Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRaisin

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:15

Ik heb in 2013 al meegedaan aan de eerste beta (of heet dat nou alpha?) en kijk sinds die tijd al uit naar een heropening van het spel.
Helaas krijg ik steeds de foutmelding! Jammer, toch maar wachten tot ze de server een beetje op orde hebben...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:44

Wordt jullie internet dan ook extreem langzaam?
Ik heb me aangemeld, ziet interessant uit. Wel steeds foutmeldingen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:49

Is altijd maar weer spannend of dat die de pagina gaat laden. :')

Maar hoop wel dat er morgen na contact provider er een hoop opgelost gaat worden. :=

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:58

Ik probeer al lange tijd de HR foundation te laden XD gaat nog niet zo vlot.. XD

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:01

Dat wildlife park bugt ook lekker :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:04

Wildpark heb ik gisteren na 23.00 uur gedaan ging best lekker toen. Beter dan de eerste keer heb toen helemaal niks gezien of poging kunnen doen om te vangen.

Kijk vanavond laat wel even of er nog wat leuke paarden tussen staan. Weten iemand hoe het eventueel zit met inteelt. Of dat dit nu al of in de toekomst mee telt.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:06

Ik kreeg steeds de melding dat het niet gelukt was om te vangen en als ik 1 of 2 keer klikte verspilde hij ineens 10 clicks ofzo :+ En nu ga ik naar mijn paarden, zie ik dat ik m wel gevangen heb :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:12

Mooi toch een paard erbij.

Zit te twijfelen of ik toch mustang hengst veulen gaat verkopen. Aan de andere kant verzorgen levert ook xp punten op al is dit niet zo heel veel. Volgens mij heb ik een paard gekocht. Jep heb er nog een QH merrie veulen erbij. :') :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:13

Het wildpark in Asia waar ik nu zit is nog gesloten -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:24

Balen.

Vraagje betreffende genetica als er n/n staat is het toch negatief en niet aanwezig. En bij bijvoorbeeld n/Cr beteken het toch dat er 1x Cr aanwezig is toch.

Maar als er O/O staat wat beteken dit. Heb bij de schimmel mustang merrie trouwens OLW/OLW staan. En heb bij een hoop paarden bij leopard lp/lp staan beteken dit dat ze dit dragen of niet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:33

Inderdaad n/n als het niet aanwezig is, n/Cr als het wel aanwezig is. O/O kan niet, homozygoot overo is namelijk niet levensvatbaar :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:40

Afbeelding
Dan heb ik een niet levensvatbare mustang hengst.

En dan zou dit paard champagne, zilver, leopard, splashed white 2 dragen. :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:52

Is dit niet waar je je paard of hebt getest? De 'uitslag' zegt nl juist geen zilver (dat zou in ieder geval 1 hoofdletter Z moeten zijn) netzoals champagne, leopard en splash moeten zijn. Kleuren/patronen die dominant zijn hebben maar 1 hoofdletter nodig om zichtbaar te worden, bij kleine letters is het patroon meestal niet beschikbaar op een paar exceptions na. Ik gok dat in deze zaak OLW hetzelfde is; O/o is een paard met Frame en o/o zou dan wellicht een lethal white veulen zijn, en dus een paard met O/O dus gewoon een paard zonder frame patroon.
Al moet ik toegeven dat deze chart erg onduidelijk is, want het lijkt of je paard letterlijk alles heeft door de groene vinkjes er voor.

edit; nu ben ik wel erg benieuwd naar 'n screenshot van paard in kwestie :D
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 19-02-17 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:53

Nee toch, want de champagne, zilver en dergelijke zijn geen hoofdletters. Je moet naar de letters kijken en niet naar het groene v'tje. Dat v'tje geef aan dat je getest hebt. Heb je niet getest, dan is het een x.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:55

Hhhmm zou juist zeggen dat als het paard het niet heeft gewoon zoals de rest dus n/n zetten.

Zal wel te makkelijk denken. :+
Laatst bijgewerkt door Marcella op 19-02-17 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:56

Nee dat is niet met alle kleuren het geval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:03

Dan snap ik alleen de logica niet om de ene keer wel te gebruiken de n/n en de andere keer niet. Doe dan of alles n/n als het niet aanwezig is.

Gezien de snelheid gaat het nog wel even duren hoor voor ik van de rest ook printscreen heb.

Schimmel mustang merrie.
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:07

Okido Marcella, jouw paardje.
Afbeelding
Jouw paard heeft AaEe wat betekent dat de basis kleur van je paard bruin [bay] is. Hij heeft geen schimmel, te zien aan de twee lage g letters. De dilutions hebben allemaal lage letters, wat betekent dat dit gen niet aanwezig is. Een hoofdletter in de code geeft aan dat het gen beschikbaar en wellicht ook zichtbaar is. Let op, sommige kleuren/patronen zijn recessief en dus alleen zichtbaar bij een combinatie van twee hoofdletters.
Wit patronen zijn niet echt mijn sterkste punt en wijken vaak af. Zo is leopard (lp) erg ingewikkeld en nog steeds niet volledig onderzocht. Maargoed, je paard heeft sowieso allemaal lage letters op leopard, splash en KIT genes dus deze zijn ook alle niet aanwezig. Hoe het zit met Frame zou ik eerlijk gezegd niet denken, maar omdat je paard geen witpatronen toont, gok ik dat O/O betekend dat het niet beschikbaar is. Je hebt - helaas - dus gewoon een doodnormaal bruin paard

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:08

Gekke Henkie als het goed is van vorige printscreen. :') _O-

Zijn ouders zijn wel interessant. :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:10

Aha, je schimmel is wat interessanter. Die heeft nl 1 Dun gen beschikbaar, ik weet niet of dun dominant of recessief is, maar dit kan ze in ieder geval doorgeven en een dun veulen geven. Ook is hier de Frame code anders; bij je bruintje is dit O/O en bij je witte OLW/OLW. Ik zou moeten Googlen dan hoe het frame gen werkt.

Wat betreft de verschillende codes; dit zijn de codes die in de wetenschap worden gebruikt en heeft de maker van deze game dus niet zelf bedacht. Dit is allemaal super realistisch en te vergelijken met het 'echte' fokken op kleur. De wetenschappers zullen wel een reden hebben waarom ze soms letters gebruiken en soms de n.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:13

Weet al door het langzaam laden van pagina dat het palomino met bont patroon is dus vermoedelijk palomino dun met vlekken. :D

De merrie gaat hoe dan ook blijven. De hengsten zijn voor nu voor de xp.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:15

Marcella jouw schimmel merrie is geen schimmel maar white :) Ze heeft nl g/g (geen schimmel, dit zou anders G/x zijn) en heeft 2x OLW gen. Waarom dit geen lethal white is weet ik niet, maar je hebt dus wel een witje. Dit kan je aan het plaatje ook zien aan de witte huid (zie; neus) ipv de grijze huid :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:19

Speciale merrie dus. *\o/* Blij ook dat ik haar veroudert heb ze was namelijk 1 jaar. <3

Heeft ze dus een toepaselijke naam gekregen. :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:23

Ja wel 'n beetje :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:24

Kan een bug zijn als het normaal lethal is. Er zitten tenslotte nog een flink aantal bugs in. :P