verdient een paard dit ? NEEEEEE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: verdient een paard dit ? NEEEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:33

Oh sorry, net geprobeerd en hij doet het weer. Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:42

Nadya schreef:
Net wat ik bedoel, niet omdat er een filmpje is van enkele personen die hun paard zoiets aandoen, dat gelijk iedereen zo is.
Persoonlijk vind ík het filmpje overdreven, OK er zullen àltijd zulke ruiters blijven, maar om ons daarom allen over één kam te scheren? Wat niet wegneemt dat ik het filmpje vreselijk vind.

Citaat:
Hoe kom je erbij dat iedereen zo is dan??? Verward

Heb ik niet gezegt ook Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:34

Oakland1990 schreef:
Net wat ik bedoel, niet omdat er een filmpje is van enkele personen die hun paard zoiets aandoen, dat gelijk iedereen zo is.
Persoonlijk vind ík het filmpje overdreven, OK er zullen àltijd zulke ruiters blijven, maar om ons daarom allen over één kam te scheren? Wat niet wegneemt dat ik het filmpje vreselijk vind.

Lees ik dit vetgedrukte stukje verkeerd dan??? Verward
Er wordt toch ook niet bedoeld dat iedereen over 1 kam geschoren wordt?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:32

Laat maar zitten, je snapt het blijkbaar toch niet?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:41

Oh, het is echt een verschrikkelijk filmpje. Ik moest er bijna om janken..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:50

net zoals er aso's in het verkeer zijn, je aso buren kan hebben .... heb je ook aso ruiters........

Maar het kan ook zo zijn dat die aso in het verkeer die je vanochtend tegenkwam zo door het verkeer heen scheurde omdat zijn kind net op de ehbo is gebracht met ernstig letsel, of dat die aso buurman net zijn moeder verloren is en daardoor even helemaal uit zijn plaat gaat....... kan ook zijn dat zo een aso ruiter aan het overleven is op een stout paard........

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:59

Dat is wel weer erg ver-romantiseerd verwoord!
Geeft iemand nog niet het recht om zijn paard zo aso te behandelen.
Over het algemeen genomen, mensen die zo in het leven staan zijn nogal onbewuste mensen.
Mogen er best op geattendeerd worden, als ze zulk gedrag vertonen, vind ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:01

is niet veromantiseerd, is realistisch.......... tenzij je het hele plaatje weet kan je hier niet op oordelen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:05

Is het normaal dan om een mens of dier te schaden of te benadelen op wat voor manier dan ook, ook al weet je het hele plaatje erachter niet?!
Het kan wel realistisch zijn, maar het getuigt niet echt van respect hebben voor een ander mens of dier.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:08

Ik vind het een goed filmpje. Denk dat de ruiters/eigenaren zichzelf niet graag terug zien op deze foto's. Misschien is dat een goede reden om in het vervolg wat vaker stil te staan bij de manier van paarden behandelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:08

wie zegt dat er iets geschaad wordt, tis een moment opname............ en ik kan je momentopnames laten zien van mijn ezel in doodsnood............

die dan slechts haar eten tegenover een stel eenden aan het verdedigen is.........

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:10

verschrikkelijk, dan denk ik toch, wat heeft mijn paardje dan een fijn leven. lekker rennen in de wei en eten wanneer je wil. ik rijd zonder sporen en hulpteugels. en over een tijdje ga ik ook een bitloos hoofdstel kopen als ze wat meer gewent is aan alles Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:10

KiWiKo schreef:
wie zegt dat er iets geschaad wordt, tis een moment opname............ en ik kan je momentopnames laten zien van mijn ezel in doodsnood............

die dan slechts haar eten tegenover een stel eenden aan het verdedigen is.........

Hm... die foto zou ik inderdaad wel willen zien. Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:11

KiWiKo schreef:

ik denk dat dat anders is bij een ezel, want een ezel rijd je niet op, en als je een paard zo hard in de mond trekt dat het gaat bloeden is het geen momentopname denk ik

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:12

Bloederige monden, aangeknoopte longeertuigen door 'professionele' mensen?!
Kan een moment opname zijn, maar ik verwacht van iemand die op internationaal niveua rijdt toch wel iets meer verstand, want als je je paard op zo'n manier aan het trainen gaat, ben je niet erg dier vriendelijk.
En dat enkelt maar om het uiteindelijke mooie plaatje!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:12

op ezels word ook zeker wel gereden Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:13

maar toch niet met dat soort bitten enzo?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:03

Wat ik zie op dit filmpje keur ik absoluut niet goed. Maar ik vind dit ook geen goed filmpje. Je haalt er extreme gevallen bij.
Dit is geen realistisch beeld. Een realisitisch beeld is dat er een groot gedeelte goed rijdt en een klein gedeelte z'n paard mishandelt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:52

ik ben het met KiWiKo eens!
iedereen vind het zo erg als een paardje 22 uur op stal moet staan maar weet jij veel waardoor het niet anders kan bijv! Lachen.
somige beelden blijf ik gruwlijk vinden want als ik dan aan mijn eigen liefe knolletje denk dan snap ik niet dat ik haar ooit zo iets gruwlijks aan kan doen.
maar dan leg ik de nadruk ook weer op LIEF ik zou niet weten wat ik zou doen bij een gruwlijk gemeen en onhadelbaar paard.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:57

Ik ken anders zat paarden die gezond zijn en toch ook 23/7 of soms zelfs 24/7 op stal staan, hoor. Ben ooit eens na 3 weken bij zo'n stalling gevlucht, omdat ik niet langer kon aanzien hoe lang die dieren opgesloten stonden. Boos!
Hier vlakbij huis nog wel..... Bij ons staan ook paarden die wel eens 2 of 3 dagen binnen staan, helaas......
Ik ben daar allergisch voor. Verdrietig
De mijne niet, die staat lekker buiten. Moet je eens kijken hoeveel mensen dat hier op bokt 'zielig' vinden. Weten zij veel dat mijn paard op stal doodongelukkig is. Knipoog

Als een paard onhandelbaar is, heeft hij daar vast een hele goede reden voor. Meestal is zo'n paard ook zo door mensen gemaakt trouwens. Mijn paard is ook lief, maar ook een dier met een kop er op. Zijn moeder is ook afgemaakt, omdat niemand haar begreep en ze oersterk was. Op 5-jarige leeftijd. Te triest voor woorden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:15

Ik vind het filmpje een beetje overdreven, er zitten heel wat moment opnames bij die helemaal geen echt mishandeling bewijzen. Er zitten ook vreselijke beelden tussen, maar ook momentopnames die niets hoeven te zeggen.

http://nl.youtube.com/watch?v=UohIhwJwl ... re=related dit filmpje vind ik veel erger. Werkelijk vreselijk een paard zijn nek te zien breken. En die suicide race, idioten.