guusje & Jolanda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:04

Wat ik niet begrijp is dat er onder haar rok het een en ander gebeurd, slaan b.v. Hoe kan dat nou terwijl ze haar handen boven de rok houd??? Heb de filmpjes nog eens nader bekeken, vindt dat ze inderdaad wel erg port met die benen onder die lange rok maar dat slaan is me niet opgevallen.

Wat ik dan niet begrijp, rij zelf geen wedstrijden hoor, maar ze is toch ook Z dressuur, neem aan dat een jury al dat slaan toch niet accepteerd?

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:07

Guus is op wedstrijden ook heel anders dan op shows

Als jullie er zo'n punt vna discussie van maken waarom dan niet op
Jolanda haar eigen forum, dan kan ze zichzelf ook verweren en eventueel uitleg geven waarom ze met b.v. stang en trens en sperriem rijdt.

Ze komt hier nooit dus het heeft totaal geen nu om deze discussie hier te voeren.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:11

Tja, forum is door mede-bokker geopend, dan krijg je reactie.
Zeker als ze gaan beweren dat het er allemaal niet zo vriendelijk aan toe gaat, daar wil ik dan meer van weten hoor!

Veroordeel niemand hoor, heb ze nooit live gezien.....

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:14

Nogmaals op haar forum zal ze terug reageren, hier niet want ze komt hier nooit.

RavenIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:26

Sorry maar ik vind het allemaal wat ocerdreven.
In het filmpje heb ik geen enkele klats gezien, een mep komt bij mij toch wel heel wat harder aan hoor..
En dat ie zindelijk is, als ie echt moet zal hij het heus niet ophouden hoor.
Iemand zei ook dat Guusje de hele tijd met zijn paard zwiept, ik rij ook vaak op een paard dat met zijn staart zwiept.. Dat wilt echt niet zeggen dat hij slaag krijgt of constant gepord wordt hoor.
De combinatieneusriem is misschien een beetje vreemd, maar jullie weten natuurlijk ook niet op wat Guusje het best reageert he?
En misschien heeft Jolanda een wat harde aanpak, maar vergeet niet dat sommige Fjorden echt enorm eigenwijs zijn. En zij zal vast niet de enige zijn die Z geraakt is op die manier..

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:59

Taaclover schreef:
Nogmaals op haar forum zal ze terug reageren, hier niet want ze komt hier nooit.

ik zal het even ondertitelen:
Nogmaals op haar forum zal ze terug reageren, hier niet want ze komt hier nooit

ankie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:02

wat een kinderachtig gelul dit,allemaal jaloezie,erg zwak om iemand zo op en openbaar forum af te zeiken.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:11

Volledig met je eens ankie1
ik vind guusje onwijs stoer

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:14

bizzybijtje schreef:
Heb je dat filmpje van indoor brabant gezien? Bij de eerste piaffe wil ie niet , gelijk KLATS de zweep erop (hoevaak weet ik niet, moet je maar op letten)

Ik noem het geen klats hoor, ik vind het maar wat gekietel. als jij dat een klats noemt dat sla ik mijn pony zeker morsdood. je stelt je gigantisch aan

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:18

Hebben jullie weleens een show van Guusje irl gezien? Op wedstrijd kan ze trouwens niet met een zweep slaan want je mag vanaf het M niet meer met zweep rijden.

Bovendien als je de accomodatie niet hebt moet je geen paard houden. Lekker banketstaaf voor dat beest alleen een stalletje in de voortuin.

ankie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:19

ik ga ff temmen,vind het niet kunnen zo iemand afkraaken....

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:31

Charos schreef:
Hebben jullie weleens een show van Guusje irl gezien? Op wedstrijd kan ze trouwens niet met een zweep slaan want je mag vanaf het M niet meer met zweep rijden.

Bovendien als je de accomodatie niet hebt moet je geen paard houden. Lekker banketstaaf voor dat beest alleen een stalletje in de voortuin.

Ik heb anders paarden in joekels van weiden gezien en die zien er 100 keer slechter uit (niet dat guuser slecht uitziet)

dus dat wil niet altijd wat zeggen...

Jolanda zal haar hart heus wel op een goede plaats hebben zitten...!
Ik vind dit ook wel erg zo allemaal, tje... ze zou dit maar lezen

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:37

Tuurlijk zal ze het hart op de goede plaats hebben maar een paard hoort nou eenmaal bij soort genoten en dat heeft niks te maken met er schoon en goed doorvoed uit zien maar met geestelijk welzijn.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:06

ik vind guusje best een leuk dier om te zienen denk dat Jolanda ook echt wel weet waar ze mee bezig is,anders krijgt ze al die gangen er niet uit natuurlijk. wat ik altijd wel jammer vind bij filmpjes en op shows, is hoe onrustig Jolanda rijdt. vermoed dat dit ook een van de dingen is waarom iedereen hier roept dat ze van alles en nog wat doet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:13

Ik heb haar een aantal jaar geleden eens gezin op Jumping amsterdam (dacht ik?). Toen reed ze erg netjes en rustig wat ik mer ervan kan herinneren- en ook op foto's van toen die ik had gemaakt vind ik niets terug dat niet door de beugel kan.

Op de filmpjes op haar site vind ik haar echter wel onrustig rijden, en van sommige (vooral steiger-)foto's ben ik ook niet helemaal weg. Ik zou haar nog wel eens live willen zien, ik denk dat je dan het beste je eigen oordeel kan vormen

Overigens vind ik het jammer dat Guusje op z'n 5de al Z2 dressuur liep, dat is iets persoonlijks- maar ik ben nogal voorstander van het inrijden op een paard z'n 5de of ouder vanwege de groei van de botten / gewrichten etc. Tja, en een paard dat op z'n 5de al Z liep- daar ben ik niet zo weg van.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:26

WildWings schreef:
Overigens vind ik het jammer dat Guusje op z'n 5de al Z2 dressuur liep, dat is iets persoonlijks- maar ik ben nogal voorstander van het inrijden op een paard z'n 5de of ouder vanwege de groei van de botten / gewrichten etc. Tja, en een paard dat op z'n 5de al Z liep- daar ben ik niet zo weg van.

Als je de site even doorzoekt kun je ook vinden dat ze zich niet bewust waren dat Guus nog zo jong was.
Ze hadden hem gekocht als zijnder oudere pony dan dat hij was.

jasmijn78

Re: guusje & Jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:01

Ik vindt het toch frappant dat de meeste mensen die het meeste commentaar hebben op de rijstijl van Jolanda zelf in hun hele leven nog niet eens in de buurt zijn geweest van de Z.

Ik zou zeggen: als je het zelf niet beter kan, hou dan lekker je commentaar voor je!

Die pony ziet er gezond uit. En dat ze met S&T, sporen en zweep rijdt? ach dat doen zoveel ruiters. Ga een training van een topruiter eens analyseren; dan vindt je ook echt wel eens een onvriendelijk moment hoor. Zij rijdt lekker shows met dat beest, het ziet er leuk uit, dus laat haar lekker!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:03

Ik vind het wel knap dat ze het allemaal voor elkaar gekregen heeft.
De fjord van mijn moeder (ook een rodblakke toevallig...) die kan dat allemaal niet hoor.
en ook al zouden we het oefenen hij is er gewoon te dom voor hihi

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:08

Aangezien de betreffende persoon niet op Bokt is en zich dus niet kan verdedigen, hier een slotje.