Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:59

Xyris schreef:
Eigenlijk alles Piekosjj, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welke rassen Deloryan al onder handen heeft genomen maar dit zal haar wel op weg helpen. Het gaat dus om:

- Akhal Teke
- Arabier
- Belgisch Trekpaard
- Camargue (Ik denk dat deze al compleet is)
- Exmoor
- Fries (Niet zo bijzonder maar ik heb gehoord dat er ook witte Friezen zijn?)
- Haflinger (Volgens mij is deze wel al compleet)
- Normandische Cob
- Oldenburger
- PRE
- Quarter
- Shire
- Tinker

Ik weet dat er vos Friezen zijn maar ik heb nog nooit van een witte Fries gehoord. Wel zou koffievos mogelijk zijn voor de Fries neem ik aan, daar Koffievos eigenlijk gewoon een donkere tint vos is.
Bij de Haflinger zijn er wel Dominant White veulens geboren dus die hebben sowieso DW maar dat staat al op de wiki.

Ik ben ook vaker Champagne Tinkers tegen gekomen tijdens het zoeken, maar bewijs vinden voor een raszuivere Champ. Tinker is best lastig denk ik. Daarnaast zijn er Cream Shire's omdat er 1 merrie in het Stamboek een Smokey bleek te zijn..Echter komt zij iet uit 2 Shire's maar destijds is ze wel opgenomen in het Stamboek. Dus hoever wil je daarin gaan? Daar ik nog nooit van een Cream Shire gehoord had totdat dit op het Internationale Forum ter sprake kwam. Als er hier een Cream Shire geboren word dan word daar een taboe van gemaakt denk ik ( Nederland enzo ) en die komen voor zover bekend alleen in Amerika voor. In Amerika is fokken op kleur helemaal een hype dus het zou me niks verbazen dat er daar rassen rondlopen met een veel uitgebreider kleurenpallet dan dat wij gewend zijn, maar raszuiver dat is dan de vraag :)

En voor Arabieren zijn ze geloof ik nog steeds in discussie of ze nu wel of niet Roan kunnen hebben, of dat dit een variatie is samen met Rabicano.
Ook hebben Arabieren een zogenaamd; Lavender Foal Syndrome. Is dat meegenomen in het spel of niet?

"Lavender Foal Syndrome (LFS), also known as Coat Color Dilution Lethal (CCDL), is a lethal
neurologic disorder caused by a mutation of the MYO5A gene on chromosome 1. In addition to being
born with the unique diluted coat color that can appear to be pale lavender, pale pink or silver, affected
foals are unable to stand and will have episodes of tetany where the foal will lay on its side rigidly
extending its limbs, neck and back. During these tetanic episodes, the foal will also frequently make
paddling motions. In addition, affected foals are often large and have a difficult delivery (dystocia). It is
important to note that not all foals will have the noticeable dilute coloration (although the coat color
may appear more washed out than normal), so an affected foal may be initially misdiagnosed with
neonatal maladjustment syndrome (“dummy foal”) associated with the difficult delivery, a spinal cord
injury, or encephalitis. The availability of a genetic test for LFS will now allow for easier differentiation
among these conditions. Although an affected foal is unable to sit upright or stand on its own to nurse, it
may have a strong suckle reflex and may be bottle fed. However, there is no treatment for LFS"
Laatst bijgewerkt door OutOfTheWood op 06-06-17 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:03

OutOfTheWood

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:04

Oehhh zo gaaf! Daar wil ik wel een keer een dekking van :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:05

Who wat een knappert. *\o/* <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:07

OutOfTheWood schreef:
Oehhh zo gaaf! Daar wil ik wel een keer een dekking van :))

Moet je wachten tot ik hem verkoop. :+

Eens kijken wat het doet als het prl/prl en zilver is. En prl/cr en zilver. :))

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:28

Nog liefhebbers hier voor mijn verkopen?
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:29

Grr waarom krijg jij wel biedingen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:33

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:38

Doe maar niet overbieden van EnyaxBetsy :P

Wauw puppy daar wil ik ook een dekking van hoor <3

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:53

Tevens zijn er wel degelijk kleuren bij de Akhal-Teke die vraagtekens bij mij oproepen of er niet meer, misschien niet ontdekte genen of bepaalde Dun varianten aanwezig zijn.

Zo heb je deze zéér bekende Akhal-Teke hengst, Kambar. Hij is echt het meeste besproken exemplaar voor Dun/ Iberian Dun etc Variatie in het AT ras. Hij ziet er inderaad "Metalic" uit zoals ze het zelf al noemen!
https://www.akhalteke.ee/esivanemad/kambar.php
En daarnaast is het ook best wel opmerkelijk dat er zoveel Akhal-Tekes zijn die geen spatje wit hebben en wel allemaal in het bezit zijn van Blauwe ogen. Normaal word dit gekoppeld aan een dergelijk witpatroon of een mutatie maar zelfs bruine Akhal's hebben soms Blauwe ogen.

Daarnaast kwam ik W3 tegen voor de Arabieren maar die staat ook al op de wiki! Zo gaaf als je diep zoekt in engelse artikelen en wat je daar allemaal te weten kan komen over dieren en hoe het zomaar omhoog kan komen :+
Hier heb je een site die zeker heel goed te gebruiken is voor Arabieren, staat enorm veel informatie op over het ras, kleuren, ziektes die aan genen gekoppeld zijn! Wel engels overigens: https://www.arabianhorses.org/discover/ ... -genetics/

Bij de Mustangs mis ik White. Dus niet White zoals Grey maar het echte Wit. Deze paarden worden Wit geboren en hebben meestal een bruine staart en bruine manen. Ik geloof dat er iets anders is dan het Dominant White dat wij kennen maar hiervan kon ik geen bewijs vinden op dit moment.

EDIT; Tinkers kunnen ook nog Briddle en Marbling hebben.
En ook zouden er Tinkers zijn met het SW-1 gen ( Splashes White ) maar dit zou vaak onder Blagdon vallen. :j

[ Sorry ik ben echt een genetica freak ]

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:46

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:52

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:52

Ik heb hier echt teveel tijd voor. :') Heb nu op mijn mac 9 tabbladen open staan: 1 voor elk paard en 1 voor de klusjes op de manege en op mijn Macbook bok ik. _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:57

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:58

Change3x schreef:
Voor de liefhebbers die op de .com en de .nl spelen en Oldenburgers fokken:

Ik ben gestopt met spelen op de .com maar heb daar nog verschillende paarden staan: Tobiano veulen merrie, een Tobiano volwassen hengst, een Schimmel veulen hengst en nog meer.

Iemand die geïntresseerd is in een van deze paarden? Ik wil ze graag verkopen voor coins op de NL of een ruil tegen een Oldenburger op de NL.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:07

Als je boven de 75 punten haalt in de dressuurkeuring, dan krijgt je paard toch het predikaat 'dressuurtalent'?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:16

PeerAppel schreef:
Als je boven de 75 punten haalt in de dressuurkeuring, dan krijgt je paard toch het predikaat 'dressuurtalent'?

Klopt! Zelfde geldt voor springen en reining.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:21

Iemand interesse in mijn ster hengst? At, G en CR.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:32

Linkje?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:35

KittyDylan schreef:
Bedoel je brindle? Daar is genetisch niets over bekend volgens mij? Of heb ik dat verkeerd? :)

Bridle word veroorzaakt doordat een paard 2 setjes van DNA heeft. Het is dus eigenlijk een fout in de vacht geloof ik. Er is echter wel een Quarter Horse lijn die getest is op Bridle en die hebben het gen Brindle1 toegekend gekregen en daar is het geen genetische fout. (BR1) :D
https://www.vgl.ucdavis.edu/services/horse/Brindle1.php

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:04

StonedRomy schreef:
Iemand interesse in mijn ster hengst? At, G en CR.

Zou der nog een dekking van krijgen :+ zal k ff snel een merrie verouderen daarvoor?(voordat ie weg gaat xD)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:12

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:13

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:14

oh heb nog genoeg sperma liggen kanji en anders kan je een dekking krijgen van zijn zoon ( CR/CR G/g ) heb van al mijn hengsten vrij veel sperma liggen, anders gaan ze niet weg. Dus verouderen speciaal voor hem lijkt mij niet nodig.

https://www.horsereality.nl/horses/6269/sr-melesur

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:17