Het lijkt wel of het water ieder jaar slechter wordt. Het 1e jaar kon je het wier en de waterplanten goed zien, maar ieder jaar lijkt het minder helder. Tot mosterkleur aan toe.
Geen idee of dat door hitte droogte of wat ook komt? De kwaliteit schijnt op zich juist te verbeteren kwa vervuiling. Maar de helderheid of algengroei lijkt juist slechter dan wel meer te zijn
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-07-25 14:25
Even een schop omhoog
Dezelfde ecoloog heeft nu een andere site actief met cameras om eventueel beestjes te spotten en te herkennen
Er gaat een bericht rond op Facebook dat op de wildcamera van de Veluwe een zwart/witte border collie is gezien gisteren, vermoedelijk de vermiste hond Daisy. Het zou wel een hele mooie uitkomst zijn mochten zij haar na zo'n lange tijd via een wildcamera weer kunnen traceren. Zij is enkele maanden geleden aangevallen door een wolf en daarna gevlucht. Het bericht staat in de groep 'Hond gezien'.
Ik heb die post ook gezien en me scheelgezocht, maar zij zien toch echt dingen die ik niet zie.. Hoe graag ik 't ook zou willen..
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 22-10-25 13:25
In het wolven topic heeft iemand de hond er als het ware ingetekend.
Ik zie wat er dan bedoeld word, maar zou het er zelf niet uithalen. Maar als je het bewegende beeld gezien hebt misschien wel. Helaas lijkt dat niet opgenomen te zijn en nu kun je niet meer zover terug kijken.
Bij de post stond dat er bevestigd is door volgens mij de boswachter/beheerder dat er een loslopende hond is waargenomen. De post is nu helaas niet meer vindbaar op Facebook.