Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:41

Binkie_Eline

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:44

Kan iemand mij helpen met de kleurgenetica?
Ik heb mijn Welsh laten testen op alle kleuren, alleen niet op de rasgebonden kleuren.
Alles is in kleine letters, behalve de eerste 2, dat zijn E/e en A/a. Wat kan ik hiermee?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:45

Killyenn schreef:
Goede Welsh dekhengsten vinden is echt zoeken naar een speld in een hooiberg := Heb net maar een gokje genomen met een hengst die niet genetisch getest was, maar op Cr +SW1 leek. Mocht iemand nog een leuke Welsh hengst met 2+ interessante genen en 1ste premie hebben, let me know! En als je er een hebt met dat nieuwe sabino-patroon mag het ook een 2de premie zijn :))

Ik heb op de .COM een CR SW1 Sterhengst:
https://www.horsereality.com/horses/131 ... -del-fiore

En op de NL:
RN Ster 5x VG scoort 88,2
https://www.horsereality.nl/horses
Laatst bijgewerkt door Limoen op 11-10-18 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Binkie_Eline schreef:
Kan iemand mij helpen met de kleurgenetica?
Ik heb mijn Welsh laten testen op alle kleuren, alleen niet op de rasgebonden kleuren.
Alles is in kleine letters, behalve de eerste 2, dat zijn E/e en A/a. Wat kan ik hiermee?

Als het goed is, is dit alleen bruin. Dus niet zoveel

Killyenn

wisja schreef:
Killyenn schreef:
Goede Welsh dekhengsten vinden is echt zoeken naar een speld in een hooiberg := Heb net maar een gokje genomen met een hengst die niet genetisch getest was, maar op Cr +SW1 leek. Mocht iemand nog een leuke Welsh hengst met 2+ interessante genen en 1ste premie hebben, let me know! En als je er een hebt met dat nieuwe sabino-patroon mag het ook een 2de premie zijn :))

Zoek je op de .nl of .com?

https://www.horsereality.com/horses/21475/aslan

Deze heb ik op de .com met het Sabino patroon en 2e premies

Ah die had ik gespot ja! Jammer dat hij niet genetisch getest is. Ik heb een merrie die ik graag door hem wil laten dekken, maar ik moet nog 1dp sparen voor ze volwassen is. Hopelijk vandaag nog! :))

Limoen schreef:
Killyenn schreef:

Ik heb op de .COM een CR SW1 Sterhengst:
https://www.horsereality.com/horses/131 ... -del-fiore

En op de NL:
RN Ster 5x VG scoort 88,2
https://www.horsereality.nl/horses

Je eerste gaat op m'n lijstje! Tweede kan ik niet zien, stuurt me door naar m'n eigen paarden :+
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 11-10-18 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:48

Fennadev schreef:
Lestrange01 schreef:
Helppp :') ik heb een ijslander gekocht en een van de ouders is roan en het veulen ziet er ook roan uit. Maar bij de test staat W21 en niet roan, wat is W21???

Hier het desbetreffende veulentje https://www.horsereality.nl/horses/11605/

enne voegt dat nog iets aan waarde toe :=

De ouder is ook W21, Roan is alleen het lichaam en niet de benen en het hoofd wit. En volgens mij niet zichtbaar nog op veulens, maar dat weet ik niet zeker.

Ja klopt ik keek gewoon niet goed! Denk dat als ik hem een halster om doe dat hij eerste premie wel haalt. Zit nog te twijfelen of ik hem weg moet doen gelijk of even wacht..

Ander ijslander hengstje heeft E/E A/n SW1/? En TO/n dus die zal ook wel iets waard zijn hoop ik..

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:54

Oke, thanks, dus gewoon een simpel merrietje.

Wat kan je in andere landen? Ik ben afgereisd naar Australië, en ik 'woon' zelf in Azië.
Wat kan je nu daar doen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:05

E/E of E/e is zwart, e/e is vos. Als je paard E/E of E/e heeft en daarbij ook nog A/a of A/A heeft wordt ie bruin. Vos kan ook A dragen, dit is niet te zien. Je andere hengstje die E/E is zal bijvoorbeeld dus nooit vos veulens kunnen geven.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:25

Hey, ik zie allemaal updates.

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:27

Iemand met een Shire hengst ter dekking op de .com? :o

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:34

Killyenn schreef:

Ik weet niet of je op de .com zoekt, maar daar heb ik deze twee hengsten staan. Ze hebben misschien niet heel speciale genen, maar het zijn wel goede hengsten.

https://www.horsereality.com/horses/16882/kash-wynn
Schimmel SW1 (Zwart basis, Gg)

https://www.horsereality.com/horses/16882/kash-wynn
Black Roan (4VG)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:34

Limoen schreef:

Heh waar dan? :P Op Discord zie ik alleen dat er plaatjes toegevoegd zijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:52

Krijgen jullie op .nl ook sinds net de hele tijd rechtsonderin een rood uitroepteken? Normaal krijg je een groene tekst daar dat je bijv. je paard hebt ingeschreven bij een keuring, halster om het gedaan, etc. Maar nu krijg ik dus een rood uitroepteken en de actie is wel gelukt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:04

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:05

Smee__ schreef:
Limoen schreef:

Heh waar dan? :P Op Discord zie ik alleen dat er plaatjes toegevoegd zijn.

De DP, FT en WT en mannetje/vruwjte tekens zijn veranderd en je kunt nu in zoeken ook 'Te Koop' aanklikken. Die dingen vielen me op :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:06

Ik zie echt geen verschil in de plaatjes _O- Of zou ik dan moeten uitloggen/inloggen ofzo? Zoeken op te koop is wel erg handig ja :j

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:07

Ik heb net mijn W21 ijs verkocht voor 100.000 :') had er 5000 voor betaald

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:07

Killyenn schreef:
w
[quote="Killyenn schreef:

Zoek je op de .nl of .com?

https://www.horsereality.com/horses/21475/aslan

Deze heb ik op de .com met het Sabino patroon en 2e premies

Ah die had ik gespot ja! Jammer dat hij niet genetisch getest is. Ik heb een merrie die ik graag door hem wil laten dekken, maar ik moet nog 1dp sparen voor ze volwassen is. Hopelijk vandaag nog! :))
[/quote]

Goed dat je het zegt dat moest ik nog doen. Hij is ook getest nu!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:18

Retjethorse schreef:
Lestrange01 schreef:
Weet iemand wat de gewilde kleuren bij tinkers, quarter, pre's en akhal tekes zijn?

Ik denk niet dat bij de AT echt kleuren zijn die meer gewild zijn dan andere. De enige bijzondere kleur die voorkomt zijn cremeverdunningen en die komen heel veel voor bij de AT. Ik denk dat veel wit (brede bles, buikvlekken) heel gewild is bij dit ras. En rabicano zal ooj heel gewild zijn, maar daar kunnen we nog lang naar zoeken. :P

En schimmel? Ik heb nu een veulen met G/g en heb dat eigenlijk nog niet eerder gezien bij dat ras. Of is het nog steeds niet veel waard omdat het schimmel is?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:20

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:25

Ik heb echt zoveel pech kwa kleurtjes bij arabs. Echt bijna al mn tickets er doorheen en alleen maar saaie kleuren. Geen enkel koffievosje of een leuk patroon :(

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:31

Niemand problemen met .nl? Ik word er regelmatig uitgegooid en kreeg net de melding dat ik geen DP heb terwijl ik er 9 heb :')

MadelonSunny schreef:
Krijgen jullie op .nl ook sinds net de hele tijd rechtsonderin een rood uitroepteken? Normaal krijg je een groene tekst daar dat je bijv. je paard hebt ingeschreven bij een keuring, halster om het gedaan, etc. Maar nu krijg ik dus een rood uitroepteken en de actie is wel gelukt :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:31

wtf, hr doet al raar omdat hij continu bij alle acties foutmeldingen geef en nu werd ik ineens random uitgelogd. Iemand nog meer problemen mee?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:32

Dat bedoelde ik ja :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:32

Oee ik heb een grey bucksin welsh merrietje.