Xyris schreef:Eigenlijk alles Piekosjj, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welke rassen Deloryan al onder handen heeft genomen maar dit zal haar wel op weg helpen. Het gaat dus om:
- Akhal Teke
- Arabier
- Belgisch Trekpaard
- Camargue (Ik denk dat deze al compleet is)
- Exmoor
- Fries (Niet zo bijzonder maar ik heb gehoord dat er ook witte Friezen zijn?)
- Haflinger (Volgens mij is deze wel al compleet)
- Normandische Cob
- Oldenburger
- PRE
- Quarter
- Shire
- Tinker
Ik weet dat er vos Friezen zijn maar ik heb nog nooit van een witte Fries gehoord. Wel zou koffievos mogelijk zijn voor de Fries neem ik aan, daar Koffievos eigenlijk gewoon een donkere tint vos is.
Bij de Haflinger zijn er wel Dominant White veulens geboren dus die hebben sowieso DW maar dat staat al op de wiki.
Ik ben ook vaker Champagne Tinkers tegen gekomen tijdens het zoeken, maar bewijs vinden voor een raszuivere Champ. Tinker is best lastig denk ik. Daarnaast zijn er Cream Shire's omdat er 1 merrie in het Stamboek een Smokey bleek te zijn..Echter komt zij iet uit 2 Shire's maar destijds is ze wel opgenomen in het Stamboek. Dus hoever wil je daarin gaan? Daar ik nog nooit van een Cream Shire gehoord had totdat dit op het Internationale Forum ter sprake kwam. Als er hier een Cream Shire geboren word dan word daar een taboe van gemaakt denk ik ( Nederland enzo ) en die komen voor zover bekend alleen in Amerika voor. In Amerika is fokken op kleur helemaal een hype dus het zou me niks verbazen dat er daar rassen rondlopen met een veel uitgebreider kleurenpallet dan dat wij gewend zijn, maar raszuiver dat is dan de vraag

En voor Arabieren zijn ze geloof ik nog steeds in discussie of ze nu wel of niet Roan kunnen hebben, of dat dit een variatie is samen met Rabicano.
Ook hebben Arabieren een zogenaamd; Lavender Foal Syndrome. Is dat meegenomen in het spel of niet?
"Lavender Foal Syndrome (LFS), also known as Coat Color Dilution Lethal (CCDL), is a lethal
neurologic disorder caused by a mutation of the MYO5A gene on chromosome 1. In addition to being
born with the unique diluted coat color that can appear to be pale lavender, pale pink or silver, affected
foals are unable to stand and will have episodes of tetany where the foal will lay on its side rigidly
extending its limbs, neck and back. During these tetanic episodes, the foal will also frequently make
paddling motions. In addition, affected foals are often large and have a difficult delivery (dystocia). It is
important to note that not all foals will have the noticeable dilute coloration (although the coat color
may appear more washed out than normal), so an affected foal may be initially misdiagnosed with
neonatal maladjustment syndrome (“dummy foal”) associated with the difficult delivery, a spinal cord
injury, or encephalitis. The availability of a genetic test for LFS will now allow for easier differentiation
among these conditions. Although an affected foal is unable to sit upright or stand on its own to nurse, it
may have a strong suckle reflex and may be bottle fed. However, there is no treatment for LFS"

zie de kleur/genetica!