Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:21

kan de filmpje niet zien

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:57

Je moet een paar keer vernieuwen en gewoon even wachten. Het duurt 68 seconden voor dattie geladen is...

Die paarden hebben gewichtjes aan hun benen hangen zodat ze op deze manier gaan lopen.
Ik ziet er niet uit vind ik!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:01

Ik vind het niet echt mooi. Het ziet er een beetje raar uit.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:02

Ik vind het niet mooi om naar te kijken, zo onnatuurlijk.
Dit kan echt niet gezond zijn

Rienepien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:11

zou deze paarden wel is gewoon in een stal willen zien....hoe zouden ze er dan uit zien?
hehe je kan zeggen wat je wil maar ze lopen wel lekker bergop he

secricible

Re: Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:22

wat klaagt iederen nou? Dit is nou echt het achterbeen eronder
Even zonder dollen, het filmpje kan ik niet zien, maar vind de foto's beetje apart...

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:39

Eehm.. tsja.. Ik vind het een erg aparte manier van rijden. Maar om het meteen af te gaan zeiken vind ik ook overdreven. Ik bedoel ; ik heb dit nog nooit gezien en moet er nog even aan wennen maar dat is nog geen rede om de boel alleen maar af te kraken.

Er werd ook gezegd van : dit is dierenmishandeling, waarop dan weer gereageerd word op het feit dat er als het dieren mishandeling is het niet zo'n spectacel was met shows en zo veel publiek.

Daarop wil ik dan weer reageren omdat er word gezegd van als het dieren mishandeling is er geen shows van zouden zijn. Nou mensen kijk eens naar de Spaanse stieren. Is dat geen dierenmishandeling?

Verder vind ik dit niet zo zeer dieren mishandeling op de manier zoals pleasuregaithet beschrijft.

Ik heb nog wel een vraag aan pleasuregait: Het gaat over de bitten, Hoe zien ze eruit en wat is de werking op de mond?
Zoals wij het zien lijkt het mij erg pijnlijk en hard bit, hoe is dut echt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:02

vallie schreef:
vind het erg naar om te kijken zeg, lijkt me niet echt gezond voor die paarden.

Kan geen kwaad Daar zijn de rassen speciaal voor;) speciale gangen enz.en is dat geen American Saddlebred?? Die lijken daar ook erg veel op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:03

is het misschien een telgang?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:04

LauEef schreef:
Je moet een paar keer vernieuwen en gewoon even wachten. Het duurt 68 seconden voor dattie geladen is...

Die paarden hebben gewichtjes aan hun benen hangen zodat ze op deze manier gaan lopen.
Ik ziet er niet uit vind ik!

Dat zijn geen gewichtjes, dat heten: hoefschoenen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:08

en trouwens: de piaffe.. is die natuurlijk??? nee... en hoe leren we het een paard aan?? Jarenlang steeds oefenen met sporen, stang en trens enz enz enz

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:09

Is geen telgang hoor, is niet toevallig een tölt waar paarden hun voorbenen strekken + gewichtjes aan de achterbenen???

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:18

Nou sorry hoor dit is echt niet gezond! En piaffe gebruik je geen gewichten en rare zadels en zit je ook niet op de zwakste plek van de rug. En ook als je er gewichten aan hangt dan gaan ze nog niet zo lopen. Hier is echt meer mee gebeurt, die arme dieren zijn als ze 6 zijn afgeschreven of in ieder geval niet meer gezond.

Zo denk ik erover.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:59

het is een normale gang voor die paarden, net als dat ijslanders tölten of telgang doen!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:00

en die rassen hebben een hele lange rug, en wie weet zitten ze wel goed ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:01

Ik weet al waarom ze zo zitten!! Dan belemmeren ze die voorbenen niet, valt je niet op dat die benen daar tegen zouden komen??Moet je nagaan, ze zitten daar om het veiliger te maken:@ Wie weet is het zo, en zitten jullie ze nog af te kraken

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:02

bizzybijtje schreef:
het is een normale gang voor die paarden, net als dat ijslanders tölten of telgang doen!!!

Hoe zeker weet jij dat dit een normale gang is voor paarden?
Het ziet er namelijk erg on natuurlijk uit. Die achterbenen raken bijna de grond.

sillo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:04

Nou volgens mij is dit gewoon normaal voor die paarden hoor...ik weet niet maar.. Dit is idd zoals bizzybijtje al zei gewoon een gang voor die paarden..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:06

volgens mij zit dat als een huis. Zou dat best eens willen proberen. Overigens is telgang ook een volstrekt normale gang. Het is eigenlijk abnormaal dat een gewoon warmbloedpaard dat niet meer kan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:08

Juultj schreef:
bizzybijtje schreef:

Hoe zeker weet jij dat dit een normale gang is voor paarden?
Het ziet er namelijk erg on natuurlijk uit. Die achterbenen raken bijna de grond.

Omdat ik veel paardenboeken lees

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:13

ik vind het er een beetje belachelijk uitzien..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:18

het is normaal voor die paarden he;)

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:19

margot123 schreef:
ik vind het er een beetje belachelijk uitzien..

Ben het helemaal met je eens!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:20

ja dat ken ik dit doen ze in Amerika, dan zit er voor soort blokken aan de hoefen ,ik heb dit weleens gedaan kost voor de paarden heel veel moeite want het is eigenlijk een gestrekte draf is slow motion en zit dan ook net als tolt op een ijslander, het gaa erom wie ht snelst en netjes rond gaat..! Inderdaad niet erg diervriendelijk maar de paarden worden er voor gefokt het zijn vaak hackney's maar ook heeel vaak american saddlebrads!.. maar ook andere rassen.. maar heeft niks met nieuwe vorm van dressuur te maken hoor!

De paarden worden er voor gefokt trouwens en zijn gewoon gezond en hebben geen gezondheidsklachten dus.. ik heb familie in Amerika, en me oom doet dit ook
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 06-05-06 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:21

bizzybijtje schreef:
het is normaal voor die paarden he;)

Ja het is zeker wel normaal om een paard van nauwelijks 3 jaar zware gewichten aan te binden.