1 trakehner hengstveulen lopen. ee aa Gg CRn SW1 maar slechte prestaties. Kan hem niet weg doen. Wil eerst een veulen fokken met hem :=

Heb ook wel 2 Quarter merries en nu 2 Arabiertjes staan die ook gefokt worden beetje. Vanalles wat :+

Op .nl fok ik echt alleen Welsh :+
Nu 8 merries dragend voor de volgende ronde en er zitten een aantal interessante kleuren combi's tussen. Nog afwachting van 1 veulen vandaag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:04

Ik verbaas me over de AT's, ik heb een sterhengst staan met sabino, echt flink veel wit...
Is nu 1 keer mee gedekt... :\

Maar er is wel heel veel liefhebberij voor op de .com (qua verkoop etc.)
Durf zelf ook bijna geen AT's te verkopen... :') Stel je voor wat voor spannende verborgen genen ze hebben.