Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:36

Is zeker een mooi Jongetje <3
Iemand belangstelling in een Camarque merrie?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:37

Ook knap. <3

Ben nog aan het wachten tot mijn tinkers volwassen zijn op de com. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:37

en meteen eerste keuring 76, zit vast wel een ster hengst in.

Camarque doet het gewoon niet goed op de markt...

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:38

Nee Baal dat ik hem probeerde te vangen en dus gelukt is :P
Wil het bij Mustangs en Tinkers houden. Ik hoop op jou merrie niet overboden te worden :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:39

Valk Oldenburger merrie scoorde gelijk 79 punten. *\o/*

Gewoon voor nu gebruiken om te levelen en daarna naar de opvang sturen. Of als die een hoge premie haalt dat is er misschien wel interesse.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:41

*\o/* *\o/* braaf valkje heb je dus gescoord.

Ik zal eerlijk zijn, mocht je met 1 overboden worden dan mag je hem van mij meteen hebben. Ik gun haar niet aan mensen die zo wanhopig op de markt zijn. Bij een normale paardenhandel ga je toch ook niet met 1 euro overbieden? denk dat ze je recht in je gezicht uitlachen dan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:46

O is die prl tinker op de com van jou. :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:46

Wow super :D
Bedoel je mij?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:48

Oke volgens mij verwarring..... :=

Site is langzaam. >;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:48

heb nog 3 merries drachtig van een Z hengst, daar moet toch ooit iets leuks uit komen qua genen? toch? Of deze merrie nog eens laten dekken door een Z hengst?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:49

Leen je ook dekhengsten uit StonedRomy?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:50

ja hoor, heb nu 2 volwassen hengsten staan in de tinkers en dan nog van 3 hengsten rietjes in de vriezer.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:50

Met onder handen nemen bedoel ik dat ik weet dat Deloryan er mee bezig is wat kleuren toe te voegen aan een aantal rassen. Welke ze heeft gedaan weet ik niet.
Sommige rassen zullen al wel compleet zijn maar het viel me op dat de Mustang dit niet is. Wellicht dat dit ook het geval is bij andere rassen. We zijn bezig met het samenstellen van een bug- en to-do list. Dit is één van de puntjes.

Anyways, antwoord op de vraag over de baantjes:

Banen

De banen hebben elk een verschillend doel. Niet alle banen zullen erg rendabel zijn in het begin daar niet alle functies daarvoor per direct beschikbaar zullen zijn. Maar hier een impressie:

Wetenschapper
(Moleculaire wetenschappen)
Onderzoekt de kleurengenetica, onderzoekt ziektes en maakt hier vaccinaties voor. Het tabje kleurengenetica is in de toekomst dus iets wat de wetenschapper voor je gaat testen.

Paardenvoer producent
(Paardenvoeding en landbouw)
Plant zaadjes, geeft ze water, oogst en verwerkt de oogst tot een product zoals muesli, brokken, hooi en stro.

Dierenarts
(Diergeneeskunde)
Zal alle taken over nemen die op het moment bij de dierenarts staan. Dit zijn: Vaccinatie, gezondheidscontrole, chippen, tweelingen verwijderen, hormoon injecties, echo’s, ruinen, spermarietjes verzamelen, insemineren en klinische controles uitvoeren.

Paardentrainer
(Paardentrainer)
Zal wilde paarden temmen en kan paarden van anderen op een hoger tempo trainen en kan meerdere paarden tegelijk trainen.

Smid
(Hoefsmeden en zadelmaken)
Kan hoeven bekappen en hoeven behandelen bij ziekten en maakt of repareert tuig.

De prijzen voor de diensten zullen statisch zijn. Hoe de diensten precies aangeboden worden of aangevraagd worden is nog niet helemaal duidelijk. Wel zal er weinig tot geen sprake kunnen zijn van zogenaamde vriendjespolitiek. Dit om het spel eerlijk te houden voor iedereen.
Je eigen professie werkt ook in jouw voordeel, het kost je niks om je professie uit te voeren bij jouw eigen paarden. Enkel de materialen die je nodig mocht hebben.
Laatst bijgewerkt door Xyris op 05-06-17 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:52

Oke mijn tinker merrie moet over 6 dagen bevallen, daarna wil ik wel een hengst gebruiken :D
Leuk die baantjes, ga maar eens sparen :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:56

Ik hoor het wel tegen die tijd! Heb in ieder geval genoeg keus in mijn stallen haha.

Dankje voor de extra info! altijd handig om zo iemand in het topic te hebben. Ik had paardentrainer alleen heel anders gedacht, de prijs die je voor de opleiding moet betalen lijkt mij dan wel heel erg hoog om eerlijk te zijn, want wie gaat zijn paard in training zetten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:06

Tja en kleuren toegevoegd denk dat we dan gewoon geduld moeten hebben dan zeker als je niet weet hoe of wat.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:12

Ik heb geloof ik nog geen Grey gezien bij de tinkers.

Zijn er al CR/CR hengsten op de .nl in de tinkers? Kwam er wel een tegen bij de .com, maar ben nu wel benieuwd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:13

Er is toch al een lijst met kleuren beschikbaar. Sorry als ik nu mensen onnodig aan het werk heb gezet, ik was iets te enthousiast!

Ik denk dat de training wel van belang gaat zijn in de toekomst met oog op de wedstrijden (en misschien evenementen). Ik weet de details hier van niet maar ik denk wel dat het een belangrijk aspect gaat worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:15

Ben wel benieuwd naar die lijst kleuren.

Bij de PRE mist nog wel Iberian Dun als kleur zijnde.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:17

Die lijsten zullen stroken met de werkelijkheid.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:18

Komt sabino er ook bij? En bijv tobiano bij de Quarters? Hoewel het dan eigenlijk Paint Horses zijn maar aangezien overo en splash ook niet kan bij QH's.. :P

Edit: oh en grey? :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:18

Xyris schreef:
Eigenlijk alles Piekosjj, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet welke rassen Deloryan al onder handen heeft genomen maar dit zal haar wel op weg helpen. Het gaat dus om:

- Akhal Teke
- Arabier
- Belgisch Trekpaard
- Camargue (Ik denk dat deze al compleet is)
- Exmoor
- Fries (Niet zo bijzonder maar ik heb gehoord dat er ook witte Friezen zijn?)
- Haflinger (Volgens mij is deze wel al compleet)
- Normandische Cob
- Oldenburger
- PRE
- Quarter
- Shire
- Tinker

Ik weet dat van de Akhal Teke de genetica compleet is. Er word gespeculeerd of er toch echt geen dun in zit, maar dit is tot op heden nooit daadwerkelijk positief getest.

Van de andere rassen heb ik niet zo heel veel knowledge. Wel mis ik duidelijk schimmels in de Quarter Horses en Mustangs. Je zou denken dat Mustangs ook champagne 'moeten' bezitten door hun Spaanse achtergronden maar dit weet ik niet zeker, dat zou dan goed opgezocht moeten worden. Ook mis ik bijv tobiano in de QHs, maar officieel mogen QHs niet bont zijn en zijn het dan Paints. Dit is dus direct ook zo met frame overo en grote white aftekeningen.

Ik weet dat er in de Arabs tegenwoordig ontzettend veel verschillende kleurtjes te zien zijn, maar dit zijn vaak geen 100% purebreds. Het is de vraag hoe daar mee om gegaan gaat worden. Is een 99% Arab geen 'echte' Arab meer? Anders zouden er dus ook creme, champagne en tobiano toegevoegd kunnen worden.

Of er nog grijze Friezen bestaan weet ik niet. 'vroeger' bestonden er inderdaad Friezen in alle kleurtjes maar dit is er al zo lang uitgefokt. Vos kan zich natuurlijk 'verbergen' maar grijs kan dit niet, dus ik denk dat dit echt helemaal niet meer bestaat. Mijn gedachtes zeggen dat als je vosse Friezen hebt, je ook bruine kan hebben. Maar google maakt me daar in niet heel veel wijzer dus dat zal denk ik een rare gedachte kronkel van mij zijn :D

Het Britse PRE stamboek verteld mij dat creme, dun en pearl voorkomt. Wel schijnt er een paar jaar terug 'spontaan' een sabino/splashed white purebred veulen geboren te zijn:
Afbeelding

Bij het Ierse Tinker stamboek mogen geen albino's voorkomen. Tsja :))

Ik geloof dat ik zo wel 't meeste heb gehad :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:21

Zie net dat ik iets te enthousiast bezig ben geweest :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:22

Mis inderdaad schimmel bij de mustangs en tinkers. Bij de QH is schimmel niet echt iets wat voorkomt geloof ik en als het voorkomt is het een zeldzaamheid.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:24

Maar het bestaat wel :D
Afbeelding