Iloveiswan schreef:
Zag 'm voorbij komen, nice! Wat scoort ie?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Begrijpelijk dat het dan wat moeilijker is. Maar dingen zoals prestaties lijken me wel wat makkelijker? Dat je bijvoorbeeld gewoon kan ingeven dat het paard minimum 12G's moet hebben, of minimum 3ZG's etc... (of op de keuringsuitslagen) En dan eventueel ook op GP als dat mogelijk is.
Janine1990 schreef:DezeNaam schreef:Begrijpelijk dat het dan wat moeilijker is. Maar dingen zoals prestaties lijken me wel wat makkelijker? Dat je bijvoorbeeld gewoon kan ingeven dat het paard minimum 12G's moet hebben, of minimum 3ZG's etc... (of op de keuringsuitslagen) En dan eventueel ook op GP als dat mogelijk is.
Ik denk dat je beter meer tijd kan steken in één systeem, dan hier naast moeten gaan werken.
Wat je wilt is immers dat er maar op één manier gezocht wordt.
Zoals jij nu schrijft, is het ook mogelijk om de confirmation te achterhalen, zonder dat een paard gekeurd wordt...
DezeNaam schreef:Paarden die niet gekeurd zijn komen er dan gewoon niet tussen te staan. Ik snap sowieso niet waarom mensen hun paard niet eens één keer laten keuren voor ze hem in de dekdienst zetten.![]()
Waarom zou je willen dat er maar op één manier gezocht wordt? Je kan ook indienen dat je ofwel op kleur of op,... kan zoeken.
Janine1990 schreef:DezeNaam schreef:Paarden die niet gekeurd zijn komen er dan gewoon niet tussen te staan. Ik snap sowieso niet waarom mensen hun paard niet eens één keer laten keuren voor ze hem in de dekdienst zetten.![]()
Waarom zou je willen dat er maar op één manier gezocht wordt? Je kan ook indienen dat je ofwel op kleur of op,... kan zoeken.
En dát is dus het probleem...
Het is volgens mij niet zoals je verticaal zoeken formules in Excel gebruikt...
Maar gekeurd of niet gekeurd maakt alleen uit voor wat er op het profiel staat. Het is niet zo dat pas na het keuren de genen in de database verschijnen, die zijn in de database gewoon bekend.
Daarom is het moeilijk om te zoeken op specifieke zaken (genen, confirmation etc.) als paarden niet gekeurd of getest zijn. Want voor de database zijn die zaken allemaal bekend.
Als het allemaal zo simpel was, had Deloryan het allang klaar gehad
Azmay schreef:Janine1990 schreef:Hangt er lijkt me vanaf of er een getest ja/nee oordeel in de database staat...
Dat moet toch wel?
Anders zou het ook niet wel of niet te zien zijn op het profiel.
Maar alles kost tijd dus ik snap wel dat het allemaal niet ineens kan.
Janine1990 schreef:Azmay schreef:
Dat moet toch wel?
Anders zou het ook niet wel of niet te zien zijn op het profiel.
Maar alles kost tijd dus ik snap wel dat het allemaal niet ineens kan.
Mmm, ja...
Lijkt me in ieder geval wel een pittige, aangezien je ook echt de keuze hebt voor het testen van bepaalde genen.
KittyDylan schreef:Denk ik dan te makkelijk?
Als je 'verborgen' het kopje genetica hebt bij het zoeken naar een dekhengst, met precies dezelfde kopjes die je bij het testen ook hebt. Bijvoorbeeld 'Zilver'. Met 3 klikjes. Vinkje is aanwezig, kruisje is niet aanwezig, niets is vrije keuze. Dan kun je selecteren op welke genen je zeker wilt. Wil je perse Roan maar maakt de rest van de kleur niet uit, enkel vinkje roan.
Ik heb verder geen verstand van computers dus hoe of dit makkelijk te realiseren is, geen idee
KittyDylan schreef:Denk ik dan te makkelijk?
Als je 'verborgen' het kopje genetica hebt bij het zoeken naar een dekhengst, met precies dezelfde kopjes die je bij het testen ook hebt. Bijvoorbeeld 'Zilver'. Met 3 klikjes. Vinkje is aanwezig, kruisje is niet aanwezig, niets is vrije keuze. Dan kun je selecteren op welke genen je zeker wilt. Wil je perse Roan maar maakt de rest van de kleur niet uit, enkel vinkje roan.
Ik heb verder geen verstand van computers dus hoe of dit makkelijk te realiseren is, geen idee