Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DohoShots

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:21

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:29

DohoShots schreef:
En twee Sabino volwassen tinker hengsten !
https://www.horsereality.nl/horses/10705/eeaasb1
https://www.horsereality.nl/horses/10624/foal-doe-10624

Uit verveling maar even de te koop pagina's in zoeken af aan het gaan :')

Ik ben uit verveling een excel sheet van alle quarter foundations aan het maken :'). Op die manier ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat er ergens een vos merrie zit met Zz die nog niet veel nakomelingen heeft. De bijzondere paarden in de populaire landen hebben er soms namelijk al super veel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:33

7ZG is wel veel inderdaad. Maar als als Tinkerfokker fok ik op sterpremie i.c.m. kleurtje. Heb genoeg ster paarden met normale kleur, dus wil nu alleen nog speciale kleurtjes erbij die hoger scoren dan 75.000 op de keuring. Liefste ster potentie natuurlijk O:)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:35

muntdrop schreef:
DohoShots schreef:
En twee Sabino volwassen tinker hengsten !
https://www.horsereality.nl/horses/10705/eeaasb1
https://www.horsereality.nl/horses/10624/foal-doe-10624

Uit verveling maar even de te koop pagina's in zoeken af aan het gaan :')

Ik ben uit verveling een excel sheet van alle quarter foundations aan het maken :'). Op die manier ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat er ergens een vos merrie zit met Zz die nog niet veel nakomelingen heeft. De bijzondere paarden in de populaire landen hebben er soms namelijk al super veel.

Heb je een voorbeeldje? Ben wel benieuwd hoe je dat doet! Heb wel een soort overzicht bij de welshjes gemaakt welke ouders goede veulens geven maar niet echt een schema ofzo

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:41

Ik heb ongeveer hetzelfde, maar gewoon opgeschreven. Gewoon naam van foundation paard, daarachter ++, +, +-, - of -- en dan eventueel speciaal gen er nog achter gezet.

Ik had gisteren wel iets grappigs, kwam erachter dat er in afrika een Tinker is die pearl draagt. Ga naar de markt, staat er een nakomeling op, dus gelijk gekocht. Daarna kwam nog een leuk vosje met andere afstamming, dus ik was wel benieuwd wat er zou komen als ik doe ook kocht. Ben ik terug op eigen continent en test ik ze. Hebben beide vosjes pearl, haha, was echt in de war _O- Maar onbedoeld dus nog een foundationpaard met pearl ontdekt. Alleen beetje jammer dat ze beide niet zo goed scoren, dus ben in dubio of ik ze wel wil houden.... Het zijn merries en heb 2 goede sterhengsten met cream, dus kan een gokje wagen.. Of mezelf bankroet maken door te gaan zoeken naar betere halfzussen...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:42

Wat ik noteer is het id nummer van het paard. De foundation quarters beginnen bijvoorbeeld bij 2071. Van elk ras zijn er overigens 120 foundation paarden, 20 per continent. Verder noteer ik de naam, de kleur, de conformatie die ik ongeveer verwacht op basis van dat verhaaltje en notities voor eventuele bijzonderheden. Door telkens het id nummer te veranderen kan je alle foundation paarden af gaan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:45

Caily schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde, maar gewoon opgeschreven. Gewoon naam van foundation paard, daarachter ++, +, +-, - of -- en dan eventueel speciaal gen er nog achter gezet.

Ik had gisteren wel iets grappigs, kwam erachter dat er in afrika een Tinker is die pearl draagt. Ga naar de markt, staat er een nakomeling op, dus gelijk gekocht. Daarna kwam nog een leuk vosje met andere afstamming, dus ik was wel benieuwd wat er zou komen als ik doe ook kocht. Ben ik terug op eigen continent en test ik ze. Hebben beide vosjes pearl, haha, was echt in de war _O- Maar onbedoeld dus nog een foundationpaard met pearl ontdekt. Alleen beetje jammer dat ze beide niet zo goed scoren, dus ben in dubio of ik ze wel wil houden.... Het zijn merries en heb 2 goede sterhengsten met cream, dus kan een gokje wagen.. Of mezelf bankroet maken door te gaan zoeken naar betere halfzussen...

Ik doe nu zelf bij quarters best een strenge selectie. Hengsten op zijn minst ster. Merries ster of anders moeten ze minstens 2 'bijzondere' genen hebben. Alles wat slechter is verkoop ik weer door, onafhankelijk van de kleur. Als ik een bijzonder paard op de foundation zie van een ander ras koop ik die ook om weer door te verkopen. Ik ben ondertussen 'pas' level 27 en heb 221.000 op de bank staan en een aantal goede quarters met bijzondere kleuren, dus dat doe ik het best goed denk ik :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:50

Ja dat doe je zeker goed! Ik doe ongeveer hetzelfde, alleen dan hou ik de Tinkers aan. En ik koop mezelf een beetje blut door bij de Tinkers teveel te gokken bij de foundation met hoop op verstopte leuke Tinkers. Maar ook al een paar keer daar flink geluk mee gehad, dus dat wordt op de lange termijn wel leuke winst. Merk alleen nu dat sommige kleurtjes al minder speciaal worden, bij de mustangs en bepaalde rassen het creme blijft steeds wat langer staan. En pearl is zo lastig vangen! Omdat je die niet kan herkennen moet je dus exact weten welke ouderdieren het dragen en dan heb je 50% kans.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:53

Kijk je ook nog naar GP muntdrop? Dat vind ik bijvoorbeeld heel belangrijk :P

Net mijn zwartzilvere stermerrie laten dekken door mijn valk sterhengst met hoog GP. Ben benieuwd :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:57

@caily Mee eens. Ik weet niet of je op de com of nl speelt. Maar op de com zijn er bijvoorbeeld al 6234 mustangs. Cream is sowieso al niet extreem zeldzaam ook bij de mustang dus dan dropt de prijs wel snel :').

@MadelonSunny
Ja deels wel. Paarden met 'basis' kleuren moeten ook goed gp hebben. Moet wel zeggen dat ik daarbij alleen specifiek naar het gp voor de discipline waarin ik ze ga inzetten kijk. In mijn geval is dat reining. Heb op dit moment een quarter colt die vrij laag gp heeft voor een quarter, maar voor reining in totaal 343 (max is 400). Dat het totale gp dan laag is boeit me echt verder niet, die heeft ie toch niet nodig :+. Welke stats nodig zijn per discipline staat trouwens in de Wiki

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:00

Ik speel op allebei :D Ook evenveel, ene nu lvl 27 halverwege en andere net gepromoveerd naar 28.

GP moet inderdaad passend zijn bij het ras, of juist uitblinken in een discipline die je niet verwacht. Een middenmootje of alles slecht moet dat dan compenseren met goed exterieur of bijzondere kleurtjes voor mij.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:07

Ik zet zo weer wat musjes van minimaal 2e premie op de verkoop. Zit ook tobiano en roan bij. 3000 per stuk :)
Ook heb ik een Welsh Valk hengstje te koop staan voor 20K. Ook 2e premie.

Bij interesse kijk maar op mijn pagina; IceNation.

Heb eindelijk een leuk arabiertje gekocht! https://www.horsereality.nl/horses/13039/foal-doe-13039
Nu hopen dat ze ook leuk scoort :) Maar moet nog even wachten voor ik weer kan vliegen :(

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:14

Weet iemand of dubbel CR ook bestaat bij de Trakehner? Op de wiki staat bij kleuren base colours and grey maar de trakehner heeft ook CR, alleen staat dit dus niet op de wiki?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:16

DohoShots schreef:
Weet iemand of dubbel CR ook bestaat bij de Trakehner? Op de wiki staat bij kleuren base colours and grey maar de trakehner heeft ook CR, alleen staat dit dus niet op de wiki?

Als enkel CR bestaat bestaat dubbel automatisch ook.
Dan is de wiki niet compleet..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:18

DohoShots schreef:

Als enkel CR bestaat kan dubbel ook. Kwestie van 2 ouders met CR dekken en geluk hebben dat ze beide het CR gen doorgeven :j

Kan iemand me uitleggen hoe het op HR zit met koffievos-genen? Kun je trouwens al aan de kleur bij de geboorte zien of het een koffievos wordt?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:23

Ik weet van koffievos dat je het niet kan zien op veulens. Maar of het dominant of recessief is of überhaupt genetisch weet ik niet

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:25

Ga nu ook redelijk streng gaan selecteren in mijn Quarters. Wil enkel de stermerries houden of echt een speciale kleur.
Mijn hengsten houdt ik mij W10 hengst wel aan (ondanks dat die bagger is) en probeer ik nu een creme hengstje ster te krijgen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:35

Ik heb vandaag nog een Tinker valk merrieveulen gekocht met 7ZG! <3

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:37

Zijn er not geïnteresseerde in WT op de nl

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:39

Woehoe nu 3 verschillende paarden dag kampioen :D waarvan 1 net met een 2de premie _O-

Heb nu ook een dubbel cream welsh :D verder niet veel speciale kleuren helaas

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:46

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:47

Ik weet ook niet wat ik wil hé :'). Heb weer al mijn tekes te koop gezet. Ga me toch maar voornamelijk focussen op quarters.

Misschien zit hier iemand die weet of er ook nog een random factor in het fokken zit? Stel ik heb bijvoorbeeld een merrie met 60 draf en een hengst met 80. Heeft het veulen dan automatisch 70 of zit er ook een willekeurige factor in?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:48

Caitlin_K schreef:
Zijn er not geïnteresseerde in WT op de nl

Ja ik!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:52

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:54

Die is al gekocht toch? Zie hem ook niet op de markt