horsemanship op het hoogste niveau

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spiritoes

Re: horsemanship op het hoogste niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:57

Hey Bart hoe belastend denk je dat het voor jouw eigen paarden is om constant gewicht aan 1 kant te dragen , om telkens uit balans gehaald te worden en kijk ook een kritisch naar je eigen foto's Knipoog je hangt naast een paard en zet dan ook nog eens je hakken in het zand wat naar mijn idee je paard alleen maar afremt en hinderd?

Zo zie je maar dat er overal wel iets op te aan te merken is en dat kritiek geven niet zo moeilijk is. Knipoog Zo zijn mensen nou eenmaal.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:38

spiritoes schreef:
Hey Bart hoe belastend denk je dat het voor jouw eigen paarden is om constant gewicht aan 1 kant te dragen , om telkens uit balans gehaald te worden en kijk ook een kritisch naar je eigen foto's Knipoog je hangt naast een paard en zet dan ook nog eens je hakken in het zand wat naar mijn idee je paard alleen maar afremt en hinderd?

Zo zie je maar dat er overal wel iets op te aan te merken is en dat kritiek geven niet zo moeilijk is. Knipoog Zo zijn mensen nou eenmaal.

Ik nodig je dan bij deze uit om eens te kijken in welke balans de paarden zijn, in welke mate ze afgeremd worden e.d.
De paarden lopen op 1 rechte lijn, maken zelden of nooit een bocht (gelukkig). En ze kiezen daarbij zelf hoe ze lopen (tijdens het uitvoeren van een figuur liggen de teugels gewoon los in de nek van het paard).
Dat er af en toe kritiek komt op wat ik doe, daar trek ik mij vrij weinig van aan. Wat jij zegt valt zelfs nog mee, ik ben al meerdere malen voor dierenbeul en dergelijke verweten geweest.
Ik stel enkel vast dat als iemand een video post die hij/zij geweldig vindt, dat de persoon in kwestie meestal geen enkel punt van kritiek of commentaar duldt. De meesten staan niet eens open voor discussie. Jammer maar helaas zou ik zo zeggen.
Wat ik in het laatste bericht op de vorige pagina naar mijn kop geslingerd krijg is ook niet mals. Zeker komende van een persoon die mij niet kent. Velen lijken niet te beseffen dat één of meerdere punten van kritiek nog niet wil zeggen dat je de hele bedoening afkeurt of de grond in boort. Sommigen kijken nu eenmaal iets kritischer als anderen. En dat komt bij mij in grote mate voort doordat er meestal nogal kritisch naar mij gekeken wordt ook. Ook door mijzelf.
Wat is het nut van een discussieforum als je enkel mag beamen wat de topicstarter vindt? Als ik een video of foto post die ik geweldig goed vindt, dan verwacht ik ook niet dat ik enkel pagina's vol lof krijg... Het is toch normaal dat de 1 iets onvoorwaardelijk goed vindt en dat een ander er op- of bemerkingen bij heeft, zonder daarom het geheel niet leuk of goed te vinden? En misschien ziet de TS erover als iets minder goed is, gewoon door het feit dat hij/zij compleet opgaat in wat hij/zij wél zo super aan een video of foto vindt...
Het komt hier op neer dat wanneer iemand een punt van kritiek geeft en dit als off topic of wat dan ook weggewuifd wordt (in het beste geval, in het slechtste geval wordt een persoonlijke aanval gestart), die persoon ook nog altijd het recht heeft zijn standpunt te verdedigen.
Als ik in een video bewegingen zie waarvan ik DENK dat ze misschien niet zo goed zijn voor pezen, botten of spieren, en ik zeg dat... dan vind ik het heel frappant dat dit wordt afgedaan als zijnde naast de kwestie en off topic.
Ik heb ook de commentaar gekregen van iemand dat het paard het niet leuk vind als ik voltige rijd, want dat zijn oren naar achter liggen. Ik kon ook roepen en schreeuwen dat het off topic was en dat het ging om de figuur die ik op dat moment uitvoerde. Maar ik heb er op een beleefde manier op geantwoord dat het een hengst betreft en dat er op dat moment aan de andere kant van het lint een ander hengst uit andere richting ons kruiste. De persoon die de comment had gegeven geeft dan ook geantwoord dat dit veel verklaarde en dat hij (of zij, ik weet het niet eens meer) zijn/haar woorden terug nam. Zo simpel en eenvoudig kan het leven zijn.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:51

Ik kan het filmpje helaas niet openen .

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:21

@ Voltigeur

Waarschijnlijk bedoelde je -mijn- opmerking van de vorige pagina, maar dat was gewoon even als voorbeeld.
Ik kan toch niet zomaar een beoordeling maken over iemand die ik niet ken of gesproken heb?
Zo makkelijk is het dus om iemand negatief te benaderen en dan kijk ik ook kritisch door een analyse te maken over hoe iemand discussieërt en posts plaatst.

Maar wie ben jij of ik om zo kritisch te mogen beoordelen/kijken met wat dan ook?
Iedereen doet dat dus op zijn eigen manier en geen enkele is juist!
Je mag er wat van vinden en je zult het niet negatief bedoelen en dergelijke, maar wat bereik je er mee?
Wat is je doelstelling om mensen die informatie mee te geven?
Waarom niet naar de positieve dingen kijken?

Het is zo makkelijk om vanuit een negatief oogpunt dingen te benaderen.
Wie zegt dat het slecht is voor pezen en banden?
Zoals alles afhankelijk is van de situatie, kan het er wel mee te maken hebben, maar heeft het zin om daar een discussie over te gaan voeren?
De meeste mensen weten zelf wel wat goed of slecht voor hun paard is.

Als degene van het filmpje die spins en slidings en al dat soort dingen nog meer op dagelijkse basis oefent en traint, zal het slijtage gehalte hoger zijn dan bij een paard dat het niet doet.
Dat zal meningeen wel kunnen bedenken lijkt me, maar dat moet dan vermeld worden, dat is in wezen kijken vanuit een kritisch oogpunt, maar wat voegt die kritiek nu toe dan?
Dat is mosterd na de maaltijd!

De discussie loopt vervolgens dan ineens heen en weer over iets wat er in een klein opzicht mee te maken kan hebben, maar dat heeft toch totaal niks met de prestatie van het filmpje te maken?
Wat zij daar neerzet heeft waarschijnlijk jarenlange training gekost en ook al doet ze het volgens jou of iemand anders niet op de juiste manier, ga er maar aan staan denk ik dan!
Het is zo makkelijk jouw visie of mening op te dringen en die goed onderbouwd hebben, maar wie zegt dat jij het bij het juiste eind hebt?
Wat allemaal niet kan, tja.... dat is toch helemaal niet aan de orde?
Het gaat er toch om wat je ziet?

Ik zie namelijk iemand die op basis van vertrouwen een gehoorzaam paard heeft gecreeërd en zonder veel hulpmiddelen haar paard door de bak stuurt en een prestatie levert waar menigeen jaloers op kan zijn.
Ook al gebruikt ze na de tijd een hoofdstel met bit, doet dat afbreuk aan hetgeen wat je gezien hebt?
Tja, ze rijdt met sporen, maar ramt ze die er ook op een agressieve manier in, misbruikt ze die dingen om haar paard beter te laten gehoorzamen? Nee, in mijn ogen niet!
Het zou misschien anders kunnen, maar zij heeft die keuze ook waarschijnlijk bewust gemaakt om het op deze manier te doen.
Maakt het filmpje niet minder bijzonder, dat is jouw eigen kritische kijk erop.
Jij zou het anders doen, maar jij bent haar niet.
Ik heb er bewondering voor, iets wat mij raakt in bepaalde zin.
Ik vraag mij af of het jou ook op een bepaalde verwonderde manier raakt?

Je kunt toch beter mensen zelf na laten denken als je ze iets duidelijk wilt maken, door er een vraagstelling van te maken en het niet als gegeven neerleggen, want dat geeft dus botsingen!
Ginds en weer elkaar proberen te overtuigen van je eigen waarheid, die uiteindelijk leiden kan tot frustratie en ergenis, wat dan dus niet meer met het filmpje te maken heeft!
Oke, jij hebt jouw manier van dingen verwoorden en die mag je ook hebben, maar dat je zegt dat het jou allemaal niet uitmaakt wat een ander er van vindt hoe jij alles bedenkt of doet, is niet helemaal waar omdat je jezelf toch gaat verantwoorden waarom hoe of wat.

Dat houdt de discussie dan toch gaande?
Als jij al zoveel vrede met jezelf hebt en je er niks van aan trekt wat anderen vinden, waarom moet je jezelf dan zo blijven verantwoorden?
Zoek je bevestiging of erkenning voor hetgeen wat je probeert duidelijk te maken of wilt vertellen?
Waarschijnlijk is je antwoord daarop, NEE.
Waarom doe je het dan wel steeds?!
En blijf je in discussie gaan?

Om toch -jouw- verhaal duidelijk te krijgen?
Je weet toch immers zelf wel waarom je bepaalde dingen doet en op welke manier je ze uitvoert?
Heb dan ook respect voor een ander die het anders doet.
Je kunt discussieëren totdat je een ons weegt, maar of dat zin heeft is ten 2e.
Als jij daar wel behoefte aan hebt, moet je dat vooral doen alleen komt het vaak over om je gelijk te moeten behalen en dat is in mijn ogen niet erg zinvol, omdat je dat nooit bereiken zal.

In mijn ogen zou iedereen pas zijn mening moeten geven als daar om gevraagd wordt.
Alleen bijna niemand doet dat, ik ook net zo min, want het is zo makkelijk om een ander op zijn fouten te wijzen of om te zeggen wat er kan gebeuren of wat slecht kan zijn.
Laat degene dat zelf ondervinden, door schade en schande wordt men wijs.

Discussieëren is gewoon heel erg moeilijk en heeft niet het doel om anderen te overtuigen, maar door met respect met een ander informatie te delen, zonder je persoonlijk aangevallen te voelen.
Dit alles wat ik schrijf is natuurlijk niet alleen op jou van toepassing, maar zowel op mezelf als op alle andere mensen die dit lezen!
Maar de reden dat het naar jou toe gericht is, omdat jouw manier van discussieëren boven alles uitkomt en gewoon uiterst kritisch is altijd.
Zowel in dit topic als in vele anderen!

Ik geloof dat mijn verhaal wel lang genoeg is geworden en hoop gewoon dat er voor iedereen een lampje gaat branden! Pling
Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, want dit is al behoorlijk offtopic geraakt.
Ik hoop gewoon dat mijn verhaal duidelijk is en je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar zo kijk ik tegen de dingen aan en probeer ook zoveel mogelijk vanuit dat oogpunt dingen te benaderen.
De wereld is al zo negatief, laten we dan niet op alle slakken zout gaan leggen en dingen meer vanuit een positief oogpunt bekijken en niet zo kritisch op jezelf of anderen wezen, want niks is perfect en dat zal het ook niet worden.
Wees tevreden met de kleine dingen en uit je bewondering daarover, dat maakt het allemaal veel leuker! OK dan!

Warm hart naar iedereen toegewenst! Lovers

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:34

jammer dat hij het bij mij niet doet. Ben wel benieuwd.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:20

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:32

Miska schreef:
@ Voltigeur

Waarschijnlijk bedoelde je -mijn- opmerking van de vorige pagina, maar dat was gewoon even als voorbeeld.
Ik kan toch niet zomaar een beoordeling maken over iemand die ik niet ken of gesproken heb?
Zo makkelijk is het dus om iemand negatief te benaderen en dan kijk ik ook kritisch door een analyse te maken over hoe iemand discussieërt en posts plaatst.

Maar wie ben jij of ik om zo kritisch te mogen beoordelen/kijken met wat dan ook?
Iedereen doet dat dus op zijn eigen manier en geen enkele is juist!
Je mag er wat van vinden en je zult het niet negatief bedoelen en dergelijke, maar wat bereik je er mee?
Wat is je doelstelling om mensen die informatie mee te geven?
Waarom niet naar de positieve dingen kijken?

Het is zo makkelijk om vanuit een negatief oogpunt dingen te benaderen.
Wie zegt dat het slecht is voor pezen en banden?
Zoals alles afhankelijk is van de situatie, kan het er wel mee te maken hebben, maar heeft het zin om daar een discussie over te gaan voeren?
De meeste mensen weten zelf wel wat goed of slecht voor hun paard is.

Als degene van het filmpje die spins en slidings en al dat soort dingen nog meer op dagelijkse basis oefent en traint, zal het slijtage gehalte hoger zijn dan bij een paard dat het niet doet.
Dat zal meningeen wel kunnen bedenken lijkt me, maar dat moet dan vermeld worden, dat is in wezen kijken vanuit een kritisch oogpunt, maar wat voegt die kritiek nu toe dan?
Dat is mosterd na de maaltijd!

De discussie loopt vervolgens dan ineens heen en weer over iets wat er in een klein opzicht mee te maken kan hebben, maar dat heeft toch totaal niks met de prestatie van het filmpje te maken?
Wat zij daar neerzet heeft waarschijnlijk jarenlange training gekost en ook al doet ze het volgens jou of iemand anders niet op de juiste manier, ga er maar aan staan denk ik dan!
Het is zo makkelijk jouw visie of mening op te dringen en die goed onderbouwd hebben, maar wie zegt dat jij het bij het juiste eind hebt?
Wat allemaal niet kan, tja.... dat is toch helemaal niet aan de orde?
Het gaat er toch om wat je ziet?

Ik zie namelijk iemand die op basis van vertrouwen een gehoorzaam paard heeft gecreeërd en zonder veel hulpmiddelen haar paard door de bak stuurt en een prestatie levert waar menigeen jaloers op kan zijn.
Ook al gebruikt ze na de tijd een hoofdstel met bit, doet dat afbreuk aan hetgeen wat je gezien hebt?
Tja, ze rijdt met sporen, maar ramt ze die er ook op een agressieve manier in, misbruikt ze die dingen om haar paard beter te laten gehoorzamen? Nee, in mijn ogen niet!
Het zou misschien anders kunnen, maar zij heeft die keuze ook waarschijnlijk bewust gemaakt om het op deze manier te doen.
Maakt het filmpje niet minder bijzonder, dat is jouw eigen kritische kijk erop.
Jij zou het anders doen, maar jij bent haar niet.
Ik heb er bewondering voor, iets wat mij raakt in bepaalde zin.
Ik vraag mij af of het jou ook op een bepaalde verwonderde manier raakt?

Je kunt toch beter mensen zelf na laten denken als je ze iets duidelijk wilt maken, door er een vraagstelling van te maken en het niet als gegeven neerleggen, want dat geeft dus botsingen!
Ginds en weer elkaar proberen te overtuigen van je eigen waarheid, die uiteindelijk leiden kan tot frustratie en ergenis, wat dan dus niet meer met het filmpje te maken heeft!
Oke, jij hebt jouw manier van dingen verwoorden en die mag je ook hebben, maar dat je zegt dat het jou allemaal niet uitmaakt wat een ander er van vindt hoe jij alles bedenkt of doet, is niet helemaal waar omdat je jezelf toch gaat verantwoorden waarom hoe of wat.

Dat houdt de discussie dan toch gaande?
Als jij al zoveel vrede met jezelf hebt en je er niks van aan trekt wat anderen vinden, waarom moet je jezelf dan zo blijven verantwoorden?
Zoek je bevestiging of erkenning voor hetgeen wat je probeert duidelijk te maken of wilt vertellen?
Waarschijnlijk is je antwoord daarop, NEE.
Waarom doe je het dan wel steeds?!
En blijf je in discussie gaan?

Om toch -jouw- verhaal duidelijk te krijgen?
Je weet toch immers zelf wel waarom je bepaalde dingen doet en op welke manier je ze uitvoert?
Heb dan ook respect voor een ander die het anders doet.
Je kunt discussieëren totdat je een ons weegt, maar of dat zin heeft is ten 2e.
Als jij daar wel behoefte aan hebt, moet je dat vooral doen alleen komt het vaak over om je gelijk te moeten behalen en dat is in mijn ogen niet erg zinvol, omdat je dat nooit bereiken zal.

In mijn ogen zou iedereen pas zijn mening moeten geven als daar om gevraagd wordt.
Alleen bijna niemand doet dat, ik ook net zo min, want het is zo makkelijk om een ander op zijn fouten te wijzen of om te zeggen wat er kan gebeuren of wat slecht kan zijn.
Laat degene dat zelf ondervinden, door schade en schande wordt men wijs.

Discussieëren is gewoon heel erg moeilijk en heeft niet het doel om anderen te overtuigen, maar door met respect met een ander informatie te delen, zonder je persoonlijk aangevallen te voelen.
Dit alles wat ik schrijf is natuurlijk niet alleen op jou van toepassing, maar zowel op mezelf als op alle andere mensen die dit lezen!
Maar de reden dat het naar jou toe gericht is, omdat jouw manier van discussieëren boven alles uitkomt en gewoon uiterst kritisch is altijd.
Zowel in dit topic als in vele anderen!

Ik geloof dat mijn verhaal wel lang genoeg is geworden en hoop gewoon dat er voor iedereen een lampje gaat branden! Pling
Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, want dit is al behoorlijk offtopic geraakt.
Ik hoop gewoon dat mijn verhaal duidelijk is en je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar zo kijk ik tegen de dingen aan en probeer ook zoveel mogelijk vanuit dat oogpunt dingen te benaderen.
De wereld is al zo negatief, laten we dan niet op alle slakken zout gaan leggen en dingen meer vanuit een positief oogpunt bekijken en niet zo kritisch op jezelf of anderen wezen, want niks is perfect en dat zal het ook niet worden.
Wees tevreden met de kleine dingen en uit je bewondering daarover, dat maakt het allemaal veel leuker! OK dan!

Warm hart naar iedereen toegewenst! Lovers

Een hele uitleg om duidelijk te maken dat men mag kritisch kijken, zolang men maar die kritische mening niet gaat verkondigen, maar gewoon braafjes zegt dat het mooi en prachtig is.
Niet bepaald een mooi (en zeker geen ideaal) uitgangspunt om een discussieforum draaiende te houden natuurlijk.
Misschien wordt het wel eens tijd dat mensen dáárop gaan reageren. Sommigen willen gewoon een afgestompte maatschappij, die niet kritisch meer kan/wil/durft kijken, mensen die het wél doen worden nogal afgeblaft en persoonlijk aangevallen...
Bokt wordt echt een zielige boel op die manier.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:36

Mensen, dit is wel érg offtopic.. En bokt wordt op deze manier idd een zielige boel, als je niet eens een filmpje kan plaatsen zonder dat mensen elkaars rijstijl ed gaan afz*ken..
Kom op zeg..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:57

@ Voltigeur
Het is maar net hoe je er naar wilt kijken.
Ik zie het als een harmonieus gebeuren wat je ermee verkrijgen kan, zonder persoonlijke aanvallen en negatief commentaar.
Als jij dat zielig vindt.... is daar niks mis mee, maar in mijn ogen sta je dan niet erg open voor andere mensen en hun manier!
En ben je waarschijnlijk iemand die alles perfect wil zien/doen en niet eerder tevreden is met de kleine dingen, het moet altijd maar beter of meer.
Dat heb je namelijk met erg kritische mensen, daarbij is het nooit goed genoeg!
Geen makkelijk mens dus en die zal door strijden tot aan het eind!
Tja, ook een manier, maar wel erg vermoeiend in mijn ogen.
Ik kies liever voor een wat makkelijkere manier, waarbij ik niet zoveel energie verlies heb en toch de dingen voor elkaar krijg die ik wil!
Ik hou namelijk van mensen en van in harmonie met elkaar samen kunnen gaan!
Met zo min mogelijk strijd, want die is er al genoeg in de wereld!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:06

@ _Future_ :
Zoals ik al meerdere keren gezegd heb: één of meerdere punten van kritiek zijn niet hetzelfde als iemand afzeiken.
Wanneer gaan mensen dat nu eindelijk eens inzien?

Ik heb er jouw posts in dit topic nog eens op nagekeken en ik kan niet zeggen dat deze iets aan dit topic toevoegden.
Enkel de eerste was on topic.

Citaat:
Wow, respect hoor. Ik doe het haar niet na. Clown

Citaat:
Ehm, kunnen jullie niet gewon een dicussie topic openen over wat er allemaal fout gedaan wordt ed?

Toont gewoon aan dat er geen opmerkingen geduld worden...

Citaat:
Mensen, dit is wel érg offtopic.. En bokt wordt op deze manier idd een zielige boel, als je niet eens een filmpje kan plaatsen zonder dat mensen elkaars rijstijl ed gaan afz*ken..
Kom op zeg..

Dat het off topic is, dat staat als een paal boven water. Maar wil je ook eens kijken wanneer en door wie persoonlijke aanvallen gelanceerd werden?
Het is wel heel bekrompen om mensen van "afzeiken" te beschuldigen, enkel en alleen omdat ze niet alles in een filmpje even fantastisch vinden en dit ook zeggen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:14

Tja, het beste in mijn ogen is om gewoon eerlijk te kijken naar jezelf en bewondering hebben voor dingen in het leven, ook al voldoet het niet aan je persoonlijke eisen!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:36

Voltigeur schreef:
@ _Future_ :
Zoals ik al meerdere keren gezegd heb: één of meerdere punten van kritiek zijn niet hetzelfde als iemand afzeiken.
Wanneer gaan mensen dat nu eindelijk eens inzien?

Ik heb er jouw posts in dit topic nog eens op nagekeken en ik kan niet zeggen dat deze iets aan dit topic toevoegden.
Enkel de eerste was on topic.

Citaat:
Wow, respect hoor. Ik doe het haar niet na. Clown

Citaat:
Ehm, kunnen jullie niet gewon een dicussie topic openen over wat er allemaal fout gedaan wordt ed?

Toont gewoon aan dat er geen opmerkingen geduld worden...

Citaat:
Kom op zeg..

Dat het off topic is, dat staat als een paal boven water. Maar wil je ook eens kijken wanneer en door wie persoonlijke aanvallen gelanceerd werden?
Het is wel heel bekrompen om mensen van "afzeiken" te beschuldigen, enkel en alleen omdat ze niet alles in een filmpje even fantastisch vinden en dit ook zeggen.

Dat neemt niet weg dat jullie voor jullie 'gedulde opmerkingen' beter een ander topic kunnen openen, en dat weet jij ook.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:39

Kijk, daar gaan we weer!
Ga er toch niet op in!
Het heeft geen zin om een ander van gedachten te laten veranderen die niet naar zichzelf wil kijken!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:43

Miska schreef:
Kijk, daar gaan we weer!
Ga er toch niet op in!
Het heeft geen zin om een ander van gedachten te laten veranderen die niet naar zichzelf wil kijken!

Je hebt helemaal gelijk, ik houd mn mond Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:49

jongens jongens

ik vind het er prachtig uitzien Haha!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:23

Miska schreef:
Kijk, daar gaan we weer!
Ga er toch niet op in!

Logische gevolgtrekking:
Als ik ergens een opmerking overgeef ben ik vanalles en nog wat en dring ik mijn mening op.
Maar jullie willen mij veranderen???? Wat is dat dan?

Denk over de volgende zaken maar eens na...

- Wanneer allen het eens zouden zijn, heeft niemand voldoende nagedacht.
- Vaak spreekt men een mening tegen, ofschoon het eigenlijk alleen de toon is die ons onsympathiek is. (Nietzsche)
- Mensen vragen je oordeel, maar willen alleen maar lof. (Maughan)
- Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening. Het is immers het goed recht van mijn buurman om altijd ongelijk te hebben. (Greshoff)
- Van tevredenheid krijgt men gauw genoeg. (Wertheimer)
- Zij die nooit hun mening wijzigen houden meer van zichzelf dan van de waarheid. (Joubert)
- Er zijn mensen die altijd denken dat ze worden aangevallen wanneer iemand een mening verkondigt. (Morgenstern)
- Iemands mening wordt in laatste instantie bepaald door zijn gevoelens en niet door zijn verstand. (Spencer)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:44

Ik heb net ook ff de beide filmpjes bekeken van die meid. Heb er maar 1 woord voor FANTASTISCH

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:51

Voltigeur schreef:
Miska schreef:
Kijk, daar gaan we weer!
Ga er toch niet op in!

Logische gevolgtrekking:
Als ik ergens een opmerking overgeef ben ik vanalles en nog wat en dring ik mijn mening op.
Maar jullie willen mij veranderen???? Wat is dat dan?

Denk over de volgende zaken maar eens na...

- Wanneer allen het eens zouden zijn, heeft niemand voldoende nagedacht.
- Vaak spreekt men een mening tegen, ofschoon het eigenlijk alleen de toon is die ons onsympathiek is. (Nietzsche)
- Mensen vragen je oordeel, maar willen alleen maar lof. (Maughan)
- Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening. Het is immers het goed recht van mijn buurman om altijd ongelijk te hebben. (Greshoff)
- Van tevredenheid krijgt men gauw genoeg. (Wertheimer)
- Zij die nooit hun mening wijzigen houden meer van zichzelf dan van de waarheid. (Joubert)
- Er zijn mensen die altijd denken dat ze worden aangevallen wanneer iemand een mening verkondigt. (Morgenstern)
- Iemands mening wordt in laatste instantie bepaald door zijn gevoelens en niet door zijn verstand. (Spencer)

Tja, die uitspraken hebben zeker een kern van waarheid, maar ben het niet met alle uitspraken eens.
Vooral diegene niet van Wertheimer dat je van tevredenheid gauw genoeg krijgt.
Tevredenheid betekent namelijk niet, dat je niet de uitdaging van grenzen verleggen, moet staken.
Je kunt tevreden zijn met hetgeen wat je al gepresteerd hebt en van daar uit nieuwe uitdagingen zoeken.
Ook die van Joubert klopt in mijn ogen niet, want je kan/mag van mening veranderen, mits dat voor ook jou werkt of van toepassing is.
Ik kan namelijk van mening zijn dat bitloos voor mij werkt en de beste manier is voor mijn paard, maar dat betekent niet dat het voor iedereen zo is.
Dus die mening zal ik dan ook niet veranderen.
Bovenal zijn deze uitspraken gedaan door mensen waarbij het op van toepassing is en dat betekent niet meteen dat het voor iedereen geldt en het de ultieme waarheid is.
Je kunt er de wijsheid uithalen waarmee je jezelf kunt koppelen, meer niet.
Die van Morgenstern vind ik wel heel strak, dat zegt gewoon over iemands persoonlijkheid en dat heeft vaak een achterliggende gedachte of onderhuids gevoel waar iemand zich niet altijd bewust van is.
Daarom vind ik je mening uiten, in een jasje gestopt waarbij iemand bij zichzelf gaat nadenken, een betere manier dan glashard je mening verkondigen, want dan sta je niet open voor de ander en bekijk je het niet vanuit het geheel.
Alles draait om bewustwording van jezelf in mijn ogen.
Nadenken waarom je je aangevallen voelt door een uitspraak van een ander, maar ik vind ook dat iemand die harde uitspraken doet ook rekening kan houden met andermans gevoelens of iig diegene bewust maken dat het geen aanval oid is.
Het is een wisselwerking en beide houden elkaar in stand!
Geweldloze communicatie.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:04

Miska, jij weet echt van geen ophouden, hé...
Ik trek mij uit deze hele discussie terug, want ik heb geen zin in bodemloze gesprekken die nergens over gaan, en al zeker niet met mensen die hun eigen mening als de enige juiste zien, die van een ander aanvallen en en dan nog durven verkondigen dat ze warmhartig zijn.
Het is niet de eerste keer dat jij in een topic verschijnt en de discussie escaleert. Als ik erbij nadenk, dan is het eigenlijk in elk topic waar ik post en jij komt, al zo geweest. Dat zegt waarschijnlijk evenveel, of zelfs meer, over jou als over mij.
Dus bij deze: have fun en start misschien een topic speciaal voor mensen die enkel jouw idealen en meningen delen. Kan je een clubje oprichten voor mensen die met weinig tevreden zijn en overal het mooie van inzien, zonder ooit maar eens ergens met een kritisch oog naar te kijken.

ADIEU!!!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:08

Tja, dat kun je doen ben je helemaal vrij in! Doei!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:55

MarvanTom schreef:
Er wordt een discussie gemaakt nav een link.
Volgens mij is dat toch echt een ander onderdeel van bokt... Knipoog

Ik val in herhaling...

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:05

én ik heb al moeite met draven zonder zadel Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:46

Link werkt niet, dus hier een slotje.