Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:06

Morgen wordt mijn laatste OLD verkocht, dus voor mij ook geen dekkingen meer :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:07

Wauw die Palomino is super mooi, helaas ook geen Olderburger.

Ik heb nu een tinker en geboden op 2 mustangs, met mooie kleuren vind ik zelf :o
Tinker krijgt over 9 dagen haar veulen. Hopelijk geen 9 :')

Kan je voor dit spel dit gebruiken voor de kleurkansen?
Klik
Dat zou super leuk zijn.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:13

Haha succes! Ik krijg opeens 9 veulens terwijl ik echt maar 1 keer geklikt hebt... Nu zitten gelijk m'n stallen vol geloof ik 8)7
Vandaag word één van m'n Tinkers merries gedekt door een andere Pearl of Zilver Hengst dus ben wel benieuwd wat daaruit komt! :))

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:14

Laatst bijgewerkt door Kanji91 op 02-06-17 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:17

Aah super leuk dit :D
Tinker merrie krijgt wss
Bruin bont
Zwart bont
Zwart of bruin.
Niet veel bijzonders, als iemand nog een leuke met mooie kleur dekhengst heeft, wil ik hem graag gebruiken, zodra dat weer kan :P

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:20

Ik heb wel wat hengsten, niet de meeste bijzondere kleuren maar doen het wel goed!

Bruine Hengst met Ster.
Zwarte Hengst, bijna totaal wit.
Zwarte Hengst met 1x Pearl.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:36

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:38

Janine1990 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik hoop ook dat er binnen afzienbare tijd meer wildlife open gaat om inteelt tegen te gaan...

Denk dat dat overschot zichzelf wel gaat oplossen...
Ik doel ook niet op nieuwe rassen eigenlijk... Ik hoopte dat ik ook AT's zou kunnen gaan vangen...
Hetzelfde geld natuurlijk voor de andere rassen die je normaal op de foundation vindt... Je hebt namelijk per continent maar 4x4 opties als ik me niet vergis?

Foundation paarden zullen nooit in wildparken terecht komen. De paarden in wildparken in HR zijn dus ook paarden die in het écht in het wild voorkomen. Ik geloof dat ik ergens had gezien dat er in Azie dus bijv Przewalski paarden zouden komen, in Australie hoogst waarschijnlijk Brumby's en in Z-Amerika en Afrika gok ik een inheems ras uit dat werelddeel. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:41

Piekosjj schreef:
Foundation paarden zullen nooit in wildparken terecht komen. De paarden in wildparken in HR zijn dus ook paarden die in het écht in het wild voorkomen. Ik geloof dat ik ergens had gezien dat er in Azie dus bijv Przewalski paarden zouden komen, in Australie hoogst waarschijnlijk Brumby's en in Z-Amerika en Afrika gok ik een inheems ras uit dat werelddeel. :)

Hmmm... jammer zeg... Hoewel, Brumby's... Ik keek vroeger altijd naar the wild brumby's, was vet leuke tekenfilm :D

Maar ik hoop dan wel dat de foundation stamouders wel eens veranderen... Want als vliegen straks ook gekoppeld wordt aan het een of ander, dan wordt er waarschijnlijk wat minder gevlogen en zit je straks met meer inteelt.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:44

Ik geloof wel dat de Foundation paarden veranderen, sowieso de kleuren en genen die ze hebben wel neem ik aan! Anders zou het veel minder leuk zijn voor mensen die de beta niet hebben gespeeld :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:46

OutOfTheWood schreef:
Ik geloof wel dat de Foundation paarden veranderen, sowieso de kleuren en genen die ze hebben wel neem ik aan! Anders zou het veel minder leuk zijn voor mensen die de beta niet hebben gespeeld :)

Ik bedoel niet per se alleen na de beta. Ik bedoel in het algemeen. Hoe voorkom je inteelt? Met een hoop beginners die er misschien niet naar kijken... Wordt daarmee de populatie niet verziekt (misschien letterlijk)?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:49

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:53

Paarden gaan best lang mee op het spel dus ik denk ook wel dat mensen meer kijken naar hoe en wat ze fokken en doordachte keuzes gaan maken betreft fokken etc.
Nu is het zo, iedereen koopt één merrie en één hengst en kan zo even 30 veulens uit een koppeltje halen in 25 dagen, dit is later sowieso niet meer zo.

Dan kan je Max 1 veulen ( met geluk 2 ) krijgen per keer, en geen 30. Op die manier zijn er gelijk al laten we zeggen, 200% paarden minder in het spel dan dat er nu zijn. Als je dan een paard met speciaal gen hebt, dan moet je geluk hebben dat ze het doorgeven en kan je niet even één merrie een X aantal veulens laten werpen zodat je het gen hebt.
En het is soms best lastig om een gen dat je graag wilt te krijgen want zoals bij bijvoorbeeld de Shire heb ik al een hoop Foundation paarden in Noord-America gekocht om een Cream te krijgen, wat tot op heden nog niet is gelukt omdat je maar net die merrie moet krijgen + ze moet dan ook het gen nog meegeven.

Straks is het voor echt, ik neem aan dat mensen dan ook meer kijken wat ze gaan doen en hoe ze dit gaan doen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:01

OutOfTheWood schreef:
Paarden gaan best lang mee op het spel dus ik denk ook wel dat mensen meer kijken naar hoe en wat ze fokken en doordachte keuzes gaan maken betreft fokken etc.
Nu is het zo, iedereen koopt één merrie en één hengst en kan zo even 30 veulens uit een koppeltje halen in 25 dagen, dit is later sowieso niet meer zo.

Dan kan je Max 1 veulen ( met geluk 2 ) krijgen per keer, en geen 30. Op die manier zijn er gelijk al laten we zeggen, 200% paarden minder in het spel dan dat er nu zijn. Als je dan een paard met speciaal gen hebt, dan moet je geluk hebben dat ze het doorgeven en kan je niet even één merrie een X aantal veulens laten werpen zodat je het gen hebt.
En het is soms best lastig om een gen dat je graag wilt te krijgen want zoals bij bijvoorbeeld de Shire heb ik al een hoop Foundation paarden in Noord-America gekocht om een Cream te krijgen, wat tot op heden nog niet is gelukt omdat je maar net die merrie moet krijgen + ze moet dan ook het gen nog meegeven.

Straks is het voor echt, ik neem aan dat mensen dan ook meer kijken wat ze gaan doen en hoe ze dit gaan doen :)

Ik snap wat je bedoelt hoor... Maar jij hebt het enkel over de genen. En juist omdat die zo specifiek zijn, wordt er waarschijnlijk minder gekeken naar de inteelt. Wat op dit moment ook nog niet uitmaakt, maar waar dadelijk wel eventuele consequenties aan hangen. Niet alle inteelt gaat namelijk consequenties krijgen. Als mensen daar op blijven fokken om het gokken op een bepaald gen, krijg je een hoop afval natuurlijk, waar dus ook inteelt in zit. Dat bedoel ik met verziekte populatie...

Ik snap dat hier niet meteen iets mee gedaan hoeft te worden, maar is er een plan B wanneer het wel fout gaat?

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:13

Change3x schreef:
Iemand die een dekking wil? <3

[ [url=m/Uhq6Sd.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf is die zeg! <3

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:15

Is het nog inteeld als de paarden niet meer te zien zijn, dat is de vraag. Daar ik namelijk ervan uitga dat als paarden gewoon gefokt worden op den duur de beginpaarden niet meer te zien zijn. Dat lijkt me een stuk minder erg om er dan een Foudation x Foundation op te zetten omdat ze andere paarden niet meer zichtbaar zijn ( aka. Ver weg zitten )

Mocht dit niet zo zijn dan sluit ik me bij je aan, dan zouden er elke keer nieuwe paarden bij moeten komen anders kan niemand meer IF fokken haha *D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:23

Het zou inderdaad een idee zijn dat als de oorspronkelijke foundation paarden overlijden, dat er een nieuwe voor terug in de plaats komt. Zou houd je het inderdaad allemaal wat 'frisser' want met zo'n kleine startpopulatie houd het inderdaad toch wel snel op.

Wel is inteelt heus niet altijd slecht en het word juist regelmatig bewust gedaan in 'het echte leven' om bijvoorbeeld bepaalde genen wat meer te verankeren. Dit noemen ze dan lijnteelt. Het gaat wél de verkeerde kant op als directe familie gekruist word ja. Vaak zit lijnteelt een stukje verderop in de lijn en heb je vaak 1x de bepaalde hengst aan de vaderskant, en 1x aan de moederskant: http://shael-teke.ru/en/newborn/Hamsat/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:24

OutOfTheWood schreef:
Is het nog inteeld als de paarden niet meer te zien zijn, dat is de vraag. Daar ik namelijk ervan uitga dat als paarden gewoon gefokt worden op den duur de beginpaarden niet meer te zien zijn. Dat lijkt me een stuk minder erg om er dan een Foudation x Foundation op te zetten omdat ze andere paarden niet meer zichtbaar zijn ( aka. Ver weg zitten )

Mocht dit niet zo zijn dan sluit ik me bij je aan, dan zouden er elke keer nieuwe paarden bij moeten komen anders kan niemand meer IF fokken haha *D

Ik begreep dat er een percentage kwam, dus ik neem aan dat die niet zomaar verdwijnen kan... daarbij zou het natuurlijk niet echt realistisch zijn als inteelt vanuit de 4e generatie ineens foetsie is...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:25

Je hebt volgens mij inderdaad lijnteelt en inteelt.
Toevallig net de Welsh Magazine binnen gekregen waar 3 fokkers vertellen over lijnteelt. Nog niet echt doorgelezen zelf. Wie interesse heeft om het te lezen wil ik wel een foto maken en sturen?

Nieuwe Foundation paarden klinkt wel handig ja

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:26

Piekosjj schreef:
Het zou inderdaad een idee zijn dat als de oorspronkelijke foundation paarden overlijden, dat er een nieuwe voor terug in de plaats komt. Zou houd je het inderdaad allemaal wat 'frisser' want met zo'n kleine startpopulatie houd het inderdaad toch wel snel op.

Wel is inteelt heus niet altijd slecht en het word juist regelmatig bewust gedaan in 'het echte leven' om bijvoorbeeld bepaalde genen wat meer te verankeren. Dit noemen ze dan lijnteelt. Het gaat wél de verkeerde kant op als directe familie gekruist word ja. Vaak zit lijnteelt een stukje verderop in de lijn en heb je vaak 1x de bepaalde hengst aan de vaderskant, en 1x aan de moederskant: http://shael-teke.ru/en/newborn/Hamsat/

Ja dat moet uiteraard ook geen probleem zijn. Maar ik vraag me af of er zo zeer op lijnenteelt gefokt zal gaan worden wanneer er een bepaald gen erg zeldzaam is...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:32

Hoop echt dat de update snel komt! Ik ben zo nieuwsgierig!!

Buiten dat begin ik me ook wel een beetje te vervelen...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:33

Ik denk dat er vooral heel veel veulens van bepaalde paarden gehouden gaat worden die een gave kleur hebben. Ik zie zelf nu wel een verschil dat paarden met géén speciaal gen het beter doen op de keuring, maar bij de Oldenburger heb je dan wel weer Bonte paarden die Preferent zijn en voor alle 3 de dingen Ster hebben..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:36

Deloryan zei op het internationale forum dat ze de update mid juni door hoopt te voeren :j

Hoe dat in het spel zal gaan werken weet ik ook niet Janine. In real life word lijnteelt vaak gebruikt voor bepaalde conformatie of uitzonderlijke sport 'genen', al is dat natuurlijk altijd een grote combi van verschillende aspecten. Je kan niet zeggen die hengst heeft een goed gen voor bijv zijn sterke rug, want dat is meer één grote warboel van verschillende samengekoppelde genetische dingen :D

Ik ben heel benieuwd of we in het spel ook snel meer info te zien krijgen qua conformatie en sport-gerelateerde dingen. Het fokken van kwaliteits paarden blijft zo steeds een beetje gokken en mijn ster-hengst geeft nog steeds geen ster-veulens en ik wil weten waarom niet O:)

edit; Nederlands typen op een Engelse manier is geen goeie combi
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 02-06-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:37

Pepperrr schreef:

_O-

Ik verveel me niet, maar dat is meer omdat ik dit als opvulling gebruik :')
Heb net een huis gekocht, dus genoeg te doen :P :P

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:38

Janine1990 schreef:
Pepperrr schreef:

_O-

Ik verveel me niet, maar dat is meer omdat ik dit als opvulling gebruik :')
Heb net een huis gekocht, dus genoeg te doen :P :P

Hahah ja dan wel ja. Ik ga halve dagen naar school en daarbuiten heb ik weinig te doen, dusja dan maar HR haha