@ Voltigeur
Waarschijnlijk bedoelde je -mijn- opmerking van de vorige pagina, maar dat was gewoon even als voorbeeld.
Ik kan toch niet zomaar een beoordeling maken over iemand die ik niet ken of gesproken heb?
Zo makkelijk is het dus om iemand negatief te benaderen en dan kijk ik ook kritisch door een analyse te maken over hoe iemand discussieërt en posts plaatst.
Maar wie ben jij of ik om zo kritisch te mogen beoordelen/kijken met wat dan ook?
Iedereen doet dat dus op zijn eigen manier en geen enkele is juist!
Je mag er wat van vinden en je zult het niet negatief bedoelen en dergelijke, maar wat bereik je er mee?
Wat is je doelstelling om mensen die informatie mee te geven?
Waarom niet naar de positieve dingen kijken?
Het is zo makkelijk om vanuit een negatief oogpunt dingen te benaderen.
Wie zegt dat het slecht is voor pezen en banden?
Zoals alles afhankelijk is van de situatie, kan het er wel mee te maken hebben, maar heeft het zin om daar een discussie over te gaan voeren?
De meeste mensen weten zelf wel wat goed of slecht voor hun paard is.
Als degene van het filmpje die spins en slidings en al dat soort dingen nog meer op dagelijkse basis oefent en traint, zal het slijtage gehalte hoger zijn dan bij een paard dat het niet doet.
Dat zal meningeen wel kunnen bedenken lijkt me, maar dat moet dan vermeld worden, dat is in wezen kijken vanuit een kritisch oogpunt, maar wat voegt die kritiek nu toe dan?
Dat is mosterd na de maaltijd!
De discussie loopt vervolgens dan ineens heen en weer over iets wat er in een klein opzicht mee te maken kan hebben, maar dat heeft toch totaal niks met de prestatie van het filmpje te maken?
Wat zij daar neerzet heeft waarschijnlijk jarenlange training gekost en ook al doet ze het volgens jou of iemand anders niet op de juiste manier, ga er maar aan staan denk ik dan!
Het is zo makkelijk jouw visie of mening op te dringen en die goed onderbouwd hebben, maar wie zegt dat jij het bij het juiste eind hebt?
Wat allemaal niet kan, tja.... dat is toch helemaal niet aan de orde?
Het gaat er toch om wat je ziet?
Ik zie namelijk iemand die op basis van vertrouwen een gehoorzaam paard heeft gecreeërd en zonder veel hulpmiddelen haar paard door de bak stuurt en een prestatie levert waar menigeen jaloers op kan zijn.
Ook al gebruikt ze na de tijd een hoofdstel met bit, doet dat afbreuk aan hetgeen wat je gezien hebt?
Tja, ze rijdt met sporen, maar ramt ze die er ook op een agressieve manier in, misbruikt ze die dingen om haar paard beter te laten gehoorzamen? Nee, in mijn ogen niet!
Het zou misschien anders kunnen, maar zij heeft die keuze ook waarschijnlijk bewust gemaakt om het op deze manier te doen.
Maakt het filmpje niet minder bijzonder, dat is jouw eigen kritische kijk erop.
Jij zou het anders doen, maar jij bent haar niet.
Ik heb er bewondering voor, iets wat mij raakt in bepaalde zin.
Ik vraag mij af of het jou ook op een bepaalde verwonderde manier raakt?
Je kunt toch beter mensen zelf na laten denken als je ze iets duidelijk wilt maken, door er een vraagstelling van te maken en het niet als gegeven neerleggen, want dat geeft dus botsingen!
Ginds en weer elkaar proberen te overtuigen van je eigen waarheid, die uiteindelijk leiden kan tot frustratie en ergenis, wat dan dus niet meer met het filmpje te maken heeft!
Oke, jij hebt jouw manier van dingen verwoorden en die mag je ook hebben, maar dat je zegt dat het jou allemaal niet uitmaakt wat een ander er van vindt hoe jij alles bedenkt of doet, is niet helemaal waar omdat je jezelf toch gaat verantwoorden waarom hoe of wat.
Dat houdt de discussie dan toch gaande?
Als jij al zoveel vrede met jezelf hebt en je er niks van aan trekt wat anderen vinden, waarom moet je jezelf dan zo blijven verantwoorden?
Zoek je bevestiging of erkenning voor hetgeen wat je probeert duidelijk te maken of wilt vertellen?
Waarschijnlijk is je antwoord daarop, NEE.
Waarom doe je het dan wel steeds?!
En blijf je in discussie gaan?
Om toch -jouw- verhaal duidelijk te krijgen?
Je weet toch immers zelf wel waarom je bepaalde dingen doet en op welke manier je ze uitvoert?
Heb dan ook respect voor een ander die het anders doet.
Je kunt discussieëren totdat je een ons weegt, maar of dat zin heeft is ten 2e.
Als jij daar wel behoefte aan hebt, moet je dat vooral doen alleen komt het vaak over om je gelijk te moeten behalen en dat is in mijn ogen niet erg zinvol, omdat je dat nooit bereiken zal.
In mijn ogen zou iedereen pas zijn mening moeten geven als daar om gevraagd wordt.
Alleen bijna niemand doet dat, ik ook net zo min, want het is zo makkelijk om een ander op zijn fouten te wijzen of om te zeggen wat er kan gebeuren of wat slecht kan zijn.
Laat degene dat zelf ondervinden, door schade en schande wordt men wijs.
Discussieëren is gewoon heel erg moeilijk en heeft niet het doel om anderen te overtuigen, maar door met respect met een ander informatie te delen, zonder je persoonlijk aangevallen te voelen.
Dit alles wat ik schrijf is natuurlijk niet alleen op jou van toepassing, maar zowel op mezelf als op alle andere mensen die dit lezen!
Maar de reden dat het naar jou toe gericht is, omdat jouw manier van discussieëren boven alles uitkomt en gewoon uiterst kritisch is altijd.
Zowel in dit topic als in vele anderen!
Ik geloof dat mijn verhaal wel lang genoeg is geworden en hoop gewoon dat er voor iedereen een lampje gaat branden!

Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, want dit is al behoorlijk offtopic geraakt.
Ik hoop gewoon dat mijn verhaal duidelijk is en je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar zo kijk ik tegen de dingen aan en probeer ook zoveel mogelijk vanuit dat oogpunt dingen te benaderen.
De wereld is al zo negatief, laten we dan niet op alle slakken zout gaan leggen en dingen meer vanuit een positief oogpunt bekijken en niet zo kritisch op jezelf of anderen wezen, want niks is perfect en dat zal het ook niet worden.
Wees tevreden met de kleine dingen en uit je bewondering daarover, dat maakt het allemaal veel leuker!
Warm hart naar iedereen toegewenst!