Horse Reality No2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:40

Mijne ook niet maar dacht dat ik dat al bekeken had ivm ik toen dit veulen kreeg xD

Iemand dps te koop op .com? (heb er 4 nodig!)

trouwens, hengst ruilen voor wat dekkingen? :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:41

Piekosjj schreef:
Mijn oudste paarden zijn nu 17, en ik dacht dat ze vanaf 20 konden overlijden? Of was het 25? 25 is dan inderdaad nog wel een eindje ver weg.

Luna, INT of NL? Ik heb op beiden Tekes te koop, INT verschillende ster paarden jong/volwassen, op de NL server een ster palomino merrie veulen. Geen Kemsiz of andere 'bekende' hengsten in de lijn.

NL, moet min alles goed hebben en 4x ZG hengst en zonder kemsiz of Yasemin

Op de .com heb ik nog 8 dp's te koop

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:42

Luna2006 schreef:
Piekosjj schreef:
Mijn oudste paarden zijn nu 17, en ik dacht dat ze vanaf 20 konden overlijden? Of was het 25? 25 is dan inderdaad nog wel een eindje ver weg.

Luna, INT of NL? Ik heb op beiden Tekes te koop, INT verschillende ster paarden jong/volwassen, op de NL server een ster palomino merrie veulen. Geen Kemsiz of andere 'bekende' hengsten in de lijn.

NL, moet min alles goed hebben en 4x ZG hengst en zonder kemsiz of Yasemin

Op de .com heb ik nog 8 dp's te koop

Ik wil ze alle 8 wel xD ben alleen blut op nl dus moet wel via com als dat mag :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:42

Dan kan ik je niet verder helpen Luna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:43

Kanji91 schreef:
Mijne ook niet maar dacht dat ik dat al bekeken had ivm ik toen dit veulen kreeg xD

Xd vast haha

Ja is goed welke hengsten ? :')

Kanji91

Re: Horse Reality No2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:44

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:55

Irisx schreef:
Bij wijze van spreken xD Al zou je 250 verdienen. Dan kan je er uiteindelijk nog niets aan verdienen, want als de tweelingen werken, dan moet je een echo uitvoeren en dan ben je al bijna duurder uit. Meesten doen toch ook een keuring met hun paarden, want ze willen weten wat de confo score is... Dan ben je al een heel eind en kan je dus al niet voor het rusthuis fokken

Dan krijg je wat geld van het rusthuis en ziet men het in het kader van: scheelt me weer verlies.

Laat de wedstrijden eerst maar prijzengeld uitkeren (conform regels) dan heb je ook nog wat aan paarden die misschien geen keuringtoppers zijn.
Tevens zou het verkopen van sperma ook beter zijn voor het bewust fokken. Op dit moment is de drempel gewoon te hoog.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:38

Jans begon hier laatst over. Wat nou als je een hogere vergoeding krijgt als je een paard aan bepaalde eisen voldoet en je ze dan in het rusthuis gooit?
Veulens leveren niks op. Paarden vanaf 5 jaar oud (ik zeg maar wat) leveren, ongeacht niveau, premie etc, 250 HRC op. Ster levert 250 extra HRC op. Preferent 500 HRC. Elk talent 100 HRC. Compleet uitgetraind 250 HRC. Ouder dan 20 nog 100 HRC.

Nu noem ik maar wat qua bedragen, maar denk dat het toch iets is om over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:52

PeerAppel schreef:
[***] begon hier laatst over. Wat nou als je een hogere vergoeding krijgt als je een paard aan bepaalde eisen voldoet en je ze dan in het rusthuis gooit?
Veulens leveren niks op. Paarden vanaf 5 jaar oud (ik zeg maar wat) leveren, ongeacht niveau, premie etc, 250 HRC op. Ster levert 250 extra HRC op. Preferent 500 HRC. Elk talent 100 HRC. Compleet uitgetraind 250 HRC. Ouder dan 20 nog 100 HRC.

Nu noem ik maar wat qua bedragen, maar denk dat het toch iets is om over na te denken.

Blijf ik een goed idee vinden :j

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:58

Ik ben het daar ook wel mee eens. Maar ik hoop dan alleen niet dat je dan van die scheve waardes krijgt qua rassen onderling. Spellen die zoals HPS werken daar heb je rassen die door bijna heel de server worden gefokt en rassen die niemand fokt omdat ze niks opleveren bij de handelaar wat in mijn ogen gewoon zonde is.

Dat van extra geld naar een Ster/ Preferent zou ik dan wel weer een goed idee vinden omdat je bij elk ras uitschieters hebt en je op die manier dus voor elk ras hetzelfde kan krijgen :)

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:01

Kanji91 schreef:

Ik heb er twaalf!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:06

Iemand nog 1 of 2 dp op de NL?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:07

Blijf ik raar vinden en niet realistisch. Een paard is waard de slacgtpeijs + emotionele waarde.
En dan in een spel ineens meer?

Ik begrijp dat ons geduld op de proef gesteld wordt, maar een korte termijn oplossing maakt het spel op lange termijn niet beter. Dit is een realiteit waar menig fokker in 2009/2010 mee te maken had he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:08

Ik denk dat het rusthuis juist geld moet gaan kosten, een paard er heen sturen kost je 100 per maand zo lang als ie nog leeft. Zo gaat er bewuster gefokt worden, komen er minder paarden en verzadigt de markt niet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:09

Rusthuis is geen slachthuis he. Maar misschien zou inderdaad een handelaar dan wel realistischer zijn. Mits je een leeftijdbonus weglaat. Zou niet realistisch zijn om een hogere prijs te krijgen voor een paard van +20 dan voor een 3-jarige. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:10

Amy schreef:
Ik denk dat het rusthuis juist geld moet gaan kosten, een paard er heen sturen kost je 100 per maand zo lang als ie nog leeft. Zo gaat er bewuster gefokt worden, komen er minder paarden en verzadigt de markt niet.

Of alle paarden worden voor 1hrc op de markt gezet want anders kom je er niet meer vanaf.
Of is inslapen dan nog wel een optie?

Ik vind een (klein) bedrag voor het slachten geen probleem, als de markt gezond zou zijn zou dat alsnog veel minder zijn dan je voor een paard zou moeten krijgen. Maar noem het dan wel slachten en laat het paard sterven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:42

Amy schreef:

Zou geen probleem zijn als er geboren word wat de bedoeling is.

Dus voortaan dat we een lijstje in kunnen vullen wat de bedoeling is om te fokken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:50

Wat bedoel je daar mee Marcella?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:57

Amy schreef:

Dit vind ik een hele leuke insteek voor de lange termijn. Moet wel een passende immateriële beloning voor zijn natuurlijk...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:00

Piekosjj schreef:
Wat bedoel je daar mee Marcella?

Maak je een goede combi, komt er alsnog een frikandel uit.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:07

Fokken is gokken :D

Al heb je gelijk. Ik snap hoe de genetica etc werkt en ook achter de schermen, maar het blijft bizar dat keer op keer mijn ster paarden slechtere veulens geven dan mijn 2e premium paarden. Als het zo nu en dan gebeurd, a la. Maar ik heb meerdere ster merries die in combinatie met een ster hengst er van z'n leven nooit ster veulens uit krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:10

Als er meer functies klaar zijn, kan je natuurlijk ook meer met de slechtere paarden. Ik neem aan dat ruinen dan ook nuttig kan zijn.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:24

Ik denk dat het probleem meer in de basis ligt en dat bijna alle oplossingen nu eigenlijk alleen symptoom bestrijding zijn. Er zijn te veel manieren om paarden in het spel te krijgen. De foundation en de wildparken zorgen er voor dat je bijna ongelimiteerd paarden in het spel kunt brengen adhv hoe snel je levelt. Je krijgt 1 ft per level en 5 aan de start, ik ben inmiddels lvl 46 en heb dus 50 paarden het spel in gebracht via de foundation. De foundation paarden zijn goedkoop en vaak zo slecht nog niet, daarnaast waardevol omdat ze een beperkte afstamming hebben en dus handig zijn voor het fokken. Als je een aantal van de beste paarden kunt kopen voor 5000,- per stuk van de foundation, dan heeft fokken en onderling verkopen eigenlijk nog weinig specifiek doel. Ik heb maar een paar keer een paard van een speler gekocht omdat ik de meeste bloedlijnen die ik zoek ook gewoon zelf van de foundation kan halen. En dan hebben we het nog niet eens over de wildparken.

Als alleen de eerste 5 levels bijvoorbeeld toegang hebben tot de foundation, los je dit eigenlijk direct op. Ik heb dit aan het begin van het spel ook al eens gezegd omdat het gewoon van mijlenver te zien is dat je zo geen sustainable economie in een spel creëert. Ik hoop dat daar echt nog eens naar gekeken wordt voor het spel uit de beta gaat, want er zit gewoon iets fundamenteel mis.

Het idee dat het rusthuis geld kost per paard wat je er plaatst vind ik wel een hele goede :j Creatieve oplossing en realistisch ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:41

Goed punt Killyen, al zou ik de foundation niet alleen voor beginners beschikbaar willen zien. Wel graag beperkt! Beginners moeten er echt nog in komen, level 5 haal je in een dag. Dan heb je waardevolle dieren snel naar de filistijnen denk ik. Wil beginners hiermee de toegang tot de foundation uiteraard niet ontzeggen. Maar beperkte toegang voor iedereen lijkt me goed. Een x aantal paarden per ras, per dag, afhankelijk van het aantal spelers per continent. Kan verhuizen of bezoeken ook aantrekkelijker maken, wat ook wel goed is voor de economie.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:43

Wat jij zegt Killyenn, dat is zeker wel een goed punt.

Met name het wildpark is een veel te makkelijke manier om aan paarden te komen.
Je krijgt er mustangs in alle kleuren, en aan alle kanten wisselend in prestaties. je krijgt er ook relatief goeie paarden uit. En met ieder level kan je weer nieuwe halen, iets te makkelijk om de markt verzadigd te krijgen.

Alleen de eerste 5 levels zou wel wat zijn, maar meer doelen te halen per level zou ook een leuk iets zijn. Vanaf een bepaald level pas kunnen fokken of iets dergelijks. Alsof je een korte tutorial van een aantal levels doorloopt.