Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

spiritoes schreef:ik ben zeker geen rel schopper maar ben het met menig kritiek eens. Jullie zouden je eens mogen verdiepen in hoe het spaanse paarden geleerd word om so te lopen. Ijzerenband over de neus en een heavy bit in de mond. Als je dan echt een stukje wijkunst wil zien dan zou ik eens kijken bij : http://www.westfallhorsemanship.com/ind ... egory&id=2 en dan het derde filmpje aanklikken.
Dit is pas combinatie RUITER EN PAARD
Sorry voor mijn comataar maar ik ken de technieken die gebruikt worden. HELAAS
spiritoes schreef:ik ben zeker geen rel schopper maar ben het met menig kritiek eens. Jullie zouden je eens mogen verdiepen in hoe het spaanse paarden geleerd word om so te lopen. Ijzerenband over de neus en een heavy bit in de mond. Als je dan echt een stukje wijkunst wil zien dan zou ik eens kijken bij : http://www.westfallhorsemanship.com/ind ... egory&id=2 en dan het derde filmpje aanklikken.
Heeft niets, maar dan ook echt niets met elkaar te maken. Ik ken wél mooie filmpjes van mensen die hun paard op een halstouwtje verzamelen en zo klassieke dressuur rijden, en dat vind ik ook prachtig. Maar zélfs dat is niet te vergelijken met dit.
Fiffill schreef:beautylin schreef:wat is er zo bijzonder aan een stok meeslepen?
Je moet ook niet alleen naar die stok kijken natuurlijk

beautylin schreef:O wacht nu zie ik het
Heeft hij nou geen teugels?

montecito schreef:Waarom vat iedereen in dit topic enige kritiek op als commentaar??? Het is vast niet persoonlijk bedoeld en wordt in mijn ogen wel zo opgevat. Topic starter vraagt toch om de meningen van anderen, als iets hem niet aanstaat reageert hij zo aanvallend, erg jammer!
Of met termen gaan gooien dat dat paard niet gelukkig is ect.

Nessah schreef:Oh, volgens mij leek het alsof hij gewoon een kort geknipte staart was.. Ik snap dat de staart met zulke oefeningen in de weg kan zitten maar dat kan je hem inderdaad opbinden, waarom knippen? Volgens mij is deze staart geknipt, maar misschien lijkt dat maar zo
Citaat:_Emm_ schreef:De staart word altijd opgebonden bij het rijden, waarom weet ik ook niet
paintedblack schreef:De staart word opgebonden en soms zelf gecoupeerd om ongelukken te voorkomen wanneer de stier er met zijn horens in zou komen.
Ondanks dat de meningen verdeeld zijn ,zijn de spanjaarden vooral erg trots op hun paard en daardoor ook voorzichtig, zeker met de doma vaqera.
Je ziet duidelijk aan de oortjes van dit paard hoe het geconcentreerd is op de garoccha en netjes zonder drukt zijn plicht doet.
Het zogenaamd ''kort opgebonden'' is bij de PRE geen probleem ,deze heeft van nature een korte hals en rug en kan veel verder inbuigen dan een KWPN ér of ander paard.
Het is ook zaak om snel te kunnen wenden en wegspringen wanneer de stier aanvalt, dus het paard zal echt niet worden belemmerd in zijn beweging.
Dus voor iedereen die het vergelijkt met hun eigen paard dat van een ander ras is, noem ik dit peren met appels vergelijken
Nog even voor degen die dit zo zielig voor het paard vinden : kijk eens goed rond op concoursen of de plaatstelijke manege's daar zie je pas echt hoe slecht er word gereden en het paard daarvan de dupe word !
girlchat11 schreef:Zie je wel mijn redeniring was nog niet eens zo heel slecht
Voltigeur schreef:girlchat11 schreef:Zie je wel mijn redeniring was nog niet eens zo heel slecht
Héél soms overtref je echt wel jezelf, hé?![]()