Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:27

Oeh, kaarsjes! Ik stuur je linkje even door naar mijn huisgenootje, die is daar ook altijd mee in de weer. ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:06

@happypaardje: Toen we begonnen met de homeopathie was het ook aan het einde van het seizoen helaas. We zijn niet eerder begonnen omdat ik daarvoor een product tegen eczeem testte van Feral Horse Care (andere blog). Toen het seizoen het jaar erop weer begon pakte we het weer op maar wonderbaarlijk genoeg was het toen al minder, schijnbaar heeft het toch iets gedaan zo laat in het seizoen.

De blog die ik er nu over geschreven heb gaat over die periode, als we straks weer verder gaan met behandelen blijf ik updates bloggen dus dit is eigenlijk een blog om mensen vast lekker te maken :D

@Maureen95: Ik ga je blog lezen, wil me toch maar eens verdiepen in Periscope.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:29

Aha! Vandaar, dan snap ik hem, ben benieuwd hoe het dan verderop in het jaar gaat verlopen :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:25

happypaardje schreef:
Oeh, kaarsjes! Ik stuur je linkje even door naar mijn huisgenootje, die is daar ook altijd mee in de weer. ;)

Leuk! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:45

Ik kreeg onlangs producten van Caption toegestuurd om te testen. Nu zijn er veel merken die normale nagellakken op de markt brengen en claimen dat ze dezelfde kwaliteiten hebben als een gellak. Echter was ik er nog nooit een tegengekomen die die claims ook waarmaakt.
Bij Caption is dat anders, het is een waanzinnig product. Ik heb er een uitgebreide review over geschreven, inclusief swatches gemaakt op dag 1 en dag 13.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:01

:( morgen zijn mijn 7 weken om in Zuid-Amerika en zal ik naar huis vliegen. Wat gaat de tijd snel! Helaas is het wifi vaak slecht en heb ik niet veel kunnen lezen op bokt.. Als ik thuis ben kan dat eindelijk weer :)

Benieuwd naar wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan?

Week 5 in Zuid-Amerika

Week 6 in Zuid-Amerika

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:41

Wat een gave foto's miseva! Het is ook mijn droom om een keer naar Amerika te gaan.

Vandaag een blog over mooie onbekende plekken in Rome :)
http://www.maureenstegeman.nl/natuur/de ... -van-rome/

Ik zit even in dubio om iets. Ik heb een paar dagen geleden een mailtje gehad voor een samenwerking om een winactie te doen voor een mobieltjes bedrijf. Daar heb ik verder nog niet mee samen gewerkt maar hun willen een winactie doen door een coupon te verloten van 20 euro shoptegoed bij de desbetreffende winkel.
Nu heb ik net een berichtje gehad van een mobieltjesbedrijf waar ik al eerder mee samengewerkt. Zij hebben me weer benaderd omdat ze mijn site er leuk uit vonden zien. Ik heb met hun ook een fijne ervaring. Hier mag ik een paar dingen uitzoeken om te reviewen. Ook ga ik aan hun vragen of ik dan daarvan een winactie aan vast kan knopen.

Welke winkel moet ik nu kiezen? Mijn eigen voorkeur gaat naar de winkel waar ik eerder mee heb samengewerkt.
Welk bedrijf moet ik nu kiezen?

Oja en nog een vraagje. Volgens mij heb ik die al eens gesteld maar ik krijg maar niet een afbeelding bij mijn post op bloglovin :( Heb op WP ook nu de uitgelichte afbeelding ingesteld maar hij blijft het maar niet doen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:41

Waarom niet allebei? Deze maand je favoriete winkel en dan volgende maand de andere een winactie gunnen. Of over 2 maanden. Wat wordt jij er eigenlijk beter van, behalve hopelijk meer bezoekers? Verkoop je ook advertentieruimte op je blog?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:51

Das waar. Maar het zijn allebei telefoonwinkels en dat concurreert zo lekker _O- Weet niet of ze daar blij mee gaan zijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:52

En advertentieruimte, ik verdien nu nog niks met mijn blog. En anders moet ik een kvk aan gaan vragen. En das zoveel gedoe :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:41

Maureen, kvk is pas nodig vanaf een bepaalde financiële grens. Gewoon je inkomsten aangeven bij de inkomstenbelasting.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:16

Wat heb jij een leuke blog Maureen95! Wat betreft de telefonie aanbieders, ik zou misschien eerst bij het bedrijf waar je al een keer eerder mee samen gewerkt hebt, de samenwerking aangaan. En dan bij die andere aangeven dat je op dit moment ook een samenwerking hebt lopen met die ander en dan maar kijken hoe ze daar op reageren. Misschien vinden ze het niks en als ze het nog steeds willen doen, dan zou je ook de ander op de hoogte moeten stellen. Denk dat je beter open kaart kan spelen vanaf het begin of gewoon voor één kiezen.

Ik heb vandaag een blog over waarom je liever lokaal zou moeten kopen en eten en waarom dat nog best lastig is. http://levenomteeten.nl/2016/02/18/koop-liever-lokaal/

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:29

Ik heb ook eindelijk weer wat inspiratie gevonden om op mijn blog te zetten. Vandaag een stukje over interieurs:
https://teliefblog.wordpress.com/2016/02/18/interieur/

Ik zou mijn gevoel volgen als ik jou was Maureen. En dus verder gaan met degene waar je al eerder mee hebt samengewerkt. Je zou natuurlijk bij beide bedrijven even neer kunnen leggen dat je een aanbod hebt gehad. Wellicht hebben ze er geen problemen mee als je voor allebei een stukje schrijft. Het één hoeft het ander niet perse uit te sluiten. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:36

Ik zou samenwerken met het bedrijf waar je al eerder mee hebt samengewerkt, en ik zou even goed met hun bespreken of ze het oke vinden als je zeg een maand later een actie van een andere soortgelijke winkel doet. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat ze het liever niet hebben, en voor je lezers is het ook een beetje vreemd als je twee keer in korte tijd eenzelfde soort winkel aanprijst.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:01

Ik werk vaak samen met bedrijven die in feite concurrenten van elkaar zijn. Ik publiceer waar ik me goed bij voel en ga me niet druk maken over het feit of het wel of geen concurrenten zijn. Ik heb daar in al die jaren ook nog nooit ellende van ondervonden.

Ik heb een keer samengewerkt met een telefoonhoesjes zaak, dit omdat het betreffende hoesje paste bij een nailart design wat ik maakte. Verdere aanbiedingen van dat soort bedrijven heb ik afgeslagen omdat het niet past bij mijn blog. Er zijn ontzettend veel bloggers die met die bedrijven samenwerken, ik vind het niet meer onderscheidend genoeg. Als ik nu op de bloggersmarktplaats kijk van staan er zon 500 advertentie mogelijkheden voor mijn blog categorie maar 75% daarvan zijn telefoon bedrijven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:21

Maureen95 schreef:
Ik zit even in dubio om iets. Ik heb een paar dagen geleden een mailtje gehad voor een samenwerking om een winactie te doen voor een mobieltjes bedrijf. Daar heb ik verder nog niet mee samen gewerkt maar hun willen een winactie doen door een coupon te verloten van 20 euro shoptegoed bij de desbetreffende winkel.
Nu heb ik net een berichtje gehad van een mobieltjesbedrijf waar ik al eerder mee samengewerkt. Zij hebben me weer benaderd omdat ze mijn site er leuk uit vonden zien. Ik heb met hun ook een fijne ervaring. Hier mag ik een paar dingen uitzoeken om te reviewen. Ook ga ik aan hun vragen of ik dan daarvan een winactie aan vast kan knopen.

Welke winkel moet ik nu kiezen? Mijn eigen voorkeur gaat naar de winkel waar ik eerder mee heb samengewerkt.
Welk bedrijf moet ik nu kiezen?

Heb je tegen het eerste bedrijf al ja gezegd? Zo ja, dan is het natuurlijk niet zo netjes om nu terug te komen op je afspraak en zeggen dat je het niet meer wil doen. Je kan natuurlijk wel voorstellen om de samenwerking op een later moment te laten doorgaan, maar kans bestaat dat de timing voor hen wel belangrijk is.

Als je een afspraak hebt gemaakt met bedrijf 1, dan zou ik gewoon transparant zijn naar bedrijf 2 toe: je hebt al een winactie afgesproken met een gelijkaardig bedrijf en je wil je lezers niet doodgooien met steeds dezelfde onderwerpen, dus daarom zou je liever zelf het moment kiezen waarop het doorgaat. Maar wees vooral open en eerlijk, want dat bepaalt voor een groot deel je relatie met de bedrijven.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:40

Ik lees nog braaf mee hoor.

ik heb het niet zo op de telefoonhoesjes bedrijven. Het zijn er zoveel en ik nou ja telefoonhoesjes. Vraag me ook af hoeveel volgers je daar nou mee wint. Want het is wel duidelijk dat je het dan voor het telefoonhoesje doet. Althans dat is in de meeste gevallen zo.

Maar op het winactieding terugkomende. Ik zou gewoon met allebei in zee gaan. Niets is leuker dan twee keer iets kunnen winnen toch. :)

Ik was twee weken geleden in Barcelona en schreef daar een blog over.

Maar ik schrijf ook blogs voor een ander project. Synergy Eleven. Een fotoproject van 11 fotovakschoolstudenten die een boek gaan uitgeven en een expositie gaan doen. Nou ja ik ben dus één van de 11. We schrijven om de dag een blog en zijn ook zeer actief op social media. Misschien ook leuk om te volgen?!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:04

Hi iedereen,

Ik ben vandaag begonnen met een blog dus leek me leuk om hier wat mee te lezen en wat tips op te doen.
Ik ben over de jaren al zo vaak begonnen, maar heb het nooit langer dan een week vol gehouden geloof ik. Heel erg _O-
Maar nu kriebelt het toch wel en volgend jaar ga ik op buitenland stage waarbij we de keuze krijgen om ons mentor op de hoogte te houden via een blog.
Dus het leek me wel leuk om een beetje een lifestyle blog bij te gaan houden alvast over alles wat ik op dit moment probeer te jongleren. :+
Beetje business versus school versus vrienden versus je eigen ding doen en zo.
Niet erg boeiend voor lezers, maar ik vind het in ieder geval leuk om te doen haha, dus ik ga het uitproberen en misschien dat het volgend jaar wat interessanter word als ik echt ga reizen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:31

Dankjewel _Mara_ ! :D

Ik heb er even over nagedacht en ik ga toch met het bedrijf verder die ik al ken. Ik kan via hun ook een winactie doen. En ik ga niet met 2 dezelfde soort bedrijven in zee omdat ik mijn lezers dan niet wil overbelasten met 2 x het zelfde materiaal :P

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:05

Weet iemand of er misschien ook een site is voor wordpress die alles stap voor stap uitlegt? Probeer menu's toe te voegen dat is inmiddels gelukt maar krijg het niet voor elkaar om berichten in die menu's te plaatsen etc, of hoe ik mijn side bar kan veranderen of widgets erbij..
Ben ik dan zo onhandig? Of is wordpress gewoon heel ingewikkeld...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:44

Momo2 schreef:
Weet iemand of er misschien ook een site is voor wordpress die alles stap voor stap uitlegt? Probeer menu's toe te voegen dat is inmiddels gelukt maar krijg het niet voor elkaar om berichten in die menu's te plaatsen etc, of hoe ik mijn side bar kan veranderen of widgets erbij..

Kom je er niet uit bij Appearance --> Theme Options?

Widgets aan je sidebar toevoegen kan bij Appearance - Widgets.
Ik vind het zelf vrij eenvoudig nu ik weet waar ik alles kan vinden maar ik weet niet of je die al gevonden had of niet :))

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:50

Lisitano schreef:
Momo2 schreef:

Kom je er niet uit bij Appearance --> Theme Options?

Widgets aan je sidebar toevoegen kan bij Appearance - Widgets.
Ik vind het zelf vrij eenvoudig nu ik weet waar ik alles kan vinden maar ik weet niet of je die al gevonden had of niet :))

Was even aan het zoeken, maar kan het niet vinden geloof ik

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:08

Ik denk dat dat een goede keuze is Maureen!
Ik heb nog nooit met wordpress gewerkt, Maarn misschien kun je het op YouTube opzoeken?

Ik lig nog steeds (vierde dag) ziek op de bank... Gelukkige hadik voor woensdag nog een video klaar staan

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:11

Tazzey schreef:
Ik werk vaak samen met bedrijven die in feite concurrenten van elkaar zijn. Ik publiceer waar ik me goed bij voel en ga me niet druk maken over het feit of het wel of geen concurrenten zijn. Ik heb daar in al die jaren ook nog nooit ellende van ondervonden.

Ik heb een keer samengewerkt met een telefoonhoesjes zaak, dit omdat het betreffende hoesje paste bij een nailart design wat ik maakte. Verdere aanbiedingen van dat soort bedrijven heb ik afgeslagen omdat het niet past bij mijn blog. Er zijn ontzettend veel bloggers die met die bedrijven samenwerken, ik vind het niet meer onderscheidend genoeg. Als ik nu op de bloggersmarktplaats kijk van staan er zon 500 advertentie mogelijkheden voor mijn blog categorie maar 75% daarvan zijn telefoon bedrijven.

Hoi ik vol jou blog en vroeg me af of je niet een diy van liquid latex zedlf maken erop kan zetten? het voegt wel wat toe aan jouwn site ;) of heb ik erover heen gekeken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:30

Wat leuk om te lezen!! Ik gebruik zelf eigenlijk alleen een peel off basecoat voor die doeleinden. Ik ben zelf niet zo'n fan van het gebruik van lijm als tape. Ik kan wel eens kijken naar een alternatief en daar een DIY van maken. Leuk idee!