Horse Reality No2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:04

Azmay schreef:
Ik heb maarliefst 5(!) QH merries leeg staan nu omdat ik al weken op zoek ben naar een echt goede hengst om ze mee te dekken. Helaas blijft de markt een beetje sneu in de QH hengsten.

Is er iemand die een mooie package deal wil doen op com voor 5 merries? Hengst moet (bijna) 1e premie zijn en bij voorkeur een kleurgen hebben.

https://www.horsereality.com/horses/563 ... -p-star-rt
Zou deze hengst wat voor je zijn? :)
Prijs komen we wel over uit.

JesdaJinn

Re: Horse Reality No2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:15

Ik heb 1 DP op de nl:)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:27

Azmay schreef:
Ik heb maarliefst 5(!) QH merries leeg staan nu omdat ik al weken op zoek ben naar een echt goede hengst om ze mee te dekken. Helaas blijft de markt een beetje sneu in de QH hengsten.

Is er iemand die een mooie package deal wil doen op com voor 5 merries? Hengst moet (bijna) 1e premie zijn en bij voorkeur een kleurgen hebben.

Ik heb deze?
https://www.horsereality.com/horses/533 ... mphony-369

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:16

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:26

Wat wil je voor die dun + zilver?

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:41

Bied maar iets :)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:43

Is dit ook een bokker? nehlungulu

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:54

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:38

Ik snap die lage prijzen gewoon niet. Ik haal nog prima 15.000 voor een veulen binnen, maar wel wat meer geduld.

Imo draag je dan bij aan het instorten van de markt. Het is dan voordeliger om een Z Z paard te kopen dan een foundation veulen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:45

Ik vind die dumpprijzen ook echt zonde. Op die manier hou je inderdaad de lage prijzen ook in stand. Want als je al voor zo'n prijs een exclusief paard kunt kopen, dan is een 'simpel' paard echt helemaal niks meer waard.

Ik zit er zelf bijna aan te denken om zelf maar een soort fonds te beginnen waar ik mensen, die vertikken hun paard naar het rusthuis te sturen en dus voor 50 op de markt zetten, 1000 euro geef als ze hun paard maar naar het rusthuis doen :')

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:46

Retjethorse schreef:
Ik ben blij met de veulens van vandaag!

Dubbel SW1!! *\o/* Prestaties vallen iets tegen, maar beter had ik ze ook niet verwacht uit deze combinatie. :') Kan ik wel gaan gebruiken om dubbel SW1 te fokken met goede prestaties. :D
https://www.horsereality.nl/horses/38832/foal-doe-38832

En dit merrietje had eigenlijk SW1 moeten krijgen, maar goed, volgende keer beter. :P
https://www.horsereality.nl/horses/38876/foal-doe-38876
Deze is ook te koop voor wie interesse heeft!

Wat wil je voor die merrie?

Knapperd die dubbel sw1 trouwens! <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:48

En gisteren zet er ook iemand paarden voor lagere prijzen dan de marktwaarde en daar word dan ook weer niets op gezegd, puur omdat het geen tinkers zijn. Heb enkele dagen geleden ook gewoon sterpaarden naar rusthuis gestuurd, van alle rassen die ik had :D

Ik weet ook absoluut niet de waarde(s) van de tinkers, zijn namelijk mijn 1st zelfgefokte tinkers die ik verkoop dusja.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:50

Zodra ik het opmerk en zie begin ik er meestal over hoor. Ook je Andere rassen zijn veel te goedkoop.

Bv een Cream hengst gaat er bij mij voor minimaal 45.000 uit.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:52

45.000 voor eentje die zelfs een 3e premie heeft gehaald, zoals hier het geval is/was? Dan is het de gek die dat bedrag ervoor wou geven.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:53

Ik vond die spotprijzen voor de oldenburgers laatst ook niet oké. Maar ik wil ook niet de zeikerd van het topic zijn. En het is ook niet persoonlijk, want ergens snap ik het ook heel goed. Zeker als je niet zo heel veel geld hebt. Maar als de discussie dan toch loopt kan ik me ook niet stilhouden (en ja dat is een slechte eigenschap van mij :o)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:55

3e premie zou ik dan 25.000-30.000 voor vragen, of gewoon rusthuis.

Niet op jou persoonlijk, maar de mensen die heel erg veel zeuren over het lage inkomen en slechte markt zijn vaak de mensen die zo'n lage prijzen vragen voor hun paarden.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:17

Mijn hengst heeft zijn deel gedaan :=

Roan ook niet ?

Puck heeft 5 nakomelingen met CR en TO en 2 daarvan To/To, 1 met roan zonder crème

Best netjes

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:20

Ik verkoop al mijn paarden op de .com en de .nl
Ik heet daar Serendipity.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:24

NadjaNadja schreef:
Ik vind die dumpprijzen ook echt zonde. Op die manier hou je inderdaad de lage prijzen ook in stand. Want als je al voor zo'n prijs een exclusief paard kunt kopen, dan is een 'simpel' paard echt helemaal niks meer waard.

Ik zit er zelf bijna aan te denken om zelf maar een soort fonds te beginnen waar ik mensen, die vertikken hun paard naar het rusthuis te sturen en dus voor 50 op de markt zetten, 1000 euro geef als ze hun paard maar naar het rusthuis doen :')

Ik heb zelf ook eens de fout eens gemaakt om een paard te goedkoop aan te bieden, maar dat was onwetendheid. Paarden voor spotprijzen weg doen omdat "je er vanaf wil" en je dus wel bewust bent van de waarde is idd enkel meewerken aan het instorten van de markt. De waarde (nog) niet weten en perrongeluk iets te goedkoop aanbieden of een typefoutje maken, zijn gewoon ongelukjes en kan gebeuren, maar bewust je paarden veel te goedkoop aanbieden is in mijn ogen gewoon echt zonde. Ik moet mijn paarden soms 3 of 4 keer aanbieden voor ze verkocht zijn, maar dan gaan ze iig niet voor te weinig weg. En als ik paarden echt niet verkocht krijg, is er blijkbaar gewoon geen vraag naar en gaan ze naar het rusthuis, maar ik doe zelden mijn prijzen omlaag. Als ik ook paarden zie die voor onzin prijzen te koop staan, koop ik ze gewoon op en als ze kwalitatief goed zijn gaan ze weer op de markt voor een redelijke prijs, anders gaan ze gewoon naar het rusthuis.

Daarnaast valt het me echt op de de kwaliteit van de paarden op de markt wel heel laag ligt, ik ben voorzichtig op zoek naar een kwalitatief goede OB cream hengst zonder Odelia, en verder kijk ik ook wel rond naar paarden met alles goed en minimaal 3 zeer goed, maar dat is echt heel moeilijk om te vinden :\

Oh en nog iets; ik val hier verder niemand persoonlijk aan en ik wil ook geen heftige discussie starten, het is gewoon een mededeling :)