Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

jammer geen merrie maar ben er erg blij mee!! 

Janine1990 schreef:Janine1990 schreef:Ik hoop ook dat er binnen afzienbare tijd meer wildlife open gaat om inteelt tegen te gaan...
Denk dat dat overschot zichzelf wel gaat oplossen...
Ik doel ook niet op nieuwe rassen eigenlijk... Ik hoopte dat ik ook AT's zou kunnen gaan vangen...
Hetzelfde geld natuurlijk voor de andere rassen die je normaal op de foundation vindt... Je hebt namelijk per continent maar 4x4 opties als ik me niet vergis?
Piekosjj schreef:Foundation paarden zullen nooit in wildparken terecht komen. De paarden in wildparken in HR zijn dus ook paarden die in het écht in het wild voorkomen. Ik geloof dat ik ergens had gezien dat er in Azie dus bijv Przewalski paarden zouden komen, in Australie hoogst waarschijnlijk Brumby's en in Z-Amerika en Afrika gok ik een inheems ras uit dat werelddeel.
OutOfTheWood schreef:Ik geloof wel dat de Foundation paarden veranderen, sowieso de kleuren en genen die ze hebben wel neem ik aan! Anders zou het veel minder leuk zijn voor mensen die de beta niet hebben gespeeld
OutOfTheWood schreef:Paarden gaan best lang mee op het spel dus ik denk ook wel dat mensen meer kijken naar hoe en wat ze fokken en doordachte keuzes gaan maken betreft fokken etc.
Nu is het zo, iedereen koopt één merrie en één hengst en kan zo even 30 veulens uit een koppeltje halen in 25 dagen, dit is later sowieso niet meer zo.
Dan kan je Max 1 veulen ( met geluk 2 ) krijgen per keer, en geen 30. Op die manier zijn er gelijk al laten we zeggen, 200% paarden minder in het spel dan dat er nu zijn. Als je dan een paard met speciaal gen hebt, dan moet je geluk hebben dat ze het doorgeven en kan je niet even één merrie een X aantal veulens laten werpen zodat je het gen hebt.
En het is soms best lastig om een gen dat je graag wilt te krijgen want zoals bij bijvoorbeeld de Shire heb ik al een hoop Foundation paarden in Noord-America gekocht om een Cream te krijgen, wat tot op heden nog niet is gelukt omdat je maar net die merrie moet krijgen + ze moet dan ook het gen nog meegeven.
Straks is het voor echt, ik neem aan dat mensen dan ook meer kijken wat ze gaan doen en hoe ze dit gaan doen
OutOfTheWood schreef:Is het nog inteeld als de paarden niet meer te zien zijn, dat is de vraag. Daar ik namelijk ervan uitga dat als paarden gewoon gefokt worden op den duur de beginpaarden niet meer te zien zijn. Dat lijkt me een stuk minder erg om er dan een Foudation x Foundation op te zetten omdat ze andere paarden niet meer zichtbaar zijn ( aka. Ver weg zitten )
Mocht dit niet zo zijn dan sluit ik me bij je aan, dan zouden er elke keer nieuwe paarden bij moeten komen anders kan niemand meer IF fokken haha
Piekosjj schreef:Het zou inderdaad een idee zijn dat als de oorspronkelijke foundation paarden overlijden, dat er een nieuwe voor terug in de plaats komt. Zou houd je het inderdaad allemaal wat 'frisser' want met zo'n kleine startpopulatie houd het inderdaad toch wel snel op.
Wel is inteelt heus niet altijd slecht en het word juist regelmatig bewust gedaan in 'het echte leven' om bijvoorbeeld bepaalde genen wat meer te verankeren. Dit noemen ze dan lijnteelt. Het gaat wél de verkeerde kant op als directe familie gekruist word ja. Vaak zit lijnteelt een stukje verderop in de lijn en heb je vaak 1x de bepaalde hengst aan de vaderskant, en 1x aan de moederskant: http://shael-teke.ru/en/newborn/Hamsat/

Janine1990 schreef:Pepperrr schreef:Hoop echt dat de update snel komt! Ik ben zo nieuwsgierig!!
Buiten dat begin ik me ook wel een beetje te vervelen...![]()
Ik verveel me niet, maar dat is meer omdat ik dit als opvulling gebruik![]()
Heb net een huis gekocht, dus genoeg te doen![]()